1.915 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Indbrud Indbrud

Hej alle

Vi havde indbrud i huset lørdag aften og fik stjålet en del ting.
Bærbar, Ipad, GPS, smykker, dyrt armbåndsur, sølvtøj, mm.

Min bærbare, samt GPS har jeg ikke kvitteringer på, da det er ting jeg har fået efter min gamle arbejdsplads gik konkurs. Jeg har heller ikke billeder af tingene.

Er der noget der har været ude for det samme, eller ved hvordan
jeg skal gribe det an overfor forsikringen.

Skriv evt en PB hvis du har en god ide smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indbrud
  • #1   20. jan 2014 du skal sjovt nok ringe og melde det til politiet så de kan efterlyse de ting som du har serienummer på for det første og hvis de overhovedet gider gøre mere ved det så lad dem tage fingeraftryk

Ellers ring til forsikringsselskabet og med del dem at du har haft indbrud og så sender de en blanket eller en elektronisk log ind hvor du så kan skrive dine stjålne genstande ind og deres værdig sådan ca. samt hvis du har kvitteringer på nogle af tingene så se af at få dem fundet frem til taksator smiley

Var ude for det samme sidste år i december måned smiley

• #2   20. jan 2014 værdi*

• #3   20. jan 2014 Nogen selskaber tror på deres kunder, andre ønsker at se ligegyldige kvitteringer smiley

Eftersom vi ikke forventer indbrud, har kun de aller færreste dokumentation for alt det de ejer...jeg selv er en klovn til at gemme kvitteringer, og endnu mere elendig til at få noget på skrift når jeg handler brugt....

Hør dem ad, ellers må du jo på dokumentations jagt i gemmerne smiley

• #4   20. jan 2014 Michael:

Jeg har sjovt nok meldt det til politiet og de har sjovt nok været her og set efter fingeraftryk. Jeg har modtaget blanket og er ved at udfylde den. Jeg har kvitteringer på flere ting, men komputer og gps har jeg ikke - heller ikke serienumre.
    (Ja det er dumt ikke at skrive sådan nogle numre ned, det ved jeg)

• #5   20. jan 2014 Brian:

Jeg har tidligere haft indbrud imin bil, og der varder ingen problemer. Og sidste år røg jeg på røven på mc, og det var langt fra alle ting jeg havde kvitteringer på.

• #6   20. jan 2014 Det er vel bare at tage det som det kommer....man kan ikke have dokumentation på alt. Sig det til taksator som det er ...du havde en GPS og en bærbar...
    Det er jo ikke usædvanligt at have de 2 ting i en hustand....

Det er heldigvis flere år siden vi havde indbrud - taksator var dengang helt reel.
    Alt elektronik fik vi hva det nu var værd - (og det er ikke meget når det er ældre end 20 min)

Det store stridsspørgsmål var en ring min kone havde arvet - havde ikke fået den vurderet smiley
    Men havde fotos af den - men hva var den så værd 1500 eller 150000.
    Ja det var der et sted mente guldsmeden smiley

• #7   20. jan 2014 ps. min hustru var pisseligeglad med pengene - hun ville bare have sin farmors ring igen.

Så meget at hun tvang mig med på politiauktion for at vi ku se om den var der...... da jeg havde købt en palle assort skrammel.... en meget død scooter ....et par cykler...og til sidst bød på en cykel uden sadel og forhjul.....fik hun alligevel nok og ville hjem.

Jeg skulle køre 2 gange med kassevognen for at få mine skatte med hjem.

• #8   20. jan 2014 tjaeh det havde jeg nu heller ikke og det var også ved et tilfælde at jeg havde nogle enkelte kvitteringer smiley

utroligt at de lige havde ressourcer til det smiley for det havde de søreme ikke hos mig dengang.. de tog bare rapport og så kørte de igen uden at gøre noget videre

• #9   20. jan 2014 Peter, du har lige givet mig lyst til at gemme konens arvegods smiley

• #10   20. jan 2014 Det sølvtøj der er taget, og smykker er også det værste da det er arvegods.

De andre ting er kun ting der kan erstattes.

• #11   20. jan 2014 forpulet tyve svin.

• #12   20. jan 2014 Busa - HØRT smiley

• #13   21. jan 2014 G4s alarmsystem kan anbefales.

Fik jeg efter mit første indbrud-

• #15   21. jan 2014 Din PC har været koblet på dit internet derhjemme. Du kan sikkert finde bevis i routeren log fil, og finde PC'ens navn/MAC adresse for hvornår den sidst var koblet på.

• #16   21. jan 2014 Troels det kunne være en god ide. Ved du hvordan jeg finder frem til log filen i routeren?

• #17   21. jan 2014 det afhænger af mærke og model. Den nemmeste løsning er at ringe til din udbyders support, og bede dem om hjælp til at finde eventuelle log-filer - så kan du selv kigge dem igennem.

• #18   21. jan 2014 Det vil jeg gøre - takker smiley

Kommentér på:
Indbrud

Annonce