6.256 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Generator lader ikke, ford Generator lader ikke, ford

Hej alle. Håber i kan hjælpe.

Ladelampen på min ford mondeo 2.0 fra 2006 er begyndt at lyse.
Jeg har målt spændingen på batteripoler mens motoren var i gang og den siger 11,6 + - lidt. Normalt skal den vist være 13,5 a 14,5 ca. Så generatoren lader ikke.

Je har tjekket sikringer, men har læst mig frem til At der skulle være en sikring på den røde ledning fra generator til batteri. Men den kan jeg ikke finde. Nogen der ved hvor den kunne være?? Altså sikringen : )

Kan man måle direkte om generatoren er død. Ved ikke om jeg kan måle vekselstrøm. ??

Kan der være andet galt. En komponent/relæ eller andet.

Konen forklarede, at det lugtede lidt "brændt" i kabine op til at lampen tændte.

Den nemme løsning er jo byt til nyt, men det kunne jo være en billigere løsning der lige skulle prøves først, da bilen nok skal sælges inden for et års tid.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Generator lader ikke, ford
  • #1   8. jan 2015 Måske kan du skifte Laderelæ .

• #2   8. jan 2015 Ja det kan være dioder i generatoren eller laderelæ, man kan godt måle på begge dele, men det er ikke for nybegyndere og ikke lige til at forklare her..

• #3   8. jan 2015 Men uanset hvad så skal generatoren af?

Har allieret mig med en fritidsmekaniker. Så ser jeg om je kan kæbe en brugt for en 500kr

• #5   8. jan 2015 Det kan jo også være dit batteri er faldet sammen... Det gjorde min bil nemlig... Prøv at tænde lyset i 15 min( med slukket motor) er den død for strøm der, kan det være det trænger til st blive skiftet ud..

• #6   8. jan 2015 Jo men burde. Den så ikke lade ned en 13-14 volt

• #7   8. jan 2015 Johan P - Når ladelampen lyser er der jo ingen spænding på D+ ergo lader generatoren ikke.
    Du kan prøve og måle D+ på generatoren (den tynde ledning) er der 0v tror jeg det er dit laderelæ der er stået af, kunne også sagtens bare være dine kul, men når du siger det har lugtet brændt tvivler jeg på det kun er dine kul, i værste fald kan der være sket en kortslutning på mystisk vis og måske brændt din D+ ledning af.
    Der er kun 2 ledninger til din generator ikke?

• #8   8. jan 2015 Umiddelbart jo. En tyk rød og en tyndere sort.
    Prøver lige at måle på dem i morgen.

• #9   8. jan 2015 Godt så - alt efter hvilken fabrikat det er kan du være heldig du kan kontrollere både dine dioder og kullet på laderegulatoren uden at pille generatoren af. der sidder altid et plastik dæksel yderst som er lige til at pille af, nogle kan dog have et par skruer der skal skrues af men de fleste er clipset på og skal bare rykkes ud.

• #11   8. jan 2015 Så har de ikke haft samme opbygning/system. De fleste bare lidt nyere biler fra 05 og frem har kun 2 ledninger til generatoren. B+ og D+, og for at generatoren kan lade skal den have en lille spænding på D+ fra ECUen. når generatoren er i gang sender den den spænding tilbage i D+ hvorefter ladelampen slukkes. Alt efter fabrikat kan spændingen variere hvornår ladelampen tændes. Ex på min Alfa tænder ladelampen når der kommer mindre end 5V ud af D+

Kommentér på:
Generator lader ikke, ford

Annonce