3.916 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
klinge til hærdet stål? klinge til hærdet stål?
Hejsa derude
Jeg står i den situation at jeg er kasser for en bar på et kollegie. I den forbindelse har vi et gammelt våbenskab som pengeskab. Inde i skabet er et mindre aflåst skab hvor jeg har tænkt mig at vi skal have opbevaret det beskedne overskud, fordi at der er begyndt at forsvinde penge fra beholdningen.
Tanken er at jeg vil skære en lille slidse i lågen i inderskabet til at smide dagens omsætning igennem. Spørgsmålet er hvilken klinge jeg skal ha' på vinkelsliberen?
Jeg har prøvet en diamantklinge... Men det gik ikke særlig godt. Det drejer sig om en 2mm låge af hærdet stål.
0 synes godt om
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.323
De er også gode til RF stål o.lign. Hvis du ikke har en privat leverandør, kan de købes i HN og Biltema for rimelige penge. Kender dog ikke kvaliteten af disse, men mon ikke de kan klare sådan en lille opgave
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.426
Jeg prøver en almindelig klinge i første omgang. Tak for svarene!
(Min ingeniør-hjerne tænkte bare at diamant jo er hårdere end stål, så sådan en lille omgang kunne den sagtens klare... Det kunne den så ikke
jul 2011
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.323
Nu vil jeg på ingen måde forklejne din uddannelse, men...
Det er desværre mange gang i min dagligdag, jeg støder på folk med længere universitets uddannelser, der ved absolut intet om virkeligheden ift det de har læst så længe om :-S Og det bekymrer mig sgu inderligt, når jeg ser ud i fremtiden for lille DK's konkurrence mod det store stygge udland
De ingeniører vi er kendt for ude i verden, er oftest folk med håndværksmæssig / faglig baggrund, der har bygget teori ovenpå deres paktiske viden. Dem er der ikke mange tilbage af i vores strømlinede kinificerede samfund... :-S
Derfor synes jeg det er fedt at der findes personer (som dig), der tør at prøve at bruge hænderne og tilegne sig egne erfaringer!
ps: Diamant klinger består ikke af ren diamant!
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 481
Hvad størrelse vinkelsliber har du?
Eks ø115, 125 eller 150
jul 2011
men hvis han skar for med en vinkelsliber og så sleb efter med dremel, så Ja, så ville det blive et pænere resultat.
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.426
Det materialelære jeg har, har jeg dog altid lært at diamant er det hårdeste materiale og derfor teoretisk burde kunne skære igennem stål... jeg tog bare ikke højde for at materialet omkring diamantstykkerne ikke kunne holde til det. Jeg nævnte det sådan også kun fordi at jeg synes at det var komisk at jeg ukritisk havde antaget at det var sådan at det hang sammen
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 481
Men så er egnetheden heller ikke bedre
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
Bruger man en diamant skive til murværk, så skærer man faktisk ikke - men sliber / slider sig igennem materialet, da diamantstøvet og metallet i skiven reduceres i takt med at man kommer længere igennem.
klinge til hærdet stål?