Mekaniker mazda 6, 2.2d vestsjælland Mekaniker mazda 6, 2.2d vestsjælland
Sorry for post af bilrelateret herinde, men er sgu i knibe (og er ikke bg bruger!)....
Jeg søger en mekaniker/autoværksted, der kan udmåle fejl på min mazda 6, 2.2 163 2010 stc.
Jeg har ved en fejl fået kortsluttet enten ecu eller speed/abs sensorer.(skulle resette dpf lampe, men anvendte forkerte stik!) - bilen er udmålt med en kammerats obd 2 måler, der kun kan vise.
P05000 speed sensor
U0121 Abs com failure
- der vises ikke hvor problemet helt konkret ligger.
Så hvis der er en mekker med pc målegrej i fornuftig afstand fra Sorø/Holbæk, vil jeg meget gerne et smut forbi i morgen til fejludlæsning.
Kan det klares billigt er det selvfølgelig en fordel
Er der nogen???
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 798
sep 2013
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 388
Så indtil videre ved jeg ikke om der er tale om en defekt sensor, ABS Unit eller den værste ECU'en
Jeg har fået en aftale om måling i morgen, så krydser fingre for at det "bare" er en sensor.
- tror desværre bare ikke helt på det
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
sep 2013
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
http://www.ajauto.dk/
sep 2013
Ingen kontakt til ABS enheden
Så nu skal ledningerne lige måles igennem inden jeg kaster 3200 efter en brugt enhed
Det er sgu dyrt at være amatør...
sep 2013
Jeg har desværre ikke adgang til ledningsdiagram over bilen. Jeg ohmede idag fra stikket, hvori jeg monterede stelforbindelsen forkert og frem til stikket på abs unit - ledningen her er intakt. - hvad denne forbindelse/ledning så kommer ud med (sort med blå stribe) ved jeg ikke - men åbenbart ikke noget der kunne tåle en stelforbindelse!
- jeg tror ikke der er for-sikret fra abs unit til dette stik.
Og ved faktisk ikke hvad stikket helt konkret er til (lille grå 6 polet hun i sikringsboks, motorrum)
Jeg har fundet en anden boks (til 3200 bobs brugt) men er ikke sikker på den kan monteres uden at skulle kodes om?
Mekaniker mazda 6, 2.2d vestsjælland