1.248 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hvilken solbrille Hvilken solbrille

Købte i sommer en billig solbrille hos louis-mc.dk men den duer ikke sammen med min Shoei XR1100 hjelm, så snart jeg er over 80 kmt. presser den så hårdt mod næseryggen at det gør ondt og ulideligt at køre med, hvilket mærke/model har i gode erfaringer med?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken solbrille
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
    #1   11. feb 2014 Jeg har gode erfaringer med at bruge den der sidder indbygget i min hjelm.

Alternativt kan man skifte til enten mørkt eller fotokromatisk visir.

Skal man bruge briller i de fleste hjelme, tror jeg de er nødt til at have ret tynde stel...

• #2   11. feb 2014 Jeg har i min shoie sådan et visir som selv toner hvis der er for lyst nogen af de bedste penge jeg har givet ud da jeg overvejede at købe ny med indbygget solbriller i inden jeg prøvede det smiley

• #4   11. feb 2014 Oakley er 'the shit' - ellers de indbyggede i min Schubert smiley

• #5   11. feb 2014 Carsten P link tak smiley

jeg bruger i min shoi hjelm, mine Ray-ban. sidder perfekt, kan køre med det i timevis. men det ville da være smart med noget der selv blænder ned smiley

• #6   11. feb 2014 jeg har rigtig god erfaring med dem her: (link fjernet)

• #7   11. feb 2014 Hvis hjelmen presser ind på brillerne, er den måske for stor. Jeg havde samme problem og købte en ny hjelm der sidder meget bedre.

• #8   11. feb 2014 Jeg kører med Wiley x.
    (link fjernet)

Der er skum omkring øjnene, det beskytter med støv og vind og gør at brillen ikke sidder presset helt op mod ansigtet, så den bliver ikke fedtet af dit ansigt.
    Den kan fås til ca. 800 kr, hvis du kigger lidt rundt på nettet.
    Den kan fås med ekstra gule og klare glas, så kan du skifte ud alt efter behov. Den dyre model indeholder alle tre glas.
    Skummet kan nemt tages af, hvis man vil bruge den som alm solbriller. Jeg er meget glad for denne brille. Den er ikke med polaroidglas. Jeg bryder mig ikke ikke polaroidglas, det forvrænger skærmen på min tlf/gps.

• #9   12. feb 2014 Jeg købte min hos min lokale mc forhandler ved det er fy men jeg gjorde det alligevel og jeg er er stolt af det smiley
    Men det er sådan et her
    http://www.onwheels.dk/shop/fotokromik-pinlock-cx-1v-1457p.html

• #10   12. feb 2014 Jeg er glad for tonede visirer. Har et par forskellige og de gør det fint for mig.

profilbillede
  • #11   12. feb 2014 Har også et tonet visir jeg kan skifte til, problemet er de ture hvor solen skinner på udturen, men det begynder at blive mørkt på vej hjem, med tonet visit kan jeg ikke se en skid efter mørkets frembrud, og med alm. visir bliver jeg blændet af solen om dagen, så tænkte at en solbrille man bare kan tage af og på når det er nødvendigt måtte være den nemmeste løsning, syntes ikke jeg kan finde det visir Sajmon taler om, nogen der kan hjælpe med et link?

• #12   12. feb 2014 Oakley m-frame 2,0 med orange glas. De er perfekt til sollys og de sidder tæt hen ad siden på hovedet.

• #13   12. feb 2014 Ray-Ban babyyyy! smiley så behøver du heller ikke køre med hjelm - det gør Tom Cruise jo heller ikke i Top Gun! smiley

• #14   12. feb 2014 Johan p... ligepræcis den model jeg huggede på arbejde smiley de gør jobbet fint og er sværde at smadre. Og man græder ikke når man taber eller glemmet dem smiley

• #15   12. feb 2014 Ska det virkelig være mig der finder et visir med jamesbond tekno til phillip jernnæve? smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
    #16   12. feb 2014 Jeg skrev kun sådan fordi jeg ikke kører med en hjelm magen til din. Jeg kommer aldrig til at eje en hjelm uden indbygget solvisir...

• #17   12. feb 2014 Her er et visir der sku passe på en xr1100 med pinlock inserts der tinter ved uvpåvirkning

Er ikke klar over hvordan de ligger prismæssigt og om der snart kommer hele fotokromiske visir på markedet. Men det tog alligevel lige 5-10 minutter at finde frem til det her protecTINT smiley

• #18   12. feb 2014 Phillip L dem Sajmon skriver om er dem jeg har linket til de virker bare du ligger slet ikke mærke til det de passer sig ind i tonen efter solen så de er mørke når solen skinner og klare når den ikke gør??hvad mere kan man forlange?

• #19   12. feb 2014 Fedt jeg glemte at poste linket til varen...

Men held i uheld, så blev jeg gjort opmærksom på der er linket til noget længere oppe.
    Og så endda fra dansk forhandler, så kan man ikke forlange mere smiley

Her det link jeg ville have skrevet. Du er bedre tjent med at bruge det link Carsten har skrevet til dig.
    http://www.ebay.co.uk/bhp/pinlock-protectint

• #20   13. feb 2014 Gad vide hvordan sådan noget fungere, altså med det der auto nedblænding smiley lyder jo satme smart.
    tænker bare at sådan en svejse hjelm med speedglas, bruger jo lidt strøm til det. men det lader ikke til at være tilfældet her smiley

Kommentér på:
Hvilken solbrille

Annonce