4.783 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

migatronic navigator 240 ac/dc migatronic navigator 240 ac/dc

Har lige fået fingerne i sådan et anlæg men kan ikke lige få det til og virke. Det tænder og starter fint på dc, men når det er ac kan den ikke kører. Jeg kan hørerr den står og "klikker", og lysbuen tænder også når man holder den nede på matrialet. Nogen der ved hvad det kan være.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  migatronic navigator 240 ac/dc
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
    #1   6. maj 2015 Hvad hedder modellen helt præcist?

Navigator 3000?

• #2   6. maj 2015 Ved ikke lige helt hvad den hedder...
    Men har lagt et billede op... men synes bare det var lidt mærkeligt... men jeg må lige prøve i morgen når jeg har mere tid.... det har stået stille i en 10 år. Så kan være det lige skal støves af...

profilbillede
  • Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#3   6. maj 2015 Den er så gammel at det ikke er sikkert der overhovedet er højspændings tænding på den - men kun lift tænding.

En af knapperne skal stå på et symbol hvor man ser et TIG håndtag med et lyn under. Er der kun et med en pil under, så er det med lift.

• #4   6. maj 2015 Der er hf på den...

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#5   6. maj 2015 Det er ikke ualmindeligt at HF er død på sådan en. smiley

• #6   6. maj 2015 Ok... prøver og kigge på det i morgen og giver en tilbagemelding... men tak for svar indtil videre

• #7   7. maj 2015 Det er ac modulet der sikkert er dødt.

• #8   7. maj 2015 Hej igen kan godt få den til og svejse i dc men den tænder ikke super godt... men når jeg slår den over på ac så vil den ikke tænde. Jeg kan høre den klikker, så tænker at ac modulet virker men det er hf tænderen den er gal med for kan høre den "gnister" eller tænder inde i maskinen.

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #9   30. jun 2015 vi kan starte med,at kontrollere om alle tre faser er forbundet rigtigt og om de ok, (maskinen kan virke på 2 faser,hvis det er de rigtige- nej den er ikke beregnet til at bruge sådan )kontroller gas, type og mængde( ren Argon - ikke nogen blandgas, er der nogen utætheder, gassen er med til at bære HF, så forkert eller manglende gas, giver HF problemer) flow ca. 8 lit. (er omskifter sat til HF on) hvilken farve wolfram er monteret,(grøn duer ikke på DC) hvad er gasforstrømning indstillet til (0,5 til 1 sek. vil være ok), hvis denne tid er indstillet højt, vil det opleves som maskinen ikke virker, da tiden skal udløbe før svejsning er mulig, hvad er wolfram forvarmning indstillet til (2,4 mm skal være 40 %) (---herimellem er der andre indstillinger,---) gasefterstrømning sættes til omkring 6 sek.(for også at beskytte wolfram elektroden mod urenheder under afkølingen) kan der svejses nu?? begge svejsemetoder både DC og AC.

• #10   30. jun 2015 Det var ac modulet der var dødt... og så var der også nået andet på dc... men den kan svejse dc nu. Og så kan jeg få lavet ac modulet senere... men tak for svar.

Kommentér på:
migatronic navigator 240 ac/dc

Annonce