{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

Apple TV (gen 3) {{forumTopicSubject}}

Jeg har i iMac og er godt tilfreds, med MAC generelt. På sigt, vil jeg også køre iPhone og er flittig bruger af iTunes. Men når det kommer til streaming af film, som ikke passer Apple universet, så ER det, at irritationen kommer! Men der er måske ingen vej uden om, hvis jeg godt gider bruge iTunes og nemheden med MAC? Er der KUN Apple TV, hvis jeg vil køre gennem iTunes?

Meget bøvlet forklaring. Lidt kortere: Jeg vil streame musik og film, via min iMac til mit fjernsyn. Hvad gør jeg? Hvad har jeg af muligheder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Apple TV (gen 3)
  • #2   16. feb 2015 Jeg har også en iMac, og har også et AppleTV, men når jeg streamer fra iMac'en, så foregår det via min Chromecast og programmet PLEX.
    Meget meget simpel at bruge, afspiller stort set alle formater, gør det mere flydende og stabilt end ATV.

    Jeg har både iPhone og iPad ( ja ja, kald mig bare Apple nørd smiley )
    Så jeg har fuld kontrol over afspilningen via både iPhone og iPad


  • #3   16. feb 2015 Per M. Hvordan med streaming af din musik.. Er det så gennem både iTunes OG PLEX, eller hvordan præcist?

    Og tak til jer begge! smiley


  • #4   16. feb 2015 ... Og mht til PLEX. Skal jeg så betale abonnement, for at benytte fuld streaming af film og musik?

  • #5   16. feb 2015 Plex er gratis smiley
    Til musik streaming bruger jeg ATV.


  • #6   16. feb 2015 ... Kræver det så, at jeg SKAL køre gennem mit fjernsyn, når jeg skal streame musik, eller kan jeg stoppe en Chromecast, ind i min surround forstærkers HDMI?

  • #7   16. feb 2015 ... Eller skal Chromecast, sidde i min iMac og så streamer jeg via DLNA, til min forstærker?

  • #8   16. feb 2015 Det tør jeg ikke at kloge i smiley
    Jeg streamer musik til ATV, som er koblet til TV, og giver lyd i anlæg smiley


  • #9   16. feb 2015 Min surround bandit, har indbygget wifi og airplay. Så den måske er løsningen (hvis jeg ikke SKAL have mit fjernsyn tændt, når jeg streamer musik), at jeg har en Apple TV til musik (er der anden løsning?) og Chromecast til film?

  • #10   16. feb 2015 Jeg kan kun sige, at film via Plex til en Chromecast, det spiller bare max smiley

  • #11   16. feb 2015 For at svare kort på "jeg vil streame musik og film, via min iMac til mit fjernsyn. Hvad gør jeg? Hvad har jeg af muligheder?"

    Vi har i efterhånden nogle år haft følgende flow med vores æbledimser:

    Musik:
    Vi kører udelukkende spotify, som via iPad eller iPhone streames til vores AirPort express som sidder i anlægget med minijack. (vi kunne også godt streame til appletv, men har ikke anlæg med optisk indgang)

    Musik2
    Så vidt jeg ved, så er det kun iTunes der kører native AirPlay. Og vi bruger ikke iTunes. Så hvis jeg en sjælden gang skal streame musik fra min MacBook til Airport express/anlægget, så gør jeg det via AirFoil - ved faktisk ikke om den stadig findes

    Diverse videoer på youtube og nettet:
    Streames via AirPlay til apple TV - fra iPhone eller iPad

    DR:
    Vi ser rigtig mange af DRs programmer. Det streames også via airplay fra deres iPhone eller ipad-app til AppleTV. Alternativt tager vi dem også nogle gange som podcast direkte på apple-tv. En gang i mellem bruger vi også websitet direkte. Så snart videoen kører man man streame til apple-tv

    Diverse film på netværksharddisk
    Jeg mener min AppleTV er en gen2 - og det første jeg gjorde var at installere et lille hack fra http://firecore.com/ - det var relativt let. Med firecores hack kan jeg se alle filformater i et meget lækkert interface streamet direkte fra min NAS (eller alle mulige andre kilder) der er koblet på netværket.


  • #12   16. feb 2015 Ja men man kan ikke jailbrake en ATV 3 smiley

Kommentér på:
Apple TV (gen 3)

Annonce