4.424 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Privat pakke fra USA til DK Privat pakke fra USA til DK

Jeg tænker at der er nogle vidende mennesker herinde omkring dette emne.

Situationen er den at jeg er i USA i praktik. Jeg havde allerede overvægt herover og bagagen HELT fyldt op. I midlertid har jeg dog købt nogle ting herovre som jeg derfor ikke kan have med hjem; to jakker, støvler, trøjer. Alt sammen med en samlet værdi på omkring 1000 dollars. Alt er dog købt på udsalg, og normalpris i DK vil nok være svarende til 12.000 dkr. Jeg har bonner på det købte og jeg har billeder af mig iført tøjet og støvlerne (så jeg kan vise at det er brugt)

Det jeg havde tænkt mig var at sende det hjem til DK med posten. Men hvad med tolden? Kan jeg slippe for den når det er en privat pakke? Eller handler det om at maks beløb og derover skal der betales?

For når jeg sender en pakke, skal jeg jo deklarere hvad der er i og hvilken værdi dette har - her ville jeg jo så skrive en brugtpris hvilket kan argumenteres for ud fra bonner og billeder af mig iført tøjet.

Alternativt kan jeg beholde det og tage det med i min bagage, og så derimod sende nogle af mine andre ting hjem som trods alt er mere brugte...

Er der nogen som har input? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Privat pakke fra USA til DK
  • #1   25. jan 2015 Jeg TROR desværre du skal betale told og moms af det desværre og ikke slippe for det.
    Mener det er sådan også hvis man bytter vare på garanti til uden for eu, så skal man betale told og moms igen af lortet, når man får en bytter sendt

• #2   25. jan 2015 ville sende nogle andre ting du ikke er i tvivl om ser brugte ud. hvor meget ekstra koster det at få med på flyet?

• #3   25. jan 2015 Det koster 100 dollars pr. fly, så det er 200 dollars, plus at jeg ville skulle købe en kuffert til det, så ca. 1400 dkr.

Det er jo nok smartest at sende nogle af mine gamle brugte sko så. Noget der vejer, så det ikke vejer i kufferten, og samtidig ser brugt ud. Og så kan jeg tage mine nye vinterstøvler på under rejsen samt den store North Face jakke.

Mon de virkelig vil opkræve moms for brugte ting? Hvem skal man skrive til for at få svar? Er det post dk som står for opkrævningen når det er pakker? I lufthavnen er det jo tolderne som hører under SKAT.

• #4   25. jan 2015 Prøv at søg på Google og se om der er noget på skat eller et eller andet forum.

Det er lidt kringlet, de vil jo se papir på alle pakker der kommer ind jo desværre

• #5   25. jan 2015 Jamen det hører vel ind under noget flyttehejs. Du har jo "boet" og arbejdet derovre, tænker jeg

• #9   25. jan 2015 Tror det billigste er en X kuffert og så betale for den ....... Så er der ingen moms/told når du lander med " brugt tøj "

• #11   25. jan 2015 Det bedste du kan gøre er nok at betale prisen for en ekstra kuffert når du skal flyve hjem.. Det vil nok ikke koste ret meget mere eller sandsynligvis mindre end det vil i fragt.. og hvis det er brugt, dvs mærker er væk og det har været vasket og find en slidt kuffert at smide det i... så er der en rigtig fin chance for at det går i tolden - hvis du da overhovedet bliver stoppet..

Det havde jeg helt klart gjort

• #12   25. jan 2015 det er ikke tale om nykøb når du sender det hjem. så det kan du sagtens. u må også gerne købe en souvenir og tage med hjem uden told og moms.

• #13   25. jan 2015 ja, du skal betale tild/moms af de varer som du har købt derovre uanset om de er brugte eller ej. Du er faktisk forpligtet til også st fortolde det i lufthavnen.
    Alt hvad du kan bevise at have købt i dk er der intet problem i - og der er ikke nogen der vil tage sig af dit brugte tøj.

• #14   25. jan 2015 En souvenir uden told Peter.
    Ah, den går nok ikke. Det er prisen det kommer an på.
    Hvis du tager til USA og køber 10 IPads med hjem som souvenir, så skal du altså,stadig betale told. ??

• #15   25. jan 2015 grænsen for når du selv tager MRD hjem er svjh 3200,-

• #16   25. jan 2015 Jeg sendte brugt "arbejdstøj" til dk for mange år siden, du skal bare sætte værdien til 200 $ på det lokale posthus & vælge normal fragt, min pakke blev sejlet & ikke fløjet til dk, tog så længere tid, men er billigere smiley

• #17   25. jan 2015 #16: hvorfor sætte værdien til $200? Det er over både grænsen for told og moms. Et andet problem ved at deklarere værdien for lav er, at en erstatning ved bortkomst vil blive givet ud fra den deklarerede værdi.

Jeg tror OP vil få det nemmest ved bare at tage det hele med i flyet, eller eventuelt sortere noget fra som bare kan kasseres.

• #18   25. jan 2015 Jeg har skrevet til United Airlines og spurgt om prisen på 100 dollars pr. ekstra bagage er pr. fly eller for hele rejsen. Og så har jeg skrevet til Post DK som fortolder for at høre om det på nogen måde gør en forskel at jeg har boet herovre og ikke blot været på ferie. Min lillesøsters kæreste kunne vist være interesseret i at få en billig kuffert hjem herovre fra, så den del af udgiften ville være dækket smiley

Tak for alle svarene smiley

• #19   27. jan 2015 Jeg ville smide det i kufferten og så sende det brugte kluns hjem, chancen for at blive nappet i lufthavnen er jo minimal i forhold til hvis du sender det nye gejl med posten

• #20   29. jan 2015 Det var værdien tilbage i 2005..

Kommentér på:
Privat pakke fra USA til DK

Annonce