1.324 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Mekaniker mazda 6, 2.2d vestsjælland Mekaniker mazda 6, 2.2d vestsjælland

Sorry for post af bilrelateret herinde, men er sgu i knibe (og er ikke bg bruger!)....

Jeg søger en mekaniker/autoværksted, der kan udmåle fejl på min mazda 6, 2.2 163 2010 stc.
Jeg har ved en fejl fået kortsluttet enten ecu eller speed/abs sensorer.(skulle resette dpf lampe, men anvendte forkerte stik!) - bilen er udmålt med en kammerats obd 2 måler, der kun kan vise.
P05000 speed sensor
U0121 Abs com failure
- der vises ikke hvor problemet helt konkret ligger.

Så hvis der er en mekker med pc målegrej i fornuftig afstand fra Sorø/Holbæk, vil jeg meget gerne et smut forbi i morgen til fejludlæsning.

Kan det klares billigt er det selvfølgelig en fordel smiley

Er der nogen???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mekaniker mazda 6, 2.2d vestsjælland
  • #1   7. jul 2015 ved ikke hvad andre værksteder tager mener vi tager 400 kr plus moms for at mont tester og udlæse fejl så er det jo bare at prøve og slette fejlene ring til dit nærmeste Mazda værksted og spørg hvad de skal ha , biler i dag skal man ikke prøve sig frem med kan blive meget dyrt , håber ikke der er sket det store smiley

• #2   7. jul 2015 Har prøver at nulstille via obd - det kan man ikke.
    Så indtil videre ved jeg ikke om der er tale om en defekt sensor, ABS Unit eller den værste ECU'en smiley

Jeg har fået en aftale om måling i morgen, så krydser fingre for at det "bare" er en sensor.
    - tror desværre bare ikke helt på det smiley

• #4   8. jul 2015 Yuq Tuq tuning .. Tal med Mike, han har totalt tjek på det hvis er

• #5   8. jul 2015 Har haft begge poler afmonterede i en halv times tid, men prøver lige at holde dem sammen og ser om det gør en forskel

• #6   8. jul 2015 prøv at hør A J Auto ad, de er ihvertfald billige - har fået ordnet alt mit der siden de startede op.

http://www.ajauto.dk/

• #7   8. jul 2015 Så er den udmålt.
    Ingen kontakt til ABS enheden smiley
    Så nu skal ledningerne lige måles igennem inden jeg kaster 3200 efter en brugt enhed smiley

Det er sgu dyrt at være amatør...

• #9   8. jul 2015 Jeg har kontrolleret sikringerne, men kunne være jeg skulle gøre det en ekstra gang.
    Jeg har desværre ikke adgang til ledningsdiagram over bilen. Jeg ohmede idag fra stikket, hvori jeg monterede stelforbindelsen forkert og frem til stikket på abs unit - ledningen her er intakt. - hvad denne forbindelse/ledning så kommer ud med (sort med blå stribe) ved jeg ikke - men åbenbart ikke noget der kunne tåle en stelforbindelse!
    - jeg tror ikke der er for-sikret fra abs unit til dette stik.

Og ved faktisk ikke hvad stikket helt konkret er til (lille grå 6 polet hun i sikringsboks, motorrum)

Jeg har fundet en anden boks (til 3200 bobs brugt) men er ikke sikker på den kan monteres uden at skulle kodes om? smiley Det tyder lidt på det ud fra hvad jeg kan læse om andre mazdaer, men har ikke fundet noget helt konkret.

Kommentér på:
Mekaniker mazda 6, 2.2d vestsjælland

Annonce