2.614 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Rengøringstips ekstrem rengøring af bolig Rengøringstips ekstrem rengøring af bolig

Har nogen et godt fif til at fjerne dårlig kropslugt fra et værelse?

Jeg har haft lejet et værelse ud i et halvt år ind til der kom for mange problemer med lejerens manglende hygieine.

Han har forsøgt at rengøre værelset selv ved udflytning men han havde desværre ikke evnerne. Der var stadig beskidt og der hang en harsk lugt som desværre er hans kropslugt tilbage i rummet, selv nu efter 3 dages udluftning. Det giver ikke mening at bede ham om at gøre det om, han er desværre en af de personer der ikke helt kan forstå renlighed.

Nu har jeg så gjort rent almindeligt, støvsuget alt hår og støv ud fra alle hjørner osv. derefter vasket alle overflader = vægge, paneler, karme, gulv, dør, vinduer med grundrens.

Det hjalp men lugten hang der endnu.

Så fik hele rummet en tur mere med rodalon på alle overflader.

Det hjalp lidt mere men der er stadig lidt af lugten tilbage.

Hvad er der ellers at gøre? Skal jeg bare tage nogle flere gange med rodalon, eller er der nogen her, evt en proff rengøringsmand/dame der har et godt forslag til lige netop en situation med sådan en harsk/jordslået kropslugt der hænger?

Takker på forhånd for fif og tricks

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rengøringstips ekstrem rengøring af bolig
  • #1   3. nov 2014 Hvis du først har forsøgt forgæves med rodalon, så tror jeg ikke der ar andet at gøre end vask med ammoniakvand og ommaling!

• #2   3. nov 2014 hmm synes før jeg har hørt at hvis man lader en god kop eddike stå i fx en bil skulle det tage lugten en hel del ?

• #3   3. nov 2014 at male? så er man ligesom startet fra ny smiley
    medmindre der er gulvtæppe så ud med den

• #4   3. nov 2014 Der er heldigvis ikke gulvtæppe. Jeg tror ikke en kop eddike tager det. Det er nok en eller anden slags bakterier der sidder og giver lugten, ligesom når fx sko kan blive sure. Så jeg er klar på at prøve ammoniak.

Er det en speciel slags ammoniak man skal bruge? Hvilket blandingsforhold? Er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg bruger det? Jeg har aldrig prøvet at bruge det til rengøring før.

Jeg skal helst have fjernet lugten før jeg evt. maler..

• #5   3. nov 2014 Hvis der er tapet på så hiv den ned og sæt nyt op...

• #6   3. nov 2014 Rummet er nyrenoveret for et år siden med nypudsede vægge, nyt glasfilt, nyt stuk, nyt pergogulv, nye panaler, nyt nyt nyt nyt... så jeg håber på at kunne redde det så jeg ikke skal igang med den helt store tur igen allerede

• #7   3. nov 2014 Jeg har fundet opskriften til afvask med ammoniak på Borups hjemmeside. Jeg forsøger at vaske af med en eddikeblanding først for at skåne malingen. Hvis det ikke virker går jeg til ammoniak løsningen. Tak for tips

• #8   3. nov 2014 Ang brug af ammoniak kommer det meget an på forholdet alt fra ilt tilførsel fra flaske til kun et par handsker

• #9   3. nov 2014 Husk at holde en høj temperatur, ellers hjælper udluftningen ikke.

• #10   3. nov 2014 Tak, jeg fangede viceværten på min vej ned efter ammoniak. Han sværger stadig til Rodalon, så jeg giver det hele en tur mere med rodalon nu inden jeg går videre med de skrappere sager...

• #11   3. nov 2014 Mal det.

• #12   3. nov 2014 Brug almindeligt 5 M ammoinakvand eller handelsnavn tredobbelt salmiakspiritus. Ca. 1/# flaske til 4/5 spand lunkent vand. Masser af udluftning, vask så me klude eller svamp. brug salmiakvand nok!!! og husk at det her er hårdt ved dine hænder - masser af vask med rent and undervejs. Godt det er ene nye hårde materialer. Ammoniak er nok eneste vej frem!

• #13   3. nov 2014 Godt nyt fra østfronten!

Jeg har vasket ned nu igen-igen efter viceværtens råd med ekstra kraftig blanding rodalon og især sjasket til hvor han har haft sin seng stående, og NU er der stort set ingen lugt mere!

Den får lige én gang mere med rodalon på vægge og gulv, derefter med rent vand og til sidst med almindelig universalrengøringsmiddel på gulvet så tror jeg sgu den er klaret uden at jeg behøver male.

Sikke en lettelse. Godt jeg har malet med vaskbar maling!

• #14   3. nov 2014 Godt Nyt!!!!

• #15   3. nov 2014 Jordslået kropslugt lyder satme klamt!

• #16   3. nov 2014 Benzin og tændstikker smiley

En grundig rengøring og rodalon i rigelige mængder, derefter skal det forsejles med en spandfuld æddike i et par dage, og herefter udluftning i en dags tid.

Hvis det ikke tager det, så et vi tilbage til første forslag smiley

• #17   3. nov 2014 Vi er tilbage til første forslag med salmiak og overmaling. Rodalon virkede tilsyneladende da det lige var kommet på. Men efter afvaskning med vand forsøgte jeg at gnide hånden hen over et stykke af væggen og med det samme stank min hånd som våd st. bernardshund der for to uger siden døde af at få en gammel overpisset gedebuk galt i halsen.

smiley

• #18   3. nov 2014 Hmmm salmiak og maling! - ævvvv

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #19   3. nov 2014 Prøv med at leje en ozonmaskine...Det er tricket man bruger på biler.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #20   3. nov 2014 Jeg går ud fra du trækker al den her tid og rengøringsmidler i indskuddet?

Kæft jeg var blevet tosset hvis et eller andet uhumsk svin havde ødelagt min lejlighed på den måde... Det var nok endt med industriel/professionel hjælp for hans regning.

• #21   3. nov 2014 stil en lille skål med ren salmiakspiritus ind natten over. Det tager alt fra væglus til dårlig lugt.

• #22   3. nov 2014 Sikke da et møgsvin !

http://www.skadeservice-danmark.dk/det-kan-vi/brand-sod/lugtsanering

• #23   3. nov 2014 giv den med en skål salmiakspiritus en chance natten over, du bliver overrasket og kræver ikke meget andet end holde vejr når du åbner vinduet i morgen.
    det har en gang renset luften i min bil efter en tåbe havde kastet op ud mod forruden så varmeanlæg blev fyldt op med bræk.

• #24   4. nov 2014 Tak for tips og råd. Jeg har været i gang hele dagen!

1. vask alt af med grundrens (vandet var helt sort bagefter)
    2. vask alt af med rodalon (lugtede stadig harsk)
    3. vask alt med rodalon igen (hjalp kortvarigt men lugtede igen da jeg tændte for varmen)
    4. vask alt med 3x salmiakspiritus (det hjalp lidt mere)
    5. vask alt med salmiakspiritus igen
    6. vask alt med rent vand
    7. vask gulv med brun sæbe

Så jeg har vasket hele rummet, gulv, paneler, karme, dør, væggene hele vejen op og ned og rundt. 7 gange. Nu er der kun ganske svagt den der harske vådhund lugt tilbage. Men der skal males om for den vaskbare maling klarede ikke alle de mange skrappe afvaskninger.

Ham der har lejet værelset er søn af en ven til en af mine venner. Det er jo helt sikkert ikke med vilje at han lugter som han gør. Jeg synes egentlig det er lidt synd for ham at han lugter sådan og ikke har lært at gøre noget ved det. Jeg ved ikke om det er en eller anden mental brist der gør, at selv om man lugter meget så alligevel vælger slet ikke at gøre rent i et halvt år.. for hvis jeg lugtede sådan ville jeg da sørge for at gøre ekstra meget rent... eller om det bare er fordi han var ligeglad. Jeg har svært ved at forstå det, men nogle ting kan man bare ikke komme til at forstå. Jeg er lidt ked af at rummet er så ødelagt, for jeg har selv renoveret hele min lejlighed og brugt virkelig meget tid og arbejde og penge på det. Og mit ekstra værelse var det sidste der blev færdigt, så det er kun et år gammelt. Og resten af lejligheden står jo snor lige, så vi er vist lidt ude over normal slitage.

Depositum rækker ikke til at dække alt materiale og tidsforbrug når der også skal males. Men op i ræven med det. Det må jeg tage med som en del af risikoen ved at leje et værelse ud. Jeg kunne bare have opsagt ham noget før, så ville problemet have været mindre. Livet går videre.

Og det positive er jo at nu er årsagen til lugten endelig væk smiley

Hvad har jeg lært?
    - Man skal være mindre godtroende når der aftales depositum,
    - og mindre tolerant over for dem der er (lugter) anderledes end en selv.

hehe

• #25   4. nov 2014 Du har en god indstilling til det her. Gutten ved højst sandsynligt ikke selv at han lugter. Der findes e antal mennesker, der udskille et bestemt stof, og så en hal masse mennesker i deres omgivelser, der af pietetshensyn ikke siger noget til dem- den er også svær:" Dav - ikke for at genere dig,men ved du godt, hvordan du lugter?"

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #26   4. nov 2014 Den er overhovedet ikke svær når man bor sammen og manden lejer et værelse, og ikke gør rent eller lufter ud.
    I åbent rum er det en helt anden situation, for der kan man bare skride.

• #27   4. nov 2014 Du synes ikke den er svær Sajmon, men det kan jeg garantere dig at mange synes!!!!

• #28   4. nov 2014 Jeg synes den var svær at påtale over for et voksent menneske. Jeg var hellere ikke helt klar over hvor slemt det var før han var flyttet ud. Men jeg må bare lære at snage lidt mere en anden gang. Tillid er godt men kontrol er bedre smiley

• #29   4. nov 2014 Jarl

Jeg forstår dig udmærket, Jeg har solgt kunstige NÆSER til folk, der har haft dette problem, og selv her var det meget vanskeligt at adressere. Og hverken du eller jeg plejer jo at være særligt fintfølende med hvad vi siger og /eller skriver:-)

• #30   9. nov 2014 ozon behandling. det kan fjerne alt smiley men skal skal du ikke være i bygningen mens den kører smiley

Kommentér på:
Rengøringstips ekstrem rengøring af bolig

Annonce