{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.522 visninger | Oprettet:

Huskøb med Gasfyr {{forumTopicSubject}}

Hej Piger og Drenge/Mænd/Tosser.

Lige pt står jeg med kæresten og kigger på hus.
Vi har fundet et fint 1 plansvilla fra 1968 hvor der er skiftet fra Oliefyr til Gasfyr ( Naturgas ) i 2001.
Siden da er gasfyret ikke udskiftet,
Men så kommer spørgsmålet.
Hvor lang tid kan sådan et gas fyr holde? Mærket er Valiant.

På forhånd tak for hjælpen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Huskøb med Gasfyr
  • #4   1. mar 2014 Vaillant er et udmærket mærke. Er det en kondensfyr? I modsat fald, bør I regne lidt på, om det ikke er pengene værd at skifte ud med det samme.

Vi har lige fået spritnyt Vaillant for 28.000 kr inkl. installering.

• #5   1. mar 2014 Fyret kan såmænd holde længe endnu. Spørgsmålet er om det ikke er billigere at udskifte det til et mere økonomisk. Min fatter skiftede et magen til for 2 år siden til et moderne bosch, han spare 20-25% gas på den investering smiley

• #6   1. mar 2014 JH hva indebære et kondensfyr?
    Ved den har et alla afløb til overskydende væske/vand eller hva det nu er

• #7   1. mar 2014 et kondenserende gasfyr afkøler røggassen såmeget at den vanddamp der er bliver kondenseret til vand, dette lukker fyret ud gennem et afløb nedenunder, der er normalt tilsluttet afløb til både sikkerhedsventil og kondensafløb under sådan en fætter, men du kan jo google modellen, så skal der nok stå om den er kondeserende og dermed meget mere økonomisk end dem der ikke er

• #9   1. mar 2014 Mike gav en fin forklaring smiley

Hvis nuværende fyr er fra 2001 kan jeg have min tvivl om at det er kondenserende. Men som skrevet - så prøv at google modellen.

• #10   1. mar 2014 Hej
    Var det mig ville jeg undersøge om jeg kunne blive fri for gassen, og så skifte til pillefyr istedet, der er en del penge at spare.

• #11   1. mar 2014 Ole (Støvring) S

hvis man kunne slippe for gassen ville jeg vælge en varmepumpe da der er mindre arbejde i det og den kan passe sig selv smiley

• #12   1. mar 2014 Hej Bo
    Jamen du har helt ret, den er dog, mig bekendt, noget dyrere i drift, vil gætte på at den vil koste ca det samme som gas.

• #13   2. mar 2014 vores boschfyr er fra 1991 og kører fint, har dog også en service aftale og da vvs'eren var der første gang spurte jeg og det ville være klogt at skifte til en 1 årig aftale istedet for en 2 årig, og han svarede at vores fyr var det bedste bosch nogensinde havde lavet, så det ville være penge lige ud af lommen at skifte til en 1 årig, til gengæld sagde han også at vi kunne spare cirka 25% på gasregningen ved at skifte til et nyt....
    mit personlige erfaring er dog at jeg aldrig nogensinde skal købe et hus med gasfyr igen...ever !!!

• #14   2. mar 2014 #13
    Hvorfor ik gas igen ?? keld

• #15   2. mar 2014 @Keld.
    Hvis ikke man gider bøvle med stoker, og bor hvor der ikke er billig fjernvarme, så er gas da en bedre løsning end olie og EL..... eller hva ?

• #16   2. mar 2014 Jeg ville til en hver tid vælge et stoker med mulighed for fastbeændsel smiley så bliver det ikke billigere at fyrer! Men stoker sviner jo lidt, og kræver en lille smule arbejde.. Så vil man ikke det er gas jo lækkert smiley

• #17   2. mar 2014 Olie og el er rigtig dårlige løsninger, med mindre du regner varme pumper med, det er okay, men det er ikke billigt.. Det er nemt! smiley
    Man bruger el radiatore i sommerhuse fordi det er billigt at etablere og billigt at vedligeholde smiley

• #18   2. mar 2014 Claus (Varde) P De der kombikedler med piller og brænde er fortid. Praktisk taget ingen af dem overholder nutides krav til forurening og virkningsgrad.
    Vil man både fyre med brænde og træpiller, kræver det 2 effektive anlæg, et gasogen brændefyr og en moderne stoker/pillefyr.

Men nu ødelægger vi vist tråden lidt. smiley

• #19   2. mar 2014 Vores fyr har hørt siden 1996, og kører fint endnu.(det er et Bosch junkers)
    Men når tiden er til udskiftning, ryger der også et pillefyr op, dels fordi det er billigere, da vi er omkring 5-6 naboer der køber piller sammen, så vi får gode piller meget billigt (Har pilleovn)
    Og dels fordi jeg snart får et rum i overskud, hvor der både kan stå et fyr og en Palle piller.

• #20   2. mar 2014
    Claus* Ølstykke

hvis det er et gasfyr hvordan slipper du så for de faste udgifter ???

• #21   2. mar 2014 Mit gamle Vailant blev omkring 19 år.
    Et nyt kostede 47.000 monteret.

Gas er fedt fordi det passer sig selv.

• #22   2. mar 2014 Bo J
    Hvilke faste udgifter?
    Er ikke på sikker grund med hensyn til udgifter omkring vores gasfyr. smiley

• #23   2. mar 2014 Bo J
    Er det Tilslutningspligt og forblivelsespligt, du mener.
    Så aner jeg det ikke, har ikke undersøgt det til bunds endnu smiley

• #24   2. mar 2014 Mht tilslutningspligt, bør TS også lige tjekke op på det. Det vil være virkeligt trælst at købe ny varmekilde og så få et brev fra kommunen om der er tilslutningspligt til et kommende fjernvarmeprojekt.

• #25   2. mar 2014 Claus *

Er heller ikke sikker , da det er længe siden jeg havde gas , men den gang var der faste udgifter , lige som der også er ved elnettet så man skal betale et minimums beløb selvom men ikke har brugt noget strøm

så det skal du nok undersøge inden du laver noget om

• #26   2. mar 2014 Vi betaler et månedligt a' conto beløb for vores gastilslutningen hos NGF.

• #27   2. mar 2014 Det er ikke gassen der er noget galt med, det er afgifterne, jeg giver 3,31.kr pr. Kubikmeter gas, men med afgifterne bliver det lige 9,79.kr og afgifterne går kun en vej, og det er opad,,,,
    Afgifterne på el har mere eller mindre holdt sig i ro de sidste par år,,,,,
    Pillefyr er pt det billigste, men bare rolig de skal nok få en masse afgifter på inden længe,,,,

Når jeg engang om et lysår bliver rig, skal jeg ha jordvarme og solceller og en pejs, ,,,,
    Men aldrig aldrig nogensinde gas igen !!!

• #28   2. mar 2014 Det med afgifter på træpiller. har der været snakket om i en del år. Det er aldrig blevet endnu, senest er det forsyningssikkerhedsafgiften der er faldet til jorden, pga den ville give et adm. helvede, bla fordi piller brugs til andet end at fyre med, f.eks strøelse. Men sådan er der jo så meget.

Jeg har fyret med træpiller siden 2006, i de år har pillerne kostet det samme, sådan +/-. Pilleprisen er reguleret på verdensmarkedet, så der er mange ting der spiller ind.
    Men det skulle overhovedet ikke komme bag på mig med endnu en afgift, men så er det jo godt at de kan skaffes fra tyskland, med ca 3 klik på musen. smiley

Kommentér på:
Huskøb med Gasfyr

Annonce