674 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

kæft den afgift skaber mange problemer og medfører åndsvage regler kæft den afgift skaber mange problemer og medfører åndsvage regler

Satme åndsvagt...
Ren og skær resource spild! det gør mig sur, vi har jo ikke ligefrem uendelige ressourcer i denne verden.

https://www.youtube.com/watch?v=Km1zXRZK_V8

//husk der snart er valg smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Handyman 1.400 kr.
  • Sæt et skab fast mod vægen 799 kr.
  • Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Klippe hæk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kæft den afgift skaber mange problemer og medfører åndsvage regler
  • #1   31. maj 2015 Jaa man tror jo næsten det er løgn... rystende.

• #2   31. maj 2015 Paragrafryttere i en nøddeskal!
    Folk som vedtager regler og love, som de ingen anelser har om hvilke konsekvenser det kan have for samfundet og prisen på at forsikre en bil.
    Helt tosset.................

• #3   31. maj 2015 Danmark i en nødeskald.

• Gumledyr G
    Gumledyr G Tilmeldt:
    feb 2014

Emner: 5 Svar: 47
    #4   1. jun 2015 Det virker lidt svært at tro den Suki er total skadet. De glemmer at fortælle hvorfor de totalskader den Altså begrundelsen og en henvisning til den regl der gør den skal skrottes. Det kan ikke kun være pga. 2 døre til 1500,-
    Ifølge
    http://www.forsikringogpension.dk/forsikring/bil-motor/faerdselsuheld-bilens-skader/Sider/erstatning-totalskade-bil.aspx

Så er der en grænse på 25.000,- eller 75% af bilens værdi.
    Hvad kan sådan en Suki være værd?

• #5   1. jun 2015 Ja der er snart valg og der er også et parti, husker ikke hvilket, der vil kæmpe for at afgiften nedsættes/forsvinder så biler kommer til at koste det halve, men det sker ALDRIG, så man skal ikke stemme på det parti fordi man tror at det vil ske...

• #6   1. jun 2015 Den Suzuki er ikke mange penge værd, så hvis man regner 2 nye døre + lak + montering, så render det op! Det er jo ikke Polen det her.

• #7   1. jun 2015 5# danmark har ikke råd til at fjerne afgiften på biler...
    det parti der kæmper for at fjerne den, får aldrig min stemme - jeg ved hvor de får pengene fra og den kasse tåler ikke flere besparelser...

• #8   1. jun 2015 men hold da helt op et resourcespild i den film... det er rystende
    det samme gælder jo i mc verdenen - ryger der en kåbe er maskinen totaltskadet

håber der bliver lavet STORE ændringer der...

• #9   1. jun 2015 Det er liberal alliance der arbejder for at få fjernet afgifterne og generelt mere frihed til den enkelte i danmark, hvilket jeg efterhånden synes er en mangel.

En lille historie fra mit liv:
    Jeg har en bil, som jeg godt kunne tænke mig at montere et bodykit på. Det er min drøm og på samme tid en effekt af at jeg ikke har råd til en dyrere og større bil.
    Så jeg har købt bilen, og bestiller så bodykittet. Der går et stykke tid og jeg taler med en som spørger mig om jeg har undersøgt om jeg skal betale ny afgift efter monteringen af bodykittet, hvilket jeg straks ryster på hovedet af, for hvad fan skulle skat have af interesse i om jeg monterer glasfiber på en bil og styler den.

Jeg bliver imidlertid lidt nervøs og beslutter mig derfor for at kontakte skat. På dette tidspunkt er jeg blevet bekendt med de sager som fx omhandler Toyota MR2'ere stylet til at ligne Ferrari 355.
    Jeg spørger dem om det kan være rigtigt at de har en interesse i at jeg vælger at lime noget glasfiber på min bil, og hvis de har det, hvordan de kan forsvare, at blande sig i sådan noget.
    Jeg fik svaret fra skat, at de ingen interesse havde i at blande sig i hvordan min bil så ud, de var simpelthen bare blevet givet et værktøj til at inddrive penge, og det benyttede de så. Så når min bil engang stod færdig, ville de vurdere om de mente det ville udløse en ny afgift.

Så for at opsumere. Jeg har en brugt bil, som jeg har betalt told, moms og afgift af. Den har jeg købt dele til som jeg har betalt told og moms af. De dele får jeg monteret af fagfolk og der betales moms, samt folkene betaler skat. Alle disse penge har jeg allerede svaret skat af. og nu fortæller skat mig at de har et værktøj til, når alt dette er ovre, at vurdere at bilens afgift forsvinder ud i den blå luft og jeg skal betale en ny!
    Hvad fanden i helvede ligner det! Jeg er en lille dansk håndværker, som bare prøvede at hygge med en hobby. Det kan så heller ikke lade sig gøre.

Og jo, der er nok mange andre vigtigere sager i dansk politik i øjeblikket, men når jeg uden at beklage mig, har givet en stor del af min løn til fællesskabet og så vil have lidt sjovt selv for resten af mine penge bagefter og får sådan noget her at vide.. så stopper legen fanme, så synes jeg ikke længere det er sjovt.

Liberal alliance vinder ikke med et kæmpe flertal så de egenhændigt kan styre dansk politik, men jeg synes godt nok vi trænger til at nogen hiver i retning af at danskere skal have mere frihed. Jeg håber at de får lidt mere vind i sejlene, så de kan påvirke de andre partier lidt.

• #10   1. jun 2015 like a boss, overhovedet ikke enige, lakering er ikke et lovkrav og du kan ikke få en swift til under 30.000... mange penge der går til spilde der... personligt ville jeg nok gerne bytte min 107'er med den swift. heh

• #11   1. jun 2015 Tak for filmen som er tankevækkende.

Jeg ville dog gerne have haft lidt FAKTA på baner her også! 80% af værdien = SKROT, ikk? Så jeg ville gerne have set er regnestykke på omkostningerne på hvad det ville have kostet at lave den. For som flere har skrevet, så må skaderne være mere omfattende end 2 dage, lakering og timelønnen.

??

• #12   1. jun 2015 Jøsses. Jeg kunne snakke længe om hvor latterlig jeg synes afgifterne på danske køretøjer er.. Men i nok enige...

Hvor ville jeg ønske, at vi kunne reducere den afgift. Så ville danskerne kunne købe nyere, sikrere og mere miljøvenlige biler. Det mener jeg er et vigtigt punkt for miljøet.. Og derudover kommer der forhåbentlig aldrig kæmpe afgifter på elbiler...

• #14   1. jun 2015 Det er et kendt problem i autobranchen og de har i lang tid gerne ville lave problemet om. dette er bare et ud af mange eksempler. Jeg er ret sikker på den kun behøvede de to nye døre. Og husk nu dette er bare et eksempel ud af tusinde... google it smiley

Kommentér på:
kæft den afgift skaber mange problemer og medfører åndsvage regler

Annonce