1.019 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

nye vinduer i hus. nye vinduer i hus.

Hej.
Har købt et hus hvor alle ruder gerne skulle skiftes, men jeg kan ikke finde ud af om jeg selv skal gøre det. Eller om det kan svare sig bare at få nogle fagfolk til det??
Jeg har desværre ikke målene på dem endnu, men vi snakker 6 vinduer som er rimeligt store. Jeg vil gerne have plastik vinduer i.
Er der nogle herinde som bare skulle have en lille ide om hvad de ville tage for og skifte dem?

Håber i kan hjælpe/komme med gode råd.

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nye vinduer i hus.
  • #1   1. feb 2014 Ved at en tømmer tager en 1000kr uden regning...

• #2   1. feb 2014 gør det da selv? det er rimelig simpelt og lige til smiley

og man kan godt spare nogle kroner ved det smiley

• #3   1. feb 2014 Har dog ikke prøvet det før, men kender da folk som har:-)
    Så sselvfølgelig er det da en mulighed, men det kommer godt nok an på hvad de skal have for det om det noget jeg gider bruge krudt på;-)

• #4   1. feb 2014 du skal regne med ca 7000 pr vindue alt inkluderet og det er på regning

• #5   1. feb 2014 Puha, det var mange penge !
    Måske man selv må igan:-D

• #6   1. feb 2014 jeg har aldrig skiftet vinduer før sidste forår. men jeg havde en kammerat med der havde, uden ham var det også sagtens gået, det er ikke så håbløst svært, det der kan være tricky er at få det til at sidde rigtigt, og så når du skummer det ikke at få givet det for meget så det trykker rammen.

• #7   1. feb 2014 Der er da ingen der kan sige hvad det koster uden at have set dit hus eller vinduer
    Prisen afhænder jo 100 % på om det er en standart str i et Høm hus eller ...

Det koster feks 10000 kr at renovere en motor ? HVAD

• #9   1. feb 2014 Ind med det nye vindue, klods godt op, min. 3 karmskruer i hver side, ind med et bagstop og så et expanderene fugebånd, det var udvendig, så skummer du inde fra og stopper med det samme skumningen er færdig og så skal der et bagstop ind der også, og det skal gå hurtigt inden skummen expanderer for meget (Så vent med kaffe pausen) og så fuger du med mørtel bagefter

(Glemte lige at sige at udvendig må der kun bruges expanderene fugebånd i top og sider) i bunden bruger du mørtel lige som indvendig ...

• #10   1. feb 2014 Og skal du købe plastvinduer så sørg for at købe nogle med et ordentligt alu skelet inden i og ikke alt det andet billige bras ...

• KFS-3400
    KFS-3400 Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 66
    #11   1. feb 2014 Jeg er selv tømrer. Men at give dig en pris uden at have set det er meget svært.

Uden at kende til dig eller dine evner, så vil jeg sige at du sagtens kan gøre det selv. Måske med en kammerat til at hjælpe med at holde. Det letteste er at skære de gamle vinduer ud med en bajonetsav, skær sømmene over og tag det ud i et stykke. Alternativt kan du tage rammen af og skære karmen i stykker.
    Når du så måler op til de nye vinduer, så måler du hullet og trækker 25 mm fra hver side (12,5 mm fuge), hvis du ikke trækker fra skal du huske at oplyse det til leverandøren.
    Klods op i bunden(med plastklodser), så det passer med at vinduet kan være der inkl fuge. Læg dit vaterpas på og sørg for at det spiller. Sæt vinduet på klodserne og lod siderne ind. Jeg plejer at bruge trækiler i toppen til at holde det på plads. Så borer du et 6mm hul i karmen (gerne inde i falsen så det er skjult), og så et 6mm hul i murstenen, og karmskrue i. Antal skruer kommer an på størrelsen af vinduet.

Når det er monteret skal det bare stoppes i siderne, og der plejer jeg at bruge Isover fugefilt. Det er også lettere at styre end fugeskum, især for en nybegynder.
    Jeg vil anbefale dig at blive gode venner med en fugemand, de er ofte meget fair med prisen og så er du sikker på fugen er i orden. Men vælger du at fuge selv kan du også få en guide til det smiley

God fornøjelse

• #12   1. feb 2014 Hvis du har mønten til det så smid 3lags ruder i. Sprodser er potentielle kuldebroer så prøv om du ikke kan få nogle med "kunstige" sprodser.

• #13   1. feb 2014 Kenneth s nu du jo tømrer, er det ikke korrekt man ikke må anvende skum mere da det suger fugt med tiden?
    Mvh

• KFS-3400
    KFS-3400 Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 66
    #14   1. feb 2014 Det har jeg ikke hørt, men derfor kan det sagtens passe alligevel. Ud fra egen erfaring synes jeg dog mere problemet er det omvendte, nemlig at skum bliver knastørt og porøst.

• Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 3
    #15   9. feb 2014 3500 + moms plejer jeg at tage for montering af nyt vindue. (med silikonefuge udvendig, og lister indvendig)

Kommentér på:
nye vinduer i hus.

Annonce