{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.023 visninger | Oprettet:

Insignia Diesel. Motor problem {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har oprettet et problem vedr. min bil på Bilgalleri.
http://www.bilgalleri.dk/forum/Teknik/1023760-insignia_diesel__svinger_i_omdrejninger_naar_man_kobler_ud

Men herinde er der jo rigtig mange flinke mennesker som gerne hjælper med deres viden. smiley

Bilen går ikke ned i omdrejninger når man kobler ud. Nogle gange svinger den mellem 1200-1600 andre gange bliver den stående på ca. 2000 omdr. Jeg fatter intet. Den har næsten lige fået service rens ved stort service.

Nogle ideer til hvad der sker. ??

Fortsat god weekend.

Se video her,

http://www.youtube.com/watch?v=sruIQr8eVhs&list=HL1388850390&feature=mh_lolz


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Insignia Diesel. Motor problem
  • #1   4. jan 2014 Vores gjorde noget ligende det samme, det var en differens tryk føler der var gået, også blev partikelfilteret renset 2 gange, så fik den en tur på 3 timer m ik under 3000 omdr, så regenerere den selv filter, og har stået normalt siden da i august mdr

  • #2   4. jan 2014 Ja lær det nu de diesel biler skal ha nogle tæsk, ellers bliver de kvalt i deres eget lort.

  • #3   4. jan 2014 Nemlig Steen smiley Dieselmotorer er ikke glade for altid at køre morfar, de ska lige bankes af en gang imellem og de kan sagtens holde til det smiley

  • #4   4. jan 2014 hehe venner, skal ikke blive enige om de fleste af os her på MCG, godt ved hvordan vi tæsker legetøjet. smiley Eneste morfar her er det er en Opel smiley
    Mærkelig er at den går pænt og mangler ikke trækkraft. ?
    Lars H. en differens tryk føler.? Har ikke før hørt om en sådanne.


  • #5   4. jan 2014 Jeg er ik mekaniker, fortalte dig blot hva vores fik lavet v same symptomer .. Testestern kunne heller ik finde fejlen t at starte m på vores.. Men det kunne en dygtig mekaniker

  • #6   4. jan 2014 dieselmotorer yder best hvis de får lov at arbejde fra de er driftvarme smiley
    Der skal luft igennem også skal det helvedes Exhaust gas valve shit, blændes af! Det er noget fanden har skabt i vrede.


  • #7   4. jan 2014 Hej Lars, jeg var positiv for dit svar. Jeg er ikke ekspert derfor spurgte jeg hvad det var for en differens måler da jeg ikke kender en sådanne. Men super din bil nu spiller.
    Ja en moderne diesel moter er sq noget følsomt noget smiley


  • #8   4. jan 2014 Diff. tryk måleren er en føler der måler trykke i udstødningen før og efter partikelfilteret.

  • #9   4. jan 2014 Når den er defekt kan den ikke starte regenerering af filteret under kørsel

  • #10   4. jan 2014 Kører selv en Astra 1,9 CDTi. Havde selv mange problemer med motoren i starten. Der skule blandt andet skiftes indsugningsmanifold på grund af luftspjældende var slidte. Manifold var fuldstændig snasket til med olie/diesel/ slam.
    Har også fået skiftet følere 2 gange. Begge gange har motorlampen dog lyst.
    Med det ringe diesel vi køber i Danmark, har jeg lært at additiv er vores ven. Har brugt additiv hver gang jeg har tanket de sidste 2 år og har ikke haft motorproblemer siden. Bruger Bell Add Diesel Additiv.


  • #11   4. jan 2014 kan omtalte difference tryk føler give omtalte problem.?
    Der er ingen lamper der lyser og bilen mangler ikke hypper. Men idag aner man jo snart ikke hvor fejlen opstår. Det var sq nemmere med en gammel Kadet eller Golf 2.


  • #12   4. jan 2014 Det gjorde den på vores... Den viste ingen fejl i instrument bord eller på testeren, før en mekaniker kørte den meget hårdt m tester på i ca 20 min.. Så skiftede han den og rensede dpf 2 gange. ;0)

  • #13   4. jan 2014 det eneste svar du skal bruge er : på værksted med den!
    vores gæt er ligeså gode som dine, og vi har endda ikke set bilen.


  • #14   4. jan 2014 Arbejder med opel til daglig og det der kan være mange ting - men de har et problem med revnet intercooler slanger / de melder ikke fejl men får falsk luft, kan også være luftmasse måleren

  • #15   4. jan 2014 Morten.Det var jeg i fredags. smiley Betalte for en flaske Service rens og derefter ud og tæske bilen på motorvejen med høje omdrejninger i lang tid. Nu venter jeg bare på det bliver mandag igen så den kan komme tilbage til værkstedet. smiley
    Jeg roder ikke selv med mine biler og overholder altid service. Men synes desværre at værkstederne ofte selv har svært ved at løse problemerne.
    Jeg kan heldigvis være ligeglad da jeg stadig har garanti på bilen. For mig er det ligeså meget rent teknisk jeg er interesseret.


  • #16   4. jan 2014 B4NDIT, super info.
    Tak til alle:-)


  • #17   4. jan 2014 Vi har lige solgt vores dieselbil af samme årsag. Vi kørte for korte ture, og derfor soder den til. Opdagede det 1.ste gang den skulle til syn - 4 år - og blev kasseret

  • #18   5. jan 2014 Det er virkelig heller ikke nogen særlig god motor sådan en har. Fiat længe leve.

    Vi har haft et lignende problem på en bil, og der skule motorstyreboksen opdateres.


  • #19   5. jan 2014 Det er jo det der er så sørens ved de dieseler i dag... man kommer mere og mere teknik i, inkl. det recirklerende udst. gasser, - og jeg tror bare desværre det bliver mere og mere fintfølende... og dermed også arbejder mindre... derved går lortet i stykker. Hørte om en på en skoda fabia tdi, han havde kørt 45000 også gik den ventil. det kostede 8000 og få den skiftet. Af selv samme årsag har jeg valgt og lukke den af på vores, dog via software. Dieselbiler i dag skal køre langt for at blive gennemvarme. dvs. helst over 10 km.
    Men håber da du får løst problematikken med din opel.


  • #20   7. jan 2014 "lorte" bil smiley
    I aftens var problemet der stadig men her til morgen opførte den sig artig.
    Ingen problemer. ?? Typde isk da jeg skulle på værksted med den. Men afsted alligevel til Opel for at aflevere banditten. De smilte da jeg fortalte at jeg under de ca. 50 km til Køge ikke var lykkes mig at frem provokere fejlen. Men gennemgik alligevel bilen imens jeg var der og kunne ikke finde fejl på den. Ingen lagerede fejl i ECU. ? Stik mm blev kontrolret. Men så kom chokket !! Der var kommet en opdatering til styringen som han lige ville indlæse med det samme.
    Super service og behagelig betjening.
    Chokket er at jeg lige har fået lavet stort service ved det lokale Opel værksted. Det hedder sig at ved service kontrolleres der om der er tilgængelige opdateringer. Hmmm,,,,
    Jeg har haft flere ture idag uden problemer. smiley

    Jeg fatter ikke noget og det gør værkstedet ej heller.


  • #22   22. maj 2016 Tja, opgav og solgte bilen. Var ellers glad for den, men den motor tog livet af mig. Super du fandt fejlen. Jeg fandt aldrig ud af hvad der var galt, brugte en formue på fejlsøgning, og til sidst kørte den ok. Ingen forklaring og næsten alt blev udskiftet.

Kommentér på:
Insignia Diesel. Motor problem

Annonce