{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.406 visninger | Oprettet:

Luk nu det hul og smid de folk på porten {{forumTopicSubject}}

Christiania omsætter for en milliard kr hash om året, og en del af pengene går til driften af det kaprede kasserne område.
Fatter stadig ikke man lader stå til og anderkender det system,
Der må bulldozere på, området må jævnes med jorden og gundene må sættes til salg på almindelig markedsvilkår.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Luk nu det hul og smid de folk på porten
  • #1   30. sep 2014 Enig!

  • #3   30. sep 2014 Selve stedet er jo fint nok, men tror ikke vi kommer udenom at det er nogle "slemme" fyrer der tjener penge på det hash der bliver solgt derinde.


  • #4   30. sep 2014 Fuldstændig enig med #2

    Staden er super hyggelig og alle dem jeg kender fra andre lande som har besøgt det, har haft en rigtig positiv oplevelse. Christiania er kendt over hele verden for noget godt.

    Men der findes jo nogen der mener at alt skal måles og vejes og opgøres i kroner og øre.

    Det eneste der er ærgerligt er den måde som hele problematikken omkring hash salget og pusherstreet har udviklet sig. Jeg tror ikke der er nogen der vil være kede af det hvis de hårdkogte kriminelle blev smidt på porten.


  • #5   30. sep 2014 Legaliser Hashen og fjern bandernes indtægts grundlag, problem fucking solved!

  • #6   30. sep 2014 HØRT

  • #7   30. sep 2014 Hehe, jeg er født på Christianshavn mester, så jeg ved nok hvad jeg snakker om!
    Man må ikke tage billeder, ikke løbe i pusher street, der er bygget et højhus der inde uden byggetilladelse og politiet kan ikke operere der ude uden at være mange, 2 betjente kan ikke bare gå ind og anholde en bestemt person, de må møde op i kamp udstyr, det er jo ikke sådan samfundet er skruet sammen.
    Der er sikkert nogen få firmaer derude som kører alt efter bogen, men det er nok mere undtagelsen.


  • #8   30. sep 2014 Hvis de ellers gjore urten lovlig så ville der komme mange penge i statskassen og blive frigivet en masse politi

    https://www.youtube.com/watch?v=Tij_6mJZM_4


  • #9   30. sep 2014 At jævne Christiania med jorden, løser ingen problemer...
    Det vil bare flytte problemet et andet sted hen. smiley


  • #10   30. sep 2014 Jeg har aldrig røget, men kender godt nok mange der gør. Jeg mener også at den skal legaliseres..Alle der har lyst til at ryge gør det alligevel også kunne man smide de folk ud der tjener pengene på smiley

  • #11   30. sep 2014 Jeg har kendt mange der tog hårdere stoffer end hash. Skal det så også legaliseres eller hvor er grænsen?

  • #13   30. sep 2014 Jeg bor heldigvis i dejlige Østjylland og for min skyld kan de skubbe hele den fristad lige lukt i Østersøen. Det ville rage mig langsomt.

  • #14   30. sep 2014 nederen drug verden .. godt det ikke er sådan alle vegne

  • #15   30. sep 2014 jacob b Hvor mange døde sidste år af at ryge hash ? ....Hvor mange døde sidste år pga alkohol/øl ? ..

    Legaliser urten og forbyd alkohol de ville redde mange flere


  • #16   30. sep 2014 Thomas R Har du aldrig hørt omThylejeren ?

  • #17   30. sep 2014 Det er ikke et spørgsmål om at man flytter problemet, men om at nogen sælger hash, nogen stjæler for at have råd til at købe hash, det er et parallel samfund med deres egne regler, delvis styret af kriminelle.
    Hvis det samfund er det de påstår det er, så får de smidt alle de kriminelle på porten, det kan ikke være svært. Selvfølgelig går de et andet sted hen, men er det et argument? Hvis jeg bliver taget for at køre for stærkt, så får jeg en bøde og ja, jeg kører så et andet sted hen og får en ny bøde, kører selvfølgeligt ikke for stærkt de steder jeg er blevet skrevet før, sådan er det sikkert også med pushere.
    Riget fattes penge, hvorfor skal der så gives et område væk til 500 millioner?
    Lad dem som har råd købe de områder og byg det som staten giver lov til.
    Vi andre må bare gøre som staten siger, ellers kommer de og sætter os på porten.


  • #18   30. sep 2014 @13

    Du skriver dejlige Østjylland. Jeg bor her også og kan ikke vente med at flytte ud. Ville fandeme hellere bo på staden end 800m fra Gellerup som jeg gør nu. Der er ikke en skid dejligt over dette sted.


  • #20   30. sep 2014 ¨jacob b .. Det kan vi så hurtig blive enige om



  • #21   30. sep 2014 Når staten har noget der giver penge , så sælger de det og privatiserer, synshallerne for eksempel, det var penge lige ned i foret.
    Hash ville være en god forretning for staten, man ville vide hvem der købte og prisen kunne måske reduceres med 50% og der ville stadig være penge til overs til driften af samfundet, steder der vender folk af med at ryge hash osv, men hvilken model der skal handles efter kan jeg ikke udtale mig om.


  • #22   30. sep 2014 man kunne måske også set det fra et andet synspunkt : sidder vi og diskuterer om hvorvidt der skal være en lov som gør det okay at fra en vis alder, er det okay at begynde at bedøve sit sind .. hvorfor snakker man om det ?

    Fordi der er så mange der gør det ? .. er det SÅ bedre ?

    Fordi der er SÅ meget af det, så man kan ligeså godt gi´ op og lade det køre derud af ?

    Er det fordi man på forhånd har givet op, og har den idé at man ikke kan få det bedre, så derfor kan man ligeså godt blive bedøvet ??

    Hvis nu man havde det 100% okay med sig selv, gad man nok ikke gå igang med at sløve sine sanser ... Hjælp folk istedet for at gøre dem dumme eller kriminelle ..

    Apati er en grim og destruktiv ting, derfra kommer der intet andet end problemer


  • #23   30. sep 2014 De kunne jo starte med at lade folk gro til eget forbrug det ville fjerne 50% af køberne hvis ikke mere

  • #24   30. sep 2014 Morten .. Et fact er at alkohol er mere skadeligt både for helbredet og for samfundet som hash

    Du kan drikke dig ihjel på 15 min .. Men om du så sidder med en joint i kæften med det vildeste ryger i 15 timer så kan du ikke dø af det


  • #25   30. sep 2014 Nej, men når du så går til en maskine eller ud i en bil, så aner du ikke havd fanden du laver og får måske andres liv på samvittigheden, skulle det være bedre?

  • #26   30. sep 2014 Legalisere hash er ikke kun positivt.
    Ved at legalisere det, bliver det dermed også stigmatiseret af "knap så farligt".
    Og ja, så er der argumentet med at alkohol også er farligt, men det er det kun i tilfælde af misbrug. Har man et fornuftigt moderat forbrug af alkohol, så tager man ikke skade af det. Hash derimod, kan selv ved relativ lidt forbrug, være afgørende faktor i udvikling af psykoser. Seneste forskning peger på, at hash ikke som sådan gør folk psykotiske, men kun dem der har anlæg for det.
    Problemet er bare, at man ved ikke hvem disse er, før de har udviklet psykosen. Dvs vi får flere der får en psykose, eller udvikler den tidligere end de ellers ville. Det koster penge.

    Så er der det andet argument. Vi fjerner de kriminelles marked.
    Korrekt, det vil ikke længere blive muligt at tjene til føden via hash-handel. Men nu er det kkke sådan, at de mennesker der tjener på dette marked, vælger at kigge på ledige stillinger på jobannoncer. De vil finde en anden kriminel levevej. Evt ved salg af andre stoffer. Det betyder udbuddet af de hårder stoffer stiger, priserne falder og der er dermed flere der vil benytte sig af det. Igen ender det med en udgift til staten.

    Jeg kan vitterligt ikke se noget positivt i en legalisering. Dem der vil ryge gør det jo alligevel.


  • #27   30. sep 2014 Dem der har anlæg for psykoser får dem også af alkohol .....


    Undersøgelser i Holland har vist at hash påvirket føre køre bedre bil som en der er fuld .. Ja de køre faktisk bedre som visse ædru personer ..


  • #28   30. sep 2014 Kender flere der er røget i fælden, meget få af dem fungerer i dag, de får enten bistand eller pension.

  • #29   30. sep 2014 Nikolaj

    Nu bor jeg heldigvis ikke så tæt på Gellerup som dig. Ville aldrig kunne bo sådan et sted. Der hvor jeg bor synes jeg er dejligt.


    Paul Erik A,

    Thylejren siger du. Hvad helvede har det med Østjylland at gøre??

    Men den lejr kan de også skubbe ud i vesterhavet eller Skagerrak for min skyld. Intet kunne rage mig mindre.




  • #30   30. sep 2014 #27 ikke af moderat forbrug. Og en der er påvirket af enten hash eller alkohol, vil aldrig køre bedre end en ændru bonus pater.
    At være fortaler for legalisering af hash, på baggrund af at hashbilister er sikrere end spritbilister er et meget tyndt grundlag.
    Har man lav nok moral til at køre rundt påvirket af hash/alkohol, så gør man det jo hvad enten stoffet er legalt eller ej.


  • #31   30. sep 2014 De fleste der har problemer med hårde stoffer er startet med at ryge hash. Så tror ikke på det er en god ide at give det fri.

  • #32   30. sep 2014 Bent K .. Forby cigaretter .. Største delen af dem der ryger hash begyndte med cigaretter så det er jo dem der er gateway drug ikke hashen ..



    profilbillede
  • #33   1. okt 2014 De fleste der har problemer med hårde stoffer er også startet med at drikke alkohol, eller ryge cigaretter.
    Du kan ikke bare sige at fordi der er en sammenhæng mellem hash og hårdere stoffer, at det er hash som er skyld i de hårdere stoffer, uden at have belæg for det.

    Der er meget som tyder på at det ville være samfundsøkonomisk efficient at legalisere hash, men det er endnu en sag som er en "taber-sag" rent politisk. Der er ikke mange stemmer at hente, men der er mange snævertsynede stemmer at tabe.


  • #34   1. okt 2014 Men man kan sige at Hash som så mange andre drugs har same formål, at forsøge at flygte fra sit eget sind og omgivelser ... Og det for det meste bliver en belastning for omgivelserne, da personen har tendens til at blive mindre bevist om hvad der forgår omkring ham ..

    Det er klogere at hjælpe folk med at blive mere analytiske, mere uadvendte, mere modige osv ... At samligne det ene drug med det andet, er mere bare snak om snak


  • #35   1. okt 2014 De unge mennesker, de ligger alle sammen på gadehjørner og skyder sig i armen med hash.

    Og hører dødsmetal.

    !!



  • #36   1. okt 2014 Så længe man behandler (læs: man-handler) potrygere som man gør med crackjunkier

    Så er problemerne den største selvfølge.

    Den bestialske ånd denne tråd er oprettet i er blot endnu et symptom på at krybdyrhjernen stadig dominerer på visse områder.

    Men udviklingen går i den rigtige retning. Der er flere end før der byder ind med informative indlæg, moderate holdnigstilkendegivelser o personlige erfaringer end førhen
    I 2012 var mcg forum mere radikalt, flere der skrev ud af had


  • #37   1. okt 2014 .. Altimans danskerne, fylder sig med et organisk opløsningsmiddel og ikke tænker nærmere over det... For det er jo n o r m a l t..... smiley

  • #38   1. okt 2014 Vær gang de set et stop på salg af stoffer i Christiania for min 14 årige datter tilbud diverse stoffer på gaden uden fra skole. Derfor skal den ikke nedlægges før bruger er fjernet.

    Tim


  • #39   1. okt 2014 Jeg er ikke sikker på, at det løser alt bare ved at lukke det eller skubbe det i havet. Det flytter bare markedet et andet sted hen.

    Legaliser i stedet hash, så grundlaget for mange banders virke bliver ødelagt og så har man slået to fluer med ét smæk. Plus der helt sikkert er nogle patienter, der vil kunne fortælle et ord eller to omkring hvad hash kan gøre for deres sygdom.


  • #40   1. okt 2014 Nedlæg egoismen og ind med respekten til hinanden smiley

  • #41   1. okt 2014 I der foreslår legalisering af hash forstår jeg intet af.

    Hvad så med de andre hårdere stoffer som der også tjenes styrtende med penge på? Skal de så også legaliseres??

    Hvor skal grænsen være?
    Man kan sq ikke legalisere sig ud af alt.


  • #42   1. okt 2014 #41, tror du virkelig det er et problem at lave en grænse? Det tror jeg næppe.

    Og at der også tjenes penge på handel med hårdere stoffer er da ikke noget godt argument for at man ikke skal legalisere hash. Det vil da være en gøre deres indkomstgrundlag mindre, og vi vil desuden få penge i statskassen, da det vil skabe job i form af legitim salg af hash, og så kommer der også lige 20% moms af de 1 mia. kroner der omsættes for på Christania.


  • #43   1. okt 2014 Jens, hva så bagefter. Du rykker bare problemet videre.

    Der ER allerede en grænse. Hvorfor så ikke holde fast i den?

    Skal vi bare flytte grænsen hver gang nogle gerne vil have lovliggjort et euforiserende stof, fordi de gerne vil fylde sig med det lort?


  • #44   1. okt 2014 Og at spekulere i indkomst og Jobs på baggrund af salg af euforiserende stoffer er da virkeligt et fesent argument.

    Nej du, der er bare alt for mange halvdopede pothoveder der gerne ville kunne købe deres klamme lort uden at blive hapset af Bent betjent.

    Sørgeligt at folk gider fylde sig med det lort.



  • #45   1. okt 2014 Hvis der er tilstrækkeligt belæg for at legalisere et euforiserende, så synes du altså IKKE at man bør gøre det, fordi man skal holde fast i de traditionelle grænser?

    Nu er en legalisering af hash jo ikke det samme som at legalisere hårdere euforiserende stoffer. Der er en masse faktorer som spiller ind; bl.a. hvor vanedannende, hvor skadeligt og ikke mindst hvor udbredt og hvor omfattende det kriminelle miljø som er forbundet med det er.

    Og ja, jeg kan sgu heller ikke forstå at folk gider det, men jeg kan heller ikke forstå hvorfor folk gider at spise mad fra diverse fastfood kæder, ryge cigaretter eller drikke sig pløre fulde, men jeg kan godt forstå at de gerne vil have retten til at gøre det, og du får mig ikke til at forsøge at stoppe dem.


  • #46   1. okt 2014 Det er lidt sjovt, at der er nogen i denne tråd der ser det som om at man er vaneforbryder af den værste slags hvis man ryger lidt pot, mens de i andre tråde faktisk praler af at de kører for stærkt, for det er da til grin at der er nogen der skal blande sig i hvor stærkt de skal køre! Der kunne sikkert findes tråde, hvor de samme søgte råd til at bryde loven, udstødning eller lignende. Og hvad kan jeg så få ud af det? Joh, noget med at overholde de love der passer mig, og skide på dem jeg ikke lige synes så godt om. Gad vide hvad samfundet siger, hvis jeg går i banken og laver et overtræk med et oversavet haglgevær?

  • #47   1. okt 2014 En legalisering kunne være løsningen på en lille del af bandeproblematikken, men lang fra løsningen.
    For min skyld ingen alarm med at legalisere det, da det ville give en bedre kontrol med forbrugerne og måske en lille økonomisk gevinst for statskassen smiley
    Jeg syntes dog man skal holde fast i de fastsatte grænser for THC i kroppen når man køre i trafikken osv.


  • #48   1. okt 2014 Pas, jeg aner ikke hvad den "rigtige" løsning er.

    Men tror simpelthen ikke det gavner en skid at gøre et stof som bevist gør skade på folk lovligt.


  • #49   1. okt 2014 Der er ikke én løsning, som er mere rigtig, end en anden. Livet, samfundet og verdenen, er et komplekst sted, hvor vi hver i sær bidrager til udviklingen, som tilmed ser ud til, at gå langsomt... (på nogen områder)

    Så rolig nu og vær et godt eksempel for børn, så er vi godt på vej:-)


  • #50   1. okt 2014 Det handler slet ikke om hvorvidt hash er skadeligt eller ej. Det handler om at voksne mennesker selv skal bestemme hvad de har lyst til at gøre ved deres krop!

    Det er også skadeligt at spise usund mad, men det er folks eget valg! Det burde hash (og andet narko for den sags skyld) også være.

    Så længe man er voksen, skal staten ikke blande sig.
    Legaliser det nu bare på linje med alcohol. Sæt en aldersgrænse og opkræv skat. Der ville blive frigjort så mange ressource samt tjent en masse skattekroner.


  • #51   1. okt 2014 Har du børn Nikolaj?

  • #52   1. okt 2014 Hvad kommer det sagen ved? Skal folk med børn have lov til at dikterer hvad vi andre går og laver?

    Dette handler ikke om børn, men om voksne mennesker over 18, som selv kan træffe valg. Dine børn skal sgu nok få tilbudt hash om det er lovligt eller ej.


  • #53   1. okt 2014 Hvem skal rydde op efter de sørgelig eksistenser som har smadret deres liv med det ene eller andet? Det er jo et samfundsproblem! Så jo staten skal sq da blande sig.

    Alm tobak og spiritus samt fed mad er også usundt ja. Men nu er det her og er lovligt, og er svært at fjerne.

    Sundhedsstyrelsen vil jo også hellere end gerne gøre alm tobaksvarer ulovligt hvis de fik lov.

    Men derfor skal man da på det grundlag ikke give accept til ydeligere skadende stoffer! Det er jo helt hen i vejret!


  • #54   1. okt 2014 Ja men hvis det er lovligt og findes i er bredere omfang, så vil flere falde i den grøft da det anses som lovligt og ikke så risici fyldt.

    Men du synes måske det er smart at man lige kunne købe 2 pespi og 4 g hash på den lokale tankstation ?

    Kæft hvor vil Danmark da blive et sørgeligt sted at være.


  • #55   1. okt 2014 Desuden vil der komme markant flere påvirkede fjolser i trafikken til fare for alle andre

  • #56   1. okt 2014 Du skriver: "Hvem skal rydde op efter de sørgelig eksistenser som har smadret deres liv med det ene eller andet?"

    Jeg er sikker på at man ville spare flere penge på legalisering end det ville koste at behandle nye tilfælde. I øvrigt så er der ingen beviser for at legalisering vil føre til øget forbrug. Hvis man kigger på lande hvor hash er lovligt som f.eks Holland, så er der ikke højere forbrug end her hjemme.

    Det vil sige at hvis det stod til dig, så ville du også gøre fed mad og alkohol forbudt...altså hvis du kunne? Hvorfor er det lige at folk føler at de har ret til at bestemme over andre menneskers liv? Det er da mit problem om jeg har lyst til at fylde mig med det ene eller det andet usunde.

    Jeg synes det er en umoderne og totalitær tankegang. Hvorfor er det lige at Danskerne vil passes i hoved og røv af staten? Vi er voksne menneske der selv kan træffe valg, vi har ikke brug for staten til at gøre det for os.

    Men i det mindste findes der en masse af landets "kloge" politikere på både højre og venstrefløjen der er enig med dig Thomas. Fælles for dem alle er at de anser Danskerne som en flok får der ikke fatter en skid.


  • #57   1. okt 2014 I øvrigt viser dine posts at du har et snæversynet og indskrænket forhold til en potentiel legalisering. Der er sgu da ingen der argumentere for at folk skal købe hash på tanken og ryge sig skæv i bilen.

    I øvrigt kender jeg nogen andre der er enig med dig i at Alkohol også burde være forbudt. De kommer ude i Grimhøj Moskeén i Århus. Måske jer afholdsfolk kan danne fælles front?

    Anyway jeg er færdig her. Gider sgu ikke diskuterer på MCgalleri, det er kun lige akkurat på et niveau over EB's nationen.

    God formiddag.


  • #58   1. okt 2014 Vælger ikke at bruge yderligere tid og uddybelse, nu du alligevel er daffet.

    Fortsat god dag smiley


  • #59   1. okt 2014 Jeg tror ikke at fordi samfundet som en helhed forsøger at holde et fornuftigt et anstændigt mentalt niveau, at der er det same som; nu prøver man at gøre folk kriminelle ..

    Og JOH, selvfølgelig har man ansvar over for andre mennesker !! .. OGSÅ selvom man har vlagt at bedøve sit sind med drugs .. Forskellen er så bare at man ikke ser lige så meget når man er bedøvet, man tager ikke så meget ansvar for omgivelserne som man ville ha´gjort hvis man var I en upåvirket tilstand.

    At bruge samligningen med Alkohol, for at legalisere Hash, har ingen mening. Hvad ændrer det ? .. Intet .. Hold kæft hvor finds der mange unge mennesker allerede som er rigtig kede af ( og negativt påvirket af ) at deres forældre var gamle syrehoveder som har sidder og røget tjad gennem deres opvækst .. Og lige som mange unge mennesker hvis største drøm var at nogen kunne hjælpe deres forældre ud af deres bedøvelse, så de kunne få dem tilbage ..

    Det er ikke altid at den letteste løsning er den bedste. SÅ hvorvidt Staten kan tjene penge på tjald, er ret lige meget. Lige så vel som det også er lige meget hvorvidt Staten kunne tjene penge på andre ting som ville tilføje yderligere problemer ..

    Men det er rigtigt at der ligger en tung dyne at håbløshed over vores samfund. SÅ meget at man snakker om at det måske kunne være lige meget at hjælpe nogen, og istedet bare give los ...

    Og forøvrigt er det jo ikke rigtigt at det "kun" er Hash som forefindes på Staden.. Det tager da meget kort tid at få al det Coke man vil ha´derude også ...!!


  • #60   1. okt 2014 skal nogle af os jyder ikke gå sammen og besætte et fedt område de næste 40 år hvor vi kan bo gratis og te os som vi vil ? Og når så de vil smide os ud kan vi kræve hævd på området og efter lidt snakken frem og tilbage køber vi det så for en slik...... Den er jo gået en gang før.

  • #61   1. okt 2014 nu var jeg ude at besøge staden i min ferie

    må sige jeg har hørt mange ting om det, men mit syn på det sted var ikke andet end hårde banditter og somaliere som var ude og sælge deres lort

    stedet er faldefærdigt

    det eneste gode ved det sted er at de ikke har bygget noget om siden? ja gætter på engang i 70´erne det var vældig skægt at se hvordan husene så ud dengang

    og hey hvor finder man lige sådan et sted i Danmark, det man nok bliver kulret lidt af er den fantastiske kultur det sted har, tog man den væk så kunne man nemt bestille et firma til at rive det ned




  • kalle 5
    kalle 5 Tilmeldt:
    jan 2011

    Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 77
    #63   1. okt 2014 hvorfor lukke dette parallel samfund ?

    jeg kan da nævne utallige andre parallel samfund hvor myndigheder heller ikke tør færdes og dem er vi da ved at forøge med stor hast uden at tænke på konsekvenser
    eller økonomi .

    så nej . Riget fattes ikke penge .


  • mogens N
    mogens N Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #64   1. okt 2014 Syntes lidt vi er inde i 2 diskussioner her i tråden smiley
    Skal vi lukke staden ??
    ja det syntes jeg bestemt men skulle vi så ikke samtidig lukke Tingbjerg, Gjellerup og ligene for det er ligeså meget parallel samfund i mine øjne, så hvordan løser vi det problem, jeg er sikker på at der er lige så meget kriminalitet disse steder som på staden.
    Skal man legaliser hash ??
    Lidt om mig selv først, jeg er en alm familie far med villa Volvo og vovse, jeg kom for 5 år siden ud for et uheld og har indtil nu været under kniven 5 gange og er delvis lam i venstre ben og plaget af stærke smerter hver dag.
    Under et af mine genoptrænings forløb var jeg i kontakt med en smerte klinik i længere tid, en dag da vi snakkede medicin spurgte "min" læge, overlæge dr.med. xxx om jeg røg og jo det gjorde jeg da så spurgetehan og jeg havde prøvet hash og næ det havde jeg ikke hvorefter han forslog at jeg skulle prøve det da det kunne have en gavnlig virkning på mine smerter. jeg sagde ok da der skulle ske noget, jeg var på det tidspunkt oppe på 38 piller om dage hvorefter han gud hjælpe mig skaffede skidtet for mig ganske gratis!!!
    Jeg røg 4-5 gange om ugen i 3 mdr. og jeg kom ned på 8 piller om dage, jeg valgte dog at stoppe da jeg blev færdig med min genoptræning for ikke at havne i et misbrug, jeg er sikker på at det var det der gav mig mulighede for lige at yde det sidste som her gjort at jeg er kommet så forholdsvis godt igennem som jeg er.
    Så jeg mener det bør gives fri til behandling af smerter og terminal patienter men så er det også det smiley


  • #65   1. okt 2014 helt enig mogens

    men det ville være en skam at lukke staden, det er en stor turistattraktion, nok den mest spændende i DK

    det folk nok er pissed over er nok hashhandlen ellers var det sgu da et fint sted, og kan de selv betale for grunden kan jeg ikke se at de skulle generere nogle


  • Nhb
    Nhb Tilmeldt:
    mar 2014

    MC-er: 1 Svar: 78
    #66   2. okt 2014 Intet andet end en system hjernevasket person, der prøver at sige sin mening. Selvom den er noget så latterlig !!! Jeg brækker mig....

    Dog ikke noget man kan få ordnet her, siden største delen også er system følgere, og ikke engang ved det !


  • #67   2. okt 2014 En store fordel with Cristiania er at de handler med hash, ikke heroine eller andre hård stoffer.

    Hvor jeg voksed op kunne man købe hash og heroine de samme steder, og derfor blive hash et gateway stof. Der er ikke nogle være end at se et teenage pige fumbler med insprøtnings udsyr nå man handler. Man kan ikke gøre nogle for at stoppe hende uden et ekspress tur til hospital, og dette er frustrerne.

    Her har politi lavet et pænt styk arbejde med at adskille christiannia og hård stoffer i vesterbro, so de påvirklige dele af befolking ikke blive udsæt for dene ene med at eksperimentere med denne anden.

    Fra mine synsvinkle er Christiania et sted som forhindre hård stof vane dannelse, (som, pragmatisk vis, kan vi ikke stoppe stof (mis) bruge inu) og ikke den modsæt.

    Tim


  • #68   2. okt 2014 Så det jeg læser du skriver er, at der ikke sælges andre euforiserende stoffer end hash på Christiania ??

  • #69   2. okt 2014 Det skal altså lukkes.... Det er simpelthen ikke til at bære, at der er nogen der er anderledes.... Ensretningen af borgerne vil jo ikke lykkedes, hvis vi ikke sætter magt bag intensionen...

  • #71   2. okt 2014 @Thomas,

    I London, Paris og andre steder, hvor Hash er forbudt på samme måde som andre hårdere stoffer, når nogen køber dem, at de er udsat for en helt anderledes miljø, hvor alle stoffer er lige tilgængelige og skubbet på kunden. Derfor, hvis nogen ønsker at købe hash, de nødvendigvis præsenteret med hårde stoffer. Dette fører til en gateway effekt, hvor købe hash tilskynder progression til andre stoffer. Dette er ikke på nogen måde det samme som Christiania. Mængden af ??hårde stoffer skubbet på en kunde i Christiania er ubetydelig. Det reducerer derfor progression fra blød til hård narko, for en given stabilt marked for bløde stoffer inden for en population.

    Politiet har gjort et meget godt stykke arbejde adskille de to. Hvis en kunde ønsker bløde stoffer de går til Christiania, og ikke Vesterbro, og hvis de ønsker hårde stoffer den anden vej rundt. Derfor forekomsten af ??den ene fører til eksponering af den anden er meget velkontrolleret i forhold til andre lande. Som et resultat jeg føler mig meget mere sikker, at chancerne for mine børn bliver udsat eller tilskyndet til at tage hårde stoffer er reduceret.

    På en personlig bemærkning Jeg er også meget glad for, at jeg ikke behøver at forsøge at træk nåle ud af folks armer, og at dette område lettere kan undgås. Ansvaret og frustration jeg har følt tidligere på min manglende evne til at forhindre skader på mennesker jeg kender og fremmede, som jeg har været udsat for er væk. Den pragmatisme, som jeg vidne at se den måde, det styres i København har været en øjenåbner om, hvordan effekterne af doping i en befolkning, og i dette tilfælde, selv i en hovedstad, kan afbødes og reduceres, og det bidrag, at Christiania har gjort til mine børns sikkerhed.

    Vær venlig ikke at lukke den, før problemerne med narkotika selv er blevet løst for mine børns sikkerhed, fordi alt Christiania gør nu er at gøre problemerne mindre alvorlige. Kun efter stoff problemmer er er løset er det et andet spørgsmål, muligvis at gøre med turisme og profit.

    Sorry that was an edited google translate, perhaps it is easier to read in English. In London, Paris, and other places where Hash is prohibited in the same way as other harder drugs, when someone buys them they are exposed to a totally different environment, where all the drugs are equally available and pushed on the customer. Therefore, if someone wants to buy hash they are necessarily presented with hard drugs. This leads to a gateway effect, in which buying hash encourages progression to other drugs. This is not in any way the same as Christiania. The amount of hard drugs pushed on a customer in Christiania is insignificant. Therefore it reduces progression from soft to hard drugs, for a given stable market for soft drugs within a population.
    The police have done a very good job separating the two. If a customer wants soft drugs they go to Christiania, and not Vesterbro, and if they want hard drugs the other way round. Therefore the incidence of one leading to exposure of the other is very well controlled in relation to other countries. As a result I feel much more secure that the chances of my children being exposed or encouraged to take hard drugs is reduced.
    On a personal note I am also very happy that I don’t have to try to pry needles out of people’s arms, and that that area can more easily be avoided. The responsibility and frustration I have felt in the past at my inability to prevent harm to people I know and strangers that I have been exposed to is gone. The pragmatism that I witness seeing the way it is controlled in Copenhagen has been an eye opener about how the effects of drug taking in a population, and in this case even in a capital city, can be mitigated and reduced, and the contribution that Christiania has made to my children’s security.
    Please don’t close it before the problems with drugs themselves have been solved for my children’s safety, because all it is doing now is making the problems less severe. After that it is a different question, possibly to do with tourism and profit.

    Tim


  • #72   2. okt 2014 #68

    Du har tydeligvis ikke været ret meget på Christiania. Du kan netop IKKE købe 'hårde' stoffer som coke, amf, heroin mv. Har flere gange se folk blive smidt ud derinde fra af pusherne på røv og albuer, når der er røget andet op af lommen en hash.


  • #73   2. okt 2014 #72, men de sælge godt nok mange øl :)..
    Tim


  • #74   2. okt 2014 Præcis! Både nemoland, og månefiskeren er utrolige hyggelige steder, med rigtig god atmosfære smiley

  • #75   2. okt 2014 Ryd lortet

  • #76   2. okt 2014 Rasmus S

    Nej jeg kommer ganske rigtigt ikke så fine steder.

    Var jo også et spørgsmål og ikke en påstand!

    Og ja Fenris, for min skyld kan lortet også ryddes asap. Ville rage mig langsomt.


  • #77   2. okt 2014 Thomas R .. Folk har fået tæsk for at spørge efter andet som røg og tilbehør

    Tilbragt mange gode timer på staden


  • #78   2. okt 2014 Okay der kan man bare se.

    Hmm sært folkefærd. Kunne man ikke bare nøjes med at sige: Desværre, vi har ikke den slags, når folk spørger?

    Behøver man ligefrem at ty til vold pga et spørgsmål!!!

    Hmm de må være påvirkede eller bare retarderet!


  • Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

    Emner: 15 Svar: 80
    #79   2. okt 2014 Er vild med argumentet om, at hvis man legaliserer noget, så er en masse mennesker ikke længere kriminelle.

    Hvad med fri hastighed, så slipper vi for fart bøder!
    Så kunne vi gøre selvtægt lovligt bagefter, så kunne vi straffe alle dem der stjæler motorcykler.

    Herunder to links til folk der ville være enig med mig i begge dele.

    http://www.youtube.com/watch?v=Rvp0wkUerAg

    http://www.youtube.com/watch?v=8ZF2gy56y04

    Ovenstående er blot eksempler på, at der er mening med galskaben/lovgivningen.


  • #80   2. okt 2014 Nu kan man jo starte med at løse de alvorlige/vigtige problemer her i samfundet først.... Mon så ikke alle småtingene stille og roligt falder på plads.... De fleste kan jo godt mærke at der er et eller andet grundlæggende forkert i de strukturer vi har opbygget. Alene det faktum at så mange falder uden for rammerne og bliver tabt, burde være et tydeligt alarmsignal..... Men det er svært at forholde sig til.... Og så er det jo altid nemmest bare at slå ned på det nære.... Hvilke fordele skulle der evt. være for den danske befolkning ved f.eks at rydde Christiania...???? Hvad skulle det løse andet end noget lokalt fnidder for nogen få..

  • Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

    Emner: 15 Svar: 80
    #81   2. okt 2014 #80

    Vi har et område nogle mennesker har besat og kaldt deres eget, de har deres egne love og regler, det øvrige samfund ser passivt til, mens lovløsheden hersker.

    Det er det samme islamisterne/salafisterne ønsker sig, når de siger det højt og ønsker sharia lov bliver vi foragede.

    Hvornår er noget et alvorligt problem i samfundet?


  • #82   2. okt 2014 Det er det når vi har indrettet os således at der opstår grupperinger og tilstande der er til fare og ulempe for sig selv og andre....

  • Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

    Emner: 15 Svar: 80
    #83   3. okt 2014 Falder Christiania ikke ind under der?

  • #84   3. okt 2014 Christiania i sig selv er jo ikke et problemet... Den kriminalitet der foregår derude forsvinder jo ikke bare fordi man rydder stedet. Den bliver bare flyttet... Vi skal have kigget på hvorfor folk bliver kriminelle inden det giver mening bare at slå ned på dem....

  • #85   3. okt 2014 Altså hvis vi skulle lukke Staden og legalisere Hash fordi, det kunne give flere penge til Regeringen og SKAT´s uansvarlige omgang med andres penge .. tjaa, så er det nok lige meget ...

    Een ting er at nogle mennesker er syge of faktisk har brug for lægemiddler, men at at nogen prøver at legalisere Hash I helbredelsens navn, er vist ikke helt moralsk fair over for dem som faktisk ER syge..

    Der er jo også forskel på at være syg, og så bare ha´lyst til at flygte fra virkeligheden fordi man ikke kan holde den virkelige verden ud ...

    OG så vidt jeg husker det skal politiet vist ikke ha´hele æren for at der ikke bliver solgt Heroin I pusherstreet, det var folk fra Staden selv ... At der så bag kulisserne bliver taget masser af Coke, syre osv. er nok mere det "normale" resultat af drugs vil ha´mer´ flugt fra virkeligheden ..

    OG ja .. : Det kommer altid "foredrag" om hvordan "jeg sagtens kan styre det" og har aldrig taget noget andet end hash .. næh .. Men prøv at køre ned til den locale tankstation kl. 06.00 om morgenen, og se hvor mange "håndværkere" der kommer og køber six-packs !! .. Det er jo nærmest en Majestæt fornærmelse hvos nogen siger til dem at de er misbrugere.. De mener jo også ( ligesom andre der tager drugs ) at de er guds gave til menneskeheden, og at de sagtens kan "styre" det

    Der er vist mere at rydde op I, hvis man ville ha´et mere mentalt sundt samfund .

    Gad vide om Staden egentlig var SÅ interessant hvis Hashen var væk ? TS er sgu da ikke uansvarlig I den idé; at man ikke burde støtte at folk bare sejler væk fra dem selv ...


  • #86   3. okt 2014 Nøj hvor er det sjovt at se hvor mange der er hadsk overfor et sted de ikke har været?!

    Jeg hader fodbold, har aldrig været i parken, så ryd lortet, og byg nogle lejligheder.


  • #87   3. okt 2014 @Jyden, #80 Tjae, det er jo meget bemærkelsesværdigt, at de reaktionære i denne debat benytter så totalitære argumenter, at de kommer til at ligne kommunister af den gamle skole.

    Det er noget fremmed, jeg kan ikke sætte mig ind i det, det skal forsvinde.

    Jeg kører ikke Harley, jeg har aldrig brugt motorvejen til Hjørring - ting, jeg ikke kan forstå, men derfor behøver tingene vel ikke at blive fjernet smiley


  • #88   3. okt 2014 Hvordan kan en offerløs handling være strafbart?

    Ved at blande lov og land med gud.

    Offerløse gerninger bør selvfølgelig reguleres
    Men det må være noget vi får folk til med gulerod, ikke pisk.

    Vil man stene sit liv væk i en osteklokke så ser jeg ingen grunden til at spilde tid og verdensfred på at slæbe steneren ud af osteklokken.
    Brug dog i stedet tiden på at skabe de rammer som alle kan trives i.

    Teknologien er der

    Vi venter kun på haderne


  • #89   4. okt 2014 Så staten kan sælge narko billigere end de kriminelle? Ja, og grise kan flyve!

    Start f.eks. med at lægge 25% oveni markedsprisen og du har svaret. Medmindre naturligvis at narko som noget af det eneste skal være momsfritaget?

    Jeg skriver med vilje narko, for i relation til begrebet "offerløs handling" er der overhovedet ingen forsket på hård narko og hash. Derfor kan man med samme argumenter mene, at staten skal sælge amfetamin, kokain og andre hårde stoffer!


  • #90   4. okt 2014 Det er skægt at tænke på parallerne mellem denne problematik og spiritusforbuddet i USA i 1920-1933.

    ALLE kan da se at løsningen på sådanne problemer er et forbud....... Bare kig "over there", det forbud løste jo alle problemer..

    Ligeledes med sukker og fedt afgiften. Hvordan påvirkede det grænsesalget?

    Jeg har svært ved at forstå påstanden om at der kommer flere narkomaner fordi hash bliver mere tilgængeligt.

    Måske det handler om ansvarsfralæggelse? Giv regeringen skylden for at unge mistrives. I er sgu noget stivnakkede i jeres holdninger.

    Personer der mistrives og må drunke deres bevisthed i narko eller alkohol gør det næppe fordi det er let tilgængeligt, men fordi de er nødt til det.

    Set ud fra jeres holdninger skulle antallet af alkoholikere eksplodere fordi alle over en vis aldergrænse kan købe alkohol.

    Det holder jo ikke. Skylden for unge drikker for meget eller ryger for meget ligges også nemt over på samfundet, men helt ærligt, så opfører unge sig som de er opdraget til.(eller mangel på opdragelse)
    Og de gamle sutter som drikker for meget, de vil nok altid være der.


    Sammenligningen med fartgrænser holder jo ingen steder, fartgrænser og lign er indført for at vi alle kan færdes sikkert i trafikken. Det giver jo ikke anledning til bagmænd som kan tjene penge på det sorte marked?

    Min pointe er at virkeligheden er altså noget mere nuanceret end i ser den. Prøv at reflektere lidt over situationerne.


    Hvilket hul bør man reelt lukke? Måske det hul jeres konservative holdninger kommer ud af..
    Det er så trættende i længden at læse om en eller anden verdensmand der kan løse alle problemer ved at smide forbud til højre og venstre.

    Og nej, jeg hverken ryger hash,drikker, eller sidder på vesterbro med en sprøjte i armen.

    På trods af at jeg sikkert kunne skaffe alle de nødvendige remedier på kort tid.

    Det er da imponerende, ik?


  • Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

    Emner: 15 Svar: 80
    #91   4. okt 2014 # 86

    Fodbold er ikke ulovligt, det er hash.

    # 87

    Se ovenstående og indsæt dine egne argumenter.

    Graffiti koster hvert år staten rigtig mange penge, skal vi bare acceptere at S-tog ikke kan være røde og at samtlige broer i landet skal være fyldt med "tags" og tegninger?
    NEJ! Når vi nu engang har købt de S-tog i rød, så skal de forblive røde og dem der maler på dem, skal straffes for hærværk!


  • #92   4. okt 2014 # 91

    Hvad er så alle de slåskampe og evige problemer der så altid er med hooligans? Modbevis mig gerne, men er ret sikker på at fodboldverden (og alt den indeholder) er en væsentlig større udgift for staten end Christiania er?!


  • #93   4. okt 2014 Ingen har indtil nu givet svar på hvordan staten kan sælge narko billigere end de kriminelle. I stedet er kommet udenomssnak om hooliganisme, forbudstiden i USA og en masse andet vrøvl.

    Så alt i alt: Luftkasteller hvilende på varm luft!


  • #94   4. okt 2014 Hvem snakker om at staten skal sælge det?

    Staten skal bare have deres andel og kontrollere at folk ikke er nogle svin

    kgprisen på tørrede blomster på christiania er over 50'000 kr
    Harpiksen af blomsterne er pga kriminaliseringen billigere, selvom den koster meget mere at udvinde.

    Gad godt vide hvilken stat i verden der ikke kan gøre det billigere, for nu at svare på det mindr relevante spørgsmål du stillede


  • #95   4. okt 2014 OK, så forstår jeg bedre Atsi. Rockerne må gerne sælge hash og hård narko, de skal bare betale skat og moms?

    Genialt!


  • #96   4. okt 2014 Kriminalitet er en reguleret del af vores samfundsstruktur, lige som alt muligt andet... Følg pengestrømmen fra bonden der arbejder i valmuemarkerne og til de virkelige magthavere..... Ulovligt genereret eller ej, så ender pengene i sidste ende hos de få i toppen af pyramiden.... Det vil være umuligt at fastholde den nuværende magtstruktur uden i yderste instans at kunne indsætte politi eller militær til at banke en frihedssøgende befolkning på plads.... Og det kan ikke legitimeres at opretholde disse enheder uden der er "brug" for dem...... Genistregen er at de får os(arbejder racen) til at være på nakken af hinanden, og på den måde frivilligt spille med på deres præmisser......... Om 500 år sidder historikerne og undrer sig over hvordan fanden så få kunne narre resten i gamle dage...


  • #97   4. okt 2014 Jeg var ét klik fra at pointere det samme som i #94, men jeg lod være, da det ikke kan betale sig at tage den debat her smiley
    Så kommer der bare en eller anden kommentar, som sammenligner hash med "hård narkotika", som selvfølgeligt udelukkende vil blive solgt af "rockere" og ikke almindelige erhvervsdrivende.

    Når du så har svaret på den kommentar, så kommer der endnu en, som nok vil sige noget lignende "hvis man legaliserer hash, så er man da nødt til at legalisere alle de andre stoffer" - og så kan man jo blive ved.


  • #98   4. okt 2014 Jens. Jamen hvis man accepterer det tåbelige begreb "offerløs handling", så ER der ingen forskel på hash og hårde stoffer.

    Prøv selv at skifte hash ud med narko i argumenterne for at frigive hash. Argumenterne holder hvis man accepterer begrebet "offerløs handling.

    Hvorfor skulle bander og rockere ikke kunne sælge hash og narko hvis bare de betaler skat og moms?


  • #99   4. okt 2014 Fordi ingen andre end rockere og bandemedlemmer har lust til at handle med rockere og bandemedlemmer.

    Det er skuda 2+2 at de ikke kan sælge det hvis man kan købe det af pot-preben med statskontrolleret økologi og en stor glad smiley i konditoriet.


  • #100   4. okt 2014 Hård narko / cannabis / alkohol, 80 kmt uden hjelm, pubcrawl, ædekonkurrence, you name it.
    Ja, jeg synes også det er dumt at totalforbyde omgang med heroin kokain meskalin amfetamin og så videre.

    Terrorister tvinger folk fra deres naturlige valg
    Jeg giver folk internetadgang og en briefing om livet der inkluderer at viljen aldrig er helt fri.


  • #101   4. okt 2014 "Terrorister tvinger folk fra deres naturlige valg
    Jeg giver folk internetadgang og en briefing om livet der inkluderer at viljen aldrig er helt fri."

    Godt for dig. Sov godt og husk staniolhatten.


  • #102   4. okt 2014 Tak for at du ønsker mig en god nats søvn.
    Ved ikke hvad jeg skulle med en staniolhat, men jeg ved godt hvorfor du husker mig på den.
    Hyg dig med din harme smiley du skulle nødig blive sådan rigtig hadefuld og komme mig på filterliste eller det der er værre smiley
    Eller måske svare mig på hvem der taler om at staten skulle sælge narko, det kunne jeg godt tænke mig at kigge lidt nærmere på smiley seriøst, link gerne


  • #103   4. okt 2014 Hvis du læser min kommentar, så nævnte jeg intet sted noget om "offerløs handling".
    Min kommentar ville have været et svar på

    "OK, så forstår jeg bedre Atsi. Rockerne må gerne sælge hash og hård narko, de skal bare betale skat og moms?

    Genialt!"

    Det er simpelthen så tåbelig en kommentar. Hvilken interesse ville man have i at forhindre rockere i at drive en legitim forretning i stedet for at begå kriminalitet? Og hvorfor formoder du at det ikke ville være helt almindelige danske erhvervsdrivende som ville overtage markedet?

    Men du vidste i bund og grund godt at jeg ikke havde nævnt noget om "offerløs handling" - Du ligger ordene i munden på mig, og jeg giver efter og svarer, og det er netop derfor jeg undlod at svare på din første kommentar - det bliver til en endeløs debat som vil bære præg af et ødelæggende bias og snævertsynedhed.

    Der er så mange faktorer som gør at det giver mening at forbyde visse andre "hårdere" stoffer, på samme måde som det giver mening at forbyde visse allergifremkaldende farvestoffer i mad eller lignende sundhedsskadelige additiver i vores daglig-/fødevarer.
    Disse faktorer er bare ikke gældende med Hash, og det er derfor det åndssvage "men hvis man legaliserer hash, så er det umuligt at finde en grænse!"-argument er ugyldigt.


  • Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

    Emner: 15 Svar: 80
    #104   5. okt 2014 # 92

    Igen nu har vi bestemt hash er ulovligt, så sådan er det!

    Men lad os da tage den, forestil dig fodbold blev ulovligt fra i morgen, og forbudet blev fulgt.
    Forestil dig dernæst, at forbudet mod hash blev fulgt.

    Det ene vil give en udgift, det andet en besparelse, gæt selv hvilken.

    PS. Hvad med den vold der følger med narkotika? Nu du nævner den der åbenbart følger med fodbold. (Tror det eller ej, men det er stort set kun københavnere der vil slås når de ser fodbold, samme sted hvor man mener narkotika skal være lovligt)


  • #105   5. okt 2014 #104

    Den der "Sådan har vi altid gjort" tankengang er dræbende for alt udvikling, der opdager du nok en dag.

    Og ja, københavnerne er vildt voldelige. Haha.

    Det er noget de putter i øl'ne til fodboldkampe herovre der gør det....


  • #106   5. okt 2014 Jyden.... Hvad er det for en hjemmebrygget matematik du benytter?????.... Inden du udtaler dig om besparelser, indtægter og udgifter, skal du altså lige prøve at forstå hvordan pengemængden fungere....Alt forsøges reguleret hele tiden for at fastholde pengetrømmen og magtbalancen..... Også de mere kedelige ting i samfundet......
    Den der "sådan er det nu engang" holdning er den største hindring for forbedring af vilkårene for folket.... Har du et eksempel på at at en fejlslået strategi har virket positivt ved et påføre mere af den....????


  • #107   5. okt 2014 #104

    Den vold der følger med hash er meget lille! Hvorimod den vold der følger med alkohol og hårdere narkotika er ikke bare lidt højere, men meget højere. Om du så kan lide det eller ej, så er indtagelse af alkohol i urimelige mængder, noget større, og noget mere omfattende ved en fodboldkamp. End den er en lørdag aften på Christiania.


  • #108   5. okt 2014 Var det ikke en ide at lukke denne tåbelige tråd, den er for længst kørt helt af sporet. Jeg har så selv skrevet i den, men sådan en tråd hører slet ikke hjemme her på MCG. Gå dog på facebook eller lignede steder med den slags hadefulde indlæg, der kun har til formål at starte en gang mudderkast. Desværre ser man flere og flere af den slags her på galleriet, og jeg ER klar over at det er "off topic" og at jeg bare kan lade være med at læse lortet! Men når man nu efterspørger argumenter for det ene og det andet, er der så ikke en der kan forklare hvad meningen er med at oprette sådan et "emne"? Foreløbig kan jeg kun se den grund, at folk kan få luftet deres fordomme og had, men der er nok noget jeg ikke har fået øje på, og så er jeg endda hverken fuld eller skæv!

  • Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

    Emner: 15 Svar: 80
    #109   5. okt 2014 # 106

    Jeg kalder det simpel logik.

    # 107

    Hash fører ofte anden narkotika med sig.


    Vi bliver aldrig enige så det her bliver mit sidste indlæg, men tro mig man skal ikke arbejde ret meget indenfor sundhedsvæsnet før man opdager, at det at ryge hash ikke er så uskadeligt som folk gør det til, jeg ved godt alkohol heller ikke er fantastisk for den almene sundhed, men hvorfor vælge både pest og kolera?


  • #110   5. okt 2014 Jyden... Ja og den slags fortolkning af logik er så årsagen til de fleste af de problemer vi har.... Men simpel er det helt rigtige udtryk.... Kompleksitet er desværre ikke flertallets styrke... Inden for naturvidenskaben er man helt enige om at reaktioner har en årsag.... Men sjovt nok vinder dette faktum ikke anderkendelse når det kommer til den måde vi opfatter samfundsstrukturer.... Eller er det også simpel logik????......

    Nå.... Fred være med det. Darwin har det med at rette den slags til med tiden. Vi er nok bare ikke klar til frihed endnu...


  • #111   5. okt 2014 Den første linie i min tråd handler om at der omsættes for en milliard kr hash på Christiania, resten er min egen mening frit fra leveren.
    Jeg kan lide tonen og at folk her er mere voksne at lytte til end på bilgalleri, der ville alle unge bare hævde at det ikke var skadeligt med hash og jeg bare er for gammel.
    Facebook, det gider jeg ikke. Er der dog 5 min om dagen.


  • #112   5. okt 2014 Ja der er vist ikke mere man kan bidrage til på denne tråd.

    Jeg noterer mig, at hvis ikke man går ind for fri hash, vil evolutionen frasortere ens afkom - ligesom ved alvorlige genetiske sygdomme.

    Modstandere har også misforstået den videnskabelige metode, må jeg forstå.

    Mod sådan argumentation er der ikke meget at stille op smiley


  • #113   5. okt 2014 Kim O vs. Kim O..... 0-0...????

  • #114   5. okt 2014 Whatever....

    Du fik jo det sidste ord med dine videnskabelige henvisninger Nielze. Hvorfor vil du gerne fortsætte diskussionen.

    Skal du ikke forberede ugen som kommer når du skal varetage dit professorat på universitetet smiley


  • #115   5. okt 2014 Så du stiller dig altså uforstående overfor min kommentar i #103?

  • #116   5. okt 2014 Synes man tit har det med at gå ud fra at hash rygere også tager andre stoffer.
    det er der nogle der gør - der er også nogle der drikker øl/vodka og tager andre stoffer - for rigtig mange hashrygere er det en livsstil der ikke fører andet med sig.

    jeg vil ikke tage stilling til om det skal legaliseres eller ej, argumenterne for og imod har ikke ændret siden debatten startede (før min tid). Når der kommer nye kort på bordet - måske....

    mht skadeligheden af hash så er der lavet bunker af undersøgelser der viser at det ikke er skadeligt i sin kliniske rene form, psykoser m.m kommer af alt det affald der stoppes i det inden det kommer på gaden - for at øge værdimængden.
    dér vil legaliseringen hjælpe (så det er "ordenlige folk" der sælger og ikke Hash-Henning nede på hjørnet). Men jeg tvivler stærkt på at det vil ændre meget at legalisere det, da folk bare vil kæmpe på prisen og stadig sælge lort...

    hmmm så tog jeg alligevel, lidt, stilling smiley

    om vi skal lukke stedet? ja det skal vi - når de penge vi tjener på turismen m.m ikke slår til i forhold til de penge vi smækker i stedet smiley


  • #117   5. okt 2014 * Hash-Henning er et fiktivt eksempel, der tages forbehold for faktiske hash-henninger som kan/ikke kan afvige fra tidligere beskrivelser.

  • Nhb
    Nhb Tilmeldt:
    mar 2014

    MC-er: 1 Svar: 78
    #118   5. okt 2014 Hvis og hvis det blev gjort lovligt, så ville der ikke handles hash mere, men kun skunk. Hash er til pga det er nemmere at sælge, nemmere at skjule, og det lugter ikke.

    Salg af tobak vil også falde, siden det kun er i denne del af verdenen at man blander op med tobak.

    En anden ting, salg af medicin vil falde til grunden, eftersom skunk kan erstatte rigtig mange piller og hvad har vi. Og faktisk gøre en rask, hvor imod diverse piller osv dræber flere end de helbreder. Kraftramte, vil også falde...

    Den normale system kneppet dansker, vil ikke kunne se dette. Men der opfordre jeg dig til at søge, læse, opleve FØR du udtaler dig.

    Den største grund til det ikke bliver lovligt, er at de mister penge et sted, og der vil ikke dø lige så mange. Det er den kolde fact, folk skal fatte.

    Alt andet snak om dit og dat, er snik snak. Og jeg dur ikke til at snikke snakke!!!


  • #120   6. okt 2014 Jo men det er kokain og heroin vel også?

    Jeg tror nok, at både hash, kokain og heroin består af kemiske stoffer, men jeg ved godt hvad du mener smiley


  • #121   6. okt 2014 Det er jo I virkeligheden en rædselfuld diskution, og noget som burde tages meget mere alvorligt end at side op råbe tome ors som frihed, og retten til at vælge !..

    En ( og ja det er et grimt ord; ) misbrugers, kald ham hvad I vil, fornemmeste opgave er altid at rende rundt og prøve at overbevise omverdenen om at LIGE nøjagtig I hans tilfælde er det IKKE fulgt fra sig selv og virkeligheden ... Nææh, ham gør det fordi han elsker det, og "faktisk" får han det meget bedre. osv osv ..

    SÅ nu sidder vi så og diskuterer hvorvidt om man bare skal lade "rusmiddelsnydere" sejle deres egen sø, og ha´lov til at sejle gennem resten af deres liv I en dårligere og dårligere tilstand !!

    ER det fordi ( som så meget andet ) , at der er SÅ meget af det at nogen har besluttet sig at vi lige så godt kan give op !? ..

    Når man begynder at behandle alle mennesker ens får man problemer. Det er 100.000 eksempler på det. INGEN er ens ,, alle og enhver person er unik, og har sine egne fine ting, og hver person kan komme ud I problemer, og nogen gange som man ikke kan finde løsningen på selv .. DÈR har man brug for hjælp !! .. Det sidste man har brug for er ; ja ja, selvfølgelig frigir vi da Hash, senere LSD, osv osv ..

    Det er meget let at side og ha´en liggyldig overfladisk indstilling til tingene, lige indtil den dag man selv, eller ens nærmeste står med problemet.

    Det er blevet meget mere in for tiden at hvis man har problemer, skal man bare bedøves .. Lykkepiller, fri hash, what ever ... ER det VIRKELIG den verden I vil gi videre til jeres børn ..

    For dem af jer som menere det er røv fedt at vi skal ha´offentligt hash salg; prøv noget nyt ! .. Gå ud og hjælp bare 3 personer ud af deres misbrug, sørg for at der bliver rydder op in ALT, fra deres familieforhold, fysiske tilstande, og mentale . OG start med SELV at være istand til at konfrontere alle de ting der kommer op, når I går igang med oprydningen ..

    Men det er jo selvfølgelig nemmere at side på sin røv og sige at det skal kommunen tage sig af, for jeg gider ikke .. undskyld; har ikke tid !


  • #122   6. okt 2014 Hash er umiddelbart 100% natur produkt .. Dog bruges der af og til lidt kemi til at udvinde det aktive stof

    Kokain er udtræk fra blande fra coca planten ..

    Heroin kommer fra opiumsvalmuen

    Så groft set er alle 3 jo et natur produkt men umiddelbart kun hash (Hamp planten) der kan anvendes uden yderligere forarbejdning


  • #123   6. okt 2014 Enig!

    Dog kan opium sagtens "nydes" uden yderligere forarbejdning. Jeg har været lidt i Afghanistan og set følgerne af fri opium - ikke noget kønt syn, men det er nok en anden diskussion.


  • #124   7. okt 2014 Endnu et fantastisk argument for hvorfor hash ikke bør legaliseres; at man i et land med et suverænt underlegent uddannelse- samt udviklingsniveau, har set nogle negative effekter ved ikke at forbyde et euforiserende stof, som på ingen måder er sammenligneligt med hash med hensyn til dets vanedannende effekt og bivirkninger.

    Ja, "mod sådan argumentation er der ikke meget at stille op" smiley smiley


  • #125   7. okt 2014 Og i dag kunne man så konstaterer at en hash bod er revet ned!
    Konkurrenterne var lettere irriteret over at en kollegaerne havde ytret sig i tv, totalt formummet osv, men de fandt ud af hvem han var, men any way, han fortalte der blev solgt for 2.500.000,- OM DAGEN i de boder, og sikkert af nogen som er på bistand eller på anden måde bliver lønnet af samfundets kasse.


  • #126   7. okt 2014 2.500.000 om dagen stemmer nogenlunde overens med den milliard som du anslog der blev omsat for i starten af tråden. Jeg bliver personligt skide sur over at der er så meget profit (som der i øvrigt hverken bliver betalt moms eller skat af) til kriminelle, som ellers kunne have gået til helt almindelige danske erhvervsdrivende.

  • #127   7. okt 2014 Det er ikke noget jeg anslår, det er bare et citat fra et medie, så ingen ros til mig for det, bare ren afskrivning.

  • #128   7. okt 2014 Jens

    Nu var det sådan set ikke mig, som bidrog til debatten med argumentet om at hash vokser naturligt, og derfor bør legaliseres.

    Jeg gør bare stilfærdigt opmærksom på, at f.eks. opiumsvalmuen også vokser naturligt, og at jeg har set resultaterne af fri opium.


  • #129   7. okt 2014 De fleste af de penge der omsættes for på staden indgår jo aktivt i samfundsøkonomien.... Der bliver selvfølgelig samtidigt kanaliseret midler ud af landet til indkøb, men så snupper vi lidt fra Norge og Sverige.... Der er også bygget en hel industri op omkring at tage sig af misbrugere og de følgeskader misbruget kan have.... Dette er ikke argumentation for eller imod, men det økonomiske aspekt er langt fra sort og hvidt....
    De menneskelige aspekter kan man eksempelvis tilgodese ved at skabe et samfund hvor folk ikke føler behov for at bedøve sig og "flygte" i den udstrækning det bliver gjort i dag..
    Jeg har i hvert fald meget svært ved at se hvordan problemerne skal løses, hvis der ikke er vilje til forandring... Det er utopi at forestille sig at der findes nogle hurtige tiltag eller reguleringer der kan dæmme op for de problemer der har haft så mange gunstige år til at udvikle sig.... Med andre ord... Det vil kræve lang tid og et helt nyt tankesæt.....
    At legalisere hash vil selvfølgelig heller ikke være et vidundermiddel imod kriminalitet og triste skæbner. Ligeledes vil en super stram linje næppe heller løse noget..


  • #130   7. okt 2014 Den med bidraget til samfundsøkonomien har jeg ikke tænkt over...

    Det drejer sig jo om mange millioner, og regeringen prøver af al magt, at få hjulene i gang efter krisen. Tak til HA og de andre bandegrupperinger smiley



  • #131   7. okt 2014 Kim O... Det ville nok være at fortrække penge der var genereret ved andet end kriminel aktivitet, men det ændrer jo ikke ved at det "sorte" markeds økonomi blander sig med den øvrige.... Sort arbejde har jo holdt røven oppe på adskillige byggemarkeder i mange år.... For slet ikke at nævne trailerproducenterne smiley

  • #132   7. okt 2014 OG sjovt nok bliver sort arbejde mere brugt I samtidig med at skattetrykket stiger..

    men igen; Hvis man bare gir´op over for hver person, der er kommet I problemer og håndtere ham som en stor masse, så får samfundet jo bare endnu flere problemer ..

    En person som ender med at bedøve sig selv, bliver altid et større problem for sine omgivelser .. meget simpelt jo, fordi han har valgt at "pakke sig væk" og tage mindre ansvar, for sig selv, sin familie og omgivelser .. og ja, ingen er ens, så selv den person som kommer og siger; jamen JEG tager altså godt ansvar .. jo jo , flot, men hvis du konfronterede at lade være med at lægge 70% af din analytiske evne I dvale, så kumme andre får ENDNU mere glæde af dig som person.

    Det er ikke meget andet end et røgslør, at prøve at få "legaliseret" at folk burde ha´"retten" til at bedøve sig yderligere ..Hvis det er Statsøkonomi man er glad for, så prøv at gå og på din lokale commune, og undersøg forholdet mellem socialforvaltningen, og kulturelforvaltningen. 2 personer som er har lvagt at bedøve sig fra ansvar, koster hurtigt mere end en hel ungdomsskole års budget.

    Det man ved om folk der er bedøvet er at når presset bliver stort og der VIRKELIG er brug for deres hjælp, så splatter de ud, bliver kritiske og løber deres vej fra det der er lige foran dem .. Men der er jo også hele motivatoren til at bedøve sig I første omgang...


  • #133   7. okt 2014 Man afhjælper ikke problemet med vold!!!!


    Vi snakker afriminalisering.


    Hold op med at jagte folk rundt med så mange så SKADELIGE handlinger.

    Det er helt fint i har en debat om frigivelsen af cannabis men i mellemtiden bløder folk

    Økonomisk pga et voldkneppet marked
    Psykisk pga reel grund til at gemme sig altid for tænk hvis folk stikker en og der kommer sådan en glubsk hund rendende og bider en i armen
    Psykisk pga et marked fuld af voldkneppere
    Økonomisk pga dem med de glubske hunde

    Altimens det for længst er slået fast at det omtalte olk ikke kan dræbes..


    Så ok i har jeres snak


    Men er der nogen der kan komme med et en kohærent costbenefitanalyse der taler for at bruge vold og magt fremover?

    Jeg kan nemlig selv slet ikke forstå at man skulle tale for kriminaliseringen


  • #134   7. okt 2014 Jeg ha rlidt en ide om at følgende følgende fundamentale verdensanskuelser er gældende for "pro-kriminaliserings" lejren.
    Det er i hvert fald som om deres argumentation p menneskesyn stsmmer fra den tid hvor det var det man læste i national geograpic..:
    -Universet er formentlig uendeligt, og vi er derfor af uendelig lille betydning
    -enhver er sin egen lykkes smed
    -der er mere mellem himmel og jord
    -mennesket og (de øvrige) dyr er fundamentalt forskellige, mennesket er ikke natur.

    Jeg prøver ikke at sige noget med det her.
    Tænker bare at sige det. Ingen har total kontrol og ingen er totalt uden indflydelse smiley

    Husk at tale pænt hvis der er nogen der vil kommentere på det jeg skriver smiley
    Og vær meget gerne ærlige og uden for mange tillægsord smiley ikke at jeg skulle have nogen grund til at bede om den slags smiley smiley


  • #135   7. okt 2014 Mc Atsi

    Så får du da et ærligt svar: Jeg kan hverken finde hoved eller hale i dine to seneste indlæg, så det kan godt være du har ret smiley


  • #136   7. okt 2014 Morten:
    Det er rigtigt at når de bliver presset så har de så mange syge undskyldninger for at stoppe med at hjælpe.


  • #137   7. okt 2014 MC Atsi -
    Der findes mennesker i verden med samme synspunkt som dig, men det er desværre ikke flertallet.

    Jeg synes det kunne være interessant at refere til Colorado, og se hvordan deres afkriminasering har påvirket staten som helhed.

    Kim O:
    I de blindes rige er den enøjede konge... smiley

    Og for nu at forsætte metaforerne:

    Tomme tønder buldrer mest.






  • #138   7. okt 2014 Beskrivelsen af den konfronterede 'misbruger' klinger på en eller anden måde lidt som manden der bliver konfronteret med mc omkostningerne i trange tider smiley

  • #139   7. okt 2014 Hold da kæft en gang volapyk der efterhånden bliver skrevet i denne tråd.

    Nå toget er vist nået til stationen hvor jeg må stå af smiley


  • #140   8. okt 2014 Risikoen for at udvikle skizofreni bliver fordoblet, hvis du ryger hash. Og så er cannabis i øvrigt mere afhængighedsskabende end heroin, mener forskeren bag et stort nyt opsamlingsstudie om de skadelige effekter af at ryge hash.

    Skal cannabis-rygning være lovligt? Debatten raser i store dele af verden, og en stor del af diskussionen går på, hvor skadeligt det egentlig er at ryge sig skæv.

    En australsk forsker har nu sammenfattet videnskabelige resultater fra de seneste 20 års cannabisforskning. Sammenfatningen viser blandt andet, at cannabisrygere har en fordoblet risiko for at udvikle psykotiske lidelser som skizofreni. Det skriver Videnskab.dk.

    Den australske professor ved University of Queensland, Wayne Hall, har lavet et opsamlingsstudie af skadevirkningerne ved et længerevarende cannabisforbrug. Wayne har blandt andet fundet ud at:

    • 1 ud af 6 teenagere, som ryger cannabis regelmæssigt, bliver afhængige

    • 1 ud af 10 voksne, som ryger cannabis regelmæssigt, bliver afhængige

    • Cannabisrygning fordobler risikoen for psykotiske lidelser - blandt andet skizofreni

    • Heftigt forbrug i ungdomsårene ser ud til at forringe den intellektuelle udvikling

    • Risikoen for at ende i en bilulykke fordobles, hvis man kører påvirket af cannabis

    • Cannabisforbrug under graviditet reducerer barnets fødselsvægt

    Kilde: BT


  • #141   8. okt 2014 "Kilde: BT"

  • #142   8. okt 2014 Du burde overveje at læse den artikel som BT direkte har oversat fra. Der er visse fejlslutninger som for mig er åbenlyse, bl.a. at de oversætter "dependence syndrome" til "afhængighed" - og dependence syndrome er ikke det samme som afhængighed.

    "The Tenth Revision of the International Classification of Diseases and Health Problems (ICD-10) defines the dependence syndrome as being a cluster of physiological, behavioural, and cognitive phenomena in which the use of a substance or a class of substances takes on a much higher priority for a given individual than other behaviours that once had greater value."

    "Og så er cannabis i øvrigt mere afhængighedsskabende end heroin" stammer ummidelbart fra at Professor Hall, som står bag den undersøgelse du beskriver, har sagt 'It is often harder to get people who are dependent on cannabis through withdrawal than for heroin – we just don't know how to do it.'

    Og af det udsagn kan man altså ikke bare drage den konklussion at "cannabis er mere afhængighedsskabende end heroin."

    Det er en anelse skadeligt for debatten at du finder noget fra BT som umiddelbart støtter dine påstande, og ligger det ud som om det er fakta, men det overrasker mig ikke, da du førhen ikke har holdt tilbage med at ligge ordene i munden på folk.


  • #143   8. okt 2014 Jens

    Jag har ikke lagt noget ud som fakta. Jeg har bragt en artikel med kildeangivelse - uden at kommentere den.

    Jeg har egentlig ikke en fast holdning til spørgsmålet, men jeg har ikke det nogle overbevisende argumenter for at legalisere hash.

    Den lettere paranoide afslutning på dit indlæg gider jeg simpelthen ikke kommentere.

    Og så hedder det at lægge hvis du absolut insisterer på at diskutere form fremfor indhold smiley


  • #144   8. okt 2014 Var det ikke digselv som snakkede om at "modstanderne" ikke havde forstået den videnskabelige metode?
    Det er i øvrigt rimeligt 'lavt' at begynde på at rette grammatiske fejl, dog overrasker det mig ikke.


  • #145   8. okt 2014 Indholdet vil jeg gerne lige sige noget om

    Det er meget skadeligt indhold
    Nu ved jeg hvilke videnskabelige slutninger den BT artikel bygger på, men de har fuldstændig ødelagt det.

    Det er altovervejende falskt


  • #146   8. okt 2014 Næh såmænd var det ej.

    Jeg gav blot udtryk for, at hverken den videnskabelige metode eller Darwins evolutionsteori kunne tages til indtægt for argumenterne for legalisering af hash.

    Måske du lige skulle løbe tråden igennem, så du får styr på hvem som skrev hvad smiley

    Må jeg anbefale #110 som drager såvel den videnskabelige metode som Darwin ind i diskussionen om fri hash.


  • #147   8. okt 2014 #145

    Så fik vi da det på plads.


  • #148   8. okt 2014 Helt ærligt, hvor er undersøgelserne der viser at en afkriminalisering rent faktisk medfører en stigning i misbrugere?

    smiley


  • #149   9. okt 2014 Nårh .. men Kim O .. uanset hvad du har af Atikler, så er den faktisk sand, taget ud fra personlig erfaring med både afgiftning og rehabilitering af både Hash rygere og heroin brugere ..

    Hash kommer for det meste med det man kalder "latent withdraw symptoms", 4-8 uger efter personen er stoppet, begynder de at komme tilbage til virkeligheden, og de virkelige emotioner begynder at komme frem, til forskel for de kemisk kontrolerede af hash, begynder at "sive" væk . Det er ofte ret overvældende for personen. Problemet er derved at de mange gange bliver SÅ overvældet at deres egne emotioner + omgivelserne at de forlader en rehabilitering.

    Det kommer næsten altid I form af ; jamen jeg HAR ikke mere at kikke på, problemet ER løst, jeg kan sagtens lade være hvis jeg vil, det var ikke så slemt osv osv .. I 2 måneder efter møder du dem godt tåget igen af hash ... spørger du, hvaa øhh, var du ikke stoppet ? .. nej men, faktisk har jeg ikke noget problem nu, jeg arbejder og passer mine ting, og jeg sidder ikke og ryger hele dagen ..

    Heroin misbrugerne er anderledes; når de er kommet gennem 3-7 dagens " jeg dør nok lige om lidt" abstinenser, så lyver de ikke så meget om at de er fucked og at de burde rydde op ..

    Hash rygernes "fornemmeste" undskyldning er ALTID, at sammentstille Hash med alkohol .. .. Joh ... !! for det er da LIGE klar logic, at fordi der finds alkohol, SÅ er det en god idé at ryge hash!!! .. ved ikke liiige hvordan det blev klar logik smiley


  • #150   9. okt 2014 Tydeligt at Morten aldrig selv har fået sig en joint ...

    Men drikke sig hjernelam og vælte rundt i byen og svine alt og alle til det er helt ok

    Ikke rørt alkohol i over 15 år gider heller ikke opholde mig sammen med personer der drikker.. Fulde folk er utilregnlige .. En der har røget hash er ganske fredelig

    Vil sku hellere tilbringe fre/lørdag aften sammen med er par venner eller kæresten med en god film og hjemmedyrket grønt fra haven .. Og nul tømmermænd dagen efter


  • #151   9. okt 2014 arhhh Paul Erik A ... det er så ikke helt sandt ... og sjovt nok, lieg efter jeg har skrevet hvad der kommer op som den mest anvendte "forklaring" hos hash rygere, 5 min kommer du med den .. ha ha ha .. top sjovt !!

    Og ja .. måske er nogel hash rygere mere "fredelige" når de har røget en tjaleraa, Det er man jo som regel når man er bedøvet, pasificeret eller hvad nu man skal kalde det .. Men det gør det jo ikke nødvendigvis til en god idé ...

    Flok har jo også en tendens til at blive mere fredelige hvis de bliver lagt I narkose, men det gør det jo heller ikke til en god idé .. Og du siger "hellere" .. SKAL man da være bedøvet for at ha det godt ?


  • #152   9. okt 2014 Kim O... Det jeg skriver i #110 handler ikke specifikt om hash.. Det handler om at når det nævnes, at der nok er en årsag til mange af de samfundsproblemer der er. Ja så er der sjovt nok en masse der mener at disse problemer bare er fuldstændigt spontant opstået, altså på mirakuløs vis.... Så her vælger mange, set med naturvidenskabelige øjne, en slags overtro. Formentlig fordi det er nemmere.... Jeg tror på, at hvis man vil fjerne folks lyst til at flygte fra virkeligheden, kunne vi jo starte med at skabe en bedre virkelighed...

    Mht til evolutionen, er det fordi jeg ikke tror på at vi kan overleve som race hvis ikke vi frigør os fra det profitbegær der diktere verdensordnen i dag. Alt dette er blot min mening om hvad der skal til.

    Det er ikke fair at fejltolke mit udsagn til "at vis man ikke ryger hash er man i strid med naturlovene og skyld i racens fald" Jeg håber på en fremtidig virkelighed der er så fed at alle har lyst til at være med 100%...


  • #153   9. okt 2014 Keyser

    Du må medgive, at din seneste forklaring ikke er helt klart afspejlet i dit tidligere indlæg:

    "Inden for naturvidenskaben er man helt enige om at reaktioner har en årsag.... Men sjovt nok vinder dette faktum ikke anderkendelse når det kommer til den måde vi opfatter samfundsstrukturer.... Eller er det også simpel logik????......

    Nå.... Fred være med det. Darwin har det med at rette den slags til med tiden. Vi er nok bare ikke klar til frihed endnu... "

    Derfor var der masser af rum for fejltolkninger smiley

    Darwin tjah...


  • #154   9. okt 2014 Kunne i nu ikke bare blive enige om at være uenige! Men jeg kunne jo også bare lade være med at følge med, men det er underholdende, på en bizar måde! Men ryg nu en fredspibe, så kan i jo selv vælge tobakken, om det skal være den ene eller anden slags.

    Og så slog det mig, nu starter jeg vel en diskussion om rygning, altså ganske alm. legal tobak, så kan i ikke mødes over en håndbajer i stedet!

    Så håber jeg ikke det udmønter sig i en længere debat om alkoholens skadelige indvirkning på det skrøbelige menneskelige sind.....................


  • #156   9. okt 2014 nåh.. Jamen hvis det ikke er for at komme væk fra den virkelige verden, hvorfor ryger man da så hash ... For vi kan vel godt blive enige om at virkeligheden bliver lavet om, fra det den virkelig er, .. eller ??

  • #157   9. okt 2014 Eih, Morten nu kan jeg ikke holde kæft længere, hvis du ser en film og lever dig ind i den, er det så ikke en slags flugt fra virkeligheden? Du må have din mening, og det har du, kan man tydeligt læse, men vil du ikke give plads til andre og deres mening? Eller er det kun dig der har den evigt gyldige rigtige opfattelse, som alle andre så bare skal rette ind efter? Du kalder alle der ryger/bruger hash for misbrugere, har du overvejet at der også findes et begreb der hedder brugere? Hvis ikke det eksisterer, så kan man ligeså godt postulere, at alle der drikker over 5 genstande om ugen er alkoholikere! Og Jeps, der kom sammenligningen, den er da ikke til at undgå hvis du ikke har drukket hjernen helt væk smiley

    Og så luk dog denne tråd!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • #158   10. okt 2014 Det ville da være ærgerligt at lukke en tråd der tydeligvis har så stor interesse... Tonen er da rimelig, og der er vel ikke deltagetvang...

  • #159   10. okt 2014 Hvis tråden skal lukkes, så skal staden sq også...BUM!!

  • #160   10. okt 2014 Igen tydeligt at Morten aldrig har fået sig en joint

    Et par sug af en joint giver ca samme virkning som 2-3 genstande

    Oveni så har det god effekt på smerter og en hel del sygdomme


  • #161   11. okt 2014 Kender et par stykker som er holdt op med at ryge, men kun fordi de vil beholde deres kørerkort.

  • #162   11. okt 2014 Paul A ... lige for at gøre det helt klart. Jeg har røget masser af hash, for mange år siden. mere end du gider at høre om. Jeg har kendt et HAV af bagmænd, nederen pushere, som vil skide på om du sidder og bliver grøn og dum I hovedet og som ALDRIG selv kunne finde på at ryge deres eget lort.

    JEg har afvænnet en stor røvfuld at pushere, fra coke, heroin, metadon. Nogle Var på røvet fordi de skulle stå og sælge tjald I pusherstreet, forde st havde kæmpe coke regninger til selv same bagmand .

    JEg har I årevis hjulpet den mere fornuftige del af vores retssystem og politistyrke med enten forbyggene arbejde eller hjulpet "brugere" med at blive rehabilitet ISTEDET for at blive dømt og komme I spjældet, da de havde sejlet rundt og levet dumme ting I deres skævert.

    Hvis du mener at 2 sug på en joint giver same virkning som alcohol, så tror jeg godt nok det er på tide du lægger piben tilside ... Spørgsmålet er ikke om du/man kan stoppe, nej spørsgsmålet er mere om man kan konfrontere at rydde op I sig selv og alt det man har "sejlet" væk fra ved hjælp at hash .. og jo, det bliver KUN sværere at indrømme og kikke på joh længere tid man bedøver sig .. SÅ, joh ,, jeg ved GODT at der er meget "letteret" at sige; jamen jeg tager altså ikke skade, og det er "helt " normalt .. .


  • #163   11. okt 2014 Jeg begynder at blive nervøs for at det måske er mere skadeligt med en lille pind af og til, end jeg i min grænseløse naivitet gik rundt og troede. Der er da helt klare tegn på, at der er "nogen" i denne tråd der har taget skade! Men det kan jo være medfødt, eller have andre årsager, men alvorligt er det vist smiley

  • #164   11. okt 2014 Morten l

    Det er klart du har den holdning når du kun har set den ene side af medaljen! Omgås man kun misbrugere, ser man kun misbrugere. Dette er jo ikke ensbetydende med at alle der tager stoffet er misbrugere gør det? Alle steder der er et vanedannende element tilgængeligt er der mulighed for et misbrug. For at samligne med noget andet end alkohol, er du så klar over hvor mange ægteskab og personkonkurser der er dannet af noget så simpelt som ludomani? Og alligevel kan du ikke tænde flimmerkassen uden der kører en lotto eller poker reklame! Jeg kunne komme med massere af eksempler på forskel hos folk der tydeligt viser den store forskel på et forbrug og et misbrug. Men da dette er et offentligt forum, og jeg ikke har lyst til at hænge folk ud. Så holder jeg dem for mig selv!

    Stod du i et kapel der kun havde med døde mc'ister at gøre, og havde set hvordan samtlige så ud efter ulykkerne, tror du så også stadig du havde forsat din mc karriere? Lidt morbidt sat op, det ved jeg godt. Men sammenligner man med alkohol er man jo bare endnu en gemen junkie? smiley


  • #165   14. okt 2014 arh Rasmus .. det er nok ik´helt sandt .. har hash og ting som ludomani vist ik´møj med hinanden at gøre ..Ud over at jeg personligt har beskæftiget mig noget mere med mennesker som ikke har trang til at sløve sit sind, så ændrere det jo ikke det faktum at hash sløver individet, og det er joh bevist gang på gang at hashen bliver I blodet, kroppen I lang tid.

    At man som person helere vil være I en mere eller mindre tilbagetrukket tilstand over for sit liv og omgivelser, ja; det kunne man godt sige at det er en personlig ting. Desværre er det også sådan at rigtig mange personer ( hvor de fleste også har sagt at de INTET problem havde ), er endet I meget større mentale problemer..
    Grunden til at jeg overhovedet udtaler mig er at rigtig få mennesker konfrontere at forsøge at "rydde op" I de mennesker som ender med at lukke sig inde I sig selv pga de rusmidler .. Hvorfor har jeg hjulpet den ? .. tjoo .. jeg mener at alle skal ha´en chance, og for det meste er der en fin person inde bagved, som er endt I problemer ham ikke kan styre ..
    Når man sidder og promoter; vi vil gerne være skæve ! gør det lovligt, så glemmer man at kikke på de omkostninger der desværre ofte følger med for rigtig mang og deres medmennesker ..

    Jeg kender mange der OGSÅ har taget Coke, svampe osv. uden at blive kontinuerligt afhængige af det, men det betyder jo stadig ikke at det er en god idé eller at NU skal det altså også frigives ...

    Du var måske bedre stillet omkring synspunkter der har med hash at gøre hvis selv prøvede at afvænne nogle stykker .. for hvis skal ha´evnen til at få folk til at ryge hash, bør man vel også ha´evnen til at få den 100% ud af det igen.. hvis ikke der er evne begge veje, så er det jo bare uansvarlighed !! ... Og jeg kan sgu ikke love at jeg kan hive alle ud igen efter for godt befindende ... kan du ?


  • #166   14. okt 2014 Selvfølgelig kan man sammenligne det med ludomani, det er et emne der har ødelagt langt fæere liv end hash har. Desuden kender jeg adskillelige grandvoksne familiefædre der en gang i mellem sætter sig ned en lørdag aften og ryger en lille en, lige som du og jeg sætter os ned og drikker et glas rødvin. Det er måske en gang eller 2 om året dette sker, kan seriøst ikke se hvad problemet skulle være i det. Men der virker lidt som om du bare er Peter på tværs, som tydeligvis ved alt om alle guds folk. Så jeg bukker mig i støvet for din overlegenhed og forlader tråden i god ro og orden (sarkasme kan forekomme), og lader dig holde din utrolig naive of snæversynede synespunkter for dig selv. For du er tydeligvis noget sværre at føre en fornuftig samtale med, end nogle andre påvirkede personer jeg til dato har mødt, og det siger ikke så lidt.

    Held og lykke med at redde alle danmark 'junkier'



  • #167   14. okt 2014 Nu er der jo masser af mennesker der har et fuldstændigt uproblematisk tilgang og brug af cannabis, udover det faktum at det pt. er ulovligt..... At det påvirker din hverdag og adfærd er ikke pr definition en negativ ting. Hvis der ikke var nogen effekt ville det jo heller ikke give mening at bruge stoffet........ Der er selvfølgelig også masser af folk for hvem det ER et problem... Det skal man lige huske at holde adskilt når man taler om emnet.... At påstå cannabis er entydigt negativt er en noget ignorant holdning... Vi er alle sammen påvirket hver evig eneste dag af alt det vi har gjort og oplevet.... Mange tilstande er bare utroligt svære at måle, og derfor også svære at kategorisere...


  • #168   14. okt 2014 Nogen er der simpelthen ikke hul igennem til.

    De samme tankestrukturer overdøver nuanceringen af virkelighedens problematik gang på gang

    Der er ikke andet for

    Vi må vente på at ambulancerne tømmer ud i folketinget og behandlermanerne der bare nægter at bryde vanen med knippel og væren i vejen med deres hjælp.

    Den præventive luft er ligesom gået af ballonen for længst.

    "Desværre" er det øvrige samfund så veludviklet at det ikke betaler sig at "gå hele vejen" for sin frihed.

    Nu er jeg også færdig med at prøve at kompensere for den maniske nonsens der bliver fremført i den her tråd.
    Hakker af og håber darwin snart sender haderne på 'pension'


  • #169   14. okt 2014 God ide.

    Snup en pibe så du kan få samlet tankerne, for det du skriver giver ingen mening.


Kommentér på:
Luk nu det hul og smid de folk på porten

Annonce