Gratis vinteropbevaring af MC hos pantialt.dk?! Gratis vinteropbevaring af MC hos pantialt.dk?!
Nu så jeg lige en reklame for pantialt.dk og blev i første omgang forarget over hvordan sådan en virksomhed får "godtroende" folk til at pantsætte deres, sikkert i forvejen købt på afbetaling, brugsgenstande velvidende at flere af disse folk ikke vil kunne betale dem tilbage, hvorefter de ejer genstanden og kan tjene på salget.
Men, men, men - så vidt jeg kan læse koster det ikke en krone at pantsætte sine ting og få dem udleveret igen så længe man overholder aftalen?
Hvis det er tilfældet kunne man jo pantsætte sin MC til november og så udbetale den til marts, så kan den stå hos dem i "forsikrede og sikkerhedsgodkendte lokaler" uden at det koster en krone, så længe man lægger pengene til side og har dem klar når tiden kommer!
Er der noget jeg har overset eller ville dette rent faktisk være muligt?
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.310
mar 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 108
"Hvad er renten?
Vi låner ikke penge ud, så der er ingen rente. Men forskellen på vores købspris og salgspris dækker vores omkostninger. Den forskel afhænger af en individuel vurdering."
Hvis det er således at "købspris", er den pris de giver for at modtage varen og "salgspris" er den pris man skal betale for at få varen tilbage, så er min ide selvfølgelig ikke gratis som først antaget.
Jeg forstod bare teksten som at den købspris de gav (det kunden fik udbetalt i pant) var lavere end den faktiske værdi og når kunder (en vis procentdel de sikkert kan regne ud med stor præcision) så ikke betalte til tiden overtog pantialt.dk ejerskabet og kunne sælge genstanden med pæn fortjeneste, altså "salgsprisen".
Hvis jeg fik udbetalt 1000kr og skulle betale 1200kr tilbage 6 måneder efter kunne man jo ret nemt regne en rente ud, men det kaldes måske ikke for renter når beløbet er fastsat på forhånd eller hvordan?
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 964
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.310
mar 2012
Følgere: 3 Svar: 313
Formentlig endda en så høj rente, at du lige så godt kunne tage et sms-lån og bruge det til at betale din vinteropbevaring med.
mar 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 108
Så ib du havde ret i første indlæg.
Det er jo bare så moderne i dag at lave gratis ydelser og tjene på folks fejlvurderede tro på egne evner/begrænsninger og deres reklame i fjernsynet gav lidt det indtryk, så derfor var min tanke som den var.
Men det betyder så at der vidst ikke er mere at diskutere her
Gratis vinteropbevaring af MC hos pantialt.dk?!