5.910 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Jan N
Jan N
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 81 Svar: 482

Regler, Campingvogn efter en Skoda fabia 1,4 benz? Regler, Campingvogn efter en Skoda fabia 1,4 benz?

Håber der er nogen der kan finde bedre ud af reglerne end mig.
Vi overvejer at leje en mindre campingvogn (sprite fra 96)
Vi har en Skoda Fabia Combi 1,4 75hk fra 2005 som har en max vægt på 1610 kg. Der står i reg. att. at den må have 450 kg u bremse og 800 m bremse på krogen.
Tror nok at campingvognen har en max vægt på 1200-1300 kg

Hvad må jeg have på krogen??? Jeg kan slet ikke hitte ud af fdm's beregner og sikker trafik skriver at det kun er max vægt på campingvogn og max koblingsvægt(??) på bil der betyder noget?..HILFE !
https://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/I-bil/Anhaenger.aspx
http://www.fdm.dk/trailer-og-campingvogn/trailer-campingvogn-beregner

Jeg har alm. B kørekort

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler, Campingvogn efter en Skoda fabia 1,4 benz?
  • #1   11. jun 2014 Så må du trække en anhænger med max. 800 kg i totalvægt...

• #2   11. jun 2014 Det troede jeg også indtil jeg begyndte at læse på reglerne og så blev jeg først forvirret.
    Så kan jeg vist godt droppe ideen om at leje en lille camper da de fleste vist kommer over de 800kg i maxvægt

• #3   11. jun 2014 Det eller også skal du have B+ el. B/E, så er det ikke totalvægten på anhængeren man regner med mere, men egenvægten smiley

• #4   11. jun 2014 Du kan sagtens finde campingvogne hvor totalvægten ikke overstiger 800kg og som kan trækkes af din Skoda. En bekendts forældre kørte med campingvogn på deres Skoda Fabia 1,2 (omendt der nok skulle røres noget i gryden).

Går du ind på dba.dk så kan du vælge max totalvægt op til 800kg, og der ka du se at de fleste modeller der går op til ca 400 (4m) ligger på totalvægt 800kg. Så er det bare at finde et sted hvor de lejer mindre vogne ud smiley

• #5   11. jun 2014 Er der bremser på de fleste campingvogne? de 800 kg jeg må gå op til er jo hvis der er bremser på. Syntes ikke der står noget om det på nogen af campingvognene

• #6   11. jun 2014 Egenvægt + 50 kilos reglen er ikke gældende mere med den "nye" kørekortsbekendtgørelse. Nu er det bare den samlede vogntogsvægt der afgør om man skal have B+ eller BE kort. (4250 kg eller 7000 kg)
    Synes ikke det kan være meget mere tydeligt med bregneren fra FDM.
    Men det er vel logisk at når din bil er godkendt til en belastning på maks. 800 kg med bremse så må påhængskøretøjet ikke have en faktisk vægt på mere end 800 kg.
    Campingvogne ligger stort set på totalvægten når de er pakket med potter pander og telt osv.
    Så du skal finde en noget mindre campingvogn hvios du vil trække den med Skodaen !

profilbillede
  • #7   11. jun 2014 Alle påhængskøretøjer til bil på mere end 750 kg. skal have bremser

• #8   11. jun 2014 helt enkelt

du skal self overholde de 800 kg med bremser

dit vogntog (bil + campingvogn) samlede vægt må ikke overstige 3500 kg

• #9   11. jun 2014 Bilen må ikke trække mere end der står på registreringsattesten - 800 kg.
    Det andet er kørekort regler.

• #10   11. jun 2014 Kan du ikke finde en vogn der passer, kunne du måske overveje en camp-let, de vejer ikke meget.

• #11   12. jun 2014 Enig med Ole..

• #12   12. jun 2014 Vi har lige fundet en Sprite fra 96, godt nok kun med en stor seng men hvis pladsen kniber må jeg sove i forteltet på en luftmadras.Den vejer 650 eller 675 tror jeg det var.
    Spændt på at se hvordan det kommer til at gå med 2 voksne , barn på 4 og bebs på 2mnd. i sådan en lille vogn smiley
    Camplet / combicamp var faktisk mit førstevalg men konen mente det ville blive for "telt"fugtigt for en bebs på 2 mnd.

• #13   12. jun 2014 God tur, det skal nok gå smiley

• #14   12. jun 2014 Jeg kan i øvrigt anbefale at leje Mobilhomes på pladserne. jeg fiser selv til Balatonsøen med min 5-årige i næste måned. 30 kvm med bad, køkken, stue og 2 vær for 4000 for 2 uger..

• #15   12. jun 2014 ellers så overvej en af rc caravan modellerne

jeg har den største af dem en 420 med en totalvægt på 850 kg egenvægt 550

Kommentér på:
Regler, Campingvogn efter en Skoda fabia 1,4 benz?

Annonce