Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie på ginge favorit 460?
  • #1   5. jun 2015 Kan ikke vedhæfte billede af en ukendt grund:/

• #3   5. jun 2015 Plæneklippere kører vel normalvis med SAE 30.

Også kaldet plæneklipperolie.

• #4   5. jun 2015 Den kører ganske udmærket på alm. bil-olie.

• #5   5. jun 2015 Er det et seriøst spørgsmål? Helt ærligt, en alm. rotorklipper man går bagved?? Den kan køre på næsten alt, og virker såmænd ret godt uden olie overhovedet smiley smiley

• #6   5. jun 2015 Den køre fint på plænetraktorolie fra harald og mindst lige så godt på den billigste bil motorolie, jeg kan finde. Uden olie som Tom nævner, har jeg dog en bekendt, der ved et uheld forsøgte sig med, så bliver levetiden på motoren lige nedsat til en time.
    I stedet for at bekymre sig om olietypen, så er det langt vigtigere at tjekke olien ofte, det er begrænset hvor meget der er i sumpen og de kan godt bruge en de.

• #7   5. jun 2015 #6 jeg har endnu aldrig oplevet en alm. plæneklipper ligefrem dø af oliemangel, de kan næsten leve evigt bare du pisser i motoren en gang om året smiley smiley Så det er ret ligegyldigt hvad olie du hælder i, men det skal selvfølgeligt være plæneklipperolie-ellers glider den i koblingen smiley smiley

• #8   5. jun 2015 Hvis man starter en ny plæneklipper op og forventer der er motorolie på den(hvilket der ikke er), så lever den motor ca. en time, det gjorde den i hvert fald for en bekendt.

• #9   5. jun 2015 De fleste b&s motore køre et helt liv som "lubricated for life"
    Bare fyld det billige på, eller bland de rester man altid har. Det er ikke pga olien den dør.

• #10   6. jun 2015 Ok, og helt normal 95 oktan på:-)?
    Har ingen viden på området, og vil netop undgå at brænde den af:-)
    Vh

• #11   6. jun 2015 Ja 95 er fint

• #12   13. jun 2015 Min plæneklipper er fra 1978 den har før min tid stået stille i Ca 10 år. Og jeg har haft den i 5. Jeg har tweaket den så den i stedet for at tage 3200 omdrejninger går den op til 4500 så den mejer alt ned i en fart. Jeg har aldrig skiftet olie på den, og det kommer jeg heller aldrig til, for der skal bare være noget på den. Hvis du vil gøre noget godt for den, så tager du skjoldet over cylinderen af og fjerne alt det snavs der sidder på kølefinnerner smiley

Kommentér på:
Olie på ginge favorit 460?

Annonce