897 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Gravemaskine til have? Gravemaskine til have?

Ja jeg spørger om så meget mærkeligt i off-topic så hvorfor ikke om det her.

Jeg skal til foråret have gravet min forhave/jungle op og lagt noget fiberdug+granitskærv da vi er trætte af alt det grønne smiley

men hvordan gøres det bedst og billigst ? det er ca 100m2 der skal graves op og køres væk og et par milliarder tons granit der skal fordeles.

jeg prøvede at høre et firma der laver skovarbejde og har maskiner men det kostede en formue...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravemaskine til have?
  • #2   14. sep 2014 Ja, det koster en del - dog er der intet i vejen med jorden. Men det bliver hurtigt et par store trailerfulde.

• #3   14. sep 2014 ramirent tager omkring 2000.- for en minigraver .. er noget af det billigste du umiddelbart kan finde uden at kende nogen som kender nogen....

Også selv levere jorden på den lokale genbrugsplads

• #4   14. sep 2014 Ja det bliver nok til at jeg låner en trailer og selv kører jorden væk da det suger budgettet - men vil gerne have en "pro" til at køre graveren da vi har gasledninger til huset i det område.

• #5   14. sep 2014 Har i ikke en lille lokal vognmand i byen. De tager ofte ikke højde for jordens kvalitet osv. Samtidig kan det være meget dyrt i benzin inden du selv er færdig med dine ture til lossepladsen. 1000 km jord er ikke meget...

• #6   14. sep 2014 Minigraver + fører koster 6-800,- i timen. Og skal du selv køre jorden væk på en alm. trailer kommer det til at koste en masse tid og penge, specielt hvis han så skal holde og vente mellem hvert læs. Alternativt kunne du leje en container til at smide jorden i. Og måske få præcist kortlagt gasledningerne og selv øve dig med minigraver. Det er ikke det store problem at styre sådan en når man først har brugt en time på at vænne sig til den.

• #7   14. sep 2014 Joeh måske - men det er stadig gravemaskinen+chauffør der er mit største problem p.t - det er først til foråret vi skal i gang, men med mit tempo må jeg hellere researche nu smiley

• #8   14. sep 2014 Prøv at spørge JJ han ligger da i Stenlille og har sikkert en god kontakt.

• #9   14. sep 2014 René Wagner (Stenlille) . God tid til at få en kammerat der arbejder ved entrepenør smiley

Men altså der er visse regler for hvor dybt sådanne gas ledninger ligger og der er tydelig afmærkning(bånd) lidt over gasrøret som sikkert er nede i 1m dybde

Kontakt dem der levere gassen .. de skal oplyse om sådan og har evt tegninger over hvor og hvordan røret ligger

• #10   14. sep 2014 # 0 René

En af mine venner's bror (han er selvstændig mure) har sådan en mini graver han udlejer privat, hvis det var noget du kan bruge til noget, så kan jeg da spøger om hans nummer

• #11   14. sep 2014 Du kan låne min hund, han er mægtig god til at grave, der er stort set intet grønt i haven tilbage

• #12   14. sep 2014 tja .. jeg skulle grave hele haven om, da jeg ville ha den I level, og samtidig lave en parkeringsplads, så jeg købte en rendegraver .. fedt .. alt er gavet, og nu har jeg en sej gammel Ford ...

• #13   14. sep 2014 Morten, hvis den skal luftes en dag, så bare sig til ;o)

• #14   14. sep 2014 joh -- altså jeg kan jo se at vi bor tæt på hinanden, så det kan da godt være at jeg kunne komme forbid og se om det var noget den gamle Ford-basse kunne klare smiley

• #15   14. sep 2014 Jeg har da lige fældet hele naboens grandskov med den .. ha ha ha

• #16   14. sep 2014 Du kan jo altid kigge forbi og få en kop kaffe, så kan vi da se om det er noget du tør kaste dig ud i smiley

• #18   15. sep 2014 Det kan ikke gå selv at skulle køre 100m3 jord væk på en trailer. det er nærmest omsonst smiley
    Prøv at se om der ikke er en bonde i nærheden som vil hente det for et overkommeligt beløb.

Og så er det MEGET vigtigt at du får et firma med forsikring til at grave... Det kan ruinerer dig at grave gasledninger ( eller lign) over.

Og brug så en dag eller 2 på at tjekke granit priser. De svinger helt sindssygt smiley

• #20   15. sep 2014 Det er bare en 10-15 cm der skal af - måske 20 det er beplantning, bunddække og en masse vildt der skal graves op. Så skal jeg have lagt noget seriøs fiber på, lavet lidt hældning så vandet ledes væk fra huset og til sidst et lag granitskærv smiley

men 100m2 jord er også riiiigeligt til at jeg næppe tror at det bliver færdig i min levetid med en alm trailer.

• #21   15. sep 2014 har også kigget på priser på granit og ja - det er godt nok stor forskel i pris på samme sten smiley

• #22   16. sep 2014 nårh, men vi har jo ikke ødelagt noget ved at kikke på sagen smiley

Kommentér på:
Gravemaskine til have?

Annonce