{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dejlig lang sæson i år hva?
  • #1   18. nov 2014 Du har ret, jeg nyder at køre i min bil hver dag i regnvejr..

• #2   18. nov 2014 Du har ret, det skal være helt ægte møgvejr før jeg ikke kører MC endnu

• #3   18. nov 2014 Jeg kører sgu stadig. Men jeg begynder nu at blive skræmt lidt væk af de lave temperaturer de næste nætter! Til gengæld for den lille Honda lov til at stå ude i Carporten hele vinteren, så man kan tage sig en bette snuptur hvis vejret skulle ændre sig igen. smiley

• #4   18. nov 2014 kunne såmænd godt have kørt mc de sidste dage men i sidste uge var jeg sgu glad for at have købt mig en æske igen, f..k en omgang regnvejr vi fik her

• #5   18. nov 2014 Du har helt ret, det er super fedt smiley jeg køre også endnu, men det er jo heller ikke fordi det ligefrem er skide koldt smiley men min bliver kørt i vinterhi hos Enghave senest lørdag 29 nov. synes ikke jeg har lyst til at betale for 3 måneders vinter forsikring, hvis det vælter ned med sne i jan/feb det er jo spild af penge.

• #6   18. nov 2014 Jep det er rart at kunne tøffe en tur, vinterforsikring og mc scooter her smiley

• #7   18. nov 2014 Jeg har to muligheder. Bus og min gamle mc. Og så længe jeg kan køre, gør jeg det. Bussen koster 45 daglige minutter, i forhold til at køre selv. Det passer mig faktisk også bedst, for jeg har ikke tålmodighed, til at køre i bil smiley Så passiv med ipod i bussen, eller vild Yamaha XJ 600, som dog er nem at komme forbi morfar med, som snøvler i sin Citron C3 med oliebrænder (1,4 HDI øv en øv-bil..)

• #8   18. nov 2014 Tjo, jeg banker stadig rundt på min Gixxer;)...Love it;)

• #9   18. nov 2014 temperatur og regn generer mig sådan set ikke så længe der ikke er is men nu hvor jeg har rundet 40 så er komfort (eller er det dovenskab) kommet lidt mere i højsædet, har lidt skiftende arbejdstider så når jeg arbejder 7-3 er det underordnet tidsmæssigt om jeg kører bil eller mc så der lader jeg vejret bestemme lidt, er jeg deimod på en 9-5 vagt så er forskellen 25min på mc eller op til 1 1/2 time i bil og så skal det godt nok være rigtig lortevejr før at jeg gider bilen

• #11   18. nov 2014 Måtte parkere her den 31-10 så var forsikring slut for i år..... smiley
    Men har nu hellere ikk lyst til at køre i det her Mou vejr smiley smiley

• #12   18. nov 2014 Jeg har råd til en bil ved siden af

• #13   18. nov 2014 Det har jeg også Jesper, men den kører slet ikke ret meget endnu:-)

• #14   18. nov 2014 Min blev staldet op i søndags af den eneste grund at jeg ikke har tid til at gøre det inden den sidste dag i denne måned hvorefter jeg alligevel ikke kan køre, så det var ikke af helt egen fri vilje smiley

• #16   18. nov 2014 Det ville fandme bare være dejligt hvis der kommer nogle dage med lidt blå himmel og sol smiley så man kan trille et par gode lange ture inden det er helt slut smiley

• #17   18. nov 2014 Der er også folk som hugger hul i isen og vinterbader. Det ændre ikke på det er sjovere når solen skinner smiley

Det være sagt fik jeg da kørt en dejlig tur på min sidste weekend smiley

• #18   18. nov 2014 Ja du har ret Denny,Jeg køre også endnu,selvom det er lidt klamt først på dagen. smiley

• #19   18. nov 2014 Min er også helårsforsikret, men jeg gider ikke køre når det regner. smiley

• #21   18. nov 2014 Køre stadig på min 2011 sæson smiley

• #22   18. nov 2014 Min er blevet tvunget i hig grundet skade på hjulnav/tandhjul, ellers tror jeg sku jeg havde kørt på arbejde endnu.. Men har købt en bil og det er jeg sku glad for når det er det her lortevejr. :b

• #23   18. nov 2014 # 18 Niels.

Så tidlig på dagen er jeg ikke på banen smiley men synes sku godt nok det bliver herre koldt når først solen går ned og det bliver mørkt... så jeg har lært at huske at tag en ekstra trøje med i tanktasken, hvis man først kommer hjem efter solnedgang... har dog glemt det et par gange, hvor jeg kun har en t-shirt på under jakken, så går man i fosterstilling mode på sofaen hele aften under en stor dyne, og ryster som en gammel kælling smiley det er slet ikke sjovt!

• #24   19. nov 2014 Udsendt tirsdag den 18. november.

I denne uge (uge 47) bevæger et stort højtryk over det vestlige Rusland sig langsomt mod det centrale Skandinavien. Det holder de dybe lavtryk fra Atlanterhavet på afstand, så de forbliver vest for De Britiske Øer ugen ud. Den dominerende vindretning er østlig, og dagtemperaturen ligger typisk mellem 6 og 9 grader. Nattemperaturen falder gradvist en smule, så vi sidst på ugen kan få lokal nattefrost. I gennemsnit ender ugen 1 til 3 grader over normalen. Mindre lavtryk fra Tyskland kan dog stadig give os lidt regn og skiftende vindretninger ind i mellem, så nedbørmæssigt ender vi formentlig tæt på normalen. Hvad der er normalt, kan du se nederst på siden.

I næste uge (uge 48) ventes højtrykket at ligge over det centrale Skandinavien. Det giver os fortsat vind fra sydlige til østlige retninger med svage frontpassager. Dagtemperaturen kan en overgang falde til omkring eller under 5 grader, og i tilfælde af lidt nedbør kan det blive i form af slud eller måske sne. Sidst på ugen ser det dog igen ud til, at vi får lidt varmere luft op til os. Så stiger temperaturen igen til mellem 5 og 8 grader. Nattemperaturen kan nemt tangere frysepunktet et par nætter, men ellers ventes den at ligge mellem 1 og 5 grader. I gennemsnit ender ugen tæt på normalen, både hvad angår nedbør og temperatur, men det vil nok føles relativt køligt. Vi har nemlig ligget pænt over gennemsnittet det sidste lange stykke tid.

Uge 49 og 50 (de 2 første uger af december) har begge tegn på, at højtrykket i perioder befinder sig øst for Danmark. Atlanterhavs-lavtrykkene vil derfor oftest holde sig vest for De Britiske Øer. De kan dog af og til komme tæt på Danmark - eller i svækket form passerer landet. Derfor forventes vinden at variere meget. Dette vil også give sig udslag i, at temperaturen svinger, og vejrtypen skifter mellem perioder med kold østenvind og knapt så meget nedbør, og så mildere og mere nedbørrige perioder i forbindelse med passerende fronter fra vest. I gennemsnit ligger vi formentlig ca. 1 grad over normalen. Nedbørmæssigt stiger chancen for, at der falder sne. Det vil typisk være i forbindelse med byger fra øst. Fronter fra vest leverer nok nærmere en god blanding af sne, slud og regn. Hvad angår den samlede mængde, så ser det ud til, at vi kommer til at ligge omkring normalen.

• #25   19. nov 2014 Www.dmi.dk
    Og så klik på måned og sæson ude til venstre

Eller følg linket her
    http://www.dmi.dk/vejr/til-lands/maaned-og-saeson/

Ovenfor har jeg copy-->pasted måneds-prognosen

Sæsonprognosen har foranlediget at jeg har anskaffe mig sådan en her smiley

profilbillede
  • #26   19. nov 2014 #25 lidt det samme her, dog er grunden her SU.

Men er glad nok for at køre på min, 85 km/t og stadig på 2 hjul smiley

• #27   19. nov 2014 Har kørt så sent som idag... Det bliver til nogle kortere ture, men skønt alligevel...

• #28   19. nov 2014 skal køre hele vinteren på min 16 år gammel scooter Peugeot Trekker ,,sol sol kom igen for du er min bedste ven smiley

• #29   19. nov 2014 Kom dsv til at rulle dækket af for et par uger siden og så var der nogle Benz slanger der skulle skiftes og den jo normalt holder i køkkenet (har ingen garage / karport) så nu holder den ved en kammerat der ikke har tid smiley smiley

• #30   20. nov 2014 Ja det har været en dejlig sæson, men den var lidt i endnu for mig så stopper kun før hvis der bliver saltet, hvor jeg skal køre!! smiley
    En ting jeg kan glæde mig over i vinteren, er at for hver dag der går er jeg tætter på at må køre på en større maskine;P

• #31   20. nov 2014 # 30 Smile ...... ja så kan dagende da ikk gå hurtig nok smiley

• #32   20. nov 2014 Nej og så få lov til at komme til en køreprøve... Igen ... Glæder mig smiley

• #33   20. nov 2014 Natascha, det er rar læsning

Jeg har også kørt idag ca. 75 km, kommer til at køre pmkring 60 i morgen og 80 lørdag - det er fedt!

• #34   21. nov 2014 Der venter mig 45 km på mc scooter i morgen også..Lækkert smiley

• #35   21. nov 2014 Knud jeg kørte 180 i lørdags smiley Dejligt men ligt koldt smiley

• #36   21. nov 2014 Super fedt vejr i dag til en køretur, har kørt rundt oppe i Nordsjælland 3-4 timer. kaffepause ved Arresø det er fandme smukt smiley

profilbillede
  • #37   23. nov 2014 Min ryger ind næste weekend smiley

• #38   23. nov 2014 En fantastisk sidste tur på den gamle tyske luder i dag. Den ville bare ikke startes, så fik den et skud med jumpstarteren og så sprang den ellers igang. En tur til Herning og besøge mutti og hjem igen. Var sgu koldt (og mørkt) men en fed måde at slutte sæsonen af på smiley De ryger begge to ind i løbet af den næste uges tid. Så vil jeg til at stå tidligt op og tage toget hver morgen smiley

• #39   23. nov 2014 Ja min bliver også kørt ned til Enghave motor torsdag eller fredag... har planer om at køre en sidste tur smiley inden da

• #40   23. nov 2014 ahh jeg kørte også en tur i dag smiley

• #41   23. nov 2014 Har nu også kørt en dejlig lille tur i dag, men jeg har også skiftet olie og filter på dyret. Der er dog ikke foretaget slutrengøring endnu - tirsdag ser jo helt fin ud

• #42   23. nov 2014 jep 10 grader og chance for sol smiley

• #43   29. nov 2014 Så er det slut for mig i år, mine hjul kørte i vinterhi i går... men kunne ikke får mig selv til at køre lige fra vanløse til enghave... sku for kedligt smiley uden at trille lille tur op ad Kongevejen få en kop kaffe på en tankstation, vidre til Hørsholm og retur ad strandvejen og ind igemmen byen til enghave smiley selv om det blæste godt, så var det ikke rigtig koldt. en god tur til lige at slutte af på smiley smiley

• #44   29. nov 2014 Hmm....... er bare i gang med vinter rengøring på alle cyklerne.

• #45   29. nov 2014 Puuha nu begynder det også at blive koldt. Jeg ville have været en tur til Århus idag, så på med skiundertøj og overtøj og så afsted. Jeg vendte sgu om allerede i Skanderborg med iskolde fingre. Nu tror jeg sgu snart Hondaen får lov at komme i hi også smiley

• #46   29. nov 2014 #45

Jeg kan klart anbefale at man investere i et sæt håndtags varme fra Oxford. jeg monteret mit sæt fra Oxford her for 3 uger siden, og har brugt det næsten hverdag siden og ind til i går. det er super dejligt at køre med smiley smiley

• #48   29. nov 2014 Jeg har sku set flere choppere kører forbi hvor jeg bor i dag! Jeg kalder sku kolde nosser og fed attitude!

• #49   30. nov 2014 Tog en lille tur i dag... Lettere køligt, men nød det til fulde.

Kommentér på:
Dejlig lang sæson i år hva?

Annonce