{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.900 visninger | Oprettet:

hjælp, plæneklippermotor går op og ned i omdrejninger {{forumTopicSubject}}

Valgte at ligge den her i off tropic, da jeg ikke kan finde et plæneklippergalleri, Hehe

men min gamle benzin plæneklipper, begyndte at skabe sig helt vildt, det begyndte sidste gang da jeg brugte den, lige da jeg var ved at være færdig,,,,
Som sagt går den svinger den op og ned i omdrejninger hele tiden, som om den vil gå ud, og så op i normal, og så ned igen, i sådan en 5 sekunder cyklus svinger den hele tiden,,,,
Jeg har været hård ved den, fik den brugt, har aldrig skiftet noget på den (tændrør/olie) jeg har kun lige renset luftfilter og jeg kan se at der ligger lidt græs og skidt i benzintanken( som jeg vil prøve at rense),,,,, og nu har jeg så købt ny olie jeg vil hælde på,,,,

Men er der nogen der har et bud på hvor jeg skal sætte ind, tændrør/kaburator/o.s.v

Så hjælp Please, synes ikke lige jeg har råd til at købe en ny....

På forhånd tak og god sæson


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp, plæneklippermotor går op og ned i omdrejninger
  • #1   27. apr 2014 er det ikke bare regulator stangen der sidder fast ?,
    den sidder i forbindelse med gasspjæld i kaburator ,måske fjeder er knækket
    mvh.


  • #2   27. apr 2014 Lyder som om der er vand i bundkaret på din karburator.

    Mvh.


  • #3   27. apr 2014 Smid den ud, og køb en anden brugt, som du så igen smider ud når den efter et par år skaber sig! Det eneste du får ud af at rode med en gammel plæneklipper, er at naboerne bliver underlige, når du smider rundt med lortet, mens du råber og skriger forbandelser over den. Det er simpelt hen det værste pis du kan begynde at rode med, jeg har prøvet mange gange, og der er endnu intet godt kommet ud af det, det er altid endt med at jeg har gjort som beskrevet. Så efter mange år, har jeg lært det, når lortet strejker, ud med den med det samme, og så på gul og gratis og finde en i nærheden til max. 500kr. Så kører det et par år eller 5 igen!!

  • #4   27. apr 2014 Jeg har en klipper fra 1978 den skal fandme ikke bare smide ud smiley den er pisse god. Der sidder et regulator system ved gasspjældet, det er det der lyder til at være fejl på. Hvis det er en briggs og stratton motor kan du nærmest ikke ødelægge den, og den er fint værd at bruge en halv time på smiley

  • #5   27. apr 2014 #3 Havde lidt prob. med den ene kaburator på min gamle gixxer , og det endte også med at jeg bare smed den på genbrugspladsen, det er jo et køb og smid væk samfund vi lever i smiley


  • #6   27. apr 2014 Hvilken græsslåmaskine er det? men tror også det er regulatoren ved gasspjældet, hvis enten stangforbindelsen er faldet af eller fjederen der simpelthen er blevet for slap.

  • #8   27. apr 2014 Det er sådan en briggs og stratton 35 se, jeg ved intet om den, det var en min daværende kæreste havde haft stående i 7 år, nu er hun flyttet og vil ha den igen, så det er sku 2 nye jeg skal ud og købe hvis det er,,,,, jeg har så brugt den i 3-4 år, som sagt uden at lave noget som helst på den, jeg holdt selvfølgelig øje med om der var olie på, men aldrig skiftet det, sidste år kunne den så næsten ikke starte og brugte ret meget benzin, så der rensede jeg luftfilter, men den kunne stadig ikke starte særlig nemt, den holdtes dog op med overforbrug af benzin, så fik jeg at vide at luftfilteret skulle vædes i olie, og efter det startede den bare i 3hug/riv hver gang og kørte godt lige indtil sidste gang.....

    Nu mistænkte jeg selv at der kunne være skidt i kaburatoren, da det mildest talt svømmer med græs og skidt i benzintanken (ved ikke om der sidder et benzinfilter på sådan en) men som jeg skrev, så har jeg været hård ved den, hælder bare benzin på og så deruaf, ( den har også stået med benzin i tanken vinteren over altid) ,,,,,

    Men så spørg jeg dumt, og i må gerne moppe mig,
    Men den der regulator ved gasspjæld, sidder det inde eller udenfor kaburator? ???

    nu vil jeg ihvertfald skifte olie/rense tændrør/ rense benzintanken for skidt/ og kikke lidt på kaburatoren, men hvor sidder den regulator? ????


  • #9   27. apr 2014 3,5 hk modellen er en sprint motor hedder den. den køre med en metal tank på siden hvis den svinger i rpm er det membranen der er tørret ind . en ny koster under en 100kr . nem at lave , der efter skal rpm justeres til 3000rpm . hilsen tidlinger plæneklipper smed

  • #10   27. apr 2014 Og Det er en pisse god motor, og du har ikke været for hård ved den, den kan klare det, jeg tvivler på min fra 78 nogensinde har fået skiftet olie. Og den kører bare smiley

  • #11   27. apr 2014 Ok, nu skal jeg lige gå en tur med hunden, og så kigger jeg på den, hvis det er den menbran der er tørret ind, burde den så ikke ha været det efter vinterperioden, jeg mener jeg har da brugt den en 3-4 gange i år? ???? Men hvis det er den så må den ud til glejbjerg motorservice..... Ved ikke hvor man kan købe en ny? ???? Men hvor sidder den regulator til gasspjæld? ???

  • #12   27. apr 2014 Og ja, benzintanken er en metaltank på siden af motoren, hvis det er det du mener med tank i stål....

  • #13   27. apr 2014 kan jo også være tank/kaburator der er gået løs ,tit set på de motorer

  • #14   27. apr 2014 De fjeder til regulering, er meget skrøbelige, og til nogle er der 3 modeller, så det skal være den rigtige del, ellers virker det ikke optimalt. men med motor nr, så kan de sikkert nok skaffes hjem, eller de er på lager. der findes mange modeller, så hvad man lige gør for, at finjustere er svært, at sige når der ikke er billeder af svinet


  • #15   27. apr 2014 Er det de 2 fjedre? ??? Der er regulator? ??? Det var meget beskidt, så har tørret lidt af med wd40 men de bevæger sig fint, Olie er suget ud, hvor meget skal der i ?? Benzin suget ud (jeg er stadig skæv) og der var meget skidt i,,,,,, tændrør var sort og lidt kokset men ser ellers fint ud, luftfilter renses igen,,,, om lidt

    profilbillede
  • #16   27. apr 2014 Tanken/kaburator sidder heller ikke sidder heller ikke løs

  • #17   27. apr 2014 ja det er de to fjeder


  • #18   27. apr 2014 Ok smiley

  • #19   27. apr 2014 Jeg må konstatere at det ikke har hjulpet, de bevæget sig fint de fjedre, faktisk tror jeg det er noget med den menbran, den ryger sku til service, tror jeg

  • Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

    Emner: 6 Svar: 188
    #20   27. apr 2014 Membranen sidder mellem karburator og tank. Du køber bare et sæt (Membran og pakning). Og husk at pakningen skal sidde mod karburatoren, og membranen mod tanken. Ellers kan den ikke pumpe benzin fra tanken.
    15 min. og den er kørende igen smiley


  • #21   27. apr 2014 tror aldså også det er det der er galt, men nu levere jeg den til service og så skal jeg nok skrive hvad der var galt her

    i skal alle ha tusind tak for jeres bidrag, så blev jeg da lidt klogere på sådan en maskine

    rigtig god sæson


  • #22   27. apr 2014 En Kvinde jeg kender, havde næsten samme problem, jeg gav hende et membransæt, jeg havde på lager, med en kommentar om, at hvis ikke hun kunne finde ud af, at skifte det, så skulle jeg nok hjælpe hende. 20 min efter havde hun lavet den. så det er ikke svært.
    man kan så finjustere den ved, at bøje en smule på de øjer fjeder sidder i.


  • #23   27. apr 2014 hehe, jeg er lidt kælling engang imellem, men jeg skulle på arbejde og havde ikke tid til mere (hør violinen spiller) haha, men det er sku mest fordi jeg simpelhen ikke aner hvor jeg skal købe dem/det, desuden kender jeg en god og billig mekaniker på landet, så han får sku lige lidt at arbejde med her, men tak for svin'eren,hehe
    synes godt om thomas #22


  • #24   27. apr 2014 Det var ikke en sviner keld, hun er rustfri klejnsmed. Og stædig som et æsel, støbt ned i beton.
    Men det var da så lidt smiley


  • #25   27. apr 2014 gal, hvor er du god til det, jeg er uddannet smed,griner (har dog skiftet erhverv) men fuck også, ok, nu når det er så let !!! kunne du måske skaffe sådan et sæt til mig (for jyske $$ naturligvis) så er du tilgivet

  • #26   27. apr 2014 ja det er nemt, at få fat på, jeg får alle stumper, jeg skal bruge fra "smeden" (stops.dk) Har arbejdet for ham i fritiden, og selv skiftet et sæt eller 2
    Hvis den så også får 0,6 liter sea 30 olie og nyt tændrør og renset filter, samt slebet kniv. Så køre den en halv evighed igen


  • #27   27. apr 2014 ok, lagde også mærke til et ´længere nr i motorblokken, går ud fra at det er det man skal bruge til bestillingen, den fik 0,5 liter sea 30 olie (mineralsk) renset tændrør/luftfilter og benzintank skyllet

  • #28   27. apr 2014 nr sidder i det blik luftskjold over cylinder/topstykke

  • #29   27. apr 2014 En hel søndag spildt på noget gammelt lort smiley Køb dog en ny ( 800,-) brug den i 8 år og køb igen en ny....

  • #30   28. apr 2014 Brian, jeg skal ud og købe 2 hvis jeg ikke får lavet den her og så gik tiden med det

  • #31   28. apr 2014 Brian S, hvorfor dog det? De er tilfredsstillelse i at lave den selv, og 500kr på at den maskine han har er meget bedre end Harald skralds til 800 kr. Bare det at hans maskine har en b&s motor på, og det har den nye ikke.

  • Tyksakken
    Tyksakken Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #32   28. apr 2014 Hej Keld.
    Min plæneklipper havde nøjagtig de samme symptomer.
    Jeg udskiftede luftfiltret til 56 kr.
    Det hjalp


    profilbillede
  • #33   29. apr 2014 Jeg kørte ud til glejbjerg motor service til morgen, med en video af problemet og fortalte hvad jeg havde lavet ved den, han kikkede bare lige i 5 sekunder og sagde at det var den menbran og pakning som andre også er inde på, så jeg havde taget billeder af maskinen og han sagde at det var en sprint motor, så jeg købte den menbran og pakning af ham for 80kr, nu skal jeg lige på arbejde de næste 2 dage og vil så prøve at skiftet det.....

    Iøvrigt er mit luftfilter af skumgummi lignende materiale som man bare renser i benzin og vædes i olie, ellers tak


  • #34   29. apr 2014 Dennis j din BS moter er en quantom motor ikke det sammen den har tank bag på af plast

  • kim  l
    kim l Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #35   29. apr 2014 Ja så sparede du lige 720kr,som du så kan bruge til benzin på din mc,, smiley smiley

  • #36   29. apr 2014 ja, nemlig, nu skal jeg godt lige ha skruet den sammen først, men istedet for at købe 2 nye, skal jeg forhåblig kun ud at købe 1, og mc'en skal jo lige ud og ha stillet ventiler og sync'et kaburator, plus 2 nye dæk med montering, så der skal spares hvor der kan smiley

  • #37   29. apr 2014 Dygtig dreng.(moppe moppe lidt) smiley Ja det er ikke så bøvlet, bare du passer godt på de små fjedre

  • #38   29. apr 2014 I tilfælde af du går ud og køber en ny maskine til under 1500kr, så beholder du den du roder med nu. Det er en meget bedre maskine, man skal ikke undervurdere de b&s motorer, som sagt jeg har en fra 78 der bare spinder som en killing.. Og den kan klippe græs som en ny maskine aldrig ville komme igennem..

  • #39   29. apr 2014 Ja, det er jo ex'ens maskine, og hun mente jo jeg havde ødelagt den, så jeg skal jo købe 2 hvis den ikke bliver lavet, men hvis den gør, så kan det da være jeg bare skal købe en ny til hende og beholde "den gamle" så.......

    Og thomas, nu må vi se hvor dygtig jeg er om 2dage, hvor jeg har fri og dermed tid til at rode med den.....


  • #40   1. maj 2014 Som alle andre skriver - Jeg havde lignende problem på min - Membran ved karburator - så fik den lige renset samtidig -vupti kørte fint igen.

  • Tobias R
    Tobias R Tilmeldt:
    aug 2004

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
    #41   1. maj 2014 Prøv membran i kaburator. de tørrer ud og revner.

  • Bjarne Sønderskov N
    Bjarne Sønderskov N Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #42   1. maj 2014 Jeg er enig med Thomas- det lyder som en noget ældre Brigs&Stratton 4 stroke sideventileret. Dette er et klassisk symptom ,på at regulatorfjedrene er slappe/ strukket pga. fysisk skade. Skift fjedrene -eller plæneklipperen til noget mere moderne. du vil gøre dig selv og dine naboer en kæmpe tjeneste- din model udleder mere CO2 end 4 moderne biler. MVH BSN

  • Bo K
    Bo K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #43   1. maj 2014 Når den ruller i omdrejninger er det pga for mager blanding. Grunden til dette kan så være mange, skidt i dyse i karburator, forkert justeret/ løs blandeskrue, falsk luft i indsugning og så den omtalte membran. Det har sjældent noget med fjedrene at gøre, med mindre de er knækket eller du selv har trukket dem lange. Glem alt om defekt tændrør, stoppet luftfilter og vand i karburator, det giver ikke disse symptomer.

  • Samson
    Samson Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 2
    #44   1. maj 2014 Udtagelse fra faglært vej og park mekaniker

    Membran skiftes
    Karburator blæses igennem med trykluft og er der primer på
    Skal du holde på den når du blæser ellers flyver den af
    Og pas på fjeder under membranen når du tar den af
    Ny membran koster 34 kr ca
    Tøm derefter tanken og blæs den igennem især nede i de huller som er under membran pakfladen
    Skift tændrør til nyt
    Og skift regulator fjeder så kører den igen smiley
    Omdrejninger. Skal stå 3000 på den motor så klipper den også bedre ..


  • Samson
    Samson Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 2
    #45   1. maj 2014 Og du justerer omdr.. Ved at trække lidt i den split som fjederens sidder i

  • #46   1. maj 2014 desværre ingen omdrejningstæller på min og jeg kan fame ikke høre om den går 3000 eller 2500 omdrejninger smiley så hvordan lige det ?

  • #48   1. maj 2014 hej alle, jeg havde sku nær fået kaffen galt i halsen, da jeg i min indbakke så at tråden her var blevet Ugens mest populære forum-emne, haha,

    så jeg er igang lige nu med at lave et par video'er med før og efter rep,
    plus et fotoalbum som en guide til andre hvis andre kommer i lign. situation

    så jeg vil runde tråden af med at konstatere at
    1.) det var en sprint-motor
    2.) det var enten den menbran eller en o-ring der sad skævt

    den er ihvertfald lavet nu, og starter bare i første hug
    dejligt da der så er et nyt dæk hjemme til mine nye støbte fælge tl intruderen smiley

    jeg vil slutte af med at takke jer alle for jeres bidrag
    rigtig god sæson


  • #50   1. maj 2014 og fotoguide

    http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/guider/25993-rep_af_plaeneklipper_?status=1

    igen
    tusind tak for hjælpen


  • #51   1. maj 2014 hej der sidder en lille membran på venste side af kaburatoren den skal skiftes den koster ca. 50 kr.
    hilsen gerdt p.


  • #52   1. maj 2014 hej gerdt, hvis du læser, kan du se at problemet er løst, og der derfor ikke skal skiftes flere menbraner, hehe

    men tak


  • #53   1. maj 2014 Dygtig og så har du sparet en plov smiley

  • #54   1. maj 2014 @Tom I
    Det var sku en mærkelig holdning og have? Jeg tror ikke rigtigt du finder en mere slidstærk motor end en gammel havetraktor? Har selv arbejdet med en del samt bygget en med turbo som fungerede optimalt...
    Så hvis du bare passer på maskineriet opdager du sku nok det holder lidt længere...

    Men som svar på spørgsmålet ville jeg også skyde på at vand eller snavs i bundkaret


  • #55   3. maj 2014 Ha Ha JA TAK så fik jeg også taget mig sammen og fik skiftet membranen og min 10 år gammel klipper går som ny smiley

  • #56   3. maj 2014 Det vil jeg se før end jeg tror det, du kan afprøve det på min græsplæne, mogens smiley

  • #57   3. maj 2014 hvis det er i nærheden af Vamdrup og du har en kold øl kan det sikkert også lade sig gøre ( alt under 200 m/2 ) smiley

  • #58   4. maj 2014 kolde øl kan skaffes, men mener du din plæneklipper kun kan holde til 200 m/2 ???B)

  • #59   4. maj 2014 200m2 smiley O_o smiley grænsen for om en have traktor er nødvendig ligger på 100m2..........

  • #60   4. maj 2014 50 Brian

  • #61   4. maj 2014 Ha Keld jo da men jeg kan ikke smiley

  • #62   4. maj 2014 kan sku da ikke, vende på 50 m2 med en traktor, næ der skal en zero turn til smiley

  • #63   4. maj 2014 hehe, har slået den idag, igen, og den er jo toptrimmet efter den omgang smiley

Kommentér på:
hjælp, plæneklippermotor går op og ned i omdrejninger

Annonce