907 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Regler mht mcstørrelser + Kørsel sammen KBH Regler mht mcstørrelser + Kørsel sammen KBH

Goddag!
Jeg er ny herinde - så i frygt for at komme til at oprette et emne om noget der allerede er svar på herinde - håber jeg alligevel på at I kan hjælpe mig smiley

Jeg tog kørekort for ca 3 år siden som 19årig - her var det kun til en lille mc, men med løftet om, at når der enten var gået 2 år / eller jeg var fyldt 21 blev kortet automatisk opgraderet til en stor mc!
Nu er reglerne lavet om - men det er jo efter alt der omhandler mig! Jeg kører rundt på min 500'er nu og tænker det er.. lovligt?! Hvordan eller hvor finder jeg svar på de specifikke regler!?

Furthermore
Er der et specielt forum herinde hvor man kan se om der er noget arrangement med at køre sammen i nordsjælland/kbh!?

På forhånd mange tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler mht mcstørrelser + Kørsel sammen KBH
  • #2   14. jul 2014 Hvis du vil være HELT sikker på at få et korrekt svar, så skal du prøve at ringe til politiet....

Og når de så har sagt god for det, så kommer du en tur her til jydeland, så køre vi en tur på hver vores GS 500 og får taget nogle ordenlige billeder af dig smiley

• #3   14. jul 2014 Jeg er 22.. og har kørt længe på en 500 nu?! Det er da noget pis? De kan da ikke bare ændre reglerne når jeg tog kørekortet og fik at vide at alt var i orden og det automatisk blev opgraderet - sådan var reglerne i 2011?

Da jeg var på borgerservice for et år siden for at få sat det på mit kørekort sagde de ganske rigtigt at det kunne de sagtens men at det kostede vistnok 300 kr at få et nyt kørekort tilsendt! Hvilket jeg valgte at sige nej tak til - da politiet blot kan gå ind og se det på oplysningerne af mig hvis jeg bliver stoppet.

Men må hellere ringe så!

• #4   14. jul 2014 Bare kør smiley

• #5   14. jul 2014 Iiih guder!! Hvad sker der! Nå men tak! smiley smiley
    Et spørgsmål mere; Nogle gode råd / forslag til hvor man kan købe noget ordentlig og anstændigt mctøj?!

• #6   14. jul 2014 Er ret sikker på at næsten alle mc forhandler har både godt og anstændig mc tøj smiley

• #7   14. jul 2014 Ej, du skal nok primært se bort fra mit svar - det er vist som Kenneth beskriver det smiley

Tøj kan du få alle vegne. Nogle vælger online, med de fordele det giver og andre vælger butikker, med de fordele det giver. Jeg ved så ikke lige hvad anstændigt tøj er smiley

• #8   14. jul 2014 #7
    Det er sikkert tøj der gør at alle vi andre ikke køre af vejen, når vi skal glo efter hende smiley

• #9   14. jul 2014 Hvis du inden d.19/1-2013 hvad haft det lille kort i 2 år, så ville det inden der være gældende som stort kort, og du ville så også have stort kort nu.
    Hvis du ikke havde 2 års anciennitet inden den dato, så har du stadig kun kort til 34hk. Men eftersom du er fyldt 22 år, og har haft det lille kort i mindst 2 år, så kan du tage en ny praktisk prøve til det store kort.

Og jo, selvfølgelig kan de lave reglerne om. Da min gamle far fik kørekort var der fri hastighed, men det gælder jo ikke længere for ham.

• #10   14. jul 2014 @» Kenneth «

Man skal kun til prøve for A2 fra det gamle, har en kammerat der lige bestod prøven og jeg skal hurtigst muligt op smiley og man behøver ikke 2 års erfaring smiley

• #11   15. jul 2014 Ring til 114 og spørg dem hvad du må køre på. De er forpligtigede til at fortælle dig det, og ved de det ikke, så sender de dig videre til en som gør.

• #12   15. jul 2014 Hvis du har nået og haft dit kørekort i to år INDEN at de nye regler trådte i kraft, så tælder det som et stort kort idag.

Dvs. at du skal have været oppe til køreprøve før d. 19/1 - 2011 for at det er et stort kort. Hvis du er bestået efter den dato, så kører du under de gamle regler med max 34hk - indtil du få det ændret til noget andet smiley

• #13   15. jul 2014 får helt lyst til at bestille et nyt, mit er fra 1999, da der var to kategorier, jeg skulle også "automatisk" opgraderes, men kortet er stadig fra 1999. tænk hvis man blev stoppet udelands og skulle forklare dansk lappeløsnings politik. så heller smide de 280 kr for et nyt kort.

Kommentér på:
Regler mht mcstørrelser + Kørsel sammen KBH

Annonce