2.811 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Brug af CVR til privatkøb ? Brug af CVR til privatkøb ?

Hejsa her på MCG, håber der er en flink sjæl der kan hjælpe lidt smiley

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal forklare hvad jeg mener, men jeg prøver smiley

Jeg har en gammel veteranbil jeg går og renovere på, og skal derfor bruge en masse reservedele samt værktøj og tilbehør..

Må jeg f.eks. oprette konto hos FTZ og købe dele igennem dem med mit CVR og bruge dem privat ? Jeg vil selvfølgelig betale momsen og det hele, men skal det bogføres, eller kan jeg bare køre ned og hente delene, betale med det samme, og så rive faktura i stykker og glemme alt om det, eller skal det føres ind i regnskabet når det bliver købt på CVR nummeret ?

Det er for ikke at få fusket jeg spørger, for det ville være skidt hvis jeg pludselig fik en kæmpe regning på et eller andet sygt man ikke lige har tænkt over smiley

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brug af CVR til privatkøb ?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #1   13. feb 2014 Hvis du bare køber delene og ikke trækker dem fra i dit regnskab, så mener jeg ikke der er noget problem i det.

Typisk kan du bare betale med dit private kreditkort - så det eneste du bruger CVR nummeret til, er at få lov til at handle hos dem.

• #2   13. feb 2014 Jeg skrev bare en regning til mig selv så passer systemet hele vejen rundt - bare husk at du må IKKE sælge til dig selv med tab for virksomheden....... smiley

• #3   13. feb 2014 Torkild : Ville skam heller ikke lavenoget fusk, bare kunne oprette konto.. kan jo ikke handle som privatperson smiley De er også billigere end alle andre små butikker smiley

Men kan de så skrive en faktura som jeg bare betaler og så kan jeg rive den i stykker og leve lykkeligt uden problemer ?

• #4   13. feb 2014 Sajmon : Det var nemlig sådan jeg tænkte smiley eller som skrevet, en faktura smiley

• #5   13. feb 2014 Det er ingen problem... Du køber bare de dele du skal bruge , hvis du betaler kontant så gør du det bare fra " privat konto " tar kvit med hjem smider ud el. gemmer. Og hvis de sender regning betaler du også bare af privat. !! Sådan har jeg altid gjort.

• #6   13. feb 2014 Du kan snildt rivebilaget i stykker og lade være med at bogføre noget som helst. Hitter leverandørens revisor dit CVR. nummer, kan du få besøg. Er det ikke bogført og trukket ud, så er det jo et privat køb, og så er den vel ikke længere.

Hvis du derimod bogfører det, skal du i princippet godtgøre at det har relation til virksomheden

• #7   13. feb 2014 Så længe du betaler med private midler og ikke bogfører fakturaerne i din virksomhed, kan du købe lige så tosset du vil!

• #8   13. feb 2014 Der er ingen der bliver snydt, FTZ får jo hele beløbet incl. moms som de selv skal angive som udgående moms.
    Du får en faktura med moms som er indgående moms, men du fratrækker den jo ikke og har jo betalt den til FTZ.
    Så det går op.

• #9   13. feb 2014 Thomas : Det var nemlig også det jeg tænkte smiley skide godt! Takker drenge!

• #10   13. feb 2014 Mon ikke det kan gå galt hvis de krydstjekker..? Som jeg godt nok ikke tror de gør meget i... Jeg laver også bare regning til mig selv..

• #11   13. feb 2014 Jeg ved ikke hvilken branche der arbejdes i, men i min var der store muligheder for indtægt af anden etnisk oprindelse........ smiley
    Så de sjove folk var da af og til forbi til en snak........ men kun i starten....

• #12   13. feb 2014 Hvad skal told og skat sige. ? Momsen er betalt. Holmeren modregner ikke momsen nogen steder. Som virksomhed skal man indberette sin udgående moms. Om du hander engro eller detail betaler den sælgende virksomhed fuld moms.

Kommentér på:
Brug af CVR til privatkøb ?

Annonce