2.018 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Ejendomsforbehold Ejendomsforbehold

Hej Folkens.
Ved jo i er nogle kloge hoveder herinde, så i får den sku her.

Min kone er lige pt uden arbejde. (fyret)
Og forhandlede sig til en Fin C1 tilbage i 2012.
Og vi tænker nu grundet økonomisk halløj, af give den tilbage til forhandleren. Som i dette tilfælde er
Citroen Finans V/Nordania Finans A/S

Og ville høre om dette var muligt ud fra hvad der står i kontrakten / Tinglysningen:

i kontrakten står følgende:
"Omfang:
Sælger forbeholder sig ejendomsretten til den solgte bil indtil hele købssummen ned rebter og omkostninger er betalt. Indtil ejendomdsretten er overgået til køber, er denne uberettiget til at vidersælge, pantsætte, udlåne, udleje, eller på anden måde disponere over bilen i strid med den at sælger forbeholdte ejendomsret. Under ejendomsforholdet indgår udstyr, tilbehør, komponenter, m.v., der er monteret også af tredjemand til komplettering, istandsættelse eller ombytning af udstyr m.v. der medfulgte ved levering eller træker i stedet herfor. Ejendomsforbeholdet omfatter eksempelvis også senere fornyelse af fælge, dæk, slange samt audioudstyr af enhver art. De ved denne købekontrakt solgte genstande hører således sammen at køber ikke, hvis sælger tager genstanden tilbage, kan adskille de enkelte genstande fra hinanden."

Og ligeledes her et udtag fra Tinglysningen

Dato/løbenummer: 26.06.2012
Prioritet: 1
Dokument type: Ejendomsforbehold
Hovedstol: xxxxx DKK
Rentesats: 3,95 %

Håber nogle kan hjælpe med dette.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ejendomsforbehold
  • #1   13. mar 2015 I kan fint leverer den tilbage til forhandleren, men i kommer til at betale for at komme ud af kontrakten. Så det klogeste er at kontakte Citröen og aftale det videre forløb med dem.
    Den typiske pris vil være differencen mellem det skyldige beløb og bilens værdi dd.

• #2   13. mar 2015 i aflever bilen.
    og skyller ikke sælger mere.

http://www.familieadvokaten.dk/emner/645.html

• #3   13. mar 2015 Busa.
    kan se famillieadvokaten skriver noget mht Fogderetten.
    Men er det bare af gå op til forhandleren og sige vi ikke kan betale mere? også er det, det?

• #4   13. mar 2015 jeg mener bestemt at det betyde at når du aflever bilen,så er gælden uden af verden,
    det har nemlig været oppe i tv for nylig, og var der egendoms ret på, så var det , det de sagde det betød.

mvh

• #5   13. mar 2015 Det har de omtalt i luksus fælden, og det er nemlig bare at levere bilen tilbage, og så skal du IKKE skrive under på noget angående at betale rest gælden.

Jeg ville gøre det samme med min mc, men forhandleren er gået konkurs, så tror ikke at det kan lade sig gøre for mig. Jeg vil rigtig gerne, høre hvordan udfaldet bliver, for ifølge lovgivningen på området angående ejendomsforbehold, så har du ret til det.

• #7   13. mar 2015 Jacob - Ifølge familie advokaten som der er link til ovenover, behøver årsagen ikke at være at man ikke KAN betale afdragene, de kan ganske enkelt være at man ikke VIL betale mere. En årsag som også er beskrevet deri, er hvis din bil f.eks ikke er det værd som du skylder i den, så kan man VÆLGE at aflevere bilen tilbage og sige tak for lån.

• #8   13. mar 2015 Finansierings selskabet vil ikke bare afskrive gælden imod at få køretøjet, har spurgt. De vil have hele beløbet.

• #9   13. mar 2015 Kan jo ikke bare køre ud til Nordea finans og sige her, tak for lån. Og så er det det.

Hvad skal DE bruge den til? Tror kun det kan lade sig gøre, hvis man returnerer til forhandleren. Som i mit tilfælde er gået konkurs.

• #10   13. mar 2015 Men jeg VED det ikke, det er bare mit indtryk af situationen. Har ikke snakket med en jurist på området omkring situation. ??

• #12   13. mar 2015 Mener det med at aflevere tilbage uden så at ha noget i klemme bagefter kun gælder nogle bestemte aftaler..!! Så også det program af luksusfælden

• #13   13. mar 2015 Ifølge familie advokaten som der er link et til ovenover, så er det generelle regler der tillader denne fremgangsmåde.

Jeg VED ikke mere end jer, det er bare sådan jeg tolker det jeg læser i linket.

• #15   13. mar 2015 Det er ikke det familie advokaten skriver om det på deres hjemmeside.

• #16   13. mar 2015 Jamen jøsses... Hvor meget kan man da stadig skylde efter 3 år på en bil til 90k ???

• #17   13. mar 2015 Det er vel ikke det det handler om Brian?

• #18   14. mar 2015 @Danni.

Som udgangspunkt så har du ret, nej det er ikke det det handler om.. Og så alligevel. Hvorfor er det at vi mennesker bliver ved med at skabe disse tåbelige problemer for os selv ?

Imo er der INTET der taler for at låne til noget, som på NOGET tidspunkt har mindre værdi end det man skylder..
    Jeg er oprigtig forundret over, hvad det er der får folk til at administrere deres ellers fornuftige økonomi. På denne uhensigtsmæssige facon.

Men jeg er også gammel smiley

• #19   14. mar 2015 Nu var det heller ikke fordi det var det det skulle handle om. Det der jo egentligt betyder noget, er om man kan levere tilbage uden rest gæld, hvis man ender i en sådan situation, at man ikke kan betale afdragene.

Det eneste jeg ville pointere, var bare at ifølge familie advokaten, så er der de forskellige scenarier som også er gyldige grunde til at levere tilbage uden rest gæld.

• #20   14. mar 2015 Man skal fremlægge et regnskab for at man ikke KAN betale bilen længere . Så kan de tage den tilbage hvis der er ejendoms forbehold.
    Det sagde de netop i luksusfælden.
    Man kan ikke bare sige man ikke VIL betale længere.

• #21   15. mar 2015 FZ1N - Det er bare ikke hvad familie advokaten skriver, kan ikke udtale mig om, hvad der er rigtigt. Hørte ikke selv forklaringen i luksus fælden, bare at de skulle levere bilen tilbage. smiley

Kommentér på:
Ejendomsforbehold

Annonce