5.823 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Børnecross hastighed? Børnecross hastighed?

Hey folkens,

Håber nogen kan hjælpe da jeg er ved at købe cykel til min søn på 2,5. Har kigget på en pw50 eller oset 12.5. Syntes det er fedt med en oset da den er elektrisk og ikke larmer og er mindre.

Mit spørgsmål er om topfarten betyder meget, da en Oset kører 20-25kmt på toppen. Bliver den hurtig for kedelig?

Min egen er det jo nogle noget højere hastigheder jo, men er jo heller ikke et barn af alder længere

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børnecross hastighed?
  • #1   15. jul 2015 hvis din dreng er 2.5år skal han slet ikke have noget der kan køre 25km/t endnu i hvert fald smiley det kan så små folk ikke styre.. Jeg vil da klart anbefale noget på el og så tune det en smule hen af vejen ellers skal det du køber på benzin drosles en del.

Kan han cykle? skal det være noget ATV eller to hjulet.

• #2   16. jul 2015 Skal være være 2 hjul. Pw50 kan man også justere maks hastighed, den kan bare komme højere op.

Det var mere hvad jeres egen erfaringer har lært jer. Ved godt han ikke er så gammel, men de bliver vel hurtig komfortable med hastigheden.

Tror ikke rigtig du kan tune disse elcykler, har jeg ihvertfald ikke set endnu

• #3   16. jul 2015 Hvad med pocketbike på bane når han er 4-5 år? Min søn på 5 køre hver tirsdag i ishøj.

profilbillede
  • #4   16. jul 2015 Det kommer meget an på din søn.
    Du kunne tage et smut forbi høng og se en gang microcross. Der starter de fra 3 års alderen.
    Jeg har selv en pw50 stående til knægten, men det er ikke meget den bliver brugt. - han har også en atv, han hellere vil køre på (falsk tryghed pga de 4 hjul!)

Men det kommer jo lidt an på hvor motorisk han er - kan han cykle endnu?

• #5   16. jul 2015 Det kunne nok være en mulighed til den tid, har en ældre blata stående, som ikke køre odentlig og bor tæt på ishøj.

Men vil ikke gøre noget at anskaffe noget der kunne bruges nu

• #6   16. jul 2015 Han cykler ikke endnu, men er meget dygtig motorisk.

Kunne godt være man skulle købe en pw50. Larmer den meget, hvis man nu bruger den på offentlige områder?

• #7   16. jul 2015 Atv har jeg til ham, han er bare for lille til den nu.

• #8   16. jul 2015 Den siger ca. det samme som en knallert smiley - så nok ikke populært alle offentlige steder.

Jeg tror en oset 12.5 ville være en rigtig god start og er det jeg ville købe, hvis jeg kunne skrue tiden lidt tilbage. - hellere noget lidt mindre vildt de bruger, end noget "fremtidssikret" der ikke bliver brugt.
    Jeg er sikker på det kun er en fordel, hvis du så om et år eller 2 sætter ham på bane på en rigtig crosser - pw eller lignende.

• #9   16. jul 2015 Ja, det var min tanke. Dog kan han jo tage på bane med en oset, når han er begyndt at kunne styre den i fart. De køre vel ikke alle lige stærkt på sådan en bane. Jeg mener at have set en bane nær køge nemlig

• #10   16. jul 2015 De kører sjældent særligt hurtigt på bane - kender ikke oset biken i detaljer, men er affjedringen og, kan den sagtens køres på bane.

• #11   16. jul 2015 2,5år og 2 hjul...... Kan du ikke lide knægten ?? smiley
    Vent et år med den pw. Og lad ham køre ATV imens. Så lærer han det grundlæggende gas/brems.... Alt for mange bliver skræmt af at vælte og slå sig. Og det gør man, når man ikke er ældre på en pw50. Drosling er stortset kun optræk. Det gør ondt at tumle af med 35kmt.

• #12   16. jul 2015 ^ enig i at en pw50 bliver for voldsom, for en lille gut på 2 1/2 men ikke enig i at atv nødvendigvis er vejen frem.
    1. Hvis man vil styrke motorik og balance, sker der ikke en bjælde (udvikling) på atv frem for på 2 hjul. (Selvfølgelig noget, men ikke i forhold)
    2. Falsk tryghed er en risiko på atv. De kører som om skidtet umuligt kan vælte, da det føles sådan... Lige indtil det sker. (De færreste 2-3 årige kører på 2 hjul sikkert på atv! ) smiley
    3. Skader vil næsten altid være større efter et rul med atv vs. at lægge en lille 2 hjuler ned. - der er meget stor sandsynlighed for at få atv'en over sig når den vælter!
    4. Hastigheden er også højere på atv, for at få samme udfordring. - igen, de tør at køre hurtigere men det er lidt falsk tryghed. - går det galt, går det mere galt.

Jeg er ikke imod atv på nogen måde og som jeg sagde tidligere er det da også det knægten her i huset bruger, men det er alt andet lige ikke en den bedste løsning - her er det en nødløsning fordi han ikke er fortrolig med den pw han også har stående. Han har også en sidevogn til pw'eren, men så er vi igen ude i atv problematikkerne med at få cykel/vogn over sig - bare med endnu dårligere køreegenskaber da højre/venstre reagerer forskelligt.

Da pw'en som Brian siger ikke kan drosles andet en på gassen og dette nærmest kun påvirker optrækket (de kører stadig "hurtigt") må en lille let 2 hjulet være at foretrække.

• #13   16. jul 2015 Enig ronni.
    Men når en purk på 2,5 absolut skal på motoriserede hjul NU!
    Så er 4 hjul den eneste brugbare løsning.
    En Suzuki lt50 har en snor i røven med en dødmandsknap... Den var jeg glad for de første gange ( tøsen var lige fyldt 4) og de gange der var gæste chauffører.

De lærer INTET om balance. Men det yderst vigtige og grundlæggende med gas og bremse....
    Bevares .... Selvfølgelig falder man også af en ATV. .. Det sker bare først når man bliver overmodig. Og derfor er ungerne ikke skræmt fra vid og sans når det sker. For de ved jo at det kan være møg sjovt..... Modsat på 2 hjul, hvor eneste erfaring er at lortet vælter og man slår sig smiley

• #14   16. jul 2015 Det var godt at høre at en pw50 kun drossles i optræk og ikke i hastighed. Der er en oset noget smartere.

Bliver nok en oset, hvis topfarten på de 20-25 er fin til de første par år

• #15   16. jul 2015 PW er et godt valg , den kan drosles i effekt og der er ikke nogen kæde at få klippet legemsdele af i , tro mig det er set mere end 1 gang at yngre på mystisk vis har fået hænder eller fødder i karambolage med kæden

• #16   16. jul 2015 Ok, kan man slet ikke lave noget så man kan tage noget af topfarten fra?

Det gode ved en pw er at dn kan få for 3-4k

• #17   16. jul 2015 Prisen er ikke så vigtig når du køber brugt kvalitet. De taber næsten ingenting smiley

• #18   16. jul 2015 det kommer an på længden på bolten du sætter over spjældet , det er den der bestemmer hvor meget knejten skal åbne for spjældet

• #19   16. jul 2015 Nej netop, med Oset ved jeg ikke lige om den er til at sælge igen uden at den foræres væk

• #20   16. jul 2015 men PW kan man altid komme af med , som regel uden tab minus drift

• #21   20. jul 2015 Min datter køre på en pw50 med hjemme bygget støttehjul, den er nem og drosle og umulig og slå ihjel..
    Have fun

profilbillede
  • #22   20. jul 2015 Hvor gammel er hun? Og en anden ting, hvilket udstyr smider man på dem?

Syntes kun at det er til at finde hjelm til så små folk

• #23   20. jul 2015 Min datter køre kun med hjelm og brynje og cross tøj, hun er 5 nu men startede da hun var 3-3.5år
    Hun køre med Fox V2 hjelm godt nok dyr men sikkerheden er vigtig..

• #24   20. jul 2015 Troede ikke at brynje var til at finde til en på 2,5.

Hvad er der i tøjet af beskyttelse?

• #25   20. jul 2015 Som regel er der ikke beskyttelse i tøjet.
    Jeg ville sige hjelm-nakkekrave-brynje-støvler-handsker og evt knæ/albue hvis det skal være rigtig sikkert. Tøjet er mest til pynt smiley
    Ovenstående valgt i prioriteret rækkefølge - og jo det findes i den størrelse.

• #26   20. jul 2015 Knejten er ved at få blod på tanden, men den pw har også stået til pynt et par år. Han er 4 nu.

profilbillede
  • #27   20. jul 2015 Min datter flyver rundt hjemme i haven hver lørdag når hun har været med ud og se sin far køre cross

• #29   20. jul 2015 Kan se du er fra vestsjælland, der ligger flere gode Mx butikker med rigtigt udstyr, og det kan fåes ned i rimelig små størrelser

• #30   20. jul 2015 2.5 år, njaa mon ikke lige han skulle lære at cykle først. smiley

Kommentér på:
Børnecross hastighed?

Annonce