10.379 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 125 Svar

Så gik det galt med naboen grrrrrrrr han klager over støj Så gik det galt med naboen grrrrrrrr han klager over støj

Ja så gik det galt med naboen det skvat
Jeg har en varme pumpe i mit værksted der køre max 4 måneder om året og kun når der er behov for det i de 4 måneder for at holde det frost fri
MEN nu har naboen klaget til kommunen over at den larmer har så målt at 1meter inde på naboens grund der støjer den med 40db hallo har læst at 30db er hvisken 60db er almindelig daglig tale
Er der nogen der kan vise mit et link eller en side hvor der står noget om hvormange dB der max må støjes jeg har låst på borger.dk og andre sider på nettet men har intet kunne finde
Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe lidt her inden jeg skal til og ha fat i en montør til at flytte pumpen osv

Skal lige nævnes jeg har absolut intet fået af vide af min nabo ligepludselig ringede kommunen og sage at han havde klaget over varmepumpen den Larmede og jeg fik tre uger til at flytte den i så er sådan lidt meget i chok over det
Pumpen har været der siden 2010 og det er den samme nabo der har haft grunden hele tiden
Eneste forskel er han lige har bygget hus på grunden

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så gik det galt med naboen grrrrrrrr han klager over støj
  • #1   6. feb 2015 Efter 1 min med goggle smiley
    http://www.bolius.dk/saadan-slipper-du-og-din-nabo-for-stoej-fra-din-varmepumpe-20187/

• #3   6. feb 2015 Det eneste jeg giver han er satme et spark i løg posen sådan en klaphat så kan han sku åbne munden og komme og sige det og man kunne ha fundet en løsning på problemet uden problemer
    Men nu skal det til at koste penge fra min side af at flytte den pluds varme tab i form af længere rør til den
    Ud over det har han drejet vejen en meter VÆK fra min indkørsel se der skal lægges nye fliser igen for at det passer sammen nej tak du jo mindre jeg kan se og høre til han jo gladere bliver jeg

Super fedt Carsten takker det kunne jeg bruge men den larmer jo desværre hele 5db for meget så jeg må jo nok bare rette ind efter han igen det godt nok tåbeligt jeg elskede sådan mit lille hus værksted og grund jeg er født og opvokset der har altid elsket det sted
    Men nu har man bare ikke lyst til at være der mere der ikke andet end problemer med han hele tiden og jeg arbejder enda som rejsemontør så er sjælden hjemme men der altid et eller andet hver eneste gang jeg kommer hjem havde lige håbet på jeg kunne få sat en stopper for han hvis jeg kunne gøre så jeg ikke skulle flytte varme pumpen ØV

• #4   6. feb 2015 Vel ikke så underligt han først brokker sig nu, hvis han ikke har haft et hus der før?

Men det er jo bare at flytte den, så meget kan det vel heller ikke koste. Jeg ville sgu også være træt af at høre på en summen hver gang jeg var ude i min have.

• #5   6. feb 2015 kommunen , kan da ikke afgøre, fra et kontor om den larmer for meget, er der ikke noget han har eller gør som du så kan true med at klage over?? hvis jeg var dig ville jeg skide ham et stykke. hader idioter der klager bare fordi de kan smiley mvh hc

• #6   6. feb 2015 Nabo strid er sku ikke fedt. Vær lidt large , selv om det virker meget svært , når nu han ikke har nosser til at snakke med dig før kommunen . Den med Vinen tror jeg også jeg ville prøve. Har selv haft et møgsvin til nabo, Men sådan nogle skal stryges lidt med håret, så det er dig der bliver vinderen til sidst

• #7   6. feb 2015 du kan vel også sætte en støj skærm op. den behøver jo ikke være volsom stor til sådan en pumpe

• #9   6. feb 2015 smiley

• #10   6. feb 2015 Kan du ikke sætte en isoleret plade 1/2m fra uniten, det sænker støjen betragtelig.. Måske nøjagtig så meget at det ikke er ulovligt, men han vil stadig blive generet fordi han ved den er der smiley

• #12   6. feb 2015 smiley

profilbillede
  • #13   6. feb 2015 Kommunen mener ikke at en støj skærm vil hjælpe på det men jeg prøver lige at hænge en vintermåtte op og Tar en måling mere og se hvad det giver
    Det er vist den bedste løsning

• #14   6. feb 2015 Brian tror jeg prøver det og ser hvad jeg kan få fikset sammen jeg sikker på det ikke er støj der genere han det fordi sådan en pumpe er grim og ja det ved jeg da godt
    Havde han dog bare sagt det istedet for at klage til kommunen over støjen ork så havde jeg da lavet noget som var pænt at kigge på ovre fra han af ingen problem i det overhovedet

• #15   6. feb 2015 #12 .. sætter fandme ik´sådan én op hen mod min nabo ... ha ha ha .. han ryger bare på lortet smiley

• #17   6. feb 2015 Jeg har bare vejret ned til mit hus og grusvejen lægge på to grunde halvt og halvt på naboens og en anden nabos grund så ja det må han god bare de er enige
    Men jeg ville da gerne ha vist det bare sidste sommer inden jeg smed 90.000kr efter ny bund og fliser i indkørselen til mit hus der rundede ud til vejen det lægger nu en meter ved siden af
    Så må indrømme jeg har ikke så meget tålmodighed med han længere desværre

• #18   6. feb 2015 Så kunne DU jo have spurgt din nabo inden du gjorde det!!

Tror det er din nabo som har den dårlige nabo...........

• #19   6. feb 2015 Hvad skulle jeg spørge han om han købte grunden efter jeg monterede pumpen
    Den gamle nabo var helt okay med den der var ingen problemer det kunne jeg bare gør som det passede mig han kunne man da snakke med om tingene og få en øl over hækken
    Så kan ikke rigtig se din pointe Lars beklager

• #20   6. feb 2015 uanset hvad ,så burde naboen da lige ha luftet det for dig inden han kontaktede kommunen, jeg ville ikke gøre noget før kommunen kommer med et påbud ,

• #21   6. feb 2015 En støjmåling vist en ret komplliceret sag, er den måling overhovedet valid, eller bare lavet med en primitiv smartphone.

• #22   6. feb 2015 For mig virker det også som om du er en trekantet nabo der ikke taler med naboen, og dit ordvalg når du omtaler ham, tja. Har du prøvet at tale med ham ?

• #23   6. feb 2015 gad vide hvilket familiemedlem han har der arbejder ved kommunen:( hvis det kun er 5 db, så burde en støjskærm kunne ta det.

• #24   7. feb 2015 Sæt en støjskærm om, som der er nævnt flere gange..

Har du prøvet at dæmpe pumpen? Jeg monterede min pumpe op i gummifødder, det tog lyden af lastbilmotor ( rungen i huset ) - og strammede møtrikken der holder blæseren.. Susen fra pumpen er næppe særlig højt - og den del kan da tages med en isoleret plade.. evt med "æggebæger" formen, der fanger støjen..

• #26   7. feb 2015 Så vidt jeg læser det, så er det kun i tidsrummet 22 - 07 du overskrider støjgrænsen.. Ret mig hvis jeg tager fejl?

Fra 07 - 18 må du larme 45dB
    Fra 18 - 22 må du larme 40dB

Kan du ikke sætte en timer på, så den ikke kører fra 22 - 07?

Alternativt ville jeg bygge et lille halvåbent træskelet rundt om den, isoleret med rockwool indvendigt for at tage støjen..

Bolius skriver også:
    Opstil en støjskærm ved varmepumpen ? det kan mindste støjen med 5-10 dB.

• #27   7. feb 2015 Du har som sådan ret men aften og weekender må den kun støje 35db skal lige siger det er virkelig ikke ret meget som den støjer nu er det blevet målt til 40db så jeg prøver at sætte en støj skærm op en halv meter fra pumpen hænger bare lige en vinter måtte op og hjælper det så bliver der lavet en mere permanent løsning

• #28   7. feb 2015 Er jeg den eneste som har et utroligt ringe forhold til min nabo på grund af støjen fra min motorcykel? Jeg blev sidste sommer påbudt at jeg skulle trække den op af vores 200m lange fællesvej hvis jeg skulle køre om aftenen.

• #29   7. feb 2015 Eneste forskel er han lige har bygget hus på grunden Pumpen har været der siden 2010 og det er den samme nabo der har haft grunden hele tiden
    Eneste forskel er han lige har bygget hus på grunden

19

i går kl. 19:32
    Hvad skulle jeg spørge han om han købte grunden efter jeg monterede pumpen
    Den gamle nabo var helt okay med den der var ingen problemer det kunne jeg bare gør som det passede mig han kunne man da snakke med om tingene og få en øl over hækken
    Så kan ikke rigtig se din pointe Lars beklager

du skriver disse 2 ting ?? en af dem kan ikke passe , 2 decibel svarer til en fordobling af støjen . men ville også prøve støjskærmning.

• lasse e
    lasse e Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 11
    #30   7. feb 2015 #28

var det så ikke nemmere at sætte en anden udstødning på

• #31   7. feb 2015 Michael har har ejet grunden ja siden2010 /20011 men der har ikke været hus der
    Den gamle nabo som solgte engang i 2010/2011 havde en lille gammelt hus som han naboen jeg har nu har revet ned da han købt grunden og først nu bygger nyt hus på den
    Håber det giver mening

• #32   7. feb 2015 Tror det bliver det samme her Jens når jeg til sommer starter harleyen så vil der ikke blive andet end problemer ud af det øv hvor er det bare trælst

• #33   7. feb 2015 Sæt en støjmur op, gør hvad der kan gøres der og hvis kommunen og naboen ikke er tilfreds må du have en pro ud og lave en støjmåling så du kan dokumentere at den er inde for grænsen - er den det, kan naboen tude alt det han vil.

først....ville jeg dog prøve rødvinen.

• #34   7. feb 2015 Rødvinen er nytteløst med han det er 100
    Min tanke er bare bruge penge på støjskærme og det ikke er nok ville være surt når hvis jeg så osse skal til at bruge penge på at flytte den
    Men gør forsøget med en vintermåtte hjælper det ikke så er det kun en ting at gøre så må jeg jo flytte den desværre

Er spændt på hvad det næste det bliver han finder på bare spekulationerne omkring det er trælse man går jo efterhånden konstant og Tar over meget hensyn og føler ikke at man selv må være der mere
    Nogen der vil købe et hus i Jylland for så vil jeg gerne sælge
    Har lige fået at vide i dag han har været efter min gamle mormor på 76 fordi hun kørte langt ude i den ene side af vejen ned til mig hun skulle køre midt i ellers blev vejen skæv og vandet fra vejen ville løbe ind til han
    Nu er min grænse godt nok snart ved at være nået
    Men hvad kan man stille op ?
    Hvis man stikker han en lussing så melder han mig jo sikkert og det er heller ikke vejen frem men ja jeg ved det ikke
    Kæresten og jeg snakker en del om det
    Det træls det skal fylde så meget sådan noget pjat

• #35   7. feb 2015 Kender en med en 30t gummiged der kan komme og besøge dig 100gange. Han er kanon god til at køre skævt på indkørsels fliser. Men er super rar og sjov ( ikke sikker på din nabo vil være enig smiley )

• #36   7. feb 2015 Jens:
    Man kan sgu da ikke tvinges til at trække sin mc hjem???
    Hvad er det for en lov?

• #37   7. feb 2015 Ville indkapsle den varmepumpe, prøv med flere forskellige løsninger, et par brædder med nogen vintermåtter på kan måske gøre det.
    Vi er spændte på hvordan det går.

• #38   7. feb 2015 sæt alle mulige af hans ting til salg i den blå avis, uden tlf nr, men ved personlig henvendelse på hans addresse smiley hc..

• #39   7. feb 2015 Den nabo lyder som et trælst bekendskab. Men typisk typen der føler sig som kongen af kvartetet fordi han lige har bygget nyt hus og nu skal alt gå efter hans hovede. Når først den slags mennesker får følelsen af at de bestemmer, bliver de helt ustyrlige. Nogle gange skal de bare ignoreres og andre gange skal de have noget seriøs modstand. Det kan være vi skal lave en fælles udflugt over til dig til sommer så der kan komme lidt larm i kvarteret.

• #40   7. feb 2015 Den er jeg med på har 1600kvm så der plads til lidt telte ??

• #41   8. feb 2015 Er det på Bornholm?

• #42   8. feb 2015 #41
    under hans profil står der nordjylland?

• #43   8. feb 2015 Det er jo derfor jeg spørger, han kalder sig bornholmeren

• #44   8. feb 2015 #30 Jo, og hvis den så støjer for meget med en anden og yderligere dæmpet udstødning, så er det nemmeste nok at sælge den.
    Næ, nu kører jeg sgu bare; så må han ringe til myndighederne hvis han vil mig noget. Hvis jeg var blevet addresseret på en mere sober måde kunne det være jeg havde sat standardudstødningen på, som jeg ellers havde været ude og købe et par uger forinden.

#36, jaaa... Det ville jeg også gerne vide. Det er nok ikke nogen lov, det er nok bare noget min nabo gerne kunne tænke sig var en lov.

• #45   8. feb 2015 Ville genere idioten med alt muligt andet støj end den varme pumpe, høj musik, kompressor, alt der kan larme skal da bare i gang! Har intet til overs for de fjolser der bare skal være på tværs, min nabo havde 2 birke træer som stod i skel men hældte over mit tag og terrasse, hvilket gjorde at taget var helt grønt og de der små dimser fra birk stoppede tagrenden og lå på tressen og i stuen vis jeg luftede ud. Men de måtte sørme heller ikke fældes fordi de var så flotte. Heldigvis røg de i en storm så kunne han få lov at betale for at få træet væk. Gamle klovn!

• #46   8. feb 2015 Hvis jeg boede der og kunne møde kl 6 om morgenen så gjorde jeg det sgu.

• #47   8. feb 2015 sæt hans hus til salg som dødsbo, i gul & gratis, he he smiley hc

• #48   8. feb 2015 Bare for at kunne gasse op på min vej ud af matriklen, hehe.

• #50   10. feb 2015 Så er der vel ingen vej uden om en MC festival i haven til sommer? smiley
    Påklædningskrav : Alt uden DB-killer smiley

• #51   10. feb 2015 Fedest, lad os hjælpe manden, start du op i grillen til sommer, så møder vi gladeligt op med kød og pøller, så får den lige lidt mellemgas når vi kommer

• #52   11. feb 2015 Det kunne nemt blive aktuelt claus

• #53   11. feb 2015 Jeg er også åben for en lille udflugt smiley

• #54   11. feb 2015 Det jo fuldt lovligt at invitere til en gang grillaften, at gæsterne så kommer på en flok fede kværne med fed lyd, tja, det kan værten jo ikk rigtig gøre for smiley

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #55   11. feb 2015 Forlang en ordentlig støjmåling, kommunens folk tror de er chefingenører hos Boeing.

• #56   11. feb 2015 Lav et skur udenom der er meget lavt i støj, så kan du altid hive en plade ud hvis der bliver for varmt inde i det skur. OG LAV DET ENDELIG RIGTIG GRIMT smiley

• #57   12. feb 2015 Måske værd lige at huske naboen rent faktisk ikke har gjort noget forkert.
    Han er jo i sin gode ret til at klage til kommunen, hvis han føler for det. Man kan så mene han godt kunne have spurgt dig først, men det er jo altså ikke et krav.

Men ellers er det da nemt at starte en nabokrig og gøre livet surt for nabo og sig selv.

• #58   12. feb 2015 Så sandt, så sandt!

• #60   12. feb 2015 Status
    Idag har vi lavet et lille hus omkring varmepumpen det er 50mm isolering og troltex beklædt indvendig
    Ingen huller i sider eller i taget på det lille hus
    Det hele hænger 60cm over jorden og den er åben i bunden så den kan trække luft den vej ind
    Ringede til kommunen og fortalte hvad jeg havde gjort og svaret jeg fik så må vi se om han klager igen det gør han jo nok for synes bestemt ikke det er blevet kønnere men nu er der da gjort noget jo

• #61   12. feb 2015 Hvis der kommer flere klager i den duer, nærmer hans sig en chikane-anmeldelse..

• #62   12. feb 2015 Og vi nærmer os en grill fest smiley

• #63   13. feb 2015 Uh yeah...
    det er en sag jeg gerne kører til nordjylland for at støtte smiley

• #64   13. feb 2015 køb et par høre propper til ham, de koster 5 kr på apoteket..og en tampax, så han kan lukke røven. smiley hc

• #65   13. feb 2015 Vi MÅ da støtte op omkring en pølleaften her i foråret, tror ski jeg piller indmaden ud af potterne på 1100'eren op til den aften smiley

• #66   17. feb 2015 Opfølgning
    Har i dag modtaget denne mail fra kommunen

profilbillede
  • #67   17. feb 2015 Du har vel høfligt svaret, at de bare kan sende en sagkyndig ud at måle. Han kan lige ringe inden han går i gang, så du kan nå at slukke for varmen smiley

• #68   17. feb 2015 Jeg har sagt til dem at kommer de ud og måler så vil jeg være der ellers Tar jeg ikke målingen for gode vare så nu må vi se hvad der sker jo

• #69   17. feb 2015 Hvordan dælen vil de måle den slags, altså der kan jo være masser af andre lyde om natten, trafik, en flyver i skyen, et barn der hyler osv osv.

Hvem skal betale for sådan en måling.

• #70   17. feb 2015 Ja det ved jeg heller ikke lige må jeg indrømme

• #71   17. feb 2015 Har kendskab til et hønsehold, der fik påbud på at skille sig af med hanen.. Efter kommunen havde haft folk ude og måle støj ( den galede MEGET) målingen kostede ikke noget...

• #72   17. feb 2015 få kommunen til at komme ud og støj måle din nabo, når han brokker sig smiley hc

• #73   4. mar 2015 Monique Moule Zetterlund, (forhenværende direktør for franske Mobilix) Sagde engang i en reklame at "Samtale fremmer forståelsen"

Du Er sgu da en klaphat, at du ikke bare sætter dig med naboen og snakke dette her igennem. Den varmepumpe støjer formentlig mindre end min opvaskemaskine (Som man skal anstrenge sig for at høre, hvis den ikke ligefrem går fra slukke til tændt tilstand).

Vis dig dog som del kloge, i stedet for at være lige så PIGHEADED som han er!

• #74   4. mar 2015 Knud synes du skal læse det hele under du kalder nogen for klaphat eller drager nogen beslutning om noget som helst
    Mener bestemt jeg har skrevet længere oppe at samtale og dialog er prøvet med naboen
    Og nu det ikke mig men han der har ringet til kommunen og er de først blandet ind i det så er der kun en ting at gøre og det som de siger lige meget hvad nan så skulle kunne blive enige om med naboen

Og så længe du ikke har noget fornuftigt at sige
    Og ikke kan andet end at kalde i det her tilfælde mig for mærkelige navne så bedes du venligt men bestemt
    Direkte pisse ud af denne tråd dit fjols
    Så det sagt på dit plan og med sit sprog så forstår du det jo nok må man da håbe
    Og nej du ryger ikke på filter for du har som regl mange gode input
    Men lige den der
    Var vist ikke det værd som du sled fingrene på at skrive den
    Ha en fortsat go dag:p

• #75   4. mar 2015 Jwef har læst hele tråden, og jeg mener hvert et ord jeg skriver, og de er bare et velment råd. Om du tager imod det eller ej er op til dig!

Du laver lige så store problemer som din nabo, og det er jeg sikker på at jeg ikke er ene om at synes. i bedste mening

Knud!

• #76   16. mar 2015 har de fået målt "støjen"? :o)

• #77   16. mar 2015 Nej sagen er afsluttet fra kommunens side har lavet en kasse omkring varmepumpen men den rager lige 10cm ind på naboens grund så nu vil han ha jeg skal pille den ned igen for nu vil han ha et plankeværk op hele vejen langs grunden i skel kunne han da ikke ha startet med det så kunne jeg ha sat noget lyd isolerende på plankeværket der hvor pumpen sidder det havde unægtelig været en hel del nemmere synes jeg

• #78   16. mar 2015 Nogen folk er bare ikke inden for normal rækkevidde, sådan en nabo har du.
    Tag situationen med sindsro og godt humør, vent til at hegnet kommer op med at gøre yderligere.
    Han er åbenbart kun ude på at genere dig, og lad ham ikke få den glæde.

• #79   16. mar 2015 Har taget den beslutning at jeg lader afskærmningen blive så må jeg jo se hvad han gørfjerner han den er det selvtægt det ulovligt
    Fjerner han den har han selv fjernet den lyd skærm der er lavet for det ikke skulle støje for meget
    Er bare spændt på hvad det næste han finder på det mon skulle være

• #80   16. mar 2015 Mener ikke han må sætte et hegn i skel, med mindre han er enig med naboen. Og i hvert fald slet ikke fjerne den hæk/planter eller lign der pt adskiller matriklerne smiley

• #81   16. mar 2015 Hej
    Men bornholmeren må vel strengt taget heller ikke lave en kasse der rager ind på naboens grund.

• #82   16. mar 2015 Det har du 100% ret i Ole... Det vil hegnssynet også fortælle når de indblandes smiley

• #83   16. mar 2015 Det helt sikkert jeg ikke må lave en kasse der går ind på naboens grund ingen tvivl om det
    Der var plantet en hæk som min nabo satte sidste år jeg troede han havde sat den i skel så da jeg målte op til kassen målte jeg hen til hækken men den stod så cirka en 20cm inde på hans grund
    Det er helt sikkert min fejl jeg ikke lige tjekkede nøjagtig hvor skel det går men synes da virkelig ikke det kan være så vigtigt må jeg indrømme

• #84   16. mar 2015 Vigtig er ikke aktuel, når der snakkes lovgivning smiley

• #85   17. mar 2015 Grunden til at hækken står så langt inde på grunden er jo at den bliver bredere år for år.

• #86   17. mar 2015 Ved det godt må bare vente og se tiden an jo der ikke rigtig andet for
    Det med hækken er jeg klar over nu jo tænkte bare dengang at jeg ville skynde mig at få gjort noget så jeg undgik mere bøvl
    Men det gjorde man så osse forkert i forhold til naboen det ikke nemt
    Jeg er heldig med at kommunen har godkendt mit værksted for det er han ved at klage over nu som efter hans mening står forkert men det har kommunen besigtiget og godkendt
    Man er godt nok meget tæt på at gi op nu må jeg i drømme
    Havde den dejligeste lille plet ivre bagved det hele jeg kunne ikke genere nogen lige meget hvad jeg gjorde men nu er det lige meget hvad jeg så gør så det ikke nok ikke godt nok eller osse passer det ikke lige naboen
    Det er træls at få det sådan med noget at man slet ikke har lyst til at være der mere når man har lagt alle sine spare skillinger i det og alt ens fri tid nærmest siden 2009 for at lave det fint og et dejligt sted at være
    Konen er helt ødelagt på grund af alt den ballade og må da indrømme jeg kan osse godt begynde at mærke at det går mig på er sku ked af at se min elskede kone/kærste være så ked af det nu at det må virkelig snart få en ende jeg skal sku nok stå igennem det men jeg synes virkelig det er synd for hende efterhånden i det her gode vejr vil han nærmest ikke gå ud i haven med de komme rare hun skal høre på der ovre fra hvis de osse er ude
    Kunne de da så ikke bare sige det til mig men nej nej det tør han ikke han rammer min kone det som betyder aller mest for mig det godt nok lavt
    Ja beklager men det skulle bare lige ud
    ??

• #87   17. mar 2015 Med kommentarer mener du så at naboen sidder og råber af jer, eller kan i bare høre dem tale i det fjerne?

• #88   17. mar 2015 Lige så snart min kone er ude bliver der snakket om hvor dumme umulige og hvor grimt vi har gjort der hele og hun får direkte spørgsmål om hvorfor vi ikke bare kan gøre som man skal og hvorfor og hvordan vi bog kunne finde på at plante et træ der bare for at gi et eksempel to gange er hun kommet grædende ind og ikke vist hvad hun skal gøre når jeg så går ud så de væk det kan simpelt hen ikke være rimeligt

• #89   17. mar 2015 Hmm er min gamle nabo blevet din ny nabo ? Idiot klagede altid over vores hunde gøede, så det endte med den lokale betjent sad på en bænk og noterede ned hvor meget det var. Det viste sig at det ikke var slemt og det skulle være vedvarende gøen før man skulle gøre noget smiley så mit råd er køb eller lån en hund og få kræet til og gø når de sider i haven.
    Historien her endte med idiot klagede en morgen over at hunde havde gøet hele aftenen mens vi ikke var hjemme, det sure for idiot var at alle hunde var med os til træning, så det udløste en anmeldelse fra os over chikane der igen gav idiot forbud imod og ringe ind konstant.
    Så satte idiot hus til salg og flyttede.

• #90   17. mar 2015 Der er vi allerede vi har to små pomeranier som vi har haft i ni år nu ja de gør stort set af alt der bevæger sig men de er kun ude når vi er ude men dem er han skam osse igang med
    Kan bare ikke forstå hvorfor sådan nogen mennesker vil flytte til et område hvor der bor andre de skal de bo på landet uden nogen omkring den

• #91   17. mar 2015 Lyder da fuldstaendigt urimeligt at din kone skal opleve at blive overfuset hver gang hun bevaeger sig ud i haven. Egentlig sad jeg og halv-grinede over traaden og diverse sjove kommentare, men det er fandme ikke i orden.

Saet ham paa plads og bed ham om at komme til dig hvis han har et problem. Saadan en KLOVN.

• #92   17. mar 2015 Han lyder sku' da som en rigtig nar ham din nabo... Kender godt typen.

Du har helt ret, og det er bare så lavt at han ramme din kone med det, i stedet for at konfrontere dig.. men det er han sikkert alligevel ikke man nok til.

• #93   17. mar 2015 Lad ham køre linen ud med dine hunde for der skyder han forkert, en hund må godt gø bare det ikke er 24/7, det må bare være min gamle nabo du har fået, brok over alt.
    Glemmer aldrig da han havde sat hus til salg og ville have pæn hæk, hæk stod så på kommunens side af skel så han var så dum og forlange de ordnede den og til og med på begge sider, det udløste at kommunen ordnede den på begge sider ved og klippe den helt til jorden. Kors han var rasende mens det stod på og kors jeg lå flad af grin de 2 timer klipning stod på.

• #94   17. mar 2015 Ja hehe det må ha været så fedt med en lille sejer

• #95   17. mar 2015 Det går ud over konen..... så er vi der henne hvor det ikke handler om sejre og/eller nederlag. det handler om spildt godt liv. Gå ind og løs problemet, eller flyt. Alt andet taber du/i på..

mvh Brian

• #96   17. mar 2015 Bornholmer, jeg ved, at du ikke vil holde af det her, men Brian har helt ret DU KAN IKKE VINDE!!!!!!

I øvrigt vi jeg fastholde at I jo er to om dette slagsmål:

Kig på indlæggene 2,4,6,18, 22, 73,75, 81,82 og 84. Kom ikke og påstå, at jeg ikke har læst indlæggene - din nabo er en stridbar satan, men er du ikke også det???

• #98   17. mar 2015 Kampen har jeg jo som sådan taget op det bare hårdt at se hinde sådan men som skrevet for jeg skal nok komme igennem det

Som jeg læser det mener i nærmest at jeg skal bukke nakken for han og bare rette ind til højre det kan jeg så oplyse det kommer ikke til at ske var han nu modtagelig over for dialog eller var startet med dialog så var det en helt anden sag
    Må sige jeg er helt enig med gonzo
    Jeg vil nu mene jeg er meget medgørlig og går ikke så højt op i tingene men hvis det først kommer så lange som det er kommet nu så stamper jeg hælene i og gir mig virkelig ikke en milimeter med mindre jeg oplever lidt goodwill fra naboens side osse
    Så kan man så sige at jeg burde være den voksne og starte men hør hov forklar mig lige hvorfor jeg skulle det det ikke mig der har startet med at flytte vej klage til kommune og brokke mig over alt mulige
    Jeg har nærmest hele tiden gjort hvad man ville ha mig til at gøre og accepteret de ting han gjorde men nu er det simpelthen bare nød til at blive sat en stopper for det der andre mennesker i verden osse end han der bor andre her end han vi er her osse og skal osse ha lov at være her det er vel ikke for meget at forlange

• #99   17. mar 2015 Få HD vennerne til fest hver gang der er mulighed for det, kæmp hvis du mener det er vejen frem, eller gå ind og spørg ham hvad det er han vil.
    Få et tilhold mod at han kontakter din kone, det gør sikkert det hele meget værre, men det er en mulighed.

• #100   17. mar 2015 Han har set huset flere gange inden han købte, så det kan jo godt undre at han vil lave alt om.
    Men du er jo ikke alene med dine problemer, tusindvis har nabostridigheder.

• #101   17. mar 2015 Ja mit hus er fra 1903
    Og det hus han bor i har han lige bygget

• #102   17. mar 2015 Altså den forrige ejer har lige bygget det?

• #103   17. mar 2015 Nej han der bor der nu har lige bygget huset
    Han købte grunder for nogen år siden væltede det gamle hus og har bygget helt nyt der i år

• #104   17. mar 2015 Vil lige sige en meget vigtig ting:
    Hvis det er sådan en tilbuds varmepumpe du har, så kan der være mange decibel at hente, tallene står jo i specifikationerne for pumpen, ude delen. Jeg mener engang jeg tjekkede op på det, at der kunne være mere end 10 decibel i forskel.
    Gode mærker er Panasonic, Toshiba, Daikin, Mitsubishi, Fujitsu, dem har jeg set i Norge, Daikin sidder også som vekslere på cnc maskiner, men jeg kiggede lidt da jeg også så dem på huse deroppe. Jeg har aldrig set nogen af billigmærkerne monteret på et hus i Norge, og det er fordi de ved det ikke duer.

• #105   17. mar 2015 Og så mener han at han har mere ret til at være fordi hans er nyere...............

• #106   17. mar 2015 bornholmer e
    Har det skidt med denne tråd, pas på med at leve alt for godt op til din egen beskrivelse i din profil:
    "ballade mager ja jo værre jo bedre så sker der mest hehe"
    Lader den lige stå lidt.
    Er overbevist om, at du nok selv kommer igennem det, men tænk først og fremmest på din kone, en stor sejr her, er at komme overens med din nabo.

• #107   17. mar 2015 Bornholmer:

Jeg forstår udmærket, at du ikke under ham at komme ud ovenpå, men nu hvor han også involverer din kone, hvor længe tror du så der går før I får store problemer? Jeg synes simpelt hen ikke det er bøvlet værd, men OK gør som du vil:-)

• #108   18. mar 2015 Få nu bare startet op i den grill, så skal jeg være den første til at BULDRE ind i din indkørsel

• #109   18. mar 2015 Har lidt langt og køre men en have fest der starter fredag og sluttet søndag kunne godt være tiltrækkende

• #110   18. mar 2015 Jeps... og så et par weekenden i træk smiley

• Kristian J
    Kristian J Tilmeldt:
    mar 2004

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 183
    #111   18. mar 2015 med 1600kvm har du snart meget græs der skal slåes, flere gange hver weekend kl 8 om morgenen for det skal jo se pænt ud.

• #112   18. mar 2015 Det er nok den bedste ide jeg har hørt i denne tråd:)

• #113   18. mar 2015 Og jeg siger bare TAK for kaffe nogle selvetfærdighedshævdnende fjolser I er!!

Kan fandeme godt forstå verdenen ser ud som den gør, når det eneste man kan tænke på, det er HÆVN...

Kunne jeg anbefale et konflikt og kommunikations-kursus??

• Kristian J
    Kristian J Tilmeldt:
    mar 2004

#114   18. mar 2015 snakker skam ikke om hævn, men plænen skal slås og kan man brokke sig over en varmepumpe som larmer mindre end en ny opvaskemaskine, så skulle jeg nok finde noget lovligt som larmer en hel del mere. husk at indlægge pauser i græsslåningen, sådan en plæne kan være hård at komme igennem. når du er færdig kan jeg komme med lidt brænde der skal saves, du må endda låne min gamle sav fra 86 med en udstødning som er lige så god til at dæmpe, som et paprør fra en køkkenrulle.

• #115   18. mar 2015 Du godeste...............

Det værste af det hele det er sgu, at 85% herinde nok er enige med dig!?!?!?!

• Kristian J
    Kristian J Tilmeldt:
    mar 2004

#116   18. mar 2015 går man til kommunen og brokker sig før man er kommet med en øl over hegnet, så får man da igen på samme måde. Vi er alle lige her i verden og man burde kunne snakke sammen om tingene før man blander kommunen ind i det. manden har jo støjdæmpet pumpen og så finder han bare noget nyt at brokke sig over. hvis det skete for mig bliver jeg sku tvær. Han kunne bare have sagt noget ang. hegnet inden så han kunne tage højde for det. Og hvis du er typen der går til kommunen før du kommer til personen så vil du i hvert fald ikke bo ved siden af mig. alt kan løses med samtale, det andet er sq en direkte krigserklæring

• #117   18. mar 2015 Jeg er bange for du SLET ikke magter at forstå hvad jeg mener.....

P.S. Skal du ikke have oprettet en motorcykel??

• Kristian J
    Kristian J Tilmeldt:
    mar 2004

#118   18. mar 2015 Det er en af de ting jeg ikke skal, vil du se en standard Mt 07 så er du velkommen til at komme og kigge. Har lige købt den sidste år som erstatning for en Kina 250 jeg brugte som pendler cykel. Har haft flere oprettet herinde men har slettet dem da jeg ikke længere ejede cyklerne, jeg behøver ikke at skulle vise mig frem. men er slet ikke overrasket over at det kort blev trukket.

• #119   18. mar 2015 Jeg synes da man skulle oprette sin mc herinde så andre kan spørge en til råds ang dette og hint.

• Kristian J
    Kristian J Tilmeldt:
    mar 2004

#120   18. mar 2015 Den bliver skam nok også oprettet, men den er pakket væk lidt endnu. Og da den først blev leveret i slutningen af september havde jeg mere travlt med at køre end at tage billeder

• #122   19. mar 2015 Så fordi naboen er et fjols (Har skam læst tråden smiley ), så retfærdiggør det at "jeg" gøre det samme?!? (Ikke i min verden!!)
    Kender du konflikttrappen? Og hvis, kender du så også til hvordan man kommer ned af den igen? For det er netop ved kommunikation, som der heldigvis er flere der foreslår. Omvendt, så er det et faktum, at ikke alle konflikter kan løses. Men direkte være med til at optrappe dem, det syntes jeg i alt beskedenhed ikke er særlig genialt.

P.S. Det hele er bare en tanke...................... (Tænk lidt over den)

Just my 5 cent.

• #124   19. mar 2015 Gonzo - vid lige at dette her ikke er noget jeg plejer at gøre og at jeg nu bliver PISSEARROGANT!

Hvis du ikke vil på et konfliktkursus, så skulle du måske overveje et kursus i dansk retskrivning!!

Beklager - men jeg synes altså at Lars har ret!

• #127   19. mar 2015 smiley

profilbillede
  • #128   19. mar 2015 HeHeHe.......

• Hendrik  D
    Hendrik D Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Svar: 2
    #129   3. jul 2018 Jeg har en egocentrisk nabo der er nøjagtig ligesom dig,. Det er ikke en varmepumpe han har kørende, men en poolpumpe, den kører tolv timer daglig mindst, ikke det er nødvendigt, men kun for at irretere. Om det er varme- poll pumpe med en voldsom irriterende lavfrekvent støj, der skal køre daglig, vil normale mennesker, for omgivelserne og sig selv, benytte de muligheder der er for at sænke støj niveau. Lavfrekvent støj er ikke kun irriterende men også sundheds skadelig. Og jeg har heller ikke snakket med naboen
    Om den bevidste støj chikane , perverse fjolser som ham kan man ikke tale fornuftig med. det perverse kommer af at han har et seksuelt forhold til sin nu voksne datter,som sikkert er started fra hun var lille. Håber ikke der er sammenligning der også.
    Og til alle de tåbelige kommentare, vær objektiv og se det fra begge sider.
    God sommerB)

• #130   3. jul 2018 En bruger der opretter sig i går, uden motorcykel, svarer på et 3 år gammelt offtopic om nabokrig, for kun at komme med sin egen historie ?? Fuck hvor random

• #131   4. jul 2018 mon ikke han sidder og glæder sig over de kommentarer der kommer pga hans syge fantasier smiley

• Hendrik  D
    Hendrik D Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Svar: 2
    #132   4. jul 2018 Michael b Syge fantasier ? Du er ikke bare dum men også pervers, du forsvare en person der har sex med sin datter, stakkels Michael b datter. Og the man gør det samme, det jeg skrev var ikke for at komme med min egen historie, det var for at kommentere bornholmerUret og alle de tåbelige kommentare. Ville oprette mig som MC bruger, og læste bornholmerUret historie, og alle kommentarerne , det satte en stopper for min interesse i dette forum.

• #133   4. jul 2018 Det var satans.. jeg viste ikke at jeg havde en datter

• #134   4. jul 2018 Hendrik jeg tror at de fleste sætter pris på din manglende interesse. Vi har rigeligt med trolls her på siden..

Incest = Wincest

God sommer smiley

• #135   4. jul 2018 #132 måske du skulle ringe til politiet, hvis du ved at din nabo har et incestiuelt forhold til sin datter, i stedet for at pladre det ud her? Bare en tanke.. Måske hvis han ryger i fængsel, kan du slukke for hans pool! Win-win

• #136   4. jul 2018 Hvad er status omkring det oprindelige problem med støj fra varmepumpen?

Kommentér på:
Så gik det galt med naboen grrrrrrrr han klager over støj

Annonce