669 visninger
|
Oprettet:
Australien {{forumTopicSubject}}
Hej Mcg.
Skal en tur til Australien.
Vil bare høre om der er nogen der har være der og kunne gi lidt gode råd om hvad man skal se og lidt tips og tricks
skal ikke have mc der nede desværre da jeg skal rejse sammen med en der ikke har kort eller penge til det.
Planerne er indtil videre at rejse langs østkysten.
Men er der noget MUST SEE ?
Er ung og eventyr lysten.
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 187
Se mit fotoalbum: http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/diverse_mc/19923-australien_paa_en_bmwr1200gs
Must see nord for Brisbane er: Whitsunday Islands, Dairntree Forest og området omkring Cairns, Rainbow Beach og Fraser Island (som jeg dog ikke fandt så interessant; gå efter at få eget køretøj, det er nok meget sjovere!). Mission Beach skulle også være godt, men da jeg var der regnede det 3 dage i træk og jeg nåede ikke at se hvor flot der egentlig var. Hvis du har mulighed for det så prøv at komme til Darwin også, det skulle vidst være fedt, det nåede jeg dog ikke.
Syd for Brisbane var jeg også, men fik dog ikke dyrket områderne så meget. Ellers er der selvfølgelig Sydney og Bondi Beach.
Melbourne er også en virkelig fed by, men mest når man er faldet til der, det er et af de fedeste steder at bo, men mange mener at den er lidt kedelig hvis man er backpacker - hvilket jeg måske godt kan forstå. Ved Melbourne er der dog The great ocean road og bugten som har mange feder steder, bla. Phillip Island hvor du kan se pingviner.
Skriv hvis du har spørgsmål til ovenstående.
apr 2012
Følger: 24 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 965
Sydney, Melbourne, Alice Springs, Perth, Darwin,
Se det Røde centre aka "Aer's Rock" Phillips Island og kigge på "Great White Sharks", og selvfølgelige pingvinerne som Steven omtaler, spektakulær show i virkligheden
Gå ind og se Sydney Zoo, Opera, stranden, de små cafe rundt om havnen i Sydney. Kigge ind til china town etc.
I Melbourne hen i sen sommeren har de et mega stort marked som var sjovt at kigge på, masse af sjove sager.
Mig og min kone var i AU ca 8 år siden fordi vi har famile down under, samt at jeg avler AU parakitter og andre fugle. Så min rejse var helt fantastisk, findes rigtigt mange steder at besøge. Dog vi jeg gøre om på nogen få sager, så som at booke "ALLE" rejser hjemfra, og ikke købe dem i AU, dam det blev dyrt.''
Vil gerne selv tilbage, men denne gang vil jeg/vi lave en 6-8 ugers tur når det hele passer. Med fedt rejsemål i vælger, god tur, og pas godt på hindanden
Australien