3.287 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Murer-råd indbygget pejs Murer-råd indbygget pejs

Jeg har en møg gammel og energimæssig horribel indbygget pejs som jeg meget gerne vil have udskiftet. Jeg havde for et år siden en mand fra morsø ude men han vendte aldrig tilbage. Er der en murer eller anden teknisk vidende person her der kan sige om min drøm om at få hevet skiftet ud, ændret på murstenene således at vi kan få en fritstående i stede, kan lade sig gøre? uden at det koster en bondegård...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Murer-råd indbygget pejs
  • #1   22. jun 2015 Hvorfor ikke bare få en up to date energivenlig indbygget pejs, de fåes jo i alverdens forskellige udførelser. Og er 100 gange pænere end en fritstående model, efter min mening.

• #2   22. jun 2015 op på loftet og kig hvad den bærer. hvis den bærer , så alternativt ud med bænken sæt brændeovnen der med stålskorsten og lav pejsen om til opbevaring af brænde etc , eller få fat i en ordentlig indsats , og puds murstenene hvis du synes de er grimme.

• #3   22. jun 2015 Det var også første bud, men Morsø manden havde kun én model til indbygning da han mente at det var meget bedre med en fritstående. Vores Pejs er vist ikke helt på standardmål så der vil skulle skæres/hugges i murstenene.

• #4   22. jun 2015 det er nok stadig billigere .

• #5   22. jun 2015 Michael - det kunne også være en løsning - hele pejsestuen skal filses

• #6   22. jun 2015 hvis du bruger den som reol , så sørg for at få slebet sod grundigt af før du filtser.

• #7   22. jun 2015 vi nupper nok løsningen med en nyere indbygningspejs, jeg kan se at udvalget er noget større og bedre end Morsø manden gav udtryk for.

det vigtigste, udover så stor glasfront som muligt, er at vi får mere varme ud af den end nu. Det tager en halv dag at varme pejsestuen op og varmen flytter sig ikke op til stuen ved siden af - da det meste af varmen futter lige op i skorstenen.

• #8   22. jun 2015 det kan også blive rigtig godt med filtsede sten,

• #9   22. jun 2015 Den sod trænger igennem hvad end du smider på den væg. Så sten med sod på skal ud. Bare for din egen skyld.

• #10   22. jun 2015 "9" ikke korrekt . har det selv ,og efter 6 år er der stadig intet , men hvis der ikke skulle en indsats i , er det vigtigt at gøre det ordentligt/rigtigt

• #11   22. jun 2015 Ikke hvad min murer siger, og ej heller egen erfaring med løbesod.

• #12   23. jun 2015 Mht soden skal muren "bare" have et tensid rengøringsmiddel eller alkalisk
    som man væder muren igennem med, det er undersøgt da vi begyndte at kigge på murene. Det er nok det største arbejde i hele processen smiley

Nu skal jeg ihvertfald have kigget på indsatsen og hitte den bedste smiley

• Leif Borup L
    Leif Borup L Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 3 Emner: 1 Svar: 58
    #13   23. jun 2015 Mursten sværtet med røg fra ovnen kontra løbesod har ingenting med hinanden at gøre Micael .B har ret

• #14   23. jun 2015 Det hedder en åben pejs, ikke en fritstående pejs.

Jeg ville gøre som #1 foreslår, kig på mulighed for en indsats pejs. En indsats pejs er i bund og grund det samme som en alm. brændeovn blot til indbygning.

Husk at få prøvnings attesten med til når skorstensfejeren kommer og syner ildstedet.

Mvh. en skorstensfejer lærling smiley

edit : det ligner i øvrigt frygtlelig meget det sted jeg var ude og feje for en 4-6 uger siden..Arnakke ?

Kommentér på:
Murer-råd indbygget pejs

Annonce