1.943 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Udskiftning af tagrende Udskiftning af tagrende

Jeg skal have nye tagrender på huset da de gamle er bøjet, hullet og andet gejl. Er der nogen herinde der kan anbefale steder der kan lave sådan noget ? (vestsjælland) pengene er små så vi har ikke råd til overpriser og tænker selv at indkøbe materialerne (så snart jeg har et overblik over hvad der skal bruges :))

25m 4m 4m 4m 4m 5x nedløbsrør

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udskiftning af tagrende
  • #1   31. jul 2015

profilbillede
  • #2   31. jul 2015 du kan da købe både plast/zink/galv tagrender i alle byggemarkeder til selv mont enten til limning eller med gummitætninger vil du loddet det skal du nok omkring en VVS er hvis evnerne ikke rækker til det eller højdeskrækken træder ind smiley

• #3   31. jul 2015 eller brug www.henttilbud.dk så får du 3 uforpligtende tilbud fra 3 håndværkere i nærheden smiley

• #4   31. jul 2015 Umiddelbart er der 3 muligheder

1. Monter selv plastik tagrender - den billigste med også den klart ringeste løsning, efter min mening er de plastmo tagrender noget værre lort.

2. Monter selv stål tagrender - en meget bedre løsning end plastik og ikke voldsomt meget dyrere hvis du er lidt en købmand og handler lidt med den lokale trælast, det er en udemærket løsning med deres fjeder/gumme samlinger.

3. Loddede zink tagrender - den flotteste og lækreste løsning helt klart, men også den klart dyreste! kræver nok også et besøg af den lokale blikkenslager.

• #5   31. jul 2015 Det skal helst være zink, plast er noget bæ...og jeg gider ikke tænke på tagrender de næste 20 år smiley

Jeg prøver lige hent-tilbud.dk så må vi se hvad der sker.

• #7   31. jul 2015 Er bestemt ikke "gør-det-selv" typen, så løsningen bliver at jeg selv køber ind og finder en der kan ordne det.

• #8   31. jul 2015 Har lige sat Rheinzink tagrender op, som kan limes. Absolut til at arbejde med, hvis man er to mand stærk.

Det var billigere end plastmo plast tagrenderne i min lokale stark og endda også billigere end hvad jeg kunne finde på nettet. Så jeg tror ikke de "rigtige" plast tagrender er så meget billigere i dag. Så skal man nok i jem og fix.

I dag skal man helst sætte en str 11 op og de gamle tagrender er som regel kun en 10'er. Så vil man gøre det ordentligt, er det værd at have med i overvejelserne, da man nok ikke undgår at skifte rendejern/konsoljern uanset.

• #9   31. jul 2015 Havde jeg stadig mit loddegrej og stigeværk fra da jeg var seævstændig, så havde jeg gerne loddet dem for dig! smiley ... Men ingen arm - ingen kage ...

• #11   31. jul 2015 Plastrender, byggemarked og Gør-Det -Selv er altså til at overkomme. Det kræver en stige og en tommestok!! Resten køber du i byggemarkedet!

• #12   31. jul 2015 Ståltagrender skal du heller ikke tænke over de næste 20 år. Har lige renset de første jeg satte op for 11 år siden, de er som nye ( er oprigtig imponeret)
    I din rønne er der formodentlig rendejern der ikke er lette at udskifte. så medminder de er rådnet op hedder løsningen genbrug smiley

Hvis du mener pengene er små, så er det her et af de steder hvor det er utrolig let et tjene 300,- netto i timen på lidt gør det selv..

Go fornøjelse smiley

• #14   31. jul 2015 Hvis pengene er små, SKAL du finde noget der passer i de eksisterende render. Jeg kan ikke udfra billeder se om det er zink, men er det tilfældet skal der bruges zink igen, og det koster altså nogle penge, da det skal loddes. Har selv zink som der er limet, og jeg har endnu ikke fundet en lim der er tæt og holder i længden, så lodning.

Hvis du skal hyre en håndværker på ordinær vis, skal du ikke regne med at han vil montere materialer du selv har indkøbt.

Skal der skiftes rendejern, skal den nederste række tagplader skubbes op, og det er et lidt større arbejde.

• #16   31. jul 2015 Allan har du nogensinde prøvet af lodde en tagrende?
    Når du lodder på en zinkrende, varmer man ikke renden op med en håndbrænder ;-). Man bruger en loddekolbe(en brænder hvor der sidder en kobber klumb foran brænderen) det er da håbløs at styre med varme og osv hvis du bare bruger en håndbrænder.

Regn ca med 200kr pr meter 11" zink rende incl alt rendjern, fodblik, rende og arbejdsløn + div, hvis det er noget der skal laves " i fritiden"
    Og ca 220kr + moms hvis det er helt reelt. Hvis der ikke er undertag på dit hus kan du jo selvfølgelig spare fodblikket.

• #17   31. jul 2015 Du må ha en tømmer i omgangskredsen !?
    Så lad ham lave en indkøbsseddel og handel ind, jeg lavede det sammen med min svoger der er tømmer, og det er egentligt ganske simpelt (stål) når der er en med som har prøvet det før, og tog ikke lang tid for hele huset.

• #19   31. jul 2015 Jeg kender en tømrer der måske vil lave det "billigt" - du kan sende mig en besked, hvis jeg skal høre ham ad om han har tid. - jeg er sikker på du godt kan få lov at købe materialer selv, hvis det er det du ønsker smiley

• #20   31. jul 2015 Allan thumps up for det! Har sgu aligevel aldrig set en blikkenslager lodde med en håndbrænder! Er selv blikkenslager på 15 år. Når så tinet begynder at løbe når du tilfører det hvordan fjerner du det så? Og hvad så når zinken ikke ligger helt sammen hvordan får du det til at løbe Sammen og lukker hullet? Når du varmer med en håndbrænder udsætter du da også zinket for helt ekstrem meget varme, og zinket vil da flimrer helt vildt bagefter. Send lige et billed af noget du har loddet med en håndbrænder det kunne jeg godt tænke mig af se!

Kommentér på:
Udskiftning af tagrende

Annonce