GoPro 4 {{forumTopicSubject}}
Nogen der har et GoPro hero4?
Overvejer at købe et
Men ved ikke om det skat være silver eller black
Johnni
Nogen der har et GoPro hero4?
Overvejer at købe et
Men ved ikke om det skat være silver eller black
Johnni
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 159
http://shop.gopro.com/EMEA/compare?category=cameras
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 179 MC-er: 4 Emner: 139 Svar: 372
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 22 Svar: 226
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.215
har selv lige indvisteret i et("brugt") 3+ Black (mest fordi det var et godt tilbud) og jo en skærm ville da være rar dog bruger jeg bare appen på mobilen (den har dog en 2sec forsinkelse)
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 363
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.046
man skal have en meget dyr pc og monitor for at kunne se 4k og 2.7k 60 fps optagelser
hvis du overhovedet ikke har tænkt dig at redigere, har du så overvejet et sony x1000v?
det skyder meget pæne billeder uden så megrt behov for efterbehandling
det kan jo så til gengæld ikke filme uhd medium fov med over 30fps
hvis du er i tvivl om hvilket du skal have, så vil jeg sige du skal have silver.
eller x1000v
mar 2010
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 619
feb 2013
mas o menos
mar 2010
Er glad for den skærm
feb 2013
ekstra 1600mah batteri
cover til linsen så man kan stikke kameraet i lommen
lille taske til kameraet, ekstra bagdøre, mounts, ekstra batteri osv
sugekop mount (har ikke brugt mit siden skiferien)
chestmount
octopus tripoden
tripodadaptere!! (2stk for 10 kr fra kina)
mere 3m vhb tape.
ekstern harddisk
der gik lang tid før jeg fik bestilt mit første stykke tilbehør. Men jeg har så fået kompenseret for den sløv3 start sidenhen med TO af alt til under 20 kr fra kina
sådan en 3way pivot arm med lige led er også værd at have, men jeg har ikke kunne finde nogen billige kopivarer af den endnu.
any way
go fornøjelse med det
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.215
og så er der farve filtret er bedre til natur på 4silver dvs mere blå himmel :-&
3+ Black har det dog noget bedre med røde ting så en rød bil fx står flot i farven
sikkert + mange flere små detaljer
men ja til hobby brug bliver man nok ikke ud over skærmen gladere for et 4 silver
feb 2013
især vigtigt med fokus på kort eller lang afstand.
jeg "nøjedes" med et 3 ikke+ black fordi jeg filmer en del 2.7k på mit sekundære kamera for at kunne zoome mere ind på ting i horisonten. Der tænkte jeg at det gamle 3black ville gøre det lige så godt hvis ikke bedre, og så sparede jeg nogle penge.
desværre er shutteren langsommere har jeg fundet ud af.
så i bevægelse er billederne med mere motion blur både under 5 meter og over.
og i mørke er det lige den smule mørkere, så har faktisk fortrudt og overvejer at sælge mit 3 black og så give de 200-300 kr mere for det et brugt 3+ koster.
i de tests jeg har set hvor 3+'et har problemer med skarpheden på distancen, der er kameraet ikke i bevægelse og lysforholdene "belyste" 3+'ets problem meget tydeligere end man vil opleve på en hjelm i bevægelse.
farvelægningerne er jeg normalt ligeglad med da jeg filmer i så råt et format som muligt så jeg selv kan sidde og indstille farveværdierne bagefter.
Man kan tit udligne forskellene helt ift farveværdierne.
Men 4silver har klart mere dynamic range end 3+ og leverer uden videre behandling et pænere billede.
Det er klart ikke bare et 3+ med natbilleder og skærm.
Men ja som du siger, til hobbybrug er der ikke mange der bemærker andre forskelle end skærmen, mindre strøm på standardbatteriet (kun 1000 ca mod 3+'s ca 1200) og den natbilledefunktion.
og menuen er lidt lettere at betjene..
småting..
på lang sigt bliver det halvvigtigt
mar 2010
Bruger i ?
Johnni
feb 2013
af og til laver jeg lige et helt basic edit med gopro studio.
der er også presets til at fjerne lens distortion på billeder/timelapses f.eks.
man kan lige frame det, justere på farverne/kontrast, og lægge lidt musik på evt.
Når jeg for alvor går i gang tester jeg alle de nyeste bedste programmer, sover på det og vælger med mellemgulvet
pinnacle studio
adobe premiere
sony vegas osv
på apple pcer er der vist et indbygget program der er 40 gange bedre end windows movie maker.
det kan næsten del hele vist.
så har du mac bør du nok bare starte med gopro studio og det indbyggede software i computeren.
uanset hvilket program du går i gang med, så gør ect dig selv den tjeneste at lave en skål popcorn og se nogle videoer. hvor folk forklarer hvordan man bruger programmet.
Det er så træls at lære på den hårde måde
når man først har overblikket bliver det mere til en leg at skabe sin video, i stedet for man slås med at "finde vej gennem labyrinten af funktioner".
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.890
Men det er hvad du skal bruge det til. Skal du bare lave nogle fede film og det skal være let og sjovt og for at have nogle fede minder fra ski/MC/vandsport Så tag silver, black vil ikke være noget for dig. Skal du ud og lave film og virkelig rediger i filmene ja så tag black. Men husk når du ligger dem på youtube/Facebook j så forringes kvaliteten så du ikke kan se om det er lavet med et gopro 1 el 4
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 619
mar 2010
Så er det mere overskueligt
Kan jeg overføre direkte fra kamera
Eller skal micro sd ud hver gang
GoPro 4