867 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Viden om gokart Viden om gokart

Jeg overvejer sammen med en kammerat at købe to gokart`s, ren hyggekørsel ikke konkurence! Det skulle være noget ala senior klasse 125 ccm. Er der nogle herinde der ved noget og de forskellige klasser, hvad må en kart koste, er der et forum for gokart ? osv.. Er helt grøn så al viden er interessant

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Viden om gokart
  • #1   1. jun 2014 Umiddelbart ville jeg kigge nærmere på en futurakart med elstart (125ccm)
    Kørte selv tidligere national a - også kun ren hobby/hygge.

Et godt råd kunne være
    Sørg for at kig efter en kart der er forholdsvis nyrenoveret, helst med laptimer og et sæde der passer, samt gerne med lidt ekstra dæk (+ regnvejrsdæk) alt kan købes efterfølgende, men koster. Så umiddelbart kan der være lidt at spare, ved at give noget mere og evt. købe fra en kører der stopper!

Se evt. lidt om klasse her http://nhr-racing.dk/klasser

• #3   1. jun 2014 @ #2
    og så er den enda med bakgear! smiley

• #4   1. jun 2014 Det du skal gøre er at fise ned i din lokale klub og høre hvad man kører der, det er ofte forskelligt fra klub til klub hvad der er den store klasse. Folk er venlige og snakker og vejleder gerne rookies, ofte er der også nogle der har noget grej til salg.

• #5   1. jun 2014 Jeg vil anbefale jer at finde noget lettere brugt grej, der er stor afskrivning på gokarter. Rotax senior klassen vil nok være mest passende til jer.
    Den er meget populær og de fleste forhandlere har reservedele og kan servicere dem.
    I den klasse kører alle med den ”samme” motor, men chassiset er frit. Her vil jeg anbefale noget fra de større fabrikken eller et af de mærker som brugeres deres udstyr under et andet navn. Ellers kan det blive svært at skaffe reservedele, ligeledes hvis i køber noget ældre brugt grej kan det også være svært.
    Eksempel bremseklodser til min findes ikke mere, så her skal man købe andre modeller og selv tilpasse dem hvilket er lidt irriterende.
    Som nævnt tidligere, så betal hellere lidt mere for noget grej hvor der følger en reservedels pakke med, ekstra fælge, gearinger, kæder osv osv, det bliver hurtigt dyrt når man skal købe ind.

Der er ikke noget i Gokartverdenen der er billigt, men det kan godt lade sig gøre at have det sjovt for fornuftige penge. Men tag ud på den lokale bane og snak med de folk i finder, folk er generelt flinke og kan sende jer i den rigtige vej,

• #6   2. jun 2014 har en rotax junior som for ca 3000,- hvis ønkes kan laves om til en senior, samme 125ccm motor platform i rotax max serien, kart har alt i alt kørt ca 3-5 timer og står som ny med lap timer osv
    ring eller sms 40170729 for mere info og billeder

Kommentér på:
Viden om gokart

Annonce