9.221 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

bedste epoxy gulvmaling ? bedste epoxy gulvmaling ?

Nu skal bixen males.. Hvad ved jeg om epoxy ? Ik´møj ....
Men guderne skal vide at jeg har haft flere forskellige værksteder, hvor malingen IKKE var god .. Krav : skridsikkert. ryger ikke af i flager, kan holde til alt fra olier, støtteben, hærværk, og svejsning, og i sliberummet, er det endnu værre ..

PT råt betongulv ..

Nogen sagde Hempel !?! .. Et det toppen af poppen ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bedste epoxy gulvmaling ?
  • #1   2. jul 2015 Hej Morten. Nu stiller du store krav, så skal du også regne med at det ikke er billigt.
    Jeg har selv et lille værksted i kælderen hvor jeg har malet med Biltemas 2k gulvmaling og det har holdt i et par år nu og det er ikke begyndt at skalle af endnu, men der er heller ikke stort slid. Jeg lånte en lille betonsliber og gav hele gulvet en let afslibning, da det var et gammelt beskidt betongulv, der skulle males.

Meget af holdbarheden afhænger af forbehandlingen af undergulvet. Du kan ofre en nok så dyr epoxy, men hvis gulvet ikke er slebet ordentligt inden påføring, hjælper det ikke en skid (det gælder faktisk for alt malerarbejde). Og selv nye betongulve skal slibes før end der kan påføres epoxy.

Alfa omega er at gulvet bliver slebet godt i bund med en stor diamantsliber og derefter malet med primer og maling.

Jeg ville tage kontakt til et godt specialfirma og få det lavet, ellers kommer du kun til at bøvle med det.

På arbejdet bruger vi Areo (fra Silkeborg), men også Vesla og Hewicut kan deres håndværk. Alle 3 er jyske firmaer, men i hvert fald Areo ved jeg arbejder på Sjælland.

Men der må også være nogle lokale der hvor du bor.

Hvis det bare skal være billigt, så Biltema ellers så få en prof til det.

Håber det kan bruges. Mine erfaringer er gjort de sidste 10 år i byggebranchen hvoraf bl.a. det ene år var i et gulvfirma som projektleder, så det er ikke nget jeg bare gætter mig til ;o) mvh Frank

• #2   2. jul 2015 Jeg købte mit af hende her på dba. Det er en rigtig fin pris hun sælger det til, og hun kan også hjælpe med at få fragtet det til Sjælland.

http://www.dba.dk/gulvmaling-hempel-2/id-1002272202/

• #3   2. jul 2015 Hun tager kun 1400kr for 20L rigtig Hempel maling, og biltema skal have 2222kr for 20l kan jeg se.

• #4   2. jul 2015 vesla gulv teknik videbæk det er kvali maling til gulve

• #5   2. jul 2015 Lkrepoxy.dk super produkt som bruges af bla. Hewikut.dk

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 68
    #6   2. jul 2015 hvor er du fra?

• Kasper L
    Kasper L Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #7   2. jul 2015 man kan og hærde det bar beton så det bliver syrefast. Det er super lækkert.

• #8   2. jul 2015 skrid sikre fliser smiley

• #9   2. jul 2015 Frank : jeg er bange for at du har ret mht det sliberi .. . Jeg bliver nok nødt til at få én til at kikke lidt på hvad det kræver omkring det .. Jeg fik undersøgt lidt mht. påføring, forbehandling osv af epoxy .. SÅ kompliceret syntes jeg ikke det lyder, men det er jo let at sige når jeg ikke har prøvet det før smiley

Søren L .. Mørkøv, omkring Holbæk !!

Kasper L .. : hov !! .. det lyder interessant !!

Michael : johhh.. men ,, jahh ,, Altså, det jeg tror jeg har fattet, hvis det er sand lag i Epoxyen er det meget sværere at få det til at krakkelere i flager, som et blankt gulv og så skrider man heller ikke .. Jeg har industri fliser lagt andre steder, men jeg syntes bare at det var lift fedt med epoxy ... hvis det ellers kan holde

• #10   2. jul 2015 scallar ; jeg tjekker det sgu ud smiley

• #11   3. jul 2015 har endnu tilgode at se et malet betongulv, som holder .... smiley

• Kasper L
    Kasper L Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #12   3. jul 2015 Jp hansen eftf. Aps
    Vi har det på gulvet på det værksted jeg arbejder. Har holdt nu i 10 år og bliver stadi 100 rent med almindlig gulvrens. Og batterisyre der har ligget natten over kan li skyldes af med vand. Har stadi til gode at se et bedre gulv. Og så mener jeg faktisk ikke at det koster ret meget.

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 68
    #13   3. jul 2015 Morten du r for langt væk til jeg kan hjælpe med epoxy.
    her er opskrifter på hvordan du kan gøre.
    Du kan slibe dit gulv. Det giver det bedste resultat. Er det nystøbt med flydebeton skal det slibes.
    1. køb en ganske almindelig industri epoxy maling til f.eks. maling af stål.
    2. lav en primer til gulvet, bland hænder og epoxy i rette forhold - tynd det op med fortynder så det bliver pjask tynd.
    3. mal gulvet, brug åndedræt værn - ellers skal det være godt ventileret. Det trænger ned og lukker alle små huller.
    4 mal igen med normal blandet maling. evt. lidt tynd hvis du kan se små huller i gulvet ( de giver luftblære i næste lag)
    5 sidste lag.

er du heldig kan du købe en industri epoxy for 35-40kr /L.

Skal du slibe gulvet, kræver det en vinkelsliber, en billig skive fra Jem&fix, en klodskasse, en askesuger eller lig.
    så kan det gøres rigemeligvis ude det støver alt for meget.

• #14   4. jul 2015 13 .. okay .. fedt takker .. det skal nok gå fint .. i næste weekend hopper jeg sgu i gang med det, så må det sgu virke .. Det kan aldrig blive værre end det der er nu smiley

• #15   6. jul 2015 Det skal være en skive som denne (evt i bedre kvalitet) http://www.harald-nyborg.dk/p6892/diamant-slibekop-oe-125mm

Alternativt kan du leje en betonsliber for en weekend, husk også en fornuftig industristøvsuger, en alm med pose dør lynhurtigt af det fine støv.

MVH Frank

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    jan 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #16   10. jan 2017 Jeg kan anbefale Hagmanns epoxy gulvmaling: https://www.maler-maling.dk/maling-indendoers/gulvmaling/epoxy-gulvmaling

Mvh
    Michael

• Trine B
    Trine B Tilmeldt:
    mar 2021

Svar: 1
    #18   11. mar 2021 Har du overvejet at kigge på microcement i stedet for epoxy? Det giver sådan et fedt råt udtryk, og er så nemt at gøre rent. Min mand gjorde det i garagen, og det er bare så flot. Vi brugte produktberegneren fra Conteco for at få en fornemmelse af hvor meget vi skulle bruge. https://conteco.dk/produktberegner/

Kommentér på:
bedste epoxy gulvmaling ?

Annonce