543 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Go Pro Hero 4 Silver Edition Go Pro Hero 4 Silver Edition

Hej med Jer.
Nogen kloge hoveder der kan oplyse hvilken indstillinger min Go Pro skal være indstillet til - for at få det bedste billeder...den er monteret på hjelmen eller på kåben af min Vtec....
Har forsøgt - men det ser bare ud som om at jeg kører 200 km/t (hvilken jeg bestemt ikke gør)....
Og jo - har brugsforvirring her - men står på engelsk...
Gode råd modtages med kyshånd... smiley

Go sommer!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Go Pro Hero 4 Silver Edition
  • #2   11. jul 2015 Johan. https://www.youtube.com/watch?v=ubFHUeSd0gY syntes ikke at det afviger på mit Sony cam, jeg bruger kun 1080p 60fps smiley

• #4   11. jul 2015 Højst sandsyneligt ;D

• Steffen  H
    Steffen H Tilmeldt:
    apr 2015

MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 57
    #5   11. jul 2015 Til bevægende billeder (ski/MC/skate osv) bruger jeg altid 60fps eller over!! Giver klart flest muligheder når der skal redigeres bagefter.
    60 fps ligner fuldstændig 30 fps, men ønsker man at lave slowmotion så ligner det lorat hvis man prøver med 30 fps. Men har du for meget der bevæger sig i billedet eks. Asfalt når du kører, så er der ikke nok information i 30 fps, så ligner det også noget der er optaget i 1989...
    Hvis jeres 60 fps ligner at det går alt for stærkt så er der to ting der kan være årsagen.
    1: kameraret er placeret for tæt på det der bevæger sig, altså vejen. Eller at man ikke har en forgrund i billedet. Det bedste resultat ved hjelm cam opnår hvis man har en lille del af hjelmen synlig eller hvis der ikke er langt til styr/kåbeglas. Det stabiliserer billedet og gør det mere roligt at se på.
    2: det program der benyttes til redigering er indstillet til at benytte 30fps. Mange af de gratis/helt billige programmer tolker ikke selv antallet af billeder pr sekund. Dvs at smider du 60 billeder pr sekund ind i 30 billeder pr sekunds indstilling, så så har du nobelt så mange billeder og derfor også dobbelt hastighed på det du har optaget. Så kontroller om indstillingerne i programmet matcher det du importerer.

Til optagelser på MC ville jeg altid bruge 720p 60fps som indstilling. Mange 1080p 60 fps, men det afhænger af hvad du vil med videoen. Skal du optage meget så tag den lave setting da det sparer lidt plads på kortet. Skal du optage mindre tid så tag den store.
    Forskellen på 720p og 1080p i kvalitet er først rigtigt vigtigt hvis det skal vises på en stor fladskærm eller på dvd. På stort set alle CPU displayet er 720p rigeligt. Man skal huske på at youtube alligevel komprimerer videoen ved upload smiley
    Håber det giver mening, ellers siger du bare til. Har roddet en del med det, så bliver lidt teknisk engang imellem smiley

• #6   11. jul 2015 Bruger altid 720/60
    http://www.motorcykelgalleri.dk/video/diverse-mc/12445-jojo

• #7   12. jul 2015 Hey... Mange tak for jeres tips, de vil jeg prøve arbejde med.... smiley

• #8   12. jul 2015 bruger også 720/60 og det funker fint til mc-kørsel på pc skærm o.l. det kommer hurtigt til at fylde en del, så ingen grund til bedre end hvad man kan se alligevel...
    Ikke for at stjæle tråd, men #5 steffen, hvilket program vil du anbefaler man redigerer i?
    https://www.youtube.com/watch?v=sI9W49hyTI8

• Steffen  H
    Steffen H Tilmeldt:
    apr 2015

MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 57
    #9   12. jul 2015 #8 Niels Christian, for ikke at tråden smutter for langt væk, så prøver jeg at gøre det kort.
    Jeg er MAC mand så jeg bruger selv final cut pro.
    Men afhængigt af dit ambitionsniveau så er der andre alternativer. Hvis du bare skal skære 2:55 min af en 3t kørevideo og ligge lidt musik og tekster på så tag de gratis eller helt billige programmer eks. Movie maker til Windows eller iMovie til Mac. Eller evt. GoPro studio som er lavet til deres cams.
    Hvis du vil farve redigere og lave det lidt lækkert, så brug lidt flere penge på eks final cut Pro eller Adobe premiere.

• #10   12. jul 2015 Brug ALTID 60 fps! Det er så meget mere flydende, og giver en langt bedre oplevelse.

Jeg bruger 1080@60fps.

Det ser ud som om du kører stærkt fordi der er vidvinkel linse på GoPro.. du kan evt. prøve at sætte field of view lidt mindre. Alternativt kan det være fordi kameraet sidder tæt på vejen som Steffen siger. Evt. monter det på hjelmen.

• #11   18. jul 2015 Min første redigeret film...fra Norges turen - og viser hvorfor det er så lækkert at køre oppe i Norge.... https://www.youtube.com/watch?v=80y_9_t7LrI&feature=youtu.be

• #12   18. jul 2015 Så får I lige én til....:

https://www.youtube.com/watch?v=lin2GUHp5KE&feature=youtu.be

• #13   18. jul 2015 Eksporter det i HD, kvaliteten bliver lige det stykke sjovere at se på. smiley

Kommentér på:
Go Pro Hero 4 Silver Edition

Annonce