12.254 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
130 Svar
Fatter Amstaff ejere ikke at deres hunde er farlige? Fatter Amstaff ejere ikke at deres hunde er farlige?
0 synes godt om
mar 2013
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 90
Lige som en husky kan være farlig hvis den lever i naturen eller ikke bruges til andet end slædehund, og behandles som et vildt dyr, men i en familie med børn og ordentlige ejere, kan det være verdens bedste.
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 36 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 129
ka sige det sån at du ikk skal være bange for de 2 muskel hunde
men jagt hundne han æder dig
så aldrig kig på hva det er for en hund. nogle hunde ka bare ikk li andre
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
mar 2013
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
mar 2013
Du aner intet om hvem hundeejeren af den Amstaff er, og om hvordan den er behandlet og opdraget. Drop det nu, du er kun ude på og skabe en negativ debat, netop fordi du er velviden om at det er et emne som har været meget oppe, og som kan få en god og lang debat igang. Var en Chihuahua 2 meter høj så var det også en hund du ville frygte, hvis du ikke i forvejen gør det.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.027
Nu er en amstaff bare mere tung at danse med end en gravhund, hvis idiotien indtræffer.......
Skydevåben er heller ikke farlige, det er dem som trykker på aftrækkeren vi skal være bange for.
Men hr og fru Danmark er mere sikre uden store hunde og skydere. Det er slet ikke til diskussion
mar 2013
jan 2008
selvom hvis man ser billede af hunden så er det tit en eller andne underlig blanding
mar 2009
Men tydeligt er det at det IKKE er familiehundene der bryder ud af egen have, og IND i andres haver og voldtager alt der trækker vejret der inde.
Selv har jeg Dobermann/Rottweiler mix, de er ikke for uerfarne hundeførere, mine er de eneste der ikke er aflivet, ud af et kuld på 6-7 stk.
Hvis mine jager en kat nede ved naboen, så siger han de skal gå hjem, og det gør de så.
mar 2009
mar 2013
Hvilket de kun er i forkerte hænder.
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 11 Emner: 51 Svar: 921
det er da det man kalder og pudse glorien....
jan 2012
Der findes kattedyr som spiser rottweilere som snack
maj 2013
Følger: 1 Følgere: 39 Emner: 2 Svar: 713
jan 2008
hva er straffen for at skyde en ulv ??
mar 2013
Og hvad viser det så? At det er ejeren af hunden som den er gal med, eller om det er hunden den er gal med? Jeg kan nemt se hvor problemet er, men kan du?
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 61 Svar: 215
Personligt kan jeg ikke forstå at folk ikke bare får sig en labrador eller golden retriver.. De er søde og bløde. Hvad er det du får ud af en Pit bull eller Amstaff som du ikke får ud af de to typer hunde?
Personligt synes jeg man ved lov burde gå ind i kampen mod den målrettede avl som egentlig kun kan betegnes som dyreplageri der er så udbredt og velanset inden for hundeverdenen. Der er efterhånden mange hunde som har et hav af genetiske defekter pga. kontrolleret avl og racerenhed. Synd og skam.
Seriøst, se lige den her Engelske bull terrier.. hvorfor vælge så klam og grim en hund, når man kan få en bamse golden?!
jan 2012
Du har ret meget langt hen af vejen, men du er nød til at se sandheden i øjnene.
Ingen stærk hund = ingen bid fra stærke hunde..
Før en hund overfalder/bidder første gang, har den ALDRIG gjort noget !!
Og så er det irrelevant hvor mange du kender der har de sødeste kamphunde....
Jeg har haft rottweiler i mange år den første han blev 13 fantastisk hund. Nr 2 tæve blev 9 år vidunderlig kræ. Nr 3 tæve blev 1 år..sindssyg møgkøter, godt det var mig og ikke en fremmed det gik udover.........
mar 2013
Nøjagtig. Fordi hunden har (i visse personers øjne) et aggressivt udseende, har mange muskler og generelt er en stærk hund, så er det en farlig hund. Ja, det er den, hvis opdragelsen ikke er ordentlig. Min kusines tidligere blandingshund, som var en blanding mellem amstaff og rottweiler, var jordens kæreste hund. Den kunne tage imod brugte bleer og bære dem ud til skraldespanden i køkkenet, og vente på at der blev åbnet så den kunne smide den i. Hunden var aldrig iført snor i den tid jeg kendte den, fordi behovet simpelthen ikke var der.
Min kusines kæreste tog hunden med da de blev skilt, og sidenhen anskaffede hun sig en ren amstaff med tavle og det hele, som også er en utrolig sød og pæn hund. Den nye hun har fået (som dog er 3-5 år gammel nu) er også blevet opdraget til en utrolig god familiehund, som hendes søn også elsker og lege med.
mar 2009
Lasse D:
Du er sgu en modig mand, den var ikke gået inde på HG den der
okt 2007
http://www.dogsbite.org/dog-bite-statistics.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Fatal_dog_attacks_in_the_United_States#Fatalities_reported_in_2013
Se for eksempel den sidste hjemmeside med en liste af rapporterede overfald med døden til følge.. Pitbull og rottweiler ses langt oftere end andre hunde på listerne... Dette er ydermere det generelle billede jeg får når jeg søger på nettet på emnet (og det er altså fra hele verden)... Så må der vel være noget om snakken. At disse hunde er mere tilbøjelige til at give ballade.
mar 2009
Det er jo stadigvæk ejerne der er nogen fjolser, og jo større hunden er jo større er skaderne ved bid.
Der var jo intet sket hvis de havde haft gravhunde.
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 11 Emner: 51 Svar: 921
Er ret sikker på de står for flest skader...
kunne være man skulle opfordre EB til og tag det op, ligesom med muskelhundene...
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.310
mar 2013
Nej, lad dog være
Tænk på alle der har brug for en donor, og som kan stamme fra folk der dør i en ulykke? Ville jo total ødelægge for mange andre, hvis der ikke var nær så mange donere som der er
okt 2007
John S. Nogle af disse sider taler også om uprovokerede overfald. Jeg mener at når visse hunde er så overrepræsenteret på verdensplan, så kan man godt forsvare at lave strengere regler omkring disse (Især hvis det som du siger, muligvis er syge idioter der er tilbøjelige til at have disse hunde).
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 390
Det er jo ikke alle mennesker der gider have en hyperaktiv forvirret labrador, og tro det eller lad være, men mange gange er en amstaff en meget bedre familie hund.
Vi har en whippet, men vi skal da have en lidt mere robust model næste gang. Aldrig nogensinde en jagthund(labrador).
Jeg er enig i at hunden afspejler ejeren, men problemet med de store hunde er at de bider sgu noget hårdere når de får fat, i forhold til de små.
Hundeloven er diskriminerende, men der burde bare laves et kørekort til hund i stedet.
Når det går galt, som i denne artikel, kunne hunden ligeså godt være alt muligt andet end amstaff, så lad være med at smid jeres had på hunden.
Og hvorfor fanden går folk rundt med knive og dolker andre folks hunde???
okt 2007
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 85 MC-er: 2 Emner: 359 Svar: 1.307
Det er jo inderst inde ikke fordi de er kønne, kender ingen der siger det. Det er kun pga det farlige i det dem og seje, anderledes.
Self skal vi alle ikke leve med en labordor, men det behøver jo ikke lige være den race med flest uheldige angreb. Ejer eller ej, det er jo heller ikke kun dårlige mødre som har rødder som børn.
okt 2007
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.008
jan 2012
maj 2013
okt 2007
John S.. jeg hentydede til det du skrev til sidst i din besked: "men dem jeg har mødt har været søde familiehunde, men ikke et sind som tiltaler mig i et kæledyr."
Lyder som om du siger du ikke vil have en sød familiehund
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.642
American Temperament Test Society er en amerikansk organisation der tester hunde, uanset race, ud fra de samme kriterier - Om hunden er farlig.
Det handler altså her ikke om hvorvidt hunden lever op til sin race standard, men om den fungerer i samvær med mennesker og dyr.
http://atts.org/breed-statistics/statistics-page1/
Læg her mærke til racer som American PitBull Terrier og American Staffordshire Terrier. Disse racer er UBETINGET de mest udbredte i USA (APBT, er den mest populære familiehund derovre, gennem mange år), hvorfor disse racer også udgør et ret stort antal testede hunde, hvilket igen gør statistikken mere pålidelig.
Se så på hvordan disse racer scorer i forhold til de "såkaldte" familiehunde, og tag samtidig med i betragtning at netop APBT og AST også er de hunde der bliver misrygtet flest af, til brug i ulovlige hundekampe mm.
Når I så har set på dette, så fortæl mig lige en gang til at disse hunde er den svært kalibrede pistol, og de andre er luftbøsser....
Jeg har haft denne type hunde gennem de sidste snart 15 år, og jeg er uddannet hundefører instruktør, men netop speciale i de såkaldte kamphunderacer.
Jeg har set lidt af hvert, kan jeg love jer, men en ting er sikkert, jeg har set langt flere "ikke kamphunde" bide umotiveret, og hvad værre er, - bide mennesker- , end jeg har set det med "kamphunderacerne".
En ting der oftest misfortolkes, når vi taler hunde med aggression over for andre hunde, er at mange mennesker fejlagtigt tror at så er hunden også farlig for mennesker. Hvor ofte hører man ikke "den bed efter Fido, og det kunne lige så godt have været mig eller et barn!!!" ......... <b>NEEEJ</b> Det kunne <b>IKKE</b> lige så godt have været dig eller et barn, det er to meget forskellige ting, og hundene er sædeles bekendt med dette.
Netop hunde som fx. American PitBull Terrier, som deler 100% blod med AmStaff (eller faktisk er det AmStaff der deler blod med PitBull), er gennem generationer og atter generationer avlet <b>SPECIFIKT</b> VÆK fra menneske aggression, hvilket skyldes noget så usmageligt som at disse hunde nemlig ikke kunne bruges til hundekamp, da en hund efter de mest udbredte "Cajun" kampregler, vil blive disket hvis den bider en handler.
Reglerne foreskriver også at modstander-hundens handler må vaske den andens hund, for at sikre sig imod gift i pelsen, som var ret udbredt. Bed hunden modstanderens handler under vask, blev den disket.
Så det var simpelthen bad for business at have menneske aggressive individer, så de blev fjernet fra avlen.
Netop de meget menneske venlige egeskaber er også årsagen til at man har givet disse hundetyper kælenavnet "Nanny dogs" da man bla. under verdenskrigene brugte dem til at løbe rundt på lazaretterne og opmuntre de tilskadekomne soldater, da de netop lader sig "pette" af alle mennesker, og er gode til at sprede glæde.
Forbudslisten med de 13 hunderacer er simpelthen så latterlig at det gør helt ondt. Jeg kan nævne de første 10 hunderacer der er farligere for mennesker, end dem på den liste, måske med undtagelse af Fila og Ovcharka, som bestemt ikke er for børn. Men det er pudsigt at der aldrig har været et eneste dødsfald i DK, hvor en af de forbudte hunderacer har været involveret. (Der har til gengæld været flere med andre racer, som ikke er på listen)
Glem nu alt det pis om at hunden er så eller så farlig. Alle hunde er sgu farlige, det handler bare om hvilken idiot der er i den anden ende af snoren.
Jo mere negativ omtale de her hunde får, jo mere vil de appellerer til de forkerte typer. Det er negativt selvforstærkende, for disse typer ØNSKER netop at man er bange for deres hund, det er derfor de har den, og hvis alle er bange for dem, bliver de ved med at anskaffe sig dem!
sep 2006
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
Der er ikke mange crackrygende, nålhåndterende, voldpsykopater der vælger en dansk-svensk gårdhund.
har selv boet ved siden af en der har en Amstaff og den vovse ville jeg lade passe mine børn...
okt 2013
Følger: 5 Følgere: 244 MC-er: 6 Emner: 117 Svar: 451
okt 2013
okt 2013
aug 2008
Følger: 53 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 57
Jeg håber sgu ikke du kører motorcykel som du ytrer dig her!
Amstaffen er en helt kanon hund, og du har åbenbart ikke en, heldigvis. Vi har en dejlig tæve der er 5 år gammel, sammen med en puddel på snart 12. Når vore drenge er hjemme allesammen, og de har deres hunde med, er de seks. 2 amstaff, en puddel, 2 chivaua og en papilion, og de leger alle uden problemer.
Vores amstaff er forsvarligt indhegnet på 1500 kvm, vi er bange for at et uvidende individ bliver bange for hunden, da den så vil blive aflivet.
Regeringen gør nemlig det samme, som Hitler gjorde med jøderne.
Tak til Buggi for et sagligt indlæg.
Mvh Aage
aug 2008
Følger: 53 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 57
okt 2013
okt 2013
sep 2006
(Akita Inu, Tosa Inu, Shar Pei, APBT - Det er faktisk nogle af de eneste)
Hvad jeg synes er forkert, er pr. automatik at mene at det er dårlige hunde, fordi de gennem tiderne oprindeligt blev avlet med kamp for øje. Jeg synes det er værd at bemærke at uden dette, havde vi ikke haft disse pragtfulde, og meget menneske/familie venlige hunderacer, som Irish Staffordshire Terrier, Staffordshire Bullterrier, American Staffordshire Terrier og American PitBull Terrier (og alle der kommer mere eller mindre fra disse linier)
sep 2006
Det er i øvrigt ikke SÅ længe siden man stadig åbent avlede kamphunde til kamp, selv i vores civiliserede del af verden. I Østeuropa og Mellemøsten gør man det desværre stadig, dog meget mere lyssky og uorganiseret end man gjorde i vesten i "gamle dage".
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 415
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
http://www.youtube.com/watch?v=cmNtI6oLXSQ Og sig så lige igen at det er en grim hund? Syntes også at videoen udmærket demonstrer, at det handler om ejeren ikke om hunden.
Et forbud mod alt der er ''farligt'' er ikke vejen frem. Hvad så når ''idioterne'' kaster sig over en anden hunderace? Vi ender jo med ikke at have noget tilbage.
Selv er jeg tilhænger af et hundebevis eller et lign. tiltag. En form for våbentilladelse, bare til ''farlige hunde'' om man vil.
apr 2007
En fin lille klump på 7 uger og knapt 10kg.
okt 2007
Og så vil jeg lige meddele at jeg godt kan lide at deltage i en livlig debat.. hvad jeg ikke finder morsomt, er personlige beskeder fra brugere herinde som pga. manglende tankevirksomhed ikke magter at føre en ordentlig diskussion i forum hvor det hører til. Fangede du den Greg?
Modtaget besked: Titel: Klovn.
"Du har intet forstand på hunde, biler, motorcykler eller de mennesker som har nogen af delene. det ses tydeligt."
sep 2006
At det er meget globalt skyldes at verden simpelthen er blevet et mindre sted rent kommunikativt. Prøv fx at se hvor mange af tabloid avisernes artikler vedr. dette emne, der rent faktisk slet ikke er fra DK, men er fra GB eller USA fx.
maj 2013
Hvordan skal manden straffes for at have stukket en syg hund der går ude på vejen og løber efter cykelister hele dagen...?
apr 2007
Nu kunne man måske godt komme med den påstand, at jeg fyre en stereotyp af...men det er jo hovedsagelig fuckhoveder, med en trang til at vise sig frem, som vælger, og har problemer med denne type hund. Hvad enten man vil det eller ej, så er der bare ikke ret meget ''streetcredit'' i en dansk-svensk gårdhund. Og når disse personer så ikke formår at styre/opdrage deres hund (som uden tvivl er en mere krævende hunderace), så har vi balladen.
Ydermere skyder medierne jo en stemning op. Det er bare flere overskrifter i ''lille pige bidt af kamphund'' end ''lille pige bidt af mops''. Hvilket får ''uvidende'' mennesker til at tro, at hundene er livsfarlige og burde forbydes.
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 415
Har aldrig hørt om nogen som er død af en mops - folk er derimod blevet dræbt af kamphunde.
apr 2007
okt 2007
Jeg vil dog stadig have lov at hovere lidt og konkludere at selv den hjemmeside du linkede til, fortæller at fx american pitbull med 870 testede og en godkendelsesprocent på 86,8% samt american staffordshire terrier 657 testede og godkendelse på 84,5%, og Doberman Pinscher 1655 testede med 78,5% godkendte,
Ligger under Labrador retriever med 805 testede og 92% godkendt. (Som jeg anbefalte
Når det er sagt ser det jo ikke ud til, på denne hjemmeside, at de omtalte hunde er meget værre end mange andre. Men men men.. efter at have set videoen af deres test af hundene, vil jeg ikke umiddelbart tro at det er "almindelige" mennesker, forstået på den måde at deres tests af hunde bliver foretaget ved arrangementer, og man kan så vælge at tilmelde sig arrangementet. Dette kræver jo at man har en interesse i sin hund ud over det sædvanlige og derfor kan det diskuteres om disse tests giver et reelt billede af hundene som befinder sig rundt omkring i div. gennemsnits hjem.
Dertil skal ligges at % vurderinger ikke umiddelbart kan sammenlignes mellem alle hunde på siden, da fx english pitbull kun har været testet 1 gang og fejlede hvilket giver den 0% godkendte jo.. såå man skal lige være obs på antallet af testede hunde. Hvilket du (Buggi) også nævnte mht. det høje antal testede american pitbull og american staffordshire terriere.
sep 2006
jeg er egentlig ligeglad med hvor golden retriever ligger, min pointe er at der ikke er nogle udslagsgivne data der bakker påstanden op om at de såkaldte kamphunde skulle være farligere end de andre "klassiske" racer, set med et overordnet blik.
jan 2012
Heldigvis er der næppe nogen der gider høre på dig, hvis de skal vælge hund.
okt 2007
Og tjaa.. det lader til at selv American temperament test society har en hund på deres liste som hedder English pitbull.. såå jeg tror jeg er lovligt undskyldt. Hvis de kan tage fejl, så kan jeg nok også (Du missede desværre pointen i Engelsk pitbull kommentaren. Det var udelukkende for at pointere vigtigheden i at se skeptisk på statistikken).
Hvis du har tænkt dig at diskutere, så prøv som Buggi, i stedet for det du har gang i. Det får dig bare til at virke som en mindrebegavet tudeprins. Buggi har faktisk efterhånden fået overbevist mig om en ting eller to. Du derimod, supplere bare med tomme, ubegrundede konstateringer som kun kan siges at være din personlige holdning.
Buggi. Det med ombytningshundene, kan du linke til det. Jeg kan ikke umiddelbart finde det nogen steder derinde. Til gengæld kan jeg nu se at folk, som vil have testet deres hunde, ikke bare skal melde sig til et arrangement, men oven i købet skal betale for at deltage, dette vil sorterer endnu flere af "almindelige" ejere fra puljen. Så indtil jeg finder bevis for at internat-hunde bliver testet, og hvor stor en procentdel af hundende som er listet der rent faktisk er udgjort af internat-hunde, vil jeg ikke betragte den hjemmeside som et billede af den almene hund.
Så nævner du også APBT som den mest udbredte familiehund i Amerika (og APBT og american staffordshire terrier som meget udbredte). Kan du bakke de konstateringer op med facts? I ATTS statistikken ligger de to hunderacer gangske vist på henholdsvis 870 og 657 testede, men det er jo ikke høje tal i forhold til Bouvier des flandres med 906, Collie - 873, Dobberman Pinscher - 1655, German shepherd dog - 3194, Golden retriever - 785, og Labrador med 805 testede.
Jeg har forsøgt at finde tal på hundebefolkningen i Amerika, men det tætteste jeg har været, er en Pitbull støtte-hjemmeside der konstaterede at der ikke er tilstrækkelig data til at kunne bedømme hvor stor en procentdel af hundebefolkningen Pitbull udgør.
apr 2007
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.953
den bliver dolket eller smadret med en kølle eller spiddet med en greb? Tja det bliver lige hvad jeg har ved hånden.
Jeg værner om mine børn, egne hunde osv.
Ps. Har endnu til gode at møde en kamp hunde ejer der ikke har jord og jordbær mellem ørene.
dec 2013
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 41
Flot, men hvis du en dag skulle komme ud af din hule i nordjylland og komme til sjælland, så skal du være hjertelig velkommen hjemme hos mig og min familie, så vil jeg håbe du får et helt andet syn på sådan en hund og dens ejer
apr 2007
Ikke at jeg er bange for, at det kommer til at ske...men princippet er det samme.
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 654
Men der burde måske have været lyttet til interesseorganitationerne, samt kigget på statistikker der ikke var produceret af ekstra bladet, så der havde været lidt kvalitet i den lovbehandling.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.953
Hvis ikke de taber dyr skal forbydes - så må ejer æhm ejermændene forbydes ! Det kan altid flytte til Ukraine hvor den slags er lidt mere liberalt.
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 654
Jeg mener ikke det grundlag der var for vedtagelse af hundeloven var blevet ordenligt behandlet og gennemarbejdet. Der blev set bort fra nogle facts og løjet om andre..
Jeg mener personligt at det i 99% er ejeren der er gal på den, uanset race. Der er for mange ejere der ikke bruger den nødvendige tid på, eller har de rigtige omgivelser til deres hunde. Hunden har jo desværre ikke selv valgt sin ejer, den følger bare flokken. Så et kørekort/duelighedsbevis til hundeejere og en adfærds analyse af hunden ved avl kunne efter min mening være en løsning. Jeg betaler gerne lidt til statskassen således at vi kan få et trygt samfund, hvor tosser ikke har hunde de ikke kan styre.
Og ja det kommer til at ramme den brede befolkning, men det er jo også dem der ikke vil erkende at langt de flest skader (dem der ikke kommer på forsiden af bt / eb) er ved almindelige familiehunde racer..
apr 2007
mar 2009
Jeg er uddannet inden for DCH, og vi så meget sjældent en muske eller kamphund til træning, det havde ingen interesse for de ejere, alle unge mennesker, et helt klart billede der siger at man gerne vil have en hund der viser man er noget ved musikken, men gider ikke interessere sig for hundens socialisering osv.
Milling:
Nu er det jo sådan at et våben ikke kan købes af alle, der skal man netop godkendes og have et jagttegn. Hunde kan alle jo købe frit.
apr 2007
Men jeg efterspørger også et system, hvor man kan søge om tilladelse/licens til at have sådan en hund... Og den tilladelse skal man self. kun have hugs man er kvalificeret/uddannet til det.
Altså ikke hvis man køber sig en labrador, men hvis man ønsker en af liste hundene.
apr 2007
Følger: 66 Følgere: 69 MC-er: 3 Emner: 13 Svar: 326
Tag nu for filan og kig i de hunde bid statestikker som bla ddk har lavet i årenes løb
Der topper den fine og nuttet goldenretriver og gravhunden flot i hvad det ang bid skader og skambid og i den dur, og nej er ikke for at fordømme nogen form for hunde racer, der findes bare menesker der på ingen måde burde være i besiddelse af et andet levende væsen end dem selv, min egen labrador for luge ind over hegnet og skambed naboens pudelhund ja de nået da os lige og hapse en 4 årig knægt på vejen ud, gudskelov kom drengen ik rigtig noget til, vupti bum så var bulder aflivet, problemet er medierne i det hunderace cirkus, for man høre bare ædrig eller det er mega sjældent man høre om en helt alm famille race der æder naboens lille vuf
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 335
ang. artiklen så er det da helt iorden han stikker hunden jeg havde sgu gjort det samme man bliver da nød til at forsvare sin fam.
jan 2013
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 64
hvis kamp hunde er gjort ulovlige, er der nok en grund til det. anskaf jer en anden hund der er lovlig, dem er der masser af!
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.352
Man kan sagtens opdrage en kamphund til at være en dejlig godmodig familiehund, men dybt inde i psyken er der en afsikret håndgranat, som venter på at sprænge når den rette kombination af uheldige omstændigheder indtræffer. Når det sker, kortsluttes alle normale reaktionsmønstre og blokeringer. Det er et træk, som er særegent for de såkaldte kamphunde i modsætning til andre hunderacer.
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
Christoffer H - Hvorfor skulle man ikke kunne lave love for hvem der måtte eje hvilke hunde????
Det er da ikke dummere end at forbyde alverdens racer, uden at have en SKID styr på hvad der foregår.
Men det er bare den danske regering i en nøddeskal. Halvtomhjernet elendig lappeløsning på et problem som ikke eksisterer.
nov 2008
"Kim O - Wow hvor lyder det virkelig som om du aner hvad du taler om, selvom vi ved det ikke er tilfældet."
Hvor ved "vi" det fra? Omtaler du generelt dig selv i flertal ligesom de gamle majestæter?
maj 2013
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 43
En hund er blevet påvirket på en måde og hvordan siger en ejer jo ikk det logisk fordi så kan han blive dømt !!
Det er galt fra snoren af og opefter !! Altså ejeren måde at opdrage på !!!
Min bror havde en amstaff så desværre blev aflivet pga sygdomme i ørene så den kunne ikk klarer mere narkose og den blev bidt af en schæfer der kom løbende i fri snor og hoppede direkte på den så den fik bid mærker i hovedet osv
Og den hylede pga smerter og gjorde intet igen !! Den blev bare frygtlig bange for store hunde den ikk kendte fremover og førhen ville den lege med alle hunde !!
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 318
Dit indlæg gør mig ærgelig.
Min nabo har en labrador der er dybt utilregnelig - aldrig blevet socialiseret. Når den engang imellem stikker af, hærger den hele området og går i kødet på alle hunde den møder.
Jeg frygter den dag at den flyver på min amstaff ambull blanding og hun måske forsvarer sig - så skal min dejlige familiehund aflives. Coco som min hund hedder, har aldrig haft problemer med andre hunde - kommer i hundeskoven minimum en gang om ugen.
Og som hunde og katte ejer ønsker man også at passe på sine dyr. Så hvis den tossede nabohund en dag kommer på besøg i min have igen og bider min hund, hvad skal jeg så stille op ? Jeg har på en pæn og høflig måde meddelt naboen at jeg ikke ønsker at se hans hund på min matrikkel.
nov 2008
Både arv og miljø er relevante faktorer. Du kan ikke udelukke det arvemæssige.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Det drejer sig om.....HUNDE.....Dyr!!!!!
Lad os lige trække vejret en gang, og husk så lige inden I kommer med nogen som helst generelle betragtninger om ansvarlige eller uansvarlige ejere, at dyr er en stor samling betingede reflekser. Det betyder at første gang vovse udsættes for noget han aldrig har prøvet før, så aner ingen noget om, hvordan vovse reagerer - se lige Brians indlæg midt i tråden!!!!
Jeg er helt ligeglad om det handler om muskelhunde eller pekinggesere, bortset fra at sidstnævnte er nem at løfte fra jorden og uskadeliggøre. Det er ikke tilfældet med en stor hund!
okt 2010
og selfølgelig kan man lovgive efter hvem der må have hvilke hunde sådan er det da med mcer så hvorfor skulle man ikke kunne lave det med hunde grunden til de er ulovlige er jo netop folk der ikke har en kæft forstand på hunde har anskaffet sig en hund fordi er moderne og ikke har sat sig ind i hvad racerne kræver
okt 2010
okt 2010
jan 2013
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 64
hvis det er en hund kun nogen kan styre! så det da klart den skal være ulovlig!
nov 2008
Det er dybt misforstået, at en hund er et familiemedlem på lige fod med alle andre medlemmer.
Hunden er et flokdyr som har det bedst med at kende sin plads i hierakiet...
Dermed ikke være sagt, at man ikke skal behandle sin hund ordentligt. Selvfølgelig skal man det!
Hunden er et dyr, og der kommer sjældent noget godt ud af menneskeliggøre dyr.
mar 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 66
En anden ting; der er vel ingen der kan være uenige i, at det gør mere ondt at blive bidt af en stor hund end en lille hund. Men så bør man vel forbyde heste også? De sparker hårdere end ponyer
Sorry - men hundeloven er stadig forkert.
Hundekørekort - ja tak.
okt 2010
kim o jeg kunne aldrig finde på at menneskeliggøre min hund en hund skal behandles som en hund men derfor er den stadig en del af fam. på lige fod med alle andre det var mere knuds beværkning af det bare er et dyr hvilket det absolut ikke er i mine øjne.
nov 2008
Der er bare nogle uheldige sideeffekter ved at forbyde mennesker.
nov 2008
Ja, vi er helt sikkert på linje der. Nogle gange har vi bare en tendens (i følelsesmæssige diskussioner) til at se på hvad der bliver skrevet i stedet for hvad vi godt ved den anden mener
apr 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 20
aug 2011
Følger: 1 Svar: 4
dec 2004
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 82 Svar: 687
Og kørekortet skal tages sammen med den pågældende hund, den har jo en unik chip, og hvis man ikke kan bestå prøven sammen med hunden må den aflives.
Kørekortet skal så medtages ved luftning osv, så man kan dokumentere at man kan styre hunden.
mar 2009
Den holder jo ikke, man afliver sgu ikke en hund fordi ejeren ikke består prøven, helt i hegnet det forslag der.
mar 2009
2 mænd fra den hårde brigade kommer gående med den enes Amstaff, ejeren siger.
"Hold kæft du skulle se dem panikke hvis jeg slap min løs, hø hø".
dec 2004
Jeg kan nu ikke se problemet i min idé.
Hvis du ikke er moden eller har evnerne til din hund må du miste den.
Det vil få de fleste af dem der ikke har evnerne eller har syge idéer om hundeopdragelse til at tænke sig om inden de får hund.
Det gælder både kamphunde, pudler osv
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 25
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.037
mar 2009
Det skal jo ikke gå ud over hunden du ikke kan få dit hunde-bevis.
Din bil skal jo heller ikke smadres fordi du dumper til køreprøven, vel?
Dit foreslag er rabiat og uden hold i virkeligheden. Du har nok ikke selv hund, men du kender vel nogen der har, og måske også nogen der ikke har tjek på deres hund?
dec 2004
Kan godt følge dig, men i min optik er det en naturlig viderebygning af loven om at hvis en hund bider en anden hund skal den aflives.
Eller hvis den er af en ulovlig race.
Og nej jeg har ikke selv hund, men ligesom dig kender jeg forskellen på en godt opdraget og en dårlig opdraget hund.
Eller rettere en en god og en dårlig ejer,
mar 2009
Og ja, det er ene og alene ejerens ansvar at den er ordentligt afrettet, hunden har bare de gener den er født med, det må ejeren sætte sig ind i, hvad skal der til for at have sådan en hund.
"Kunne du slå din egen hund ihjel" spurgte en anderkendt hundetræner mig? Det skal du være klar over du kan blive nødt til hvis du har en Bullterrier forklarede han videre, den kan se sig så ond på en anden hund og det der kommer i mellem, at den ikke stopper før den himler, man løfter i halsbåndet og slipper ikke før den hænger stille, så er luften gået af den, man kan så sætte den ned, men man skal være klar til at gøre det igen når den kommer til luft, hvis ikke den har kapituleret.
Når en mand som ham siger det, så tror jeg på ham, og han har Bullterrier.
nov 2006
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 14
En amstaff er en super dejlig hund. Men vil give ret i at det kræver lidt mere opmærksomhed under opdragelsen. Og ville heller ikke anbefale den hvis man aldrig har haft hund før. Har lige fået aflivet min amstaff (pga sygdom) Og hvis ikke den latterlige lov var der havde jeg helt sikkert anskaffet mig en til.
jul 2012
Følger: 1 Svar: 14
Er hunden "skør" er ejeren det sikkert også og det er hos ham/hende problemet ligger...
mar 2013
Følger: 20 Følgere: 12 MC-er: 6 Emner: 3 Svar: 30
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 2
okt 2010
og lad lige vær med at kalde dem ulovlige det er jo kun dem der er født efter loven trådte i kraft der er ulovlige vi er nogle der har helt lovlige muskelhunde
aug 2011
Det handler bare om at folk tager ansvar.
Men hundeloven gør nok også at mange af de ejere med de hunderacer der er på listen tøver med at få aflivet en hund der har en brist, fordi de ved at de ikke bare kan få en ny igen. Eller får ulovligt importerede racer, der er blevet avlet under kummerlige forhold. Når noget bliver ulovligt bliver det også mere populært hos nogle grupper af mennesker, evt de typer som i starten har skabt problemer...
Men syntes at dette Emne burde hedde "Fatter hunde ejere ikke at deres hunde er farlige"
Den eneste hund jeg selv har oplevet værende farlig, var en labrador lignende hund der var tøjret til en lygtepæl og angst bed alle der kom så tæt på at den kunne nå dem... Og det var fordi den var syg i potten og ejeren trods det havde efterladt den et fremmed sted med mange mennesker... Uansvarligt
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 850
Min eks-svigerfar ringede og fortalt han havde fået en Dobermann. På det tidspunkt var min nu voksne datter 1½ år, så vi sagde "Vi ses, når du er blevet træt af den". Det viste sig af være en blanding af kælegris og Doberman, i forholdet 10 - 1. Det mest kælne hund jeg nogensinde har mødt.
Der findes hunde hvor psyken pludselig kokser, det sker også med mennesker. Hundene slår vi så ihjel på mistanken.
mar 2009
jul 2009
Følger: 40 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 89
her er min armstaff nu 9 år han er den bedste hund jeg har haft han elsker børn og jeg stoler 110% på ham ,,,
mar 2009
jan 2009
Følger: 11 Følgere: 12 MC-er: 1 Svar: 21
Det var bare li´det!
mar 2009
aug 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 1
Tænk hvis man kunne gøre det samme med mennesker som med hunde?
Dav fru X, det er politiet. Vi vil bare lige fortælle at deres søn er sendt til aflivning pga af umotiveret vold mod sagesløs. Men nej, sådan en tumpe skal have en rettergang til Xdkk, hvor efter fjolset får en betinget dom. Tossen bliver 18år og ender med at blive en af de personer som de fleste herinde ikke mener bør eje en hund.
Ser i pointen? Meget nemmere at tage mennesker i opløbet, vi er den race som vores planet bedst kan undvære..
Ironi til side.
Hvorfor slå dyrene ihjel, i stedet for at fjerne dem fra ejeren...
Det er sku da langt ude. De skal da også ha' ret til en 2. chance..
mar 2013
Følger: 20 Følgere: 12 MC-er: 6 Emner: 3 Svar: 30
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 57
Jeg har måske læst den første tredjedel, men så orkede jeg ikke mere!
Hundeelskere: Det er IKKE ligegyldigt, om du går i byen med en luftpistol eller en .450 Rigby (storvildtskaliber). Sker der noget, vil forskellen i effekt være dramatisk. Ikke?
Så kan vi snakke nok så meget årsag og virkning. Hunden bruger de virkemidler, den har.
Hundehadere: Hvad er der galt med Jer? Kan I ikke forstå, at hunde er søde og rare, og at de ikke gør noget ondt? (for det meste) De har i hovedreglen et helt andet formål, end I tillægger ejeren, men racen er måske valgt ud fra en følelsesmæssig appel (Jeg kunne fx ikke tænke mig en 'lille' hund, men jeg kan egentlig ikke forklare hvorfor!). Det er i mine øjne altid farligt at tolke på folks motiver, for man har sjældent et tydeligt grundlag. Man kommer alt for nemt til at generalisere!
Det i parentesen 'for det meste' er jo sagen i en nøddeskal, og dermed kommer .450 Rigby-hundene til at danne grundlag for en forbudsliste, fordi effekterne af dem er så dramatiske. Når en såkaldt muskelhund - provokeret eller uprovokeret - beslutter sig til at gøre noget ved sagen, så sker der altså noget!
Jeg forstår derfor godt, at der findes en forbudsliste, men jeg er ikke sikker på, at effekten står mål med de negative sider.
Jeg kan dog ikke se, hvad fanden man ellers skal gøre!
jan 2012
aug 2005
Det her er i bund og grund et spørgsmål om konsekvenser, hvis noget ikke går som det er forventet - det har ikke en skid med "gode"hunde eller "dårligere" ejere generelt at gøre.
mar 2009
Jeg synes bare Amstaff og Pitbull osv er mere dominerende, stiller sig straks hen og forsøger at få hovedet hen over den anden hunds ryg, meget mere fysisk end andre hunde, som står mere overfor hinanden?
aug 2011
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.336
jeg har set en terrier blive et satans ledt svin, katte som decideret går i kamp med hunde, naboen har en der er så agressiv at den sidder og venter på sit offer
naboen havde en terrier der har bidt 2 mennesker, den gik ind i vores indkørsel og angreb vores hund som stod bundet ironisk nok
jeg har set mange muskelhunde som intet fejlede i øverste etage, som faktisk var mere snaksalige end terrier af alle slags
jan 2012
Både små terrier, labrador, collier.. Der er ingen sammenligning i typen af mennesker som gør det, det er alt fra gamle damer til unge mænd.
Vi har altid snor på vores når vi lufter ham i byområder, men det er da sket vi har stødt på en hund ude snor som har prøvet at angribe vores. Det var sjovt nok en collie. (en gammel arrig en)
Der render også en gut rundt med to mastiff/amstaff'er som altid har den ene løs, og altid råber(skriger) efter den... Det giver ikke den bedste reklame for den slags hunde, når han gør det langs buddinge station, kvickly, hovedgaden og biblioteket, osv hvor der altid er mange mennesker. Heldigvis er de hunde ret rolige og søde, men folk bliver jo altid lidt mere nervøse når hunden er uden snor.
Et hundekørekort hvor folk bliver oplyst om hvorfor de skal have snor på, og lærer lidt om racerne og hvilke behov hunden har for aktivering osv ville være kanon. Oplysning fremfor forbud..
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 61 Svar: 1.389
mar 2009
mar 2009
aug 2005
jul 2010
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 61 Svar: 1.389
jul 2010
nu har jeg set et par billeder af dig og jeg ville ikke have noget problem med at sælge dig en hund
jeg mente nok mere væremåden overfor andre end ens udseende
Fatter Amstaff ejere ikke at deres hunde er farlige?