{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Kontrakt til garageplads udlejning? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg overtager en garage i Aalborg (Ø gaden) her til d. 1. juli og vil derfor gerne finde 1 (måske 2) som vil leje sig ind hos mig med deres mc'er.

Jeg har dog ikke kunnet finde nogen "klar til brug" kontrakter som vedrører lige præcis det? Jeg står jo som lejer af garagen hos min udlejer, men jeg vil gerne sikre mig at dem jeg så deler med også har skrevet under på noget mht. depositum, opsigelsesvarsel etc.

Er der andre herinde der har stået i samme situation (tilbudt plads i garage) og hvad gjorde I? smiley


Kommentarer på:  Kontrakt til garageplads udlejning?
  • #1   18. jun 2015 Jeg deler garage med en som jeg fandt her på mcg, jeg har sgu ikke lavet nogen kontrakt for de 2-300kr det drejer sig om, det handler bare om at kunne stole på hinanden, og når man stiller sin motorcykel et fælles sted så stoler man vel på hinanden..

  • #2   18. jun 2015 Helt enig, jeg husker bare at der ved f.eks. fremleje af lejligheder kan komme problemer hvis man glemmer noget med opsigelse og sådan hvor lejeren så i teorien aldrig behøver flytte. Det er selvfølgelig også lidt mere avanceret når det er en lejlighed og ikke en garage smiley

  • #3   18. jun 2015 Jeg er heller ikke ekspert i garagelejemål, men jeg ved at hvis du selv lejer garagen, så er det jo ikke "din", så jeg vil skyde på, at du skal have tilladelse af ejeren til så at sige at "genudleje" garagen. Sådan er det ihvertfald med erhverslejemål i den andelsboligforening jeg bor i.

    Foreningen har lejet kælderen ud, og lejeren vil gerne dele lejemålet med en lejer mere, og de skal begge "godkendes" af foreningen, da det jo er foreningen der ejer kælderen.


  • #4   18. jun 2015 Yep, min kontrakt siger også at jeg ikke må fremleje, men har spurgt udlejer om jeg må dele den med andre og det var okay. Jeg ved det samme gøres i flere af de garager ved siden af (samme udlejer).

  • #5   18. jun 2015 Jamen hvis udlejer siger ok til at du genudlejer, så er alt vel fint.

    Hvis du vil gå med livrem og seler, så skal du lige have det på skrift fra udlejer.

    Herefter kan du lave en kontrakt til den du vil dele med.

    I kontrakten bør der stå hvornår lejemålet træder i kraft.
    Pris,
    evt depositum,
    opsigelsesvarsel,
    evt. regler for brug.

    Kig evt på den kontrakt du selv har fra udlejer, så har du et godt udgangspunkt.



  • #7   18. jun 2015 Ja jeg må vist til at hjemmestrikke sådan en med udgangspunkt i den jeg selv har - tak for hjælpen smiley

    Lars B:
    Hvad tænker du på her? Ved dødsfald eller?


  • #9   18. jun 2015 Ahaa ja der er selvfølgelig mange af den slags hændelser - god pointe smiley

  • #10   18. jun 2015 Hvad koster den ?

  • #11   18. jun 2015 250/mdr og 3mdr depositum smiley

  • #12   18. jun 2015 Hvis det ikke er mere så er der da ingen grund til at lave kontrakter !!

  • #13   19. jun 2015 Det handler ikke om beløbet.
    Selvom den flinke udlejer har sagt "Det er helt fint, at du lejer ud til en anden", så har man et problem, hvis han pludselig ikke kan huske aftalen. Så har man brudt kontrakten, og så kan han opsige en uden videre.



  • #14   19. jun 2015 Præcis, men det samme gælder også mellem mig og en lejer - det er altså bedst at have tingene på papir uanset beløbets størrelse smiley

    Takker for svarene drenge, jeg må flække en kontrakt sammen og begynde at søge efter en der vil være med i garagen.

    God weekend derude!


  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #15   19. jun 2015 Husk at du ikke kan opsige lejer, uanset hvad I aftaler. Kun hvis en af de ret få opsigelsesgrunde i lejeloven er opfyldt, kan du som udlejer opsige.

    Hvis lejer ikke vil flytte, så hjælper en skriftlig kontrakt dig altså ikke.

    Hvis det er et problem for dig, så overvej at gøre aftalen tidsbegrænset - fx med henvisning til, at du selv kun lejer garagen i den samme periode.


  • #16   19. jun 2015 Det er nemlig lige sådan noget jeg skal ha flettet ind - takker smiley

Kommentér på:
Kontrakt til garageplads udlejning?

Annonce