{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 1.420 kr.
  • Underlimet vask er sluppet køkkenbordplade. Vask skal underlimes igen og vvs tilsluttes ig 1.530 kr.
  • Fejlfinde og installere opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Vinduespudser 400 kr.
  • (Gen)Opsætning af vask og vaskemøbel som er faldet ned 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fårehold, er der nogen ulemper som nabo?
  • #1   2. jun 2015 Hul i hækken
    Så slå/spiser de dit græs

• #2   2. jun 2015 Saglige kommentarer tak!

• #3   2. jun 2015 mæææææ mææææææ.
    konstant, behøver jeg sige mere .

pis.

• #4   2. jun 2015 Ja det lyder ikke rart
    Ring evt til kommunen de må have svaret.

• #5   2. jun 2015 Har selv haft får tæt på mit hus og oplevede ingen gener - tværtimod, blot jordstykket er stort nok. Jeg ville være glad for udsigten til får frem for en almindelig mark.

• #7   2. jun 2015 Det lyder som noget du må leve med hvis man bor på landet , hvis du har ulempe må du jo kontakte kommunen smiley

• #8   2. jun 2015 Mikkel:
    Tak for sagligt svar.
    Jeg er også interesseret i at vide om der er foregår malkning på sådan nogen?
    (ja, jeg aner det ikke)

• #9   2. jun 2015 Jeg er helt med på at jeg bor på landet, blev bare stillet i udsigt at der ikke skulle være dyr på markerne, og det har der ikke været i de 10 år vi har boet her.
    Men penge kan selvfølgelig ændre på den kurs.

• #10   2. jun 2015 Det er de færreste der malker får. De fleste bruger dem kun til kød. Uld giver de selvfølgelig også, men det er for det meste kun til besvær, men vædderen og moderdyrene skal klippes. De passer mest sig selv og bræger kun når de fodres.

• #11   2. jun 2015 Der var en gang får tæt på mine forældres sommerhus, dem savner jeg helt når jeg er der. De gør virkelig intet, og lugtgener er der heller ikke noget af. Selvfølgelig er der lidt hvis du går helt hen til hegnet og kigger på dem, men det er på ingen måder ligesom en svinestald der forpester et helt område.
    Dem der var der ville gerne klappes og fodres osv, det var da lidt hyggeligt.

• #12   2. jun 2015 Held og lykke med de nye naboer, hvis du bliver træt af dem bytter jeg gerne med en nabo der mener at græsset altid skal slåes når alle andre ønsker fred og ro, dvs sen lørdag eftermiddag og aften smiley ,samt de har tre drenge der har en daglig kamp om hvem der kan skrige højest.. som kom med de søde får og få en "herlig" familie i bytte smiley Ps. er der nogle der ved om man kan blive LAM af at bo tæt på får ? smiley smiley

• #13   2. jun 2015 Her er lovgivningen omkring dette

profilbillede
  • #14   2. jun 2015 Står der noget om hvor tæt de må være på bebyggelse, jeg kan ikke se de små bogstaver?
    Eller har du et link?

• #15   2. jun 2015 Det er et foto af brevet fra kommunen til min nabo, da de på et tidspunkt havde et lam i deres have. Jeg bor i byzone, hvor det IKKE er tilladt at holde får. Der henvises til paragrafferne vedr ikke-erhvervsmæssige-dyrehold paragraf 2-4

• #16   2. jun 2015 Gratis uld, lidt mææ mææ og så spiser de jo sikkert din hæk og græs

• #17   2. jun 2015 klik på billedet Allan...så ser du det nemmere

• #18   2. jun 2015 De må gå helt til skel, men de skal selvfølgelig også være indhegnet, så de ikke kan løbe ind på anden mands grund.
    Se positivt på det. Det kan især om foråret være sjovt at iagttage de små lam. Få et godt forhold til ejeren og i kan måske være heldige at få tilbudt lidt god lammekød.

• #19   2. jun 2015 Får er ikke så gale.. Hvis ejeren bor i landzonen, så er det ofte lovligt.

Jeg ville ønske min nabo fik 20 får, istedet for hundene smiley

• #20   2. jun 2015 Det springende punkt er vel, om du bor i land- eller byzone?

• #21   2. jun 2015 @kenneth
    Det er ligegyldig hvad zone Allan bor i, det er mere interessant hvad zone fårene skal gå på smiley smiley

• #22   2. jun 2015 Det er da skide hyggeligt at have lidt dyr at kigge på inde fra huset, får gør Ingen skade smiley

• #23   2. jun 2015 Bare kig til at de får lavet noget ordentligt hegn... får er de rene udbryderkonger! ulden isolere sjovt nok rigtig godt imod et standard trådhegn/strømhegn - det kan godt snyde dem som ikke har erfaring med får. Modsat f.eks kvæg som du kan holde ''fanget'' med en stang og et stykke ståltråd smiley

Bortset fra det er de nu helt fredelige, og du kommer næppe til at hører meget til dem, med mindre at de vælger at fodre dem lige op til din grund/hus.

• #24   2. jun 2015 Landzone, nedlagt bondegård, nu husmandssted.
    Det vi kan lide ved at bo her er at der ingen kommer og forstyrrer os, nu skal der åbenbart komme nogen og tilse de får hver dag, på alle mulige tidspunkter. Vi sætter freden højt, der kan gå ugevis uden et andet menneske, herligt, og vejen er ensporet og 1 km lang, det kan kun give bøvl.

• #25   2. jun 2015 Du har sgu nok købt for lidt jord omkring din ejendom Allan smiley
    Du skal da bare aftale med fåreavleren at du passer uldtotterne, så kommer han ikke rendende dagligt. smiley

• #26   2. jun 2015 Rent juridisk tror jeg ikke du har noget at komme efter.

''blev bare stillet i udsigt at der ikke skulle være dyr på markerne'' - Hvis du har det på skrift, så måske... men ellers nej.

• #27   2. jun 2015 Jeg ELSKER at bo i landzonen. Så kan man fælde træer om natten hvis man har lyst. Men det kan naboen selvfølgelig også smiley

• #29   3. jun 2015 hallo du er flyttet på landet der er der dyr hvad med de dyr der går frit genere de også så burde du jo købe alt det jord omkring dig i miles omkreds.det er dyr og så længe de har vand og mad så hører man dem ikke tror mere at du larmer når du kommer i bilen eller på cyklen så nyd du nu bare at græsset bliver gnavet ned og ukrudtet ikke kommer ind i din have så du skal bruge energi på at fjerne det smiley

• #30   3. jun 2015 Har en nabo der ligger og skriger og hører ac/dc når han træner ville hellere ha 50 får og lytte til smiley

• #31   3. jun 2015 Får passer stort set sig selv, de kræver et minimum af vand da de trækker fugten ud af græsset. Tror ikke du får det store renderi af folk.

• #32   3. jun 2015 Så længe de bare holder sig fra din grund så kan jeg ikke se problemet ?

• #35   3. jun 2015 Jeg er ked af at sige det, men nogle af beboerne i min grundejerforening er så absolut ikke enige i, at får ikke giver problemer. Vi har en eng i vores GF, hvor der går omkring 20 får. De er til tider ret ligeglade med det elektriske hegn, hvorfor de smutter ud af indhegningen. Naboernes problemer er så, at fårene æder ALT, hvad der vokser i haverne. Det er naboerne så ikke vildt begejstrede for...

• #36   3. jun 2015 Du kan bare begynde at holde ulve. Så regulerer det helt sig selv ;0)

• #38   3. jun 2015 Hvis du er heldig kan du købe lidt billigt kød.
    Min mor og hendes naboer havde nogle får gående.
    Dem var der ingen ballade med, det var kun hyggeligt.

• #39   3. jun 2015 Ulve er en ting, dem bryder jeg mig ikke om, de er fascinerende dyr, har studeret dem meget qua min uddannelse som hundetræner, men de hører ikke hjemme i Danmark. En anden ting er at vejens bredde, det er ikke muligt at vende på vejen, derfor brugte vi et hjørne af marken, det er nu væk.

Vi er flyttet herud pga der IKKE var dyrehold, vi ved der er dyr på landet, og vi ved der er 700 meter til naboen, og derfor vil det irritere mig hvis der lige pludselig skal bygges et hus 30 meter fra vores eller at nogen vil holde får 20 meter fra huset.
    Vi har også løstgående store hunde og katte, så vi er ikke bange for dyr, kun ulven er jeg bekymret for.

Idag har der lige været 3 mand for at måle om marken har den størrelse, som der er søgt EU tilskud til.
    3 mand i 3 biler, flot!

• #41   4. jun 2015 Det har den ulempe, at du skal være mere opmærksom på hundelovens krav om, at du sikrer, at dine hunde bliver på din egen matrikkel

• #42   4. jun 2015 du er sur at ham der ejer jorden som du har brugt som vende plads nu vil bruge den til dyrhold. hvorfor købte du ikke en større grund så du kunne være på din egen jord og vende. dette er blot en tanke kan det være fordi at du selv brugte marken til at træne dine hunde på og nu skal finde andre græs marker smiley

• #43   4. jun 2015 De blev ikke trænet der, og jo, jeg er lejer gennem mere end 10 år til 5.500,- pr måned.
    Jeg håber bare ikke de sætter hegn helt ud til vejen og helt ud i alle skel, så jeg kan have lidt at vende på og plads til at m,an kan komme her op med en autotrailer uden at skulle bakke en hel km tilbage, det er ikke sjovt.

• #44   4. jun 2015 Hiv da fat i din nabo hurtigst muligt, og spørg om der ikke kan blive plads til en vendeplads. Det er da muligvis i hans/hendes interesse også (de skal jo formegentlig ned til fårene fra tid til anden).

• #45   4. jun 2015 Har også haft får som naboer og kan kun være enig i dette:

"Har selv haft får tæt på mit hus og oplevede ingen gener - tværtimod, blot jordstykket er stort nok. Jeg ville være glad for udsigten til får frem for en almindelig mark. "

• #46   5. jun 2015 Der er sgu ikke engang plads til en "apport" mere, eller en gemmeleg med noget feltsøg osv.

• #47   5. jun 2015 Men du trænede jo ikke dine hunde der alligevel... ? smiley
    Snak med de nye folk om du må have lov at lave en vendeplads. Det er ikke din grund, så du har bare været heldig du har kunnet bruge den til nu.

• #48   5. jun 2015 Nej træning foregik i klubben, men derfor er det da dejligt at have plads her til at kaste en pind og lave vedligehold på træningen osv.

• #49   5. jun 2015 Har din nabo givet dig tilladelse til at bruge hans mark, eller har du ulovligt brugt den, og er nu utilfreds med at han forhindrer dig i at fortsætte?

• #50   5. jun 2015 Det er min vært som ejer huset vi bor i, og et fåtal af markerne, 5 -6 hektar har han, og ja, han har sagt vi kan gøre det.
    Det er jo fedt man lige kan slå et slag ind over marken når man kommer med trailer, så man ikke skal ligge og bakke mange gange for at få vendt rundt.
    Det bliver også et problem om vinteren fordi vejen de sidste 125 meter er sneet til, pga at den ligger noget dybere end marken, derfor kører vi parallelt med vejen, på marken, for der ligger aldrig mere end 10-20 cm sne, det blæser nemlig videre ned af marken. Når vejen er sneet helt til til kører vi over markerne, og de marker er ikke omfattet af indhegning, heldigvis. Vi kører dog kun på markerne når der er frost, for ellers pløjer man sig jo fast, da det er fedtet landbrugsjord, på nabomarkerne, ikke værtens.
    Må have et møde med værten og fårehyrden og få klarlagt hvad de/han har tænkt sig at gøre helt præcist.

• #51   5. jun 2015 Det er på tide du bliver herre i eget hus Allan... Og køb nu stort nok. Så der er plads til at vende både på kværnen, og firehjulstrækkeren med en autotrailer!

• #52   5. jun 2015 Og en storbonde herude truede mig med bål og brand hvis ikke jeg fik tilladelse af ham hvis jeg havde behov for at køre på marken. En mark hvor han har pløjet vejen væk for at få 2000 m2 mere korn sået og høstet.
    Der er faldet dom i sagen og han tabte sagen, 20.000 kostede det vidst, landmålerne kom næste dag og sætte vejen af, og en uge senere pløjede han landmåler-pindene ned.
    Den vej må reetableres, for der er aldrig sne der. Så bliver han sur Fyhnbo.

• #53   5. jun 2015 Er det din udlejer der ejer den mark du har problemmer med. Eller er det "storbonden"?

• #54   6. jun 2015 Det er udlejer, flink mand ellers.
    Storbonden Per har kun marken bagved hvor vores soveværelse ligger, han kører dag og nat som det passer ham.

• #56   6. jun 2015 Det er jeg så på elvte år!
    Har nu været ganske tilfreds med at bo her, har fundet mig i alle de gange jeg har måttet reparere vejen efter meget tunge køretøjer, de er jo ligeglade sådan nogle.

Kun vinteren kan være lidt vanskelig, det er nemlig rimeligt svært at holde 1 km rydddet.

• #58   6. jun 2015 Det gad jeg heller ikke brokke mig over hvis det var tilfældet, men de vil have 500 i timen, så det er ekstremt dyrt hvis man skal have fjernet sne hver dag.
    Har heller aldrig beklaget mig over det svineri de laver på vejene rundt omkring i området, bare de ville lade være med at ødelægge vores vej.
    Vi har jo en politiker i området, bondemand og venstre mand, han holder sine stier rene, bare man lige ringer og siger det til ham, så var han faktisk lige på vej hen for at ordne det:)

Bønderne herude klager da også jævnligt over hinanden.

• #60   6. jun 2015 500,-/timen.... Hvad arbejder du for Allan ? smiley jeg kender ikke mange steder man kan købe en maskinarbejder for mindre smiley
    Men man kan få en fin 4wd traktor med frontskjold for 100k. Så større er problemet jo ikke.

• #61   6. jun 2015 ham stor bonden som du kalder ham (per fynbo) han er da en fin mand mon ikke du kunne låne en traktor til at jævne vejen engang imellem. ved han har haft nogle fine maskiner

• #62   6. jun 2015 Han pløjer vejen væk, han kører direkte gennem hegn der er sat lovmæssigt korrekt, han kører over en trailer og knuser den, han gør nøjagtigt som det passer ham, han spørger ikke om lov, han forsøger at banke folk på plads, jow jow, han er skam en flinke fyr.
    Han er bare en mandsling som har fået storhedsvanvid.

Brian:
    Pt 115 kr i timen

• #63   7. jun 2015 Ja det er ikke meget.. Hvad fakturere firmaet videre? Under 400 +m?

Synes du skal overveje at flytte Allan. Den slags problemer har det med ikke at forsvinde smiley
    Den lidt øde ejendom med langt til skole og indkøb er ikke attraktiv. Så der kan tit gøres en handel..

• #64   7. jun 2015 Konen: Er får dumme? Manden: ja mit lam smiley

• #65   7. jun 2015 Nu vil værten have hegnet så langt ud at skraldebilen ikke kan komme forbi, hehe, det bliver sgu spændende det her.
    Men min kone har snakket med fårehyrden og fortalt om vores vinterproblemer osv, det er han helt med på at løse på bedste vis. Hun mødte ham tilfældigt nede på marken da da hun skulle køre til byen, Jeg mødte ham også, men da spærrede han ikke vejen, så jeg vinkede bare og kørte forbi, det gør man jo på landet.

• #66   7. jun 2015 husk husk .
    at åbne hånden når der vinkes .

smiley smiley
    mvh

• #67   8. jun 2015 Jeg seer kun får delle :).

I saw my aussie mate the other day, walking down the street with a sheep under each arm. I shaouted 'Hi mate, You shearing?' then he said 'naa mate, I'm gonna fuck 'em both meself'

• #68   8. jun 2015 hmm.
    trode kun et var i dk det var lovligt .
    smiley :)
    mvh

• #69   8. jun 2015 #68 ikke længere.

• #70   8. jun 2015 #69
    Damn.....

• #71   9. jun 2015 Allan

Du lyder som en kværulant.

• #72   9. jun 2015 kvæg, mææ nej, det er får .

smiley smiley

• #73   9. jun 2015 Kim O:
    En kværulant er en som klager over alt, det gør jeg absolut ikke!
    Jeg er af natur konfliktsky og lader bare ting passere, som nu f.eks. den anden dag jeg kom hjem, der manglede hjulet på min ene trillebør, under 1 år gammel, tyven havde dog lagt sin gamle hjul med punkteret hjul og og den ene lejepasning kravet ud som en trompet.pga lang tids kørsel uden leje, det rystede jeg da bare på hovedet af. Men sgu da træls at nogen bevæger sig ind på ens område for at stjæle.

Kommentér på:
Fårehold, er der nogen ulemper som nabo?

Annonce