20.958 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Hvilket trailer mærke? Hvilket trailer mærke?

Hej med jer smiley
vi skal have trailer men er sku i tvivl om hvilket mærke vi skal vælge?
Der er jo forskel på konstruktionerne.
Er lidt vild med euro af en eller anden grund? De har 13mm bund og er galvaniseret stål, så siderne virker lidt mere robuste.
Variant er lidt billigere men har en 9mm bund og er bygget af alu.
/> Brenderup ved jeg ikke lige noget om?

Hvad er jeres erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilket trailer mærke?
  • #1   5. jun 2015 Jeg har en brenderup, er på udkig efter en ny med buggy, om det bliver en brenderup, variant eller en humbaur er som sådan lige godt... Kvaliteten er rigelig fin i de mærker...

Ville aldrig overveje de billige mærker fra Harald Nyborg og jem&fix..

• #2   5. jun 2015 Prøv at smutte ned til kongeå trailercenter, der er jo ikke så langt fra dig, de har nok det største udvalg du finder i dk.

• #3   5. jun 2015 Jeg har lige fået en Humbauer bådtrailer ,og for et års tid siden en Humbauer med kasse til butikken , jeg er meget positivt forundret over kvaliteten , den er klasser over de brenderup jeg ellers har haft , og jeg syntes ellers brenderup var noget af det bedste .

• #4   5. jun 2015 Euro er kraftig dimensioneret og meget robust, galvaniseringen er dog ikke af særlig høj kvalitet og de ruster hurtigere end andre.

• #6   5. jun 2015 Købte ny trailer sidste år, efter noget dæksparkeri endte jeg med en Eduard. Den er fandme lækker!! det eneste minus er at der ikke er led lygter på, men det kommer der.

Der er STOR forskel på hobby og pro trailere.

• #7   5. jun 2015 Prøv at se om du kan finde en euro når du kører rundt hvor der ikke er Tivoli i lyset. Det må være lavet ret skidt. Synes også galvaniseringen hurtigt ser skidt ud. Dog synes jeg det er rart at de har nogle gode indvendige mål iforhold til de andre hobby trailere.

Har selv en 10år gammel Variant som ikke er blevet skånet. Den skramler efterhånden lidt, har et hjul leje der larmer også har jeg skiftet lysstikket 2 gange i de 7-8år jeg har haft den. Mine forældre har en Brenderup som er et år nyere som de har haft fra ny og altid med pressening. Det er vel snart 2år siden bunden gik i den og den bliver næsten kun brugt til haveaffald osv. Synes heller ikke den er bygget så gennemtænkt og solid som variant.

Dem fra Harald Skrald osv ville jeg holde mig fra, så hellere en let brugt trailer

• #8   5. jun 2015 Har også en Humbauer som jeg er rigtig glad for. 750 kg. m. 13" hjul og alu-sider med kinnegrebslukning.
    Det er bare god kvalitet.

• #10   5. jun 2015 Personligt kigger jeg mere på målene når jeg kigger trailer, da mange hobby trailere er begyndt at blive for små, vil personligt minimum have 122cm indvendig bredde, så man kan køre med plader i.
    Har pt en 26 år gammel Brenderup, hvor alt træ er originalt, dog er siderne ved at give efter i bunden, da den de 3 år jeg har haft den har stå et ude, uden presenning, og bunden har fået en 2mm galvaniseret plade limet oven på træet.

Men med nypriserne på trailere nu om dage, kan det knap betale sig at købe en 5-6 år gammel brugt, da folk jo vil have 70-80% af hvad DE betalte for den, og ikke hvad af hvad de koster i dag. Ser tit brugte 500kg Brenderup trailere til 3000-3500, hvor du kan få den ny for Max 4300.

• #11   5. jun 2015 Jeg har en fra haraldnyborg. Den er 11 år gammel. Er stadigvæk i utrolig flot stand, kun fælgene begynder at ruste lidt.
    Det eneste negative er, at kassen er lidt tynd.
    Men jeg har virkelig skambrugt min, med store kampsten og tonstunge metal, og den har aldrig brpkket sig. Det hele er originalt endnu, bund, lygter og sider.
    Så går imod de andre herinde og anbefaler altså en trailer fra haraldnyborg.

• #12   6. jun 2015 Prøv at kigge efter wm-meyer, et ikke særligt kendt mærke, men forbandet god kvalitet til prisen!

• #13   6. jun 2015 Det er dejligt med alle jeres erfaringer smiley
    Det skal være en min. 220x122 da der skal kunne lægge hele plader i, samt der skal kunne stå en motorcykel i smiley
    Og så skal der høj presenning på smiley

• #14   6. jun 2015 Vil du ha hele plader i, skal du op i min 240cm i længden.

• #15   7. jun 2015 ja han skal vel op i 250 , da en plade typisk er 122x244 smiley

• #16   7. jun 2015 Flere og flere plader kommer i 125x250. Kan traileren ikke rumme dette er den for lille !

• #17   7. jun 2015 Hvis bare den kan klare en plade i bredden så kan jeg leve med at de stikker ud af bagenden smiley Har set lidt på Neptun trailere, selvom jeg godt ved det er lidt noget skrammel, men en trailer holder jo MEGET bedre med presenning. De har nogle sindsyg gode mål på deres trailere.. Syntes dem med 110-120 i total højde indvendig, er for lavt.

• #18   7. jun 2015 Er du sikker på du vil bruge den høje presenning ??

• #19   7. jun 2015 Om den er for lav i 110-120 kommer vel an på hvad du skal bruge den til?

• #20   8. jun 2015 Ja, derfor er 110 for lav smiley den skal bruges til mc transport og træf..
    Har også kigget på Euro 260 med høj presenning, men igen, syntes den er lige til den lave side..

• #21   8. jun 2015 Ja derfor er den til den lave side? Underligt svar smiley Hvis den bare skal bruges til at fragte en mc, er det så ikke underordnet om den er 110-120 eller 130?

• #22   9. jun 2015 Det er jo ikke underordnet om mcér kan være inde under den høje presenning eller ej? smiley

• #23   9. jun 2015 En lille trailer med en høj presenning er noget møg at køre med. Derfor de ikke er højere. de vælter for et godt ord i sidevind. Hvis det kun er til mc transport ville jeg køre uden presenning..

• #24   9. jun 2015 Uanset om traileren er 110 eller 120 gør det da ingen forskel, hvis du ikke ved hvor høj, den "høje" pressening er til de forskellige modeller?

Det virker ret ugennemtænkt og som en døgnflue eller en panik løsning? Jeg ville hvis jeg var dig, men det er jeg jo ikke smiley købe en af de brugte flyttetrailere de har ved f.eks tankstationer osv. Den kan du få med rampe, masser af øjet til stropper, den er helt lukket, den er mere stabil og den har bremser. Har du regnet på hvad en ny euro trailer i f.eks 220-240 koster også høj pressening, rampe div udstyr kontra end brugt flytte trailer? Ellers kan man få en ganske almindelig mc trailer til under 5000

• #25   11. jun 2015 Det er fuldstændig gennemtænkt.. Det skal IKKE være en cargo trailer, da jeg ikke kan bruge den til resten af mit liv. Ja jeg kender udemærket prisen på en euro med presenning, ca. 9.000,-. Hvilket er halv pris af en ny cargo.
    Jeg skriver jo at total højden INDVENDIG i traileren bliver 120cm med den HØJE presenning. Så ved også hvad højden er.

• #26   11. jun 2015 Nu skriver du jo netop ikke at du mener cm, der står bare nogle tal, så er det jo ikke let at vide, eftersom de fleste hobby trailer er 110-120mm i højden indv

• #27   11. jun 2015 Peter : det er ikke mm men cm under presseningen . han vil have en høj pressening : sådan en https://www.google.dk/search?q=trailer+med+høj+presenning&espv=2&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CCsQsARqFQoTCL_f_9-si

• #28   11. jun 2015 Ved godt hvad en høj pressening er, hvorfor tror du jeg foreslår en Cargo trailer?

• #29   11. jun 2015 ja så forstår jeg ikke dine kommentarer.og hvordan du kan være i tvivl om det er cm ? men fred være med det , god aften.

Kommentér på:
Hvilket trailer mærke?

Annonce