{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sandblæser rust på bil
  • #1   1. okt 2014 Du kan godt nøjes, en proff er selvfølgelig bedre, men koster også noget mere.
    også en god kompressor med en stor tank, sådan en pistol bruger en masse luft.


  • #2   1. okt 2014 Det betyder mere at du har en kompressor der kan trække den, sådan en alm 2.5 hk kommer man sgu ikke langt med.

  • #3   1. okt 2014 Kommer jo også meget an på hvor meget rust du skal have blæst...


  • #4   1. okt 2014 Jan L det er en Mercedes 310 !!

  • #5   1. okt 2014 Ja men er det hele bilen der skal renses af ???

  • #6   1. okt 2014 Nu skal du passe på at bilen ikke forsvinder helt smiley De kan være meget angrebet smiley

  • #7   1. okt 2014 Ja det er jo det. Men for at komme tilbage til spørgsmålet, Kan den bruges sådan en harald sandblæser? eller er det noget bras?

  • #8   1. okt 2014 Det kommer jo igen an på om det er hele bilen der skal renses af, eller det kun er et par problem områder...

    Er det hele bilen, så nej... er det nogle pletter, ja så er den fra HN rigtig fin, men det kræver lidt mere luft en hvad sådan en lille 2HK kompressor kan levere, ellers skal du have meget tålmodighed, da den skal "lade" på hele tiden.


  • #9   2. okt 2014 Det er som andre skriver kompressoren du skal bekymre dig om. Der skal virkelig meget luft til at sandblæse ordenligt. De små hobbykompressorer er udelukket, de kan ikke levere den rigtige luftmængde..
    Om sandblæsepistolen er dyr eller billig er efter min mening ikke så vigtigt. Den billige kan sagten udføre opgaven, men den dyre er sikkert mere lækker.


  • #10   2. okt 2014 og husk DET SVINER.........

  • #11   2. okt 2014 Er en hobbykompresser også for lille til sandblæsning af mindre objekter, fx en fodhviler? Og hvad med en fælg?

    Hvis man kigger på den sandblæserpistol fra biltema kan man se at den kræver et arbejdstryk på 2-4 bar og 143 l/min ved 4 bar.
    Ser man på deres compressor til 629 kan man se at den giver et makstryk på 8 bar og 155 l/min. Er den for lille til småopgaver? Eller vil det bare kræve pauser hvis tanken løber tør og motoren ikke kan følge med?

    (link fjernet)

    (link fjernet)


  • #12   2. okt 2014 De data der er angivet er max. og det kan den kun leverer i et kort øjeblik. De små kan ikke lave et stabilt arbejdstryk, så det kommer til at tage laaaaaaaaaaaaaaaang tid at bruge sådan en. du vil måske kun kunne lave et område på str med en 1 kr mellem hver gang kompressoren skal pumpe op. Og den har problemer med at slå igennem hvis lakken er for tyk.
    Jeg har en 2cylindret 5hk stenhøj og 300 L tank, og den har også problemer med at kunne levere luft nok til at jeg kan arbejde mere end 30 sek af gangen.


  • #13   2. okt 2014 har en kammerat der engang brugte sådan en på hans Hiace, dem der kan huske sådan en varevogn kan vel forestille sig hvor hullet den var bagefter smiley den lignede en si smiley :D smiley :D smiley

  • #14   2. okt 2014 #12

    Det lyder da som om det er noget galt med din kompressor, hvis den ikke kan levere luft nok, med mindre det er en stor proff. system du har.


  • #15   3. okt 2014 Tror nu ikke min kompressor fejler noget, den leverer både det forventede flow og tryk, men der skal bare utroligt meget luft til at sandblæse. Den rækker fint til malerarbejde, hjulnøgle mm. Men problemet ved sandblæsning er at jeg hurtigt(30-45sek) når et tryk hvor sandkornene ikke er effektive nok. Den kan sagtens puste dem ud af pistolen og rive lidt i overfladen på emnet, jeg syntes bare ikke de er effektive nok til f.eks. at rense gammel lak af.

Kommentér på:
Sandblæser rust på bil

Annonce