{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskmaskinens hovedafbryder virker ikke og dermed kan den ikke tændes 810 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.590 kr.
  • Kun udevndig vinduespudsning på 1. sal 300 kr.
  • Opsætning af gips på lille område af skråvæg. 2.000 kr.
  • Vvs-installatører 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til at få hængt 2 lamper op 375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Masonit plade eller lign.
  • #1   22. okt 2014 Hvor stort, og hvad skal det bruges til ?

• #2   22. okt 2014 Ca. 7x300 cm. Men det behøver ikke være i et stykke. Det kan bare være en plade som jeg kan skære til.

Tjae...host host... det skal bruges til at rette lidt op på en skillevæg jeg er ved at lave...

• #3   22. okt 2014 Sådan en stump kan jo bare saves af en stump regel

• #4   22. okt 2014 Når man prøver at "rette" skæve ting bruger man masonit og/eller tagpap/sokkelpap....
    Så kan man som regel kombinere sig frem til den rette tykkelse... smiley

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2013

MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 45
    #5   22. okt 2014 Hvis din væg kun er 3mm skæv fra gulv til top så er det nok til at overleve. En loddestok er jo også +-1mm per meter

• #6   22. okt 2014 Hej Michael
    Du siger en masonite er for tyk, sig mig regner du i 0.5 mm når du bygger vægge. Det er altså ikke normalt.

• #7   22. okt 2014 Prøv og vend loddestok måske det er den der er lidt skæv ellers findes der kiler der springer 1 mm i tykkelsen. jem og fix har dem smiley

• #8   22. okt 2014 Kan jo ske han skal ud og remme noget så det skal glide ud i et

• #9   22. okt 2014 Først og fremmest tak for svarene. Med til historien hører at det er første gang jeg laver en skillevæg, så min erfaring er derfor begrænset.

#3 Jeg har skam prøvet at skære sådan en "liste" ud af sådan en reglar. Det gik dog desværre ikke som ventet grundet manglende talent, erfaring, for lille savklinge, knastfyldt træ osv. osv.. Så nu er vi dér hvor jeg enten skal ud og have en ny reglar (og så øve mig på at skære den) ELLER købe sådan en masonit-plade i den rette tykkelse og så skære ud af den.

#4 Præcis min tanke smiley

#5 Problemet er at der er tre lodrette reglar (som måler ca. 3 meter) og det er den midterste der "stikker ud". Loddestokken "vipper" på denne. Det vil sige at når jeg skal montere fibergipspladen vil pladen "bøje" omkring denne mindterste reglar. Det er dét jeg vil undgå ved at tilføje det masonit til den venstre. Det er ikke muligt (eller i hvert fald besværligt) at gøre det ved den højre, da den sidder vinkelret op ad en tilstødende væg med som har en dør med en indfatning der er i vejen.

#6 Tjae altså jeg tænker bare at jeg ligeså godt kan komme så tæt på det rette som muligt. Igen, jeg er ikke rutineret i konstruktion af skillevægge smiley

#7 Har prøvet at vende loddestokken, med samme resultat. Mener du sådan nogen her? http://www.jemogfix.dk/fotoweb/dk/pdf/5140_9041385_003.pdf
    Det lyder måske ikke helt ved siden af smiley

#8 Jeg er ikke helt med på hvad du mener?

• #10   22. okt 2014 Hej
    Hvis du har en skæv lægte, så skift den i stedet, det andet blir noget juks. Meeen en skævhed på +/- 3mm på 3 meter. må bestemt siges at være indenfor tolerancerne.

• #11   22. okt 2014 Skift den eller på med en rystepudser eller en elhøvl.

• #12   22. okt 2014 Nemlig lige de kiler.
    Fint du stiller krav om det skal være 100% men prøv og hold en 2 meter loddestok på en af de andre vægge evt læg den på gulv et sted og kik om der er lige der.
    Tror du kan leve med de 2-3 mm efter du har kikket hvor skævt alt egentlig er..
    ( lige på nær de vægge jeg selv har lavet hæ hæ)

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #13   23. okt 2014 Som jeg ser det for mig (uden billede !!) så skal du bare sætte et passende antal afstandsstykker på den sidste regel. De bliver jo alligevel dækket af gipspladen.

• #14   23. okt 2014 #10

Det er jo ikke +/- 3mm på 3m. Det er højden af skillvæggen der er 3m, og det er horisontalt at han måske har fået monteret den ene regel lidt.

Hvis der er 60cm imellem reglarne, så er det 3mm på knapt 180cm og så ville jeg også gøre noget ved det inden der blev monteret gips.

#0 Jeg ville bruge underpap, eller acceptere at masonitpladen var 0,7mm for tyk og så leve med en unøjagtighed på 0,7mm

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #15   23. okt 2014 J.f. Dansk byggeri's bog "veludført træhåndværk" så holder du dig fint indenfor det de betegner som "skærpet tolerence".
    Hvis jeg var dig, så havde jeg bare skruet den gipsplade på..

profilbillede
  • #16   23. okt 2014 Uden at vide hvordan det er sat sammen, er det så ikke muligt at løsne den midterste pind og rette den lidt til?
    Evt. Flytte skruen lidt, og den ikke bare trækker tilbage i det "gamle" spor når det er så lidt den skal flyttes.

• #17   23. okt 2014 lad os se et billede af det smiley

Kommentér på:
Masonit plade eller lign.

Annonce