1.508 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 53 Svar

hesteejer og deres dyr... hesteejer og deres dyr...

Nu ved jeg ikke om jeg er den eneste der har oplevet dette? Men nu har jeg oplevet dette et par gange, men har været ude på tur med cyklen og så kommer jeg forbi en kvinde på en hest, så flink som jeg nu er kobler jeg ud og triller forbi. Men ender med at få et møgfald en PMS kvinde som synes det er for dårligt jeg kommer racende forbi!!! Jeg kom med 30 km/t og 1300 omdr. (tomgang)... Er det bare fordi jeg er jyde det sker eller har andre prøvet det og hvad ville i gøre i den situation? Kom sgu selv til at gasse lidt op selvom jeg faktisk havde ondt af hesten bag efter...

Lad mig høre deres mærkelig oplevelser på tur?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hesteejer og deres dyr...
  • #1   4. maj 2015 gør selv det samme lav fart og lyd skal sku ikke ha en hest på bagsædet men man skal da ikke svines til så , heste hører vel til på marken eller ridebane det er jo nogle år siden vi brugte dem til persontransport på den måde , men viser altid hensyn smiley

• #2   4. maj 2015 Heste skal bare pisse helt væk fra noget, der så meget som ligner vej

• #3   4. maj 2015 Viser os altid hensyn.. Og aldrig fået en klage smiley

• #4   4. maj 2015 Du har da opført dig pæn og ordentlig og vejen skal vel deles imellem alle trafikanter , hvis hun ikke kan styre sin hest er vejen måske ikke det rette sted , jeg har kørt mc i mange år og arbejdet med heste i mange år og det kræver man har styr på hesten og magter hvad der sket

• #5   4. maj 2015 Jeg kører i Dragør og tager overdrevet (læs: alt alt for meget) hensyn.. Alligevel bliver det aldrig anerkendt. Tværtimod.

• #6   4. maj 2015 Så i øvrigt en pige/ung kvinde komme gående i vejkanten forleden med en hest i højre hånd, en barnevogn i venstre og en lille 4-årig pige, der gik og holdte fast i barnevognen. Som enhver kan regne ud, er der ikke megen vejkant tilbage, når man stiller en hest, en kvinde, en barnevogn og en lille pige ved siden af hinanden. Sygt uansvarligt i min bog.

• #8   4. maj 2015 Ha ha der er sgu ikke andet end heste og wannabe Lance @rmstrongs, ha ha ha

• #9   4. maj 2015 Jamen det er bare nogle gange hvor jeg har fået et møgfald... Og synes bare at vi motorcykelister står ofte for skud, da det meste af hr og fru Danmark, som ikke køre motorcykel tror at vi kun ligger med 200 km/t... Synes bare det er træls når jeg faktisk tog hensyn til hesten og hende...

• #10   4. maj 2015 Ja Armstrong wannabes har jeg heller ikke for meget tilovers for... De tror at du har lov til at eje det hele når de cykler...

• #12   4. maj 2015 Jeg vågner jævnligt fordi en flok cruisere mener at fri udblæsning er det sååå fedt og at hører 4 "fiske kutere" stå i tomtang giver dem jern på!

• #13   4. maj 2015 Ja i Jylland er det bare landevejs tosser...

• #14   4. maj 2015 Jeg viser også meget hensyn når jeg køre forbi sådan en firbenet krikke, mest af alt fordi jeg selv ved hvordan det er at sidde på en hest der tosser i hovedet pga. den bliver bange..Men læste et indlæg på facebook den anden dag, fra en eller anden pige som takkede mange gange til den motorcykelist der passeret hende med lav hastighed og viste hensyn, og at det var noget hun har oplevet før.. så lidt anderkendelse var der da der:P

• #17   4. maj 2015 Det er dejligt at høre at nogen af dem er glade for det... Ved godt at hestene skal lære at gå på vejen og vænne sig til trafik... Synes bare idag var for meget da hun flippede ud som hun gjorde... Plus lige inde var der en traktor som var ved at køre mig af... Så det blev lige prikken over i'et...

• #18   4. maj 2015 Det var nok det jeg personligt manglede, et okay eller tak da jeg ikke kunne komme langsommere, eller mere stille, medmindre jeg hoppede af slukkede og trukket forbi hende...:) og det synes jeg ikke er noget jeg har behov for at gøre...

• #19   4. maj 2015 Nu arbejder jeg på en rideskole og der er sgu ingen der får lov til at ride ud på vejen med en hest der ikke er TOTAL ligeglad med larm, biler, lastbiler osv...

Det er for farligt og direkte dumt, når en lille 40 kg trunte tager et 700 kg dyr mellem benene og tror hun har ret til en uforstyrret tur på landevejen.

Det er fedt at i alle viser stort hensyn, men en rytter bør sgu også vise hensyn, evt. ride helt ud i rabatten og holde hesten stram, på den måde burde der ikke vær nogle der kom til skade, eller blive udsat for en brøler (Brøler = samme trunte på 16, der tror hun ejer verden)

• #20   4. maj 2015 Tager altid hensyn til heste.

• #21   4. maj 2015 Jeg tager også altid hensyn til heste.. Men hvis de kigger ondt på mig fremover kan det da være den lige ryger en tur i begrænseren... Lorte dyr alligevel..

• #22   4. maj 2015 Har selv både hest og MC, og nyder bestemt at andre trafikanter tager hensyn, når vi færdes på vejen med dyrene, og ved da også at samtlige andre på opstaldningsstedet har det på samme måde. Min lydpotte vil også gerne sige lidt, så jeg kobler også ud, og triller forbi i tomgang, og har aldrig mødt andet end smil, nik og vink på den måde..

Heste ER nu engang et flugtdyr, og uanset om man bryder sig om det eller ej, så har de altså ret til at færdes på vejen, men jeg tror bare ikke at mange rent faktisk VED, hvad der kan ske, når flugtinstinktet overtager deres tankevirksomhed, og det kan gå rigtig galt for både ryttere, bilister og mc-ister når det sker, og ja, de skal da helst være trafikvante når de færdes på vejen, men nu kan man altså kun vænne dem til trafik ved at færdes på vejene. smiley

At man så ikke kan forstå den, ifølge mig selv, pæne gestus at folk gasser ned og triller pænt forbi er mig en gåde, men der findes jo altså mennesker, der nemt bliver sure, nærmest uanset hvad menneskerne omkring dem gør, og det er der jo bare ikke så meget at gøre ved. smiley

• #23   4. maj 2015 Heste er 800 kg muskler og en hjerne på 30-40 gram. Bliver den bange for sin egen skygge, et blad der blafrer, en lysrefleks, en dør der lukkes eller hvad som helst andet, kender den kun 1 løsning - sømmet i bund og væk.
    Ridning er den farligste sportsgren, der dør et par teenagepiger hvert år. Med mindre de har en sæk over hovedet og ørerne fyldt med DB-killler burde de slet ikke være på offentlige veje. De er slemme nok i skoven, hvor de forvandler stierne til knædybt pløre. Hestene er ikke meget bedre.

• #24   4. maj 2015 Grunden til at hun blev sur var nok at du koblede ud, heste kan ikke lide pludselige lyde, det bedste er at holde jævn gas, så kan hesten følge med i hvor du er, og uanset om du får tak eller ej, så er det komplet hjernedødt at smække den i begrænseren for at provokere, hvis rytteren falder af og slår hovedet alvorligt-vil du så synes det er retfærdigt?
    Der er plads til alle, også trunten der havde en dårlig dag, giv god plads og hold gassen jævn. smiley

• #25   4. maj 2015 Vil så sige jeg kom med 70 og så hesten 500 meter før og allerede der kobler jeg ud så det var ikke lige før... Plus havde allerede set rytteren havde signalet med armene men hun forventede bare jeg stoppede helt og lod hende gå forbi med sin hest mens jeg pænt ventede ... Det kan hun ikke forvente efter min mening og det var en truntemis på 30-35 der red på hesten...

• #29   5. maj 2015 Jeg sætter da også altid farten ned og køre stille og roligt forbi dem. lige som jeg også sætter farten ned når jeg på landevejen møder nogle med børn, hund og cykler. det handler bare om udvise respekt for andre mennesker på vejen. de gange jeg har mødt en rytter på landevejen, hilser de da altid pænt på mig, også hilser jeg pænt tilbage og køre vidre smiley jeg synes heste er søde og dejlige dyr smiley har også gået til ridning. og for øvrigt er jeg ret sikker på at jeg lider mere overlast end en hest på 800 kilo gør, hvis den løber mig ned smiley hehe

• #30   5. maj 2015 Vi skal være her alle sammen, er der nogen der siger! Men hvorfor skal en hest traske rundt på en vej, et fortov eller en cykelsti? Hvis jeg kører på fortovet, så er det da helt sikket galt, og jeg skider ikke engang på det smiley Hvis heste skal være på offentlig vej, burde der som minimum indføres en (stor) vægtafgift, nr. plade (skruet fast, når det er et lovkrav må det jo gælde alle) og alverdens slags nær/fjern, bag, blink og stoplys på kødscootere!!

• #32   5. maj 2015 Heste er et flugt dyr og burde forbydes og færdes på vej, en fugl en kat der bevæger eller larmer i grøft kan udløse en reaktion der gør kræet tager nogle skridt ud på vejen med de følger det kan udløse. Ryttere kan hyle og skrige men det er ikke fair at resten af trafik skal holde vejr når en hest kommer gående.

• #33   5. maj 2015 Jeg kan ikke forstå hvordan det kan være lovligt.. Evt. heste transport til hvorhen man nu vil ride.. Jeg vil sammenholde det med en motorcross cykel..

• #34   6. maj 2015 Heste = Krokodiller på stylter!

• #35   6. maj 2015 jeg plejer også at koble ud og trille forbi heste. og jeg har flere gange fået anerkendende nik og hilsner med på vejen af det. måske bare folk derinde af kjøvenhavstrup er nogle bitre mennesker smiley

• #37   6. maj 2015 Heste hører ikke til i trafik, personlig bryder jeg mig ikke om og møde en hest, nok tager jeg fart af og ruller forbi men tanken om der måske blafrer et stykke papir i grøft og får kræet til og gå på baghjul ligger hele tiden i baghoved. Der kan side verdens bedste rytter på kræet og kræet kan stadig blive bange.

• #38   7. maj 2015 Helt ærlig, i får det til at lyde som det er et kæmpe monster ala T-Rex der vil springe på jer bide hovedet af jer i forbi farten., slap dog af det er bare en hest på fire ben 99% af alle heste vil opføe sig helt normalt, hvis mc'erne og bilerne gør det samme. smiley jeg har sgu aldrig mødt en hest på vejen, som rytter ikke har haft fuld kontrol over!!

Hvad med cyklister, der bliver bange for en mc med høj hastighed? ER det så cyklistens skyld?

• #39   7. maj 2015 Det var nu heller ikke ud fra kropssprog før jeg kom hen at heste begyndte at hoppe lidt det var da den trunte som sad på den stakkels hest begyndte at skrabe op og opfører sig som om at hun ejet hele verden... Hesten var ganske roligt indtil da...

• #40   7. maj 2015 Og ja hvis cyklister fylder hele vejen så er det deres egen skyld at de ikke flytter sig i god tid inden:)

• #41   7. maj 2015 Cyklisten skal bare pisse helt af.. De er værre end heste!!!!

• #42   8. maj 2015 Jeg tager ikke koblingen pga dyr, Kan de være ved vejen kan de vel også tåle lyden? ( gasser dog heller ikke op)
    Jeg tror faktisk kun jeg trækker koblingen når jeg møder en barnevogn smiley

• #44   9. maj 2015 Denny T, heste ER monstre uden hjerne. Det er 800 kg muskler, og den er, ja stærk som en hest. De bliver skræmt af de mest simple ting. De har ingen kampmidler, og deres instinkt siger "flygt", når der blafrer et blad, en lysrefleks, en dør der lukker, eller den pludseligt opdager der kommer noget bagfra den ikke har set eller hørt. Loud pipes saves lives smiley Hesten smækker den i begrænseren, og ingen rytter får den ned i gear før den selv vil.

De er at betragte som en crosser: Et sjovt hobbytransportmidedel som man læsser op i transportvognen, og kører derhen hvor man gerne vil bruge det, og hvor der ikke er nogen trafik.

Løbske heste har altid været et problem, specielt i byerne inden bilerne kom, og man så faktisk bilen som en løsning på problemet, og også på forureningsproblemet.

• #45   9. maj 2015 Peter

Synes stadig at de rytter&hest har ligeså meget ret til at være på vejen som alle os andre! og synes faktisk er det er super hyggeligt at møde dem derude! og som sagt har jeg aldrig haft problemer med en ryttter&hest på vejen. og jeg har mødt en del! på mine ture. og jeg er slet ikke bange for dem overhovedet. så synes i skulle klappe hesten og slappe af smiley kommer aldrig til forstår ikke hvorfor i er så bange for dem?? måske i skulle gå til lægen med jeres hestefobi smiley hehe

• #46   9. maj 2015 Jeg er skam ikke bange for heste... min kæreste går meget op i det og jeg er også tit sammen med heste og klapper dem og sådan.. men jeg er helt enig med de andre på det punkt at det er svært at se heste i trafikken som noget sikkert... da det er et flugtdyr, og en hest der ikke er vant til biler/MC eller bare støj skal ikke befærde sig i trafikken... de høre til da skovstier marker eller andre steder hvor ejerne kan nyde sig en tur ude hvor der ikke er nogle motorkøretøjer...

• #48   9. maj 2015 Kobler altid ud og sagter farten når jeg passerer en trunte .... også når hun går med hest smiley

• #49   9. maj 2015 Hvis folks heste går amok over en almindelig forbikørsel bør de ikke færdes på offentlig vej. Kunne ikke drømme om hverken gasse op eller ned.

Heste hører til på mark, skov osv og så selvfølgeligt i Ikeas kødboller.

• #50   10. maj 2015 Jeg må jo så nok betegnes som en af de forfærdelige trunter i møder på jeres vej.
    Jeg undskylder på forhånd at jeg er til gene - for det er jeg - jeg må hverken ride på vejen (som ellers er lovpligtigt), på fortovet, eller på de fine og hyggelige stier i skoven(for her kommer en masse cykler der heller ikke vil dele)
    Til mit forsvar skal det siges at mine heste er yderst trafikvante og bliver trænet i alle former for køretøjer fra ganske unge.

Hvis nogen af jer derude i det ganske danske land mangler lidt positiv omgang med min "krokodille" stiller jeg mig gerne ved vejkanten og vinker til jer.

Nedenfor ses min 1 år gamle Ninja....

profilbillede
  • #51   10. maj 2015 Hej vil gerne have lidt positiv omgang med dig istedet... smiley

Nå men "mine heste er yderst trafikvante og bliver trænet i alle former for køretøjer fra ganske unge. "

Skal dette forstås som at i kontakter folk med alle typer motorkøretøjer og lader dem køre forbi din hest eller hvordan???

• #52   10. maj 2015 Hey fister ! Tal pænt til min kæreste eller jeg sender hendes 300kg Ninjakamphest efter dig ! Bare rolig, du har ikke noget at frygte, i hvertfald ikke så længe du har lommerne fyldt med godbidder. ( Altså til hesten...)

• #53   10. maj 2015 Jeg er i den heldige situation at jeg bor i jylland, med tryk på LAND smiley og derfor møder mine heste alt fra rendegravere til helikoptere bare ved at gå over gårdspladsen smiley
    Det der faktisk har krævet mest træning var cykeltilvænning, de kommer nemlig drønende ud af de små mountainbikestier uden lyd, men selv det er lykkes helt uden at hesten har bidt hovedet af nogen.

• #55   10. maj 2015 Du er så ikke en af de trunter på vejen hvis du ikke opfører dig som dem jeg har mødt:) det jeg personligt siger og føler er at der skal og må indføres, mere pli på de danske veje om det er f.eks. som i mit tilfælde har været til spekulation for andre om de har oplevet samme som mig selv:) men heldigvis har de ikke, og det glæder mig da, for synes ikke selv at det er en oplevelse som der er værd at gemme på.
    Men tak vil gerne have en tur på din hest og hvis det er så tager jeg konen med så hun også kan få en tur da hun savner sgu heste i sin hverdag og hygge sig om:)
    Så sig til Sandie:)

• Jørn L
    Jørn L Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 2 Emner: 5 Svar: 74
    #56   10. maj 2015 Jeg synes vi skal begynde at hilse på hestene.Det var trods alt dem der var på vejene først.Det kunne så gøres med gasarmen,så farten automatisk blev sat ned.

• #57   11. maj 2015 #56 Ud fra den logik, om hvem der var her først, skal vi så ikke lade en flok aber styre landet? De var her jo først!! Ved nærmere eftertanke, øh, shit vi ER jo styret af en flok aber smiley

• #59   21. maj 2018 Jo jo.... det er ellers 3år siden tråden var aktuel smiley

• #61   21. maj 2018 Dit dat... Det er faktisk ok gået at du er faldet over dette emne smiley

• #63   21. maj 2018 men ja de lortedyr burde være under samme lovgivning som uinregistreret køretøjer.. Såsom crossere... Prop i trailer og kør derhen hvor der er en bane til det og bagefter pak den ind i traileren igen !!!!

• #65   21. maj 2018 Heste er bare soooo 2015 agtig.... vi er ovre det. Nu er det de fucking pedaltosser der KUN kan flytte sig hvis de er mindst 2 ved siden af hinanden, som bringer pisset i kog..

• #67   21. maj 2018 Går ud fra min mening vedr cyklister er acceptabel smiley smiley

• #69   21. maj 2018 haha

• Mia F
    Mia F Tilmeldt:
    aug 2022

Følgere: 18 Emner: 6 Svar: 7
    #70   3. sep 2022 Godt nok er det her opslag knap 7 år gammelt, men det kan være der sidder nogle som mig selv, og læser opslag af ren kedsomhed.

Som tidligere hestepige - og kommende motorcyklist - har jeg altid sat pris på folk lige kobler ud, men som regel er det de lydløse cykler, bladet der ikke lå der sidst eller det stykke plastik landmanden tabte på sin traktortur. Af erfaring er det de lydløse ting der er farlige, af den simple grund, ingen er forberedt. Jeg har desværre utallige gange været ved at ryge med hovedet i asfalten grundet cykelister, som ikke siger noget, men aldrig oplevet så meget som en forskrækkelse når der har været forbipasserende biler, motorcykler mv.
    Måske er det fordi de heste jeg har redet, har været så idiot trænet til at biler kan dytte af dem uden de rykker så meget som et øre, det ved jeg ikke. Men jeg ved det sjælendt er det der larmer der er farligt, men de små ting som ikke siger noget. Forstå mig ret, det er ikke alle heste der er sådan, og man skal selvfølgelig altid være klar til at bremse for en panisk hest, som regel er det bare ikke mc'en de er bange for.
    Når det så er sagt, har jeg altid givet et vink til dem som sænker hastigheden lidt (og nu hvor vi er her.. gå aldrig fra 80 ned til 20.. i skader mere end gavner der!! bare tril forbi i jeres nuværende hastighed) hvis det har været muligt for mig altså.

• #71   4. sep 2022

profilbillede
Kommentér på:
hesteejer og deres dyr...

Annonce