{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.259 visninger | Oprettet:

Motorcykel ??? {{forumTopicSubject}}

Hvad skal man vælge som ny opstartet motorcykelfører (når man er pige) ?

Jeg er ikke slap eller spinkel af type , men skal heller ikke have noget der er for tungt . Det må gerne være en der rykker en smule og samtidig har et fedt look ... Skal være en racer ..

Har tænkt lidt om en Suzuki GSXR 600 måske kunne være noget for mig ?

Eller hvad siger i ?? Det skal også være til at betale (omkring max 30-35kg)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorcykel ???
  • #1   26. jun 2014 En Honda VFR er et godt bud den vil du blive glad for Julie smiley smiley

  • #2   26. jun 2014 Jeps VFR750 fra 1991 og frem

    http://www.123mc.dk/honda-vfr-750-f/mcid-85864


  • #3   26. jun 2014 Måske en Ninja 250R http://www.dba.dk/kawasaki-ninja-250r-250-ccm/id-1008625464/

    En Gixxer 600 til det budget vil blive en årgang, som er forholdsvis tung kilo og manøvremæssigt i forhold til nyere årgange.

    Men alt efter din størrelse, så burde du kunne klare det, med mindre du vælter den, og er for slap til at rejse den op igen.

    Selvom Ninjaen "kun" er 250ccm, så vil jeg garantere dig, at den "rykker" mere end de biler, som du sikkert har kørt rundt i smiley Måske får du lyst til at skifte den næste sæson, men til en sen sæsonstart og til 25k, så er du godt kørende.

    Desuden er den nok nemmere at sælge igen næste år end en gammel gixxer.





  • #4   26. jun 2014 du kan sagtes få en gsxr for 35.000kr dem fra 97-00 burde du kunne få selvom sælger har sat dem noget højere

    yamaha r6 99-00 burde også være til 35.000kr det samme har sælgerne der at dem vildt høj og tror det er guld.

    begge super lækre mcer med 120 hk

    men hvor meget har du kørt og har du kørt før, for synes selv en racer på 120 hk var vild i starten.


  • #5   26. jun 2014 Jeg går ud fra at du har det store kort? Honda CBR 600 F3 burde kunne findes for de penge. Kawasaki Ninja 250 hvis den skal være mindre. Men pas på med at låse dig fast på en type cykel. Prøv nogle forskellige typer og se hvad du finder dig bedst til rette på. Hvis du sidder godt på en sportscykel, så er det jo bare super, men jeg vil da anbefale at du prøver lidt forskelligt.

  • #6   26. jun 2014 Eller den her til 29k http://www.dba.dk/kawasaki-kawasaki-ninja-250r/id-1008088804/ så behøver du ikke købe potte, nummerpladeholder og løftebuk.

  • #7   26. jun 2014 Måske det lyder tosset men en 250cc er det "nok" ? Jeg vil jo gerne kunne følge med drengene , men selvfølgelig skal det også være til at styre ..

    Jeg har ikke kortet endnu , men starter inden længe og kan slet ikke vente . og Ja det er til stor cykel . Af den grund har jeg ikke selv kørt noget endnu men har været med tit sammen med de andre , så ved jo godt hvad det går ud på .. Vil bare ikke kaste mig ud i noget jeg ikke kan magte eller styre (for jeg bliver fartblind i løbet af .... ja ingen tid) Det skal gå stærkt og være vildt , men skulle også gerne overleve smiley

    TAK for svar drenge :-*


  • #8   26. jun 2014 ved godt det er lidt over dit budget men kig evt min fireblade:D

  • #9   26. jun 2014 Her er en fin Honda CBR 600 F2. Personligt synes jeg dog den nuværende pris er for høj, selvom den umiddelbart står flot. http://www.123mc.dk/honda-cbr-600-f/mcid-88436

    Et par F3'er:
    http://www.dba.dk/honda-cbr-600-f3-600-ccm/id-1008442916/

    (link fjernet)

    39.000 for den første er nok lige optimistisk nok.. Den næste til 30.000 virker som en mere realistisk pris, alt efter hvad "diverse småting skal udskiftes før næste sæson" dækker over.


  • #10   26. jun 2014 du finder sgu ikke nogen mc mellem 30-35 kg
    Måske kun en pocket bike smiley


  • #11   26. jun 2014 Sv 650 rigtig fin begynder maskine, fed lyd, godt bundtræk, min kæreste hun startede også på sådan en

  • #12   26. jun 2014 Ja Julie byd Mike 35 kg... smiley Nu er det ikke lige de modeller du søger der siger mig så meget men, har engang kørt på en Honda cbf 600. Den syntes jeg kørte godt og ikk mindst er meget nemt kørt den styrer nærmest selv altså på den gode måde
    Carsten der er sq da masser af fine mc til 30-35 kg.


  • #13   26. jun 2014 ville nok tag en honda cbr touring cykel så.

    racerene har jo remlig hurtigt optræk og så ny kører ville jeg ikke tag ren racer, vil sige den bliver hurtigt vild og ikke til at styre som ny, jeg startede på en aprilia 125, så en honda cbr 600 "racer", yamaha r6 den er remlig vild som ny, kører på en ducati 749 nu, det er en racer men er ikke sindsyg vild som en r6, men kan stadig rive til, men har et vildt godt flow, samt den er nem at styre:)

    men du skal ud og prøve nogen forskellige:)


  • #14   26. jun 2014 aaaahhh Michael R....jeg ved da at min Blackbird vejer omkring 230 kg smiley


  • #15   26. jun 2014 Mike's cykel er mindst 10000 for dyr...

  • #16   26. jun 2014 vil ikke anbefale mere end 100hk mcer som start cykkel

  • #17   26. jun 2014 Ha Ha Carsten .............. Jo jo

  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #18   26. jun 2014 Hvor høj er du ?

  • #19   26. jun 2014 Jeg vil modsat mange andre sige at hvis du syntes en gsxr 600 er fræk så køb den!!!!
    Du lyder rimelig frisk så jeg tror den 250'er hurtigt bliver tam.
    DU bestemmer altid hastigheden, så tilpasser du den efter evne, så er det jo ligemeget om det er en 1000ccm eller en 250ccm mc, ingen siger at man altid SKAL køre med hanen i bund.
    Jeg tror nemt du kan magte en gsxr 600, det er bare at lære at mestre kontrastyring teknikken, så er din vægt og styrke ikke alt afgørende.
    Køb med hjertet, så tror jeg du bliver mest tilfreds.


  • #20   26. jun 2014 Tja, det er lidt svært, at komme udenom en GSX-R 600 af flere årsager:

    1) Der er mange til salg.
    2) Priserne er pt. en smule nedadgående og derfor må det være muligt, at finde dem meget billigt (under 30.000).
    3) Den kører sgu ret godt.

    Om du så mangler power eller ej finder du ud af ved en prøvetur. Fartblind, overmodig og kæphøj skal man dog lige være særlig opmærksom på - på trods af, at en 600'er er til at tumle, så kan den altså også smide dig af. Det gør ondt. Og så er det pissedyrt med ny kåbe.

    Omvendt set kan en 250'er også rykke dig rundt, hvis du finder en 2-takter (Aprilia RS250, Suzuki RGV 250, Yamaha TZR 250 eller Kawasaki KR-1 - sådan en Aprilia vil jeg fandme gerne have!).

    It's not all about what you ride but how you ride it.


  • #21   26. jun 2014 Jeg er super glad for min gsx 600 så jeg vil da anbefale dig at købe sådan en smiley
    Jeg syntes den styre godt, er nem at håndtere og er god for øjet.


  • #22   26. jun 2014 En GSX-R er jo en ret konsekvent racer. Hvis du kan beherske dig er det helt sikkert en superfed motorcykel... men det kan også hurtigt blive et farligt bekendskab i de ''forkerte'' hænder.

    ...Men altså det kan alle motorcykler jo. Nogle er bare en tand mere konsekvente end andre.


  • #24   27. jun 2014 Ja også fin mc Egbo Har haft en 900 den var jeg glad for

  • #25   27. jun 2014 Du vil hurtigt blive træt af sådan en 250 baby Ninja, den er ikke hurtig fra 0-100. Fin du dig en 600 gixxer, fed kværn(har haft en) og de er billige.

  • #26   27. jun 2014 cbr 600 .. eller gsxr 600 er mit bud..
    hvis du intet kører efaring har med mc.. ville jeg tage en baby ninja 300..

    ellers en Gsx-r 750er med indsprøjtning var mit bud.
    ikke så meget forskel på gsxr-600 og 750 i vægt . og så skal du ikke ligge og rode i høje rpm før den trækker.


  • #27   27. jun 2014 Julie.
    Hvis du ikke har kørt Mc før, er en racer noget af det sværeste at starte på, de er meget følsomme når det kommer til håndtering og kan både være grænseoverskridende i sving og kræver en del indsats fra dine muskler/led når man ingen erfaring har..
    Når det så er sagt, tæmmer du racer "klassen" vil andre Mc'er føles som scootere at køre på;).. Hvis jeg var dig, ville jeg tage mine penge og bruge en weekend på at prøve alle dem du kunne forstille dig selv på. Racer eller ej..
    PS. Fraråder dig ikke at starte på en racer, startede selv med en zx9r 1999.. men lån evt. En i en weekend, så forstår du bedre..


  • #28   28. jun 2014 Shit i forvirrer mig smiley ... Men tak for svar allesammen , jeg tager alt til mig i skriver ... smiley

  • #29   28. jun 2014 Og en spurgte til min højde ... Jeg er 174 smiley

  • #30   28. jun 2014 Sjovt de plejer også at spørger efter tøsernes status også;)

  • #31   28. jun 2014 It simple, ud og sid på dem uden tøj, tag nogle billeder og smid dem op. Så vælger vi den der klær dig bedst smiley

    ellers ud og prøv lidt forskelligt. Men tror en sv650 er god til dig, 2cylindrede maskiner er generelt lidt mere tilgivelige for begyndere da trækket oftest kommer jævnt nede fra, i stedet for man skal ramme 10.000 rpm før helvede bryder løs!


  • #32   28. jun 2014 Højde siger ingen ting uden brystmål.

  • #33   28. jun 2014 hvis ikke den skal superdupermoderne at se på, så evt en Honda Bros 650 ccm. Den er dog uden kåbe, men mega sjov på de små snoede veje, og mere end rigeligt med kræft til en nybegynder også. Når det så er sagt har den en virkelig solid motorkonstruktion, som hvis ellers bare får sin olie og filter en gang årlig, er total umulig at slå ihjel.

  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #34   28. jun 2014 En "cykel"-tråd uden der er nogen der anbefaler en GS500. smiley

    Men Julie, send et billed af "dem", til Busa og du får et ærligt svar.


  • #35   28. jun 2014 # 34

    håber da ikke du mener at en Bros ligner en gs500 vel? for de kan på ingen måde sammenlignes


  • #36   28. jun 2014 Jeg har været glad for min bandit 600 .

  • #37   3. jul 2014 Jeg kan varmt anbefale Kawasaki Er-6n (eller f, hvis du er til kåbe). Tjek evt. billeder på min profil, men der er også mange andre herinde. Den er forholdsvis let, ikke så høj, og utroligt let at tumle med. Den har 72 hk, det er fint til at det føles sjovt, men uden at det flår armene af én. Brugt sælges de ofte til lidt over 40k, men jeg har lige en med ABS til 35k, men så har den også kørt 62.000 km.

  • #38   4. jul 2014 kig engang også på Suzuki SV650, de er ikke så vilde som en full on sports som gsxr600 men stadig sporty nok og har også en fed lyd

  • #39   11. nov 2014 Hej igen, Julie. Jeg så lige denne tråd, efter at jeg havde skrevet en besked til dig.

    Jeg havde en overgang en Suzuki GS 500 F; det er en uhyre økonomisk og gennemprøvet maskine, og kører fortræffeligt. Det afhænger naturligvis af dit budget; hvis du har råd til mere er en 600 af én eller anden art også et godt bud - men som begyndermaskine kan jeg varmt anbefale GS 500'eren.
    Den er to-cylindret, så den er både nem og billig at vedligeholde (ventiljustering f.eks.), og har en god gangkultur (så, at en anden nævnte dét med 2 versus 4 cylindre på maskiner i denne størrelsesorden, og jeg er enig).
    Den vejer 180 kg, så den er kvik og nem at komme rundt med i svingene, og ligeledes let at "rangere" med.
    Selv som rutineret kører kan man have stor glæde af sådan én, og havde det ikke været for økonomien, havde jeg helt klart beholdt min, selv efter at jeg fik restaureret min gamle GSX 1100 EF og fik dén på gaden igen.
    Hvorom alt er, så får man rigtig meget MC for pengene i en GS 500. c",)
    Du skal efter min mening IKKE købe en 250'er; den bliver lynhurtigt for lille - især på de længere ture, ved motorvejskørsel osv.


  • #40   11. nov 2014 Aaaahhh man skal jo inte skrive "30-35 kg", det er jo altså en vægtbetegnelse. c".) lol
    Så hedder det "30-35 kilo", meaning "30-35 tusind". smiley he he

    Ligesom manden, der kommer ind til købmanden og beder om to pund kaffe...
    Så siger købmanden:
    "- det hedder det ikke mere; nu hedder det kilo." hvortil manden svarer:
    "- nå, ok... jamen, så vil jeg gerne have to pund kilo..."


Kommentér på:
Motorcykel ???

Annonce