{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.227 visninger | Oprettet:

Kontanthjælp og sygdom {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens

Sidder og snakker med en kammerat ang kontanthjælp og sygdom.. han får et beløb på under 10k før skat, og det mener jeg jo ikke er som det skal være..

Men så vil jeg høre jer, om man overgår til sygedagpenge, eller om der er nogle andre regler på kontanthjælp ?

Kan finde en masse om hvornår man er godkendt til sygedagpenge osv, men sgu ikke hvad beløb man får og om det er sygedagpenge eller hvad det nu er

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontanthjælp og sygdom
  • #3   22. nov 2013 Jamen han var på kontanthjælp inden han lagde sig syg.. og troede sgu man gik over til sygedagpenge hvis man lagde sig syg, men åbenbart ikke :S

• #5   22. nov 2013 hehe nej det har du jo ret i smiley

• #8   22. nov 2013 Ja John smiley

Men Ikke hvis du hedder Robert smiley

• #9   22. nov 2013 Robert er særtilfælde.. er sgu sikker på de har opgivet ham.. istedet for at høre på alle de undskyldninger, er det sgu nok lettere bare at lade ham være smiley

• #10   22. nov 2013 Ja du har nok ret Holmeren

Men tager man ikke anvist arbejde og derved bidrager til fællesskabet så må en 20 også være nok fra den store fælleskasse om ugen til et fjols som ham ...

• #12   22. nov 2013 Du/han skal ha et arbejde og være medlem af en a-kasse for at kunne modtage sygedagpenge, en person på kontanthjælp kan ikke få det

• #13   22. nov 2013 Kontanthjælp er ment som en hjælp, og IKKE en varig ydelse selvom der er mange der er af den opfattelse...

• #14   22. nov 2013 Hvis man som kontanthjælps modtager kunne melde sig syg og så få sygedagpenge, så tror jeg sgu ikke der fandtes en eneste kontanthjælpsmodtager der ikke gik og haltede i danmark smiley

• #16   22. nov 2013 Og fra 1 januar mister man kontanthjælpen hvis man har en samboende der har arbejde, da de sidestilles med gifte... Dog får man selvfølgelig ikke skattefradraget.... Bare lige til info... Og man må ingen værdi have...

• #17   22. nov 2013 Men mærkeligt nok må du gerne have og eller vinde flere milliarder og stadig beholde feks revalidering..

• #19   22. nov 2013 Jo.. Lille jeg kender 3 stk som, af forskellige årsager, blev bevilliget revalidering.. Og den ene fik alle studiebøger, kontorstol og computer betalt af kommunen, upåagtet at hun netop havde solgt sin lejlighed uden lån i, for at stoppe knap 2 mill i lommen. I øvrigt solgte hun så alle bøgerne på nettet efterfølgende..
    De 2 andre var i øvrigt heller ikke for fine til at kneppe systemet, mens vi andre ikke havde penge til mad..
    Klammo..

• #20   22. nov 2013 da min kæreste var på su =5300kr om måneden, der gik hun i klasse med flere som fik revalidering = kommunen betalte bøger og pc.. sjovt når dem på revalidering fik 2.5 gange en su (burde sgu da være dem på su der fik bøgerne betalt).. en af dem nægede enda at fortsætte skolen,hvis kommunen ik skaffede nye bøger.. føj

• #21   22. nov 2013 Enig, Benny..

• #22   22. nov 2013 Nu er vi jo helt ude i noget andet..

Men det viser sig så, han går sygemeldt på.. ja.. 5-6år.. (så god en kammerat er det heller ikke, og havde ikke snakket med ham mange år)
    Når man graver lidt i sagen er det rent faktisk en Robert nummer to.. så han skal bare få fingeren ud og komme i gang, eller straffes hårdt og brutalt af kommunen!
    Han gør en lille mission i at ynke så de giver ham sygekontanthjælp, han dukker ikke op til møderne, bliver stort set trukket hver måned pga. det, og når han endelig tager derop pålægger de ham aktivering, stort set med det samme.. så tager han det i to dage, og så er han dødeligt syg igen.. han går dopet op på antidepressiver, angst medicin og meget mere.. samtidig med det drikker han (og der er uden pis, for jeg talte) 5 kander kaffe om dagen.. de bliver vel og mærket brygget med kaffe pulver helt til kanten i en alm maskine, og så undrer han sig over han har konstant dårlig mave (wtf?!).. udover det, så starter han dagen med at gå på lokum, sætte kaffe over, og mens han venter ruller han to joints.. den ene ryger han med det samme, og den anden når kaffen er færdig.. og så bliver der daset hele dagen..

så nu lyder alting pludselig ikke så underligt.. 28år, har kun 9klasse afgang, og tror selv han er verdensmand, kan man høre når man taler med ham..

trist trist trist

• #24   23. nov 2013 Luk den offentlige kasse i med det samme, for det eneste den slags mennesker åbner øjnene af er når der lige pludselig ikke er penge mere til alle de ting som de bruger pengene på imens de bare dovner den dagen lang foran tossekassen smiley ...

• #26   23. nov 2013 Lars N : Jeg er født og opvokset sammen med ham.. Det ren ynk.. Selvfølgelig kan jeg ikke se inde i hovedet på ham, men hans kone (som jeg har kendt ligeså længe) fortalte det startede fordi han ikke gad i aktivering, og så begyndte han med alle mulige undskyldninger.. så læste han på nettet at antidepressiver gav adgang til ubetinget sygepenge, og så fakede han, at den var helt gak.. da han så havde fået dem kom han hjem og sagde, nærmest ordret "det virkede sgu, så nu skal jeg ikke i til møder hele tiden".. det så 6år siden..
    Nu er han så dybt afhængig af dem, og har udviklet lortet, netop pga pillerne..
    (konen har jeg snakket med mere end ham, derfor har hun fortalt mig alt det, og det var så i starten af det hele.. og derefter gik han under jorden)
    Det sørgelige er så, at han er smadret den stakkels pige.. han har psyket hende til at starte også.. og andre i hans familie.. kun for at få det bedre selv, fordi han ikke vil være den eneste der går og er faldet ned i et hul..
    Efter en sommer, hvor de så kom på landet hvor jeg på det tidspunkt boede, havde vi det skide sjovt, og jeg fik faktisk snakket hende fra pillerne, og overbevist hende om hun ikke havde brug for dem.. hun troede jo nærmest man døde uden.. så hun stoppede på pillerne og det gjorde manden seriøst sur.. der kunne jeg igen få bekræftet at det er ham der psyker hende til det, med måden han på alle mulige underlige måder, prøvede at lokke hende til at tage det lort igen..
    Ej men det så sygt det der.. kan slet ikke tage det seriøst.. det er ren og skær for at slippe for at lave noget..

Derfor syntes jeg det er fint de sætter det ned.. de burde tage alle dem på kontanthjælp og oprette et job der hedder "gå langs motorvejen og samle affald"
    Og dem der har været syge x-antal år, skal bare igang.. lægerne giver medicin ud til højre og venstre for at slippe for at kigge på folk.. giv dem et års abonnement til træningscenteret, for en time der, giver det samme som en uge på de lortepiller.. har du nu brækket benet eller lign, kan du selvfølgelig ikke, men her tænker jeg på folk der har mere end 5års sygdom..

• #27   23. nov 2013 Du skulle vel ikke være jalou på manden.....

• #29   24. nov 2013 Lars(Storkbh) A : Jo meget.. jeg ønsker inderligt, at jeg kan få mig selv til at synke så lavt smiley

• #30   24. nov 2013 Lars N : Nej men du ved hvad jeg mener smiley

Kommentér på:
Kontanthjælp og sygdom

Annonce