{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Valg af lås? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Står og skal have en lås til min cykel.
Men hvad vil folk anbefale?
Har lige købt en Abus 8077, meeen passer ikke til skiven/fælgen. Så den kan jeg ikke bruge.

Fælg er for lille eller skiven er for stor til at det passer til den abus 8077 smiley

(GSXR 750W,1995)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af lås?
  • #1   19. apr 2015 Og nu er du heeeeelt sikker på at den ikke passer på? Sommetider skal den bare kæntres lidt ind på skiven.

    Men hvis du gerne vil have en anden - hvad er så dit max budget? Hvor meget vil du ofre på tyverisikring? Vil du have det bedste penge kan købe eller?

    Anyways -
    Hvis du vil have det bedste penge kan købe så gå efter:
    Almax security chain elller protector security chain i mindst 16 mm. Begge kæder der fremstilles i England, og er umulige at klippe med en boltsaks uanset hvor stor den er. Hvis du vil bestille skal du have en korrespondance igang med dem enten over telefon eller e-mail.
    Som lås til kæden skal du gå efter Abloy Protec 362 eller Squire SS65CS.
    Kæden skal igennem et gulvanker af en slags.. Hvis du køber en af overstående kæder kan du tilkøbe ankeret der passer til.
    Så skal du have fat i 2 skivelåse. En til fronten og en til bagenden. ABUS 8077 er nok cremen af kagen, men hvis den ikke passer på må du ud og kigge efter en anden jo. Bare husk det er en stor fordel hvis der er alarm i !

    Sidst men ikke mindst er en GPS tracker også en dejlig ting.


  • #2   19. apr 2015 Her er yderligere nogle tips:

    Hvis du kun har en skivelås, så sæt den på baghjulet - da det tager længere tid at demontere en forhjulet.
    Før din kæde igennem bagsvingeren eller stellet på cyklen, og hold den så stram som overhovedet muligt. Dvs. en kæde der ligger på jorden og slasker er yderst sårbar overfor en stor boltsaks, da tyven vil benytte sig af vægtstangsprincippet. Kæden kan også udsættes for hammer og fryse angreb nemmere når den ligger på jorden.
    En kæde på 16 mm og opefter, er dog stadig meget svær at bryde selvom den ligger på jorden - men sandheden er at langt de fleste motorcykel kæder der sælges typisk kun er på 12 mm.


  • #3   19. apr 2015 Ja har prøvet lidt tid at finde en måde at den ku sidde på, men støder mod fælg kant og nøglen mod dækket.

    Skal kun bruge en lås til når jeg er ude. Derhjemme er den fint nok beskyttet med alarm i garage. Så det kun på farten jeg mangler noget lås.


    Men kan være jeg må kigge efter en kæde. Bare der plads under sædet til det.

    Må se hvad jeg kan finde af dem du nævner.

    Takker.


  • #4   19. apr 2015 Altså de ting jeg nævner er beregnet til når cyklen holder i garage. Jeg tror næppe du vil transportere en 16 mm kæde rundt, da det er en ordentligt satan.

    Skivelås med alarm i, og en alm. kæde af en størrelse så du kan få den igennem stellet eller bagsvingeren og så rundt om et træ, skilt, hegn m.m. LAD være med at føre kæden igennem hjulene kun.
    Det er nok det bedste du kan gøre til når du er på farten.


Kommentér på:
Valg af lås?

Annonce