Træ-arbejde Træ-arbejde
Godaften.
Jeg har kastet mig ud i et lille sløjd-projekt, som måske ikke er helt gennemtænkt.
Jeg skal lave en fræsning i et stykke træ som et stort U. Ligesom på billedet her: http://www.carl-ras.dk/e-shop/vaerktoej/tilbehoertilmaskiner/fraesendevaerktoej/tilbehoertiloverfraeser/fraesejernm12mmskaft/hulkehlfraeserhm64mmradius/
Målene på U'et er 21mm i bredden og 31mm i dybden.
Jeg har en Bosch-overfræser (POF 1200 AE) som jeg tænkte jeg kunne bruge til jobbet. Men jeg har svært ved at finde et fræsejern til opgaven, altså de ovennævnte mål.
Er der nogen der kan hjælpe mig videre?
På forhånd tak.
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 768
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
Lav en skabelon og kør mange gange med et lille jern, tvivler på du kan opnå en pæn bund med et så stort jern i din fræser, tror jeg ikke engang man kan med en stor satan
Accepter at bunden ikke bliver helt rund og lav det med et eks 14mm jern. Og skriv en større overfræser på ønskesedlen. Man kommer noget længere med 8mm jern i en kraftigere og mere stabil maskine ( festool slår ALT her
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 104
Jeg prøver om ikke tålmodighed og Bosch'en kan klare ærterne i første omgang. Ellers får jeg jo en undskyldning for at købe en ny
Jeg fandt nogle større fræsejern på ebay, men de passer ikke i min nuværende overfræser, desværre.
Tak for input.
Træ-arbejde