819 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Maler job søges af en af mine venner Maler job søges af en af mine venner

Ved godt det er meget off topic, men han fortjener en uddanelse.
Email står i bunden.

*** HJÆLP ***
Hej alle sammen, jeg laver dette indlæg i håbet om at der sidder en arbejdsgiver derude med et stort hjælpsomt hjerte.
Min historie :
Jeg hedder Kenneth og er 25 år, bor til daglig i hus i Herlev sammen med min kæreste, og vores søn på 5 år.
Efter at have arbejdet som maler i ca. 2 ½ år, vælger jeg og undersøge mine muligheder for at tage bygningsmaler uddannelsen, da jeg endnu ikke har den. Jeg får igennem Tec, muligheden for at komme på kompetence kursus med henblik på at tage uddannelsen med merit i praktik delen da jeg har erfaring. En GVU (grundlæggende voksen uddannelse) Den 20. december 2013, består jeg som den eneste ud af 10 mand dette kursus. Jeg er selvfølgelig meget glad, og TEC er også hurtige til at lave en uddannelses plan for mig. Jeg skal starte i skole d. 24/3-2014 og jeg vil være udlært d. 12/12-2014. Jeg fortæller min chef det, og alt er som det skal være.
Men en måned før jeg står og skal starte på min uddannelse, vælger han og fyre mig grundet nedgang i arbejde. Jeg fortæller ham at jeg altså mister muligheden for at starte på min uddannelse, da den er baseret på at jeg har et arbejde. Det kan han ikke gøre noget ved, han vil fyre mig.
Jeg bliver selvfølgelig meget skuffet, da jeg ikke mener han kan være det bekendt efter jeg i 3 år, har arbejdet for ham. Men han er ligeglad.
Jeg kontakter min fagforening, men de kan intet gøre. Hvis det er en uddannelse, så skal den godkendes af jobcenteret. Grundet ferie og møde så har min rådgiver først tid idag d. 11/3 , til at kigge på sagen. Hun er hurtig, og siger ret klart og tydeligt at uddannelsen er for dyr, så den kan jeg ikke få. Men hun vil kontakte deres jobkonsulenter, for at høre om de kan hjælpe mig. Men intet er sikkert.
Jeg søger derfor en der vil ansætte mig velvidende jeg starter på uddannelse d. 24 marts 2014.
Hele min uddannelse er betalt af VEU. Både min løn og min uddannelse er betalt af dem. Bare jeg har en ansættelseskontrakt.
Fra min uddannelse starter og til den slutter d. 12/12-2014 er der kun 2 perioder, hvor jeg kan arbejde normalt. Jeg er ikke på uddannelse i perioden 1/7 til 1/8 og i perioden 17/11-28/11 , og vil derfor være ansat på normale vilkår i de perioder. Der er dog det men at jeg får tildelt 5 ugers ferie d. 1 maj som jeg kan bruge eller lade være. Det er helt op til arbejdsgiveren. Jeg er villig til at gå med til alt.
Hvilket arbejde en evt. arbejdsgiver giver mig er helt ligegyldigt, og om det så er til mindstelønnen. Sidde i kassen i en butik, være opvasker, eller hvad det nu end kan være så håber jeg bare virkelig der er nogen derude som vil ansætte mig.
Kontakt mig gerne på kennethhvidt@gmail.com
De bedste hilsner Kenneth Hvidt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maler job søges af en af mine venner
Kommentér på:
Maler job søges af en af mine venner

Annonce