Regler mht mcstørrelser + Kørsel sammen KBH Regler mht mcstørrelser + Kørsel sammen KBH
Goddag!
Jeg er ny herinde - så i frygt for at komme til at oprette et emne om noget der allerede er svar på herinde - håber jeg alligevel på at I kan hjælpe mig
Jeg tog kørekort for ca 3 år siden som 19årig - her var det kun til en lille mc, men med løftet om, at når der enten var gået 2 år / eller jeg var fyldt 21 blev kortet automatisk opgraderet til en stor mc!
Nu er reglerne lavet om - men det er jo efter alt der omhandler mig! Jeg kører rundt på min 500'er nu og tænker det er.. lovligt?! Hvordan eller hvor finder jeg svar på de specifikke regler!?
Furthermore
Er der et specielt forum herinde hvor man kan se om der er noget arrangement med at køre sammen i nordsjælland/kbh!?
På forhånd mange tak
apr 2014
Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 441
Og når de så har sagt god for det, så kommer du en tur her til jydeland, så køre vi en tur på hver vores GS 500 og får taget nogle ordenlige billeder af dig
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3
Da jeg var på borgerservice for et år siden for at få sat det på mit kørekort sagde de ganske rigtigt at det kunne de sagtens men at det kostede vistnok 300 kr at få et nyt kørekort tilsendt! Hvilket jeg valgte at sige nej tak til - da politiet blot kan gå ind og se det på oplysningerne af mig hvis jeg bliver stoppet.
Men må hellere ringe så!
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 86 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3
Et spørgsmål mere; Nogle gode råd / forslag til hvor man kan købe noget ordentlig og anstændigt mctøj?!
apr 2014
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 86 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Tøj kan du få alle vegne. Nogle vælger online, med de fordele det giver og andre vælger butikker, med de fordele det giver. Jeg ved så ikke lige hvad anstændigt tøj er
apr 2014
Det er sikkert tøj der gør at alle vi andre ikke køre af vejen, når vi skal glo efter hende
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Hvis du ikke havde 2 års anciennitet inden den dato, så har du stadig kun kort til 34hk. Men eftersom du er fyldt 22 år, og har haft det lille kort i mindst 2 år, så kan du tage en ny praktisk prøve til det store kort.
Og jo, selvfølgelig kan de lave reglerne om. Da min gamle far fik kørekort var der fri hastighed, men det gælder jo ikke længere for ham.
jul 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 40
Man skal kun til prøve for A2 fra det gamle, har en kammerat der lige bestod prøven og jeg skal hurtigst muligt op
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 415
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Dvs. at du skal have været oppe til køreprøve før d. 19/1 - 2011 for at det er et stort kort. Hvis du er bestået efter den dato, så kører du under de gamle regler med max 34hk - indtil du få det ændret til noget andet
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 182
Regler mht mcstørrelser + Kørsel sammen KBH