{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

lidt routerhjælp søges {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg har bredbånd igennem yousee, hvor man så for en af disse herlige routere med, som man er total låst til. Det trådløse kører så ustabilt og elendigt på dem at jeg konstant ryger af når jeg kører trådløst, har ringet til deres support og fået en ny router, uden hjælp....

men jeg har min egen router, som kører godt og stabilt. Nogen kloge router genier her inde der ved om man kan åbne op så jeg kan kører igennem min egen router på en eller anden fancy måde? evt en guide på en port man kan åbne?

Pft

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lidt routerhjælp søges
  • #1   19. feb 2014 Hvis du slukker for DHCP i din egen router og kabler den til den fra yousee via en LAN port, så fungerer den bare som accespoint for dine trådløse enheder, ingået er ikke nødvendigt at rode med at åbne yousee routeren (andet end at slukke dens trådløse net).

• #2   19. feb 2014 Man er nu ikke låst til den router YouSee sender. Du kan uden videre bare koble din egen router til. YouSee stiller ikke krav til man absolut skal benytte deres router

• #3   19. feb 2014 BTE

nej, men har intet ethernet stik i min egen router

jacob ASK har været så dum at side min acces til routeren væk, kender du evt IP'en jeg skal taste ind for at komme på den? det er en Dlink dir-860I

• #4   19. feb 2014 Dlink access IP er 192.168.0.1 (bruger: admin, intet password) -
    Netgear 192.168.0.1 admin/password

Jeg har selv YouSee og wifi fungere ganske fint hos mig? Du kan evt. prøve at skifte til en anden kanal? 1, 6 eller 11

• #5   19. feb 2014 Har fundet den, men den melder fejl: no power når jeg slår DHCP fra?

• #6   19. feb 2014 Har prøvet samtlige kanaler, men den ryger af efter 15 min netflix lige meget hvilken jeg prøver.

• #8   19. feb 2014 kan ikke få den guide til at virke smiley den finder ikke I.P adresse ligemeget hvad jeg prøver

• #9   19. feb 2014 Prøv at start fra begyndelsen...
    1.
    Hvilken IP har din YouSee router (på indersiden): Slut din computer til denne tryk "windows+r" skriv cmd og derefter ipconfig -->hvad er default gateway?

2.
    Slut din computer til din anden router (gerne med kabel) uden at den er sluttet til Yousee routern, og gør det samme som "1"

Hvad får du af vide på de to? er det begge 192.158.0.1? Hvis så er det her den er gal (der er en IP-konflikt da de begge har samme adresse)

3. Log ind på yousee routerens interface og led efter den DHCP range (ret den eventuelt til xxx.xxx.xxx.100 --> xxx.xxx.xxx.200 (hvor xxx.xxx.xxx udskiftes med de første 3 tal i den gateway adresse du får når du er koblet til denne).

4. Log på din anden router og giv den adressen xxx.xxx.xxx.2 --> derved har de 2 ikke samme adresse og du ender ikke ud i konflikter med 2 ens ip-adresser på netværket (slå lige DHCP fra på den med det samme)

5. Nu burde du kunne tilslutte din egen router via LAN-LAN og slås dennes DHCP fra samt du slukker for den trådløse del af yousee routeren burde det virke.

Håber ikke at det er alt for sort - ellers skriver du lige og der kan pindsles lidt mere ud.

• #10   19. feb 2014 Jeg gik fra det af ren utålmodighed, men prøver nævnte i morgen! Mange tak for hjælpen smiley

• #11   19. feb 2014 En anden løsning kunne være et trådløst access punkt. Så undgår du en del af den opsætning (men begge dele vil jo selvfølgelig kunne fungere).

• #12   19. feb 2014 Når du slukker DHCP'en og kabler LAN-LAN så er det faktisk hvad du har tilbage...

• #13   19. feb 2014 Nå ja - du har ret smiley

• #14   21. feb 2014 Jacob ask

nu har jeg fulgt din ellers velformulerede guide, har været inde ændre yousee routeren til ip 192.168.0.2, og min dlink router hedder 192.168.0.1, jeg har slået DHCP fra på min yousee router, og kører lan kabel fra youseerouteren til netgear routeren, men jeg kan stadig ikke få hul igennem. Den finder ingen IP adresse.

• #15   21. feb 2014 så fik jeg det til at funke!

DHCP er åbenbart ikke nok på den netgear router, der er en ekstra lille fræk funktion der hedder router aktivering som skulle ind og deaktiveres også.

• #16   21. feb 2014 Godt det kom til at virke. Fik du ændret ip-adresse så du ikke render ind i konflikter mellem den faste på din egen router og så en der bliver uddelt af Yousee routeren?

• #17   21. feb 2014 ja smiley yousee hedder xxx.xxx.x.02 og Dlink xxx.xxx.x.1

grundet jeg ikke kunne få det til at virke er åbenbart at de netgear routere yousee kører med har en helt 3 konfiguration kaldet routeradminNAT.

den som også står i linket BTE linker til, men den guide er til deres gamle routere, så interfacen så anderledes ud, og kunne derfor ikke finde den funktion smiley

Kommentér på:
lidt routerhjælp søges

Annonce