{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.246 visninger | Oprettet:

Trådløst {{forumTopicSubject}}

Vi har fået fibernet og router med kabel, telefon og trådløst. Det virker alt sammen helt fint.

Jeg har en stationær PC stående på mit kontor, den jeg bruger nu, og den har ikke trådløst, og jeg har ikke tænkt mig at købe en ny. Jeg vil hellere hælde lidt penge ud over min MC. Hvis den skal på den nye router, skal jeg trække 25 meter kabel gennem 3 rum, og det gider jeg ikke. Kan jeg ikke købe en ethernet switch med trådløst og kabel, og så få de to trådløse enheder til at tale sammen, og så sætte et ethernet kabel fra den til Pc'en. Altså sådan her:

Internet - router - trådløs - switch - kabel - stationær PC

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trådløst
  • #1   21. jan 2014 Køb en wifi usb ting til 199,- og kør trådløst på din pc. Det har jeg gjort på værkstedet.

• #2   21. jan 2014 http://www.pricerunner.dk/pl/117-2747128/Netvaerkskort/Sandberg-Micro-WiFi-USB-Dongle-(133-65)-Sammenlign-Priser
    fx
    den skal bare i pcen og så skal der instaleres en driver og så logger du bare på lige som fra din bærebar

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #3   21. jan 2014 USB-baseret WiFi adapter koster ikke meget og kunne fint være en mulighed!
    Spørgsmålet er så bare om den rækker fra din "nye" WiFi Access/fiber og ind på kontoret?

Alternativt kunne du bruge en Ethernet-over-230V kobling. Sådan noget kunne se sådan ud:
    http://www.proshop.dk/Netvaerk-Homeplug/TP-Link-TL-PA411KIT-AV500-2369986.html

Dette er Plug-and-Go med std. Ethernet-kabler. Eneste hage ved dette er, at strømmen på dit kontor og der hvor Fiber/Wifi-access punkt er placeret skal køre på samme strømgruppe. Tjek dette ved at koble strømmen fra på din el-tavle - hvis strømmen går ved Fiberboks og på kontor... så er du klar! smiley

• #4   21. jan 2014
    Kan du skifte olie på din MC, kan du også selv sætte et trådløst netkort i en pc.. smiley

• #5   21. jan 2014 25 meter trådløs rækkevidde i et hus - I wouldn't do that smiley

En powerplug til elnettet vil jeg nok også anbefale.

• #6   21. jan 2014 ja det skulle nu ikke være det store problem at gøre selv.
    et netværks kort i eller en usb wifi.

alternativ kunne være at købe nogle til smide i stik kontakten. det kræver kun et lan stil den en stik kontakt også smide en i den anden ende af gruppen også et lan stik der i. hvis man gerne vil have det.

• #7   21. jan 2014 enig med søren.

• #9   22. jan 2014 Der er kun en ting at gøre med trådløs acces i et hus - prøv dig frem. Jeg anvender trådløs, og det dække hele huset og garagen og haven men bevæger jeg mig en smule i den anden retning, skal jeg bare gennem to andre vægge af samme slags, og det går ikke. Måske skulle jeg prøve at dreje routeren 90 grader - bare for at se, hvad der sker!

• #11   22. jan 2014 Bruger en wifi repeater købt for sølle 160kr, virker fint. Den skal bare sidde ca ½ vejs, eller når signalet begynder at blive meget svagt.

• #12   22. jan 2014 Jeg ville kører over elnettet. Det syntes jeg virker langt mere stabilt en WIFI i stationære. Har prøvet snart 10 forskellige WIFI kort til stationære, både PCI x1 PCIe og USB, og de har alle dage kørt at helved til.

Jeg siger ikke at Homeplug er den hellige gral, men jeg syntes det ville være at foretrække i denne situation.

• #13   22. jan 2014 Den direkte afstand er kun 6 -8 meter og den skal hovedsagligt kun gennem "papvægge". De 25 meter opstår når kablet skal rundt i rummene langs med paneler o.s.v. Vi bor i et gammel hus med mure i borgtykkelse, og vi fik aldrig wireless til at virke nede i kælderen da ungerne boede der. Jeg prøver i første omgang med noget USB, Den økonomiske sorg er ikke så stor hvis det ikke virker. Jeg melder lige tilbage hvordan det ender - der går nok et par dage. Jeg er begyndt de indledende øvelser på at bygge en handicap-venlig veteran, og det er lidt mere spændende.

• #14   22. jan 2014 Jeg købte det her hjem til mine forældre. Min far fandt selv ud af at tilsluttet skidtet (uden hjælp) og han er altså ikke noget teknisk geni, eller und 70 for den sags skyld smiley

http://www.edbpriser.dk/homeplug-powerline/tp-link-tl-pa411kit-av500-nano-powerline-adapter-starter-kit-id-6848354.aspx?q=homeplug

• #15   6. feb 2014 Jeg købte et Linksys adapterkort, og den lokale PC guru slog syv kors for sig da jeg fortalte at det skulle bruges på en i hans øjne oldgammel PC der kører Suse Linux. Det er meget almindeligt med den reaktion.

Jeg skilte apparaturet ad og satte kortet i. Så forbandt jeg alle de s.... kabler igen og fik ryddet ud i det. Da vi gik på trådløs forsvandt også et printerkabel, men jeg har beholdt min gamle HP laserjet5 med snart 10 år på bagen. Den printer 25.000 sider A4 for 400 kr.

Jeg tændte, og så den flotteste gang plug-and-play jeg nogensinde har set. Suse Linux fandt kortet og identificerede det korrekt, hentede et par af det der i Windows verdenen hedder drivere, opdaterede et par programmer og viste derefter en liste over de tilgængelige netværk. Jeg fandt vores, satte hak ud for og blev bedt om et password. That's it. Den medfølgende CD - Windows only - røg i skraldespamnden. Heldigvis er manualen, som jeg ikke fik brug for - i HTML.

Jeg kan nu fjerne en router med 6 kabler og en strømforsyning, en telefon switch (vi har altid haft IP telefoni) med 2 kabler og en strømforsyning, en 5-stiks eldåse, og 4-5 ledninger. Nu skal jeg lige checke TV kanaludbuddet, og hvis det er OK kan vi fjerne alt gammelt TDC kabel ude og inde, og formentlig også den kanalforstærker vi er nødt til at have nu for at få TV ud i de fjerneste rum.

Kommentér på:
Trådløst

Annonce