1.227 visninger
|
Oprettet:
Kontanthjælp og sygdom {{forumTopicSubject}}
Hejsa folkens
Sidder og snakker med en kammerat ang kontanthjælp og sygdom.. han får et beløb på under 10k før skat, og det mener jeg jo ikke er som det skal være..
Men så vil jeg høre jer, om man overgår til sygedagpenge, eller om der er nogle andre regler på kontanthjælp ?
Kan finde en masse om hvornår man er godkendt til sygedagpenge osv, men sgu ikke hvad beløb man får og om det er sygedagpenge eller hvad det nu er
jul 2007
Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 154
http://m.jyllands-posten.dk/politik/ECE5219604/sa-meget-far-man-i-kontanthjaelp-efter-reform/
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
sep 2006
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 16 Emner: 30 Svar: 381
Men Ikke hvis du hedder Robert
sep 2006
jul 2007
Men tager man ikke anvist arbejde og derved bidrager til fællesskabet så må en 20 også være nok fra den store fælleskasse om ugen til et fjols som ham ...
mar 2009
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 6 Emner: 6 Svar: 520
mar 2009
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 6 Emner: 6 Svar: 520
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 42 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.725
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 11 Emner: 51 Svar: 921
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.553
okt 2004
De 2 andre var i øvrigt heller ikke for fine til at kneppe systemet, mens vi andre ikke havde penge til mad..
Klammo..
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 468
okt 2004
sep 2006
Men det viser sig så, han går sygemeldt på.. ja.. 5-6år.. (så god en kammerat er det heller ikke, og havde ikke snakket med ham mange år)
Når man graver lidt i sagen er det rent faktisk en Robert nummer to.. så han skal bare få fingeren ud og komme i gang, eller straffes hårdt og brutalt af kommunen!
Han gør en lille mission i at ynke så de giver ham sygekontanthjælp, han dukker ikke op til møderne, bliver stort set trukket hver måned pga. det, og når han endelig tager derop pålægger de ham aktivering, stort set med det samme.. så tager han det i to dage, og så er han dødeligt syg igen.. han går dopet op på antidepressiver, angst medicin og meget mere.. samtidig med det drikker han (og der er uden pis, for jeg talte) 5 kander kaffe om dagen.. de bliver vel og mærket brygget med kaffe pulver helt til kanten i en alm maskine, og så undrer han sig over han har konstant dårlig mave (wtf?!).. udover det, så starter han dagen med at gå på lokum, sætte kaffe over, og mens han venter ruller han to joints.. den ene ryger han med det samme, og den anden når kaffen er færdig.. og så bliver der daset hele dagen..
så nu lyder alting pludselig ikke så underligt.. 28år, har kun 9klasse afgang, og tror selv han er verdensmand, kan man høre når man taler med ham..
trist trist trist
jul 2007
sep 2006
Nu er han så dybt afhængig af dem, og har udviklet lortet, netop pga pillerne..
(konen har jeg snakket med mere end ham, derfor har hun fortalt mig alt det, og det var så i starten af det hele.. og derefter gik han under jorden)
Det sørgelige er så, at han er smadret den stakkels pige.. han har psyket hende til at starte også.. og andre i hans familie.. kun for at få det bedre selv, fordi han ikke vil være den eneste der går og er faldet ned i et hul..
Efter en sommer, hvor de så kom på landet hvor jeg på det tidspunkt boede, havde vi det skide sjovt, og jeg fik faktisk snakket hende fra pillerne, og overbevist hende om hun ikke havde brug for dem.. hun troede jo nærmest man døde uden.. så hun stoppede på pillerne og det gjorde manden seriøst sur.. der kunne jeg igen få bekræftet at det er ham der psyker hende til det, med måden han på alle mulige underlige måder, prøvede at lokke hende til at tage det lort igen..
Ej men det så sygt det der.. kan slet ikke tage det seriøst.. det er ren og skær for at slippe for at lave noget..
Derfor syntes jeg det er fint de sætter det ned.. de burde tage alle dem på kontanthjælp og oprette et job der hedder "gå langs motorvejen og samle affald"
Og dem der har været syge x-antal år, skal bare igang.. lægerne giver medicin ud til højre og venstre for at slippe for at kigge på folk.. giv dem et års abonnement til træningscenteret, for en time der, giver det samme som en uge på de lortepiller.. har du nu brækket benet eller lign, kan du selvfølgelig ikke, men her tænker jeg på folk der har mere end 5års sygdom..
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 11 Emner: 51 Svar: 921
sep 2006
sep 2006
Kontanthjælp og sygdom