3.916 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

klinge til hærdet stål? klinge til hærdet stål?

Hejsa derude

Jeg står i den situation at jeg er kasser for en bar på et kollegie. I den forbindelse har vi et gammelt våbenskab som pengeskab. Inde i skabet er et mindre aflåst skab hvor jeg har tænkt mig at vi skal have opbevaret det beskedne overskud, fordi at der er begyndt at forsvinde penge fra beholdningen.

Tanken er at jeg vil skære en lille slidse i lågen i inderskabet til at smide dagens omsætning igennem. Spørgsmålet er hvilken klinge jeg skal ha' på vinkelsliberen?

Jeg har prøvet en diamantklinge... Men det gik ikke særlig godt. Det drejer sig om en 2mm låge af hærdet stål.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  klinge til hærdet stål?
  • #2   13. dec 2013 En ganske almindelig 1mm skæreskive til vinklesliber klarer den som en mis.

De er også gode til RF stål o.lign. Hvis du ikke har en privat leverandør, kan de købes i HN og Biltema for rimelige penge. Kender dog ikke kvaliteten af disse, men mon ikke de kan klare sådan en lille opgave smiley

• #3   13. dec 2013 hvis det ikke er andet du skal have skåret er en alm skære skive fin nok

• #4   13. dec 2013 Søren P: Jeg skal alligevel ud og investere klinge uanset om det er til min Dremmel eller til min vinkelsliber, så jeg vil hellere tage den der kan klare jobbet lettest smiley

Jeg prøver en almindelig klinge i første omgang. Tak for svarene! smiley

(Min ingeniør-hjerne tænkte bare at diamant jo er hårdere end stål, så sådan en lille omgang kunne den sagtens klare... Det kunne den så ikke smiley )

• #5   13. dec 2013 nååårh.. ingeniør. det forklare jo det hele ];oD

• #6   13. dec 2013 diamant klinge er til sten materialer o.lign....

Nu vil jeg på ingen måde forklejne din uddannelse, men... smiley
    Det er desværre mange gang i min dagligdag, jeg støder på folk med længere universitets uddannelser, der ved absolut intet om virkeligheden ift det de har læst så længe om :-S Og det bekymrer mig sgu inderligt, når jeg ser ud i fremtiden for lille DK's konkurrence mod det store stygge udland smiley

De ingeniører vi er kendt for ude i verden, er oftest folk med håndværksmæssig / faglig baggrund, der har bygget teori ovenpå deres paktiske viden. Dem er der ikke mange tilbage af i vores strømlinede kinificerede samfund... :-S

Derfor synes jeg det er fedt at der findes personer (som dig), der tør at prøve at bruge hænderne og tilegne sig egne erfaringer! smiley

ps: Diamant klinger består ikke af ren diamant! smiley Men mange (kunstige) diamantkorn, der er indlejret i et bærematerialet ofte aluminium eller anden forholdsvis blød metal legering, som ikke er egnet til kontakt med stålpladen smiley

• #8   13. dec 2013 Du kan få en skæreskive af mig.
    Hvad størrelse vinkelsliber har du?
    Eks ø115, 125 eller 150

• #9   13. dec 2013 det ville tage længere tid at skulle gå i gennem materialet med dremelen.
    men hvis han skar for med en vinkelsliber og så sleb efter med dremel, så Ja, så ville det blive et pænere resultat.

• #11   13. dec 2013 Nu er det IT-ingenør jeg er, så jeg har ikke rigtig meget med materialer at gøre smiley
    Det materialelære jeg har, har jeg dog altid lært at diamant er det hårdeste materiale og derfor teoretisk burde kunne skære igennem stål... jeg tog bare ikke højde for at materialet omkring diamantstykkerne ikke kunne holde til det. Jeg nævnte det sådan også kun fordi at jeg synes at det var komisk at jeg ukritisk havde antaget at det var sådan at det hang sammen smiley

• #12   13. dec 2013 Skærer du i beton, kommer den også fint gennem armeringsjernet.
    Men så er egnetheden heller ikke bedre smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #14   13. dec 2013 Bare en almindelig skæreskive til Stål - så er den ged barberet.

Bruger man en diamant skive til murværk, så skærer man faktisk ikke - men sliber / slider sig igennem materialet, da diamantstøvet og metallet i skiven reduceres i takt med at man kommer længere igennem.

Kommentér på:
klinge til hærdet stål?

Annonce