2.074 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Hva er det for en åndsvag regel Hva er det for en åndsvag regel

http://sds.dk/privat/ny-nummerplade-lovgivning/

Hva sker der for de stive mennesker inde på den lidt for store borg.
Som om af 2 fnallede skrue holder en tyv væk fra af nakke nummerpladen.

Begynder de så også af afskaffe alle de små Boremaskiner man lige kan have i lommen?
Og laver en regel om af det kun er tilladt af have Slagboremaskiner på 10+ kilo.
og banlyser skruetrækkere!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hva er det for en åndsvag regel
  • #1   11. nov 2013 Går det ikke rust i lortet hvis man skruer en skrue igennem klappen på sin bil?

• #2   11. nov 2013 SKAL det være en skrue som de skriver? det må ikke være en popnitte?

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #3   11. nov 2013 I sidste instans er det vel dig som ejer af en nummerplade - uagtet om den er monteret på en bil, mc eller noget andet.... som har interesse i at den ikke kan stjæles så nemt? I så fald kan det vel ikke støde din opfattelse at man strammer op på dette felt? Om du bruger skruer eller noget der er langt bedre, tja, det vælger du jo selv. Personligt har jeg valgt en "nitte-metode" som kræver, at hvis nr.pladen skal afmonteres, så skal der som minimum anvendes boremaskine eller ét stk. meget stort værktøj! Sagen er jo den... at hvis du sikrer din nr.plade langt bedre end nabo-bilen... hvilken nr. plade forsvinder så? smiley

Der stjæles mere end 20.000 sæt nr. plader årligt.... og hvis du med skrue og/eller noget selvopfundet og bedre kan gøre det træls... hvorfor så ikke gøre det? Ud over at du selv skal betale og punge ud.... så kan du faktisk også spare "samfundet" for en del virvar.....

• #5   11. nov 2013 Så kører jeg sku bare 2 mini skruer i, Så de på ingen måde når bilen/lakken
    Skal ikke smadre min 12 års rustgaranti pga af en eller anden latterlig spasser inden på borgen.

• #6   11. nov 2013 det mest åndsvage er sku da at det i 2015 kan udløse en bøde hvis nu man skulle blive opdaget i ikke at have 2 skruer igennem kofangeren :S :S

• #7   11. nov 2013 500kr for at fyre to skruer i en nr plade? jeg er i den forkerte branche....

• #8   11. nov 2013 Fuck jeg er glad for begge min plader på den 4 hjulede sidder i plast kofangeren. Skal have fundet på noget snedigt til konens, skal ikek have 2 huller i bagklappen der kan ruste af h-til

• #10   11. nov 2013 skide god ide jacob det gør jeg fandme smiley

• #12   11. nov 2013 Er nummerplade rammen på bilen ikke skruet fast i karossen / bagklappen / kofangeren.
    Er det ikke bare at bruge de samme huller ?

• #13   11. nov 2013 Den regel er rent EU, nøjagtig som da de fandt på at krumme agurker ikke måtte handles. Vildt nok at der kommer sådan en akademisk tosse regel fra vore egne folkevalgte. Reglen/ loven minder os alle om hvem der sidder på tronen. Det er endnu en regel som mindsker vores frihed.. frihed til selv at vælge. Muligvis er det fornuftigt at skrue sin plade fast.. men lad dog folk selv bestemme. De røde båtnakker kunne også lave en lov som forbyder at bo i et hus uden elektronisk indbruds alarm. Der bliver begået flere indbrud end der bliver stjålet plader.

• #14   11. nov 2013 Søren A - det er langt fra sikkert at hullerne passer, så NEJ, det er det ikke

• #15   11. nov 2013 der er sgu snart flere regler og forbud end der var i det gamle DDR.....skide stasi regering

• #16   11. nov 2013 Jonatan A: hvordan tror du rammen sidder fast på din bil nu ?, nemlig med skruer.
    Og ejer man en VW, så ruster bagklappen aligevælge, så det kan være lige fedt om man fylder den med huller til sin nummerplade smiley

• #17   11. nov 2013 Jesper F: hullerne passer da, du tager bare og finder ud af hvor dine skruer sidder nu, også bore du igennem nummerpladen, også sætter skruerne hvor de sad før.
    Så er spørgsmålet så bare om du skal have en hvid eller sort plastik hætte til skruen, alt efter hvor den sidder i nummerpladen smiley

• #18   11. nov 2013 jeg syntes den er ikke mindre end fantastisk... tåbeligt.... tosset..

for er der noget en lorte tyv kan finde ud af at betjene, så er det vist lige netop en skruetrækker...

altså igen en skjult afgift hvor de kan kradse ca 1000kr ind...

tåbeligt..

ps..
    du skal sikre dig du kun laver huller i det hvide i nummerpladen ved montering.. lol lol jo jo..

http://www.fdm.dk/vedligeholdelse/fastgoer-dine-nummerplader

• #19   11. nov 2013 Det undrer mig lidt, at folk åbenbart aldrig har hørt om at skrue to møtrikker kontra ???
    Hvis du fører en skrue igennem hullet, og derefter monterer 2 møtrikker som spændes imod hinanden, så kan den altså ikke skrues derfra med en skruetrækker..

Ulempen ved det er, at de så højst sandsynligt bare brækker lortet af smiley

• #20   11. nov 2013 Per M - det må være mange år siden du har haft en ny bil.....man kan på igen måde bruge den løsning du har med mindre at man piller kofangeren af. Der er INGEN nye biler hvor man kan komme på bagsiden af kofangeren for sætte nogen møtrikker på

• #22   11. nov 2013 der mangler sgu noget i denne tråd.....kan ikke lige komme på hvad det er

• #23   11. nov 2013 Nu ved jeg hvad det er......der mangler PATTER

profilbillede
  • #24   11. nov 2013 flere PATTER

profilbillede
  • #25   11. nov 2013 BUSA......dette er til dig

profilbillede
  • #26   11. nov 2013 kan kun sige tak..

og
    så tilbage til nummerpladerne.. smiley :)

mvh

• #27   11. nov 2013 Man skulle lave nummerpladerne som klistermærker i stedet for. Lige som de der alarmmærker der ikke kan pilles af uden at gå i stykker.

• #28   11. nov 2013 fuck it, almindelige patter smiley

profilbillede
  • #29   11. nov 2013 habba habba

profilbillede
  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #30   11. nov 2013 Et nyt sæt nummerplader koster dkr. 1380,- og én erstatning dkr. 750,-

Og mere end 20.000 mister årligt begge eller den ene - så problemet er altså stigende. At du er ligeglad, tja, det kan som sagt koste fra 750,- til 1380,- og små 1000,- i bøde, hvis du ikke foretager tyverisikring.

Langt de fleste på MCG er jo så finger-snild, at det ikke burde vær noget problem at lave sin egen sikring- og faktisk spare dig selv for besværet når/hvis din nr.plade bliver forsøgt stjålet. Minimum/kravet er 2 x skruer - men dette er jo ingen forhindring i at lave noget som er langt bedre. Bundfæstnet - altså området hvor nr.pladen er monteret, er jo ofte skruet eller pop-nittet fast. Så den sidder fast! Om du vælger at lime pladen fast på bundfæstnet eller f.eks. smide nogle nitter på i hvert hjørne... tja, mulighederne er mange!

FDM foretrækker ”engangsnummerplader” som går i stykker ved afmontering, men før den løsning er praktisk mulig, tilslutter FDM sig målet om at gøre det sværere at stjæle nummerplader,” siger Thomas Møller Thomsen.

At udstikke en bøde fra Etaten kunne jo også ændres, således at hvis du får stjålet en eller begge plader- og vil købe nye/ny, så får du en dumme-hilsen ovenpå prisen! Så behøver Etaten ikke at bruge tid på den slags....

Er det så stor en opgave at sikre din nr. plade? smiley

• #32   11. nov 2013 https://www.youtube.com/watch?v=TgK-JFDeLZQ

det her er min mening om dem som har gennemført det her

• #34   11. nov 2013 Jesper F-Taastrup

Jeg har 2 biler, den ene fra 2011 og den anden fra 2012.
    På begge er det muligt at sikre med kontramøtrikker, eller med selvlåsende..
    Så jo, det kan lade sig gøre på nye biler også..
    Ikke alle biler har nr. pladen monteret i kofangeren.. smiley
    Dog nemmere i bag, end det er foran .. smiley

• #35   12. nov 2013 Nu "ejer" i så ikke nummerpladerne, men har dem kun til låns smiley

• #38   26. jan 2014 Jeg satte en ny radio i en VW Golf som havde fået stjålet den orginale, der havde tyvene brugt et "blødt" værktøj til at fjerne plastik rammen,så den ikke blev ødelagt, også havde de lagt alle skrugerne til radioen i kopholderen... total service smiley

• #39   26. jan 2014 morten ja okay hvis det skal være er det pænt gjort af dem!

Kommentér på:
Hva er det for en åndsvag regel

Annonce