{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.629 visninger | Oprettet:

Benzin på HDI motor?! {{forumTopicSubject}}

Jeg har, som overskriften siger det, dummet mig gevaldigt. Har hældt benzin på en tom 1,4 HDI motor (peugeot 2004) derefter kørt 50 km inden den brokkede sig. Stoppede, og så ville den ikke starte.
Jeg ved at det kan betyde en ny motor dvs. bil til skrot, hvis den ikke starter efter rensning og nye filtre!

Er der nogen i Københavnsområdet som har forstand på det og udstyr til at rense med? Værkstedet har lukket hele påsken.

Oveni det, kørte en bilist lige ud foran mig på motorcykel i sidste uge, så måtte afbryde drømmerejsen igennem Sydamerika og tage hjem med brækket håndled (billigt sluppet) men måtte betale fuldt depositum og fuld leje, selvom modparten erkendte sig skyldig! Surt show.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin på HDI motor?!
  • #1   1. apr 2015 Tøm tank og filterhus, start den med lidt dieselstart og den kører igen! Min Datter HAR prøvet at fylde bensin på Vores 2,o HDI!

  • #2   1. apr 2015 Kørte hun også i den? For som jeg kunne forstå på mekanikeren, så mente han ikke at det var det store problem hvis den ikke havde været startet eller kun kørt ganske kort. Men jeg toppede jo lige det hele med at drøne 50 km i den, indtil den ikke ville mere. I guder.

  • #3   1. apr 2015 Spørg KNUD !

  • #5   1. apr 2015 Normalt lyser lampen, og så der ca. 80 km igen - lampen havde lyst, og jeg havde kørt ca 10-15 km, dvs. der har nok været 3-4 L diesel, som blev blandet op med 20 L benzin.

  • #6   1. apr 2015 Ja,hun kørte osse vores istå! Kan du ikke finde additiv, så hæld bare en sjat totakts olie i tanken, det smører højtryks pumpe og dyser, der jo er blevet "renvasket" af bensinen!

  • #7   1. apr 2015 KNUD = Knud (Ølstykke) J?

  • #8   1. apr 2015 Jeg har skaffet en pumpe, nu kan jeg begynde at suge benzin fra tanken. Det er da en start... Hvordan sikrer man sig at den er helt tømt?

  • #9   1. apr 2015 Ja Knud har prøvet den store tur til ca 100000 kr

  • #10   1. apr 2015 Per:

    Han har skrevet, og godt nok kostede den spøg mig ikke 100000 men dyrt, det var det sgu, Der var faktisk flere der den gang påstod at Citroens HDI kunne klare op til 10 % benzin konstant, Jeg aner ikke om det passer. Personligt tror jeg at Mads har kørt for langt, men hvad kan han miste - ca. 2500 kr - det er vel forsøget værd!

    Til Mads:

    Kæft hvor jeg føler med dig-jeg ved ikke hvor ofte jeg har spurgt mig selv, hvordan man gør det her - det hjælper IKKE!


  • #11   1. apr 2015 Du har vel aflivet pumpe og dyser, måske kan det reddes, er jo da et forsøg værd! Men det diesel mekanik er jo kun skabt til olie... Måske en sjat totaktsolie i diesel vil være godt også. Flere af de gl. VW og audimotorer havde godt af sådan en snaps i brændstoffet, pga dårlig smøring ved knaster... Vil tro det vil medvirke modsat benzinen i dit brændstofsystem. Held og lykke og god arbejdslyst!

  • #12   1. apr 2015 Da jeg var VW mekaniker havde vi flere taxi chauffører der fyldte benzin på og kørte , de klagede over dårlig trækkraft, men vi tømte bare tanken og fyldte diesel på og nyt brændstoffilter så kørte de igen.

  • #13   1. apr 2015 Tøm tanken så meget du kan og fyld den helt op med DIESEL;-) kør med starter med nogle mellemrum indtil den starter så er du køreklar igen...konen gjorde det samme i vores gamle 206 og der virkede denne opskrift:-) hvis dit batteri ikke er for godt så smid en lader på og fortsæt indtil du får liv i den. Mange kloge hoveder siger at du ødelægger motor ved at gøre dette men det virkede for os og bilen kørte ca 50.000km efter dette uden problemmer

  • #14   1. apr 2015 tøm tanken, rens filtre osv osv.
    Smid 10-20 liter diesel med 100 hhv 200ml totakts olie i.
    Få suget diesel helt frem. Er der ikke en lille bælg på 1,4eren ovenpå motoren som du kan pumpe på? Det er der på 1.6eren.

    Pump den grundigt, inden du forsøger at starter.
    Kobl evt et ekstra batteri på via startkabler, evt dieselstart i indsugningen og så tørn max 30sek ad gangen indtil den starter. Pump evt med primerbælgen i mellem forsøgene.
    Når den er i gang - så lad den gå høj tomgang indtil den finder sig selv.

    Så 200ml totaktsolie mere i tanken, fyld den helt op med DIESEL og kryds fingre.
    Det har ikke været godt for pumpen meeeen mon ikke det går.


  • #16   1. apr 2015 Okay - tak for de gode meldinger. De lyder jo positivt!!
    Har ikke nok forstand på motorer til at forsøge det selv - jeg har jo lige hældt benzin på en diesel vogn smiley
    Der er ikke nogen som kender en pålidelig mekaniker omkring Valby som har åben i påsken.


  • #17   1. apr 2015 har intet forstand på emnet , synes bare det er røvtræls for dig , håber det lykkedes at fixe.

  • #18   1. apr 2015 Michael.b. - tak! Har helt sikkert prøvet ting der var sjovere! det er lidt op af bakke at stå med en hånd i gips, en motorcykelerstatning og en dieselbil fyldt med benzin. Men okay, det sidste var absolut selvforskyldt smiley

  • #19   1. apr 2015 godt der trods alt ikke skete mere med dig.
    og sur røv med din mc og din bil .

    mvh .

    . .

    ps .

    jeg kan ikke forstå at det kan lade sig gøre at man kan bytte rundt på de tank pistoler, der burde sgu da for længst være lavet et system så det ikke kan lade sig gøre, og en sådan grim fejl så ikke kan ske, syntes jeg .



  • #20   1. apr 2015 Busa:

    Det virkelig skægge er at man rent faktsik har lavet en sådant system, og det er ikke bare dansk. Desværre er det sådan at man ikke kan sætteblybenzinpistol i bly fri tanke og ikke kan sætte dieselpistol ned i benzintanke overhovedet


  • #21   2. apr 2015 Tja mon ikke de har tænkt tanken

    http://iphoneguide.dk/apps/anmeldelse-shape-sorting-box/


  • #22   2. apr 2015 Men til gengæld kan man ikke hælde diesel på en benziner, da selve hanen der er for stor smiley

    Jeg krydser fingre for dig.


  • #24   2. apr 2015 Emnet er lidt langt efterhånden så kan godt ha overset det. Men er du evt forsikret imod dette problem? Ved at min forsikring tilbud mig det. Så kunne jo være det kunne svare sig? Vh

  • #25   2. apr 2015 Det er et godt spørgsmål - det var jeg sikkert indtil for 2 mdr. siden, hvor jeg besluttede mig for, at jeg ikke ville ofre andet end ansvar på en bil fra 2004!

  • #26   2. apr 2015 Når for pokker. Ja så hjælper det ikke meget ?

  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 130
    #27   2. apr 2015 @Trådstarter,
    Du tømmer tanken, så godt du kan.... Hælder 5 l diesel på, og skvulper lidt....

    Så afmonterer du batteri og div. så du kan komme til filtret, sidder inde bagved - sådan en engangsklump.
    Puster i røret til tanken, så dem tømmes for benzin, tankdæksel skal naturligvis være afmont.

    Tømmer igen tanken, hvorefter du hælder 10 l diesel på.

    Monterer nyt filter - fås hos "Tjansen" Valby - Kr. 269,- Og de har åben lørdag!!

    - Så er det ellers bare i gang med selvstarter - og lige plusli' så kører skidtet..!


  • #28   2. apr 2015 Erik M: tak! Jeg har netop fået tømt tanken. Jeg. I tvivl om at det hele er ude, men det ser sådan ud i displayet, og der kommer ikke mere benzin/diesel lige meget hvor meget jeg pumper. Nu har jeg så fået den slæbt ud til 'franske biler' i Valby som vil kigge på den tirsdag morgen. Jeg giver en update her, om den starter eller om den bliver kørt til skrot! Jeg krydser fingre smiley

  • #29   2. apr 2015 Vi får tit biler ind, hvor dette stunt er lavet. Friskt filter, tap tanken, fyld op med diesel og start lortet. Jeg har stadig til gode at se smadrede pumper og dyser.

    Dette være sig både VW, psa, Fiat mm.


  • #30   2. apr 2015 Føler med dig. Har selv prøvet at fylde benzin på en dieselbil, og det er pænt pinligt når man ringer til Falck og de finder ud af at jeg på det tidspunkt arbejde som konsulent for et benzinselskab og det var min firmabil smiley

  • #31   2. apr 2015 Altså Martin S:

    Jeg har set en helt bunke spåner i både pumpe og dyser - i en skoda (VW) 2,0 crdi 170 hk (pissedyr spøg)--og jeg SÅ spånerne


  • #33   3. apr 2015 Jeg regner med at de tjekker om de kan tømme det allersidste ud af den, tømme slanger, skifte brænsstofsfilter inden de forsøger at starte den. Alt er lidt besværligt med en brækket hånd. Jeg kommer til at stå lige ved siden af dem med et stopur i hånden ; )

  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 130
    #34   3. apr 2015 @Mads S,
    Fuldstændig korrekt...! Merkonomen "Franske Biler" Valby er bundseriøse - sønnen kommer der med sin Citroën...

    - Du har ret - det er ikke eenhåndsarbejde...


  • #35   7. apr 2015 Så blev spændingen udløst! Efter udskiftning af brændstofsfilter og rensning af rør, samt 45 min dysserens kører den sejlivede 206'er igen smiley smiley
    Som altid fandt de lige nogle sliddele som skulle skiftes, men må konstaterer at det vel er billigt sluppet efter 50-80 kilometers kørsel på benzin!
    Tak for alle de gode råd. Som altid en stor hjælp!
    Mvh Mads


  • #36   7. apr 2015 kanon .

    smiley smiley


  • #38   7. apr 2015 Gamle robuste diesel-køter. Sæfølig. Tillykke og held og lykke med det hele. smiley

Kommentér på:
Benzin på HDI motor?!

Annonce