Campingvogns køleskab {{forumTopicSubject}}
Og det haster
Har en gammel campingvogn med et gammel køleskab i
Det kører på Gas 12 v og 220 v
Der sidder en rød knap der kommer lys i når jeg sætter den til 12 v og køleskabet køler
Ved siden af er der en knap til 220 v , køleskabet køler ikke
Gas lige meget
Termostaten trækker meget dårlig svært at høre det lille klik når det skulle tænde , kan dog trække det ca 5 cm ud så jeg lige kan komme lidt til termostaten og jeg kan godt hjælpe den lidt på vej så den trækker
Men det hjælper ikke selv om relæet trækker , der sidder 2 ledninger med kabelsko på termostaten/relæ hvis jeg kortslutter dem , går jeg så ikke direkte uden om termostaten og køleskabet bør køre hele tiden og øllet blive koldt
Overser jeg noget ?
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 183
Fik ikke fat i om det er rent på gas, eller det også har kompressor.
Hvis det er et injektions skab (gas) så tjek om du har strøm frem til skabet.
Hvis det er til gas på 12v og med kompressor når det kører 230V så tjek kompressor
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 684
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.710
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 183
så ryster man skabet for at blande de væsker igen.
husk lige at lade det stå i 10 min bagefter inden du tænder det, så væsken kan løbe tilbage til fordampningskammeret.
Men hvis det er det der er galt, så ville det heller ikke kunne køre når det er på 12V.
Så du skal tjekke om du får strøm (230V) frem til skabet, og om det relæ som der trækkes via 12V også kan trække via 230V.
Injektions køl har kun 1 Gas kreds/fordampningskammer, og hvis skabet virker på den ene strømkilde er det ikke injektions delen eller væsken der er defekt.
Så kan fejlen KUN ligge i den strømkilde der ikke giver resultat når aktiveret.
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 684
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.605
Campingvogns køleskab