{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.546 visninger | Oprettet:

Kurt
Kurt
Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 135

Stiga Villa 11 1992-4????? {{forumTopicSubject}}

Vi har sådan en plæne klipper som der er lidt problemer med den ville ikke starte fra den ene uge til den anden batteriet var dødt det er så skiftet og den starter igen men den lader med 17 volt og det mener jeg er for meget jeg har haft det hele skilt ad og jeg kan ikke finde noget laderelæ.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stiga Villa 11 1992-4?????
  • #1   5. apr 2014 Min villa 14 hst lader også højt. Det gør de bare, derfor det er et agm / bly batteri det er på. Satte en lampe foran på kosten, der måtte Jeg have en modstand på så den ikke sprang pærer hele tiden.

• #2   5. apr 2014 Jeg glemte at skrive at den er med B&S motor og batteriet er et lukket Mc fra Biltema .

• #3   5. apr 2014 Du er 50... Det betyder at du skal skifte den gamle hund ud med en ny du kan få glæde af resten af den del af livet hvor du skal slå græs....
    Holder du liv i den gamle 5 år mere betyder det kun at du aldrig får nok glæde af den nye.

Der er seriøse gode bud på husqvarna c13 pt smiley

• #4   5. apr 2014 Jeg bliver så nød til at indrømme at det er på firmaet som har klipperen jeg er ham der skal holde maskinen billigt???? kørende og græsset klippet ellers bliver Bossen sur.

• #5   5. apr 2014 Så er der kun endnu større grund til at købe nyt, momsen skal der ikke tænkes på, resten afskrives, og du skal ikke have løn for at makke med noget udtjent pis..... Det kan kun blive en økonomisk gevindst ( samt græsslåningen bliver en fornøjelse)

Go for it smiley

• #6   5. apr 2014 Tilbage til emnet er det bare sådan at der ikke er noget der regulere ladningen på sådan en B&S motor for der går en ledning fra lysspole (rød)ned på start relæ som plus fra batteri også er monteret.

• #7   5. apr 2014 Der skal sidde en diode i ledningen der kommer ud lige over starteren. Hvis den er defekt og du ikke har et voltmeter der kan skelne mellem pulserende DC eller AC, så vil du kunne måle en spænding på ca 17-19V.......

Dioden skal være en P600 eller 2 stk 1N5304 i parallel - Stregen på dioden skal være MOD PLUS på batteriet.

Du kan måle om den er defekt ved at måle spændingen over dioden.

• #8   5. apr 2014 Mange tak for svaret voltmeteret er fra Harald Nyborg og hedder 2286digital .Jeg har målt direkte på batteri da lader den med ca 13 v i tomgang og stiger langsomt 5min til 17-??? med fuld gas.

• #9   5. apr 2014 Jeg har nu fundet denne på nettet kan den bruges.
    http://www.haveparkdele.dk/shop/b-s-regulator-10250p.html

• #10   5. apr 2014 Det er total overkill smiley

Det er bare en ensretter hvor man udnytter dioderne i parallel - der skal minimum være 3 ben i en regulator - ellers er det bare en ensretning.....

Kan se at du bor i sdr-jylland - det gør jeg også.....

Hvis du bor i nærheden af Haderslev er du velkommen til at komme og få et par dioder ganske gratis........

• #11   5. apr 2014 Det er et ganske udmærket multimeter.

Sæt den til volt i 20V-området.
    Den sorte ledning på minus på batteri - den røde på plus - aflæs spænding.

Find dioden - den er typisk pakket ind i krympeflex.......
    Mål spændingen på den MODSATTE side af batteriet.......
    Hvis du har samme måling - så er dioden defekt......

• #12   5. apr 2014 Mange tak for rådet jeg prøver at måle når jeg kommer på arbejde igen .Jeg vender tilbage angående dioderne .

Kommentér på:
Stiga Villa 11 1992-4?????

Annonce